• "badi ekrem - bütün dünyayi saran, uzakdogudan cikan, ve felsefesi olan bu sporun adi ne?saban - kolera olmasin?"
  • "....badi ekrem: haayiiiiirrr!kizlardan biri: ben soyleyebilir miyim hocambadi: tabikiz: kung fu hocambadi: bravo, tebrik ederim. ayrica butun kiz arkadaslari da tebrik ederim."
  • "sınıfın duvarındaki güney amerika fiziki haritası filmdeki en absürt ayrıntıdır bana göre."
  • "aklimda saban'in aysen gruda'nin agzina yagli-balli ekmegi tiktigi sahneyle kalmistir. kemal sunal bir absurd sinema ustasi midir ne?"
  • "domdoma kurada sevtap cikmasina ragmen, kahvaltida sevda'nin masasina oturuyor :)"
  • "ayşe:- benim için hababam'ı feda etmez misin?şaban:- babamı bile feda ederim."
  • "mahmut hocanın sivas lisesinden ogrencisi 317 seref'i görmeye gittiği mekan yasar ustanın unlu tiradini patlattığı odadir. demek o odada oturan adam münir ozkul gazabına mahkum."
  • "bıkmadan tekrar izletmiştir.. o birlik duygusu mu samimi arkadaşlık mı etkiliyor bilmiyorum ama her seferinde etkileniyorum."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ....
    badi ekrem: haayiiiiirrr!
    kizlardan biri: ben soyleyebilir miyim hocam
    badi: tabi
    kiz: kung fu hocam
    badi: bravo, tebrik ederim. ayrica butun kiz arkadaslari da tebrik ederim.


    (saparatus - 14 Nisan 2007 17:51)

  • comment image

    bu filmde, ilk iki filmin aksine şaban karakterinde çok köklü bir değişiklik vardır. bunda kemal sunal'ın ilk iki filmden sonra popülerliğin dibine koymasının ve o sıralar çektiği her filmde oynadığı, kendi yarattığı ikinci şaban karakterinin etkisi çok büyük tabi ki. ilk iki filmdeki şaban karakteri saf, aklından kötülük geçmeyen, millete sataşmayan bir tipken, bu filmdeki şabanda saflıkla aptallık yer değiştirip, şark kurnazlığı, alfa erkek hırçınlığı eklenmiş. göze pek hoş gelmiyor açıkçası o yüzden pek sevmem bu filmi.

    edit: lan bir yerlerde sıçtım ama şimdi düzeltemeyeceğim, bilenler bilmeyenlere anlatsın.


    (peder zickler - 27 Ocak 2008 00:38)

  • comment image

    kemal sunal'in oynadigi son, halit akcatepe'nin oynamadigi ilk, aysen gruda'nin oynadigi ikinci ve tarik akan'in oynamadigi ikinci hababam sinifi filmi.

    filmin senaryosunu, onceki uc filmde de oldugu gibi, yine ertem egilmez ve sadik sendil beraber yazmislar ama bence ilk uc filme nazaran senaryosu en sorunlu hababam sinifi filmi budur. ama aslina bakilirsa da rifat ilgaz'in romani ve oykulerindeki hababama en benzeyen filmin bu oldugu da savunulabilir. bunun nedeniyse, diger hababamlara gore -ozellikle finali itibariyle- en siyasi, sosyal mesaja sahip hababam filmi olmasidr.

    ama bence filmin senaryosundaki en onemli sorun, tarik akan ve halit akcatepe'nin yoklugunda seyircinin kendisine en yakin hissedecegi karakter olan kemal sunal'in inek saban'inin filmin ortalarindan sonra, sinifina ihanet eden, hain olarak gosterilmesidir. acikcasi filmin finaline de hic bir sekilde hizmet ettigini dusunmedigim bu tur bir ihanet seyirciyle - film arasinda bir sogukluk yasanmasina yol aciyor. mesela ben, ne zaman bu filmi izlesem, aysen gruda kemal sunal'i tava getirdikten sonraki kisimlari cok sevmeden izlerim.
    zaten bence senaryo yazarlari da bir yerden sonra bu durumun olumsuzlugunu anlamis olmalilar ki, kemal sunal'in bu ihaneti, hic bir yere baglanamadan -sadece mufettisin delirmesine yol acarak- son bulup, sadece filmin ilerlemesine yol acan kotu bir fikir olarak kalmaktadir.

    ama yine de, tum hababamlar arasinda en sevdigim sahnelerden birkaci bu filmdedir. ozellikle gece isiklari keserek, kizlari korkuttuklari ve kizlar donerken merdiven basinda "alcaklara kar yagiyor." esliginde sarki soylemeleri, kemal sunal'in gobek atmasi buna ornek olarak gostreilebilir.
    ve kemal sunal'in tum filmleri icinde, saniyorum ki dublajda yaraticiligini en cok kullandigi film, bu filmdir. bu filmle alakali yazilan, akilda kalan kemal sunal repliklerinin bir cogu dublajda sonradan eklenmistir. bu da belki de filmin komedi dozu dusuk oldugundan kemal sunal'in dublajda sazi eline almasi nedeniyledir, kim bilir.


    (gioberg - 11 Haziran 2009 10:58)

  • comment image

    en güzeli değil ama konu açısından belki de en zengin olan hababam sınıfı filmidir. önce kızların gelmesi ve onlarla uğraşmaları, sonra izci kampına gitme kısmı, bir de okulun kapanması derken pek uzun gelir bana hep.

    bir de, filmlerin sonunda müsamere yaparlar hep şarkı söylerler ya, ben şarkı olarak en çok bu filmde kampta söyledikleri ah bu hayat çekilmez'i severim ne bileyim. dans etmeleri, kemal sunal'ın halleri falan..


    (benimleoynarmisin - 15 Temmuz 2012 21:19)

  • comment image

    --- spoiler ---

    mahmut hocanın sivas lisesinden ogrencisi 317 seref'i görmeye gittiği mekan yasar ustanın unlu tiradini patlattığı odadir. demek o odada oturan adam münir ozkul gazabına mahkum.

    ---
    spoiler ---


    (smax03 - 15 Temmuz 2012 21:49)

  • comment image

    simyacılar yıllarca uğraştılar ölümsüzlük iksiri bulmak için ama başaramadılar.
    fakat sanatı keşfedenler zaten bulmuşlardı ölümsüzlüğün iksirini.
    işte ertem eğilmez'de bu iksiri bu filmlerle yakalamış nadir kişilerden.


    (zzebercett - 23 Temmuz 2013 21:24)

  • comment image

    bıkmadan tekrar izletmiştir..
    o birlik duygusu mu samimi arkadaşlık mı etkiliyor bilmiyorum ama her seferinde etkileniyorum.


    (pilot - 23 Temmuz 2013 22:19)

  • comment image

    yedigi tonla laftan sonra "valla bilmiyordum" (nasil is adamiysa artik, ne yaptigini bilmiyor) diye kivirip hemen ardindan;

    "ozel camlica lisesi, sizin ve ogrencilerinizindir" diyen 317 şeref tam olarak ne yapmistir hep merak eder dururum. kira istemeden oturmalarina izin mi vermistir? vermisse ne kadarligina? binayi mi bagislamistir? bagisladiysa kime?

    malum okulun varyemez amca'yi aratmayan bir sahibi/muduru var. hani okulun binasini ona bagislasa 2 gunde okul isini birakip avm isine girer, yikip rezidans diker.

    mahmut hocaya verse olmaz.

    kira almicam dediyse baglayiciligi nedir? 2 gun sonra olunce varisleri karardan vazgecerse? sirf bu sorumsuzluk yuzunden edip akbayram her gun yeni album mu cikartsin bunlar zirt pirt okuldan atilinca?

    o sozde vefakar 317 seref ise gercek hayatta en iyi ihtimalle mahmut hocanin eline bir palto parasi tutusturup yollar. bi paltoya karsilik islek yerdeki kupon arazili binayi verecek, oldu anasini satayim, şirinler de gercek bu mantiga gore.

    zaten 317 şeref'in taktigi kötü adam gözlüğü olaylarin hic de gozuktugu gibi olmadigini ima ediyor bence, evet delirdim ne var?

    (bkz: filmlerdeki küçük detaylara takılmak)
    (bkz: filmlerin sonundan sonrasını merak etmek)


    (lemre - 28 Nisan 2015 19:12)

  • comment image

    ayşe: "şabaaan beeey"
    şaban: "neaaaaa?"
    ayşe: "şaaaaabaaan beeey"
    şaban: "neaaaaaaaaaaaaa?"
    ayşe: "aaayyyy şaaaaabaaan beeey"
    şaban: "neaaaaaeeaaaaaaaaaaaa?" (bu sonuncusu cilveli bir biçimde)

    diyaloğuyla yaran film.

    inel şabanın peşini inekin bırakmaması da ayrı bir güldürüdür.


    (fizboz - 25 Ağustos 2004 23:27)

  • comment image

    ayse'nin inek sabana casusluk teklifi sahnesi,

    mac sirasinda saban topu daglara taslara yollar,ayse ise her ne hikmetse tam orada,bir agacin arkasinda beklemektedir...
    tulum hayri:al lan o topu.
    inek saban:niye ben aliyom....gene de ben aliym.
    ayse: saban beeey
    inek saban: nee?
    ayse: saban beeey
    inek saban: neeeea?
    ayse: saban bey hu hu...
    inek saban:neaaa?
    ayse:benim size hayran oldugumu biliyor musunuz?
    inek saban:oyle mi...eh zaten butun kizlar bana hayrandir.
    ayse:ama bu hababam sinifi bize cok kotuluk yapiyo.(dudaklarini bukerek)
    inek saban:yapar hayvan herifler.
    ayse:ama bundan sonra yapicaklari kotulukleri bize haber vericeksin tamam mi...
    inek saban:oyle mi yapacam.
    ayse:tabi, seven ne yapmaz.benim icin su kotu cocuklari, hababam sinifini feda etmez misin hi?
    inek saban:ederiiiim, babami bile feda ederim.


    (celephais - 7 Aralık 2004 13:36)

  • comment image

    inek saban muhbir ajan olarak gorevlendirmeden once kizlar arasinda yapilan bir toplantida su konusmalar gecer ki, gercek hayata paralleligi acisindan buyuk filmlerden buyuk replikler kategorisinde de incelenebilir.

    "- bize bir ajan lazim
    - ama kim?
    - su nasil?
    - yok yaramaz, tilki gibi surati var
    - ya su?
    - i ih cok aptal arkadaslarini satmaz
    - e kim olacak
    - (aysen grudaya close up yapilir) salak olmali, gozu bizden baska kimseyi gormemeli (plan degisir: saban burada salakca sahada gezinmektedir), kalles olmali arkadaslarini satabilmeli (saban burda topa sahip olmak icin arkadasini tokatlar, sonra oper, sonra yine tokatlar), her istedigimizi yapabilmeli......... buldum! inek saban!
    - ama onu nasil ikna edecegiz?
    - onu bana birakin....
    (sabanin topu caliliklarin arasina kacar)

    devami samsun sivesinde islenmistir.


    (otisabi - 15 Eylül 2001 01:53)

  • comment image

    birde bunların kızlarla kavgaya tutuşduğu sahne vardırki insanı kendinden geçirir, dinden imandan çıkarır.
    - ayşen guruda: hadi kızlar şunlara hadlerini bildirelim.
    - (genel efekt) çat çut ahhh ouff ne vuruyosun bea
    ve ayşen guruda kemal sunal a girişmeye başlar.
    - a.g. al sana al sana.
    - k.s. vurmasana ulan.
    (çat çut)
    - k.s. bak vurma bende vururum.
    a.g. yılmaz devam eder. (çaturank)
    - k.s. vurma la... eeeuah seni orospu seni, seni kaltak seni
    diyerekten kemal sunalda girişmeye başlar ve hayat durur tüm kaslar laçkalaşır.


    (mavi kush - 22 Aralık 2004 22:51)

Yorum Kaynak Link : hababam sınıfı tatilde