Klute (~ Fahişe) ' Filminin Konusu : Tom Gruneman New York'ta ansızın, ardında hiçbir ipucu bırakmadan ortadan kaybolur. Aradan bir süre geçtikten sonra karısı Holly ve patronu Peter, özel dedektif tutmak zorunda kalırlar. Tom'un eski bir arkadaşı olan John Klute isimli dedektifin kapısını çalarlar. John Klute davayı kabul eder, Tom'dan geriye kalan tek şey olan Bree isiml bir fahişeye yazdığı mektupla işe başlar. Klute sürekli telefonlarını dinlediği Bree'ye santaj yapıp onu davaya dahil etme niyetindedir. Zira olaylar sadece onun yardımları sayesinde çözülebilecek durumdadır. Bu süreç ise beklenmedik şeylerin yaşanacağı bir maceraya dönüşür.
Ödüller :
They Shoot Horses, Don't They?(1970)(7,9-14338)
On Golden Pond(1982)(7,7-24961)
The China Syndrome(1979)(7,4-23806)
Coming Home(1978)(7,3-12084)
Julia(1978)(7,3-7948)
The Parallax View(1974)(7,2-13108)
Night Moves(1975)(7,1-13322)
The Morning After(1986)(6,0-6487)
Barbarella(1968)(5,9-28686)
Academy Awards - Oscar : "En İyi Kadın Oyuncu"
Golden Globes : "Golden Globe-Best Motion Picture Actress - Drama"
erkekleri birer obje olarak gören ve onlarla oyun oynayan ve kendinide duygusuzlaştırmak adına içindeki duyguları yok ederek ve yıkarak güvende hisseden bir karakter olan bree, klute a karşı bir bilinmeze kapıldığını sanıp sapıtan, kontrolu kaybeden ve bağlanmaktan kaçan kadın-karakterli faşnak rolunde fonda izleyenleri kendine aşık ediyor tıpkı klute gibi. klute karşı söylediği gerçeklerin, acı oluşu (ben basit işlerde uğraşıp bir ev kadını olamam deyişi) seyirciyi kalbinden vurup sezen aksunun geri dön parçasını pek tehlikeli kılmaktadır. katilinde kafayı cozutup insanları öldürmesi bu akdın yuzunden oluyor. adamın savunması: herkesin içinde kucuk kapalı odalar vardır ve öle kalması gerekir, toplumun iyiliği için bunlar dışarı vurulmaması gereken şeylerdir. ama sen bu odaların kapılarını açiosun. sutherland da lee marvin gibi hiç konuşmayıp deli gibi bakmasıyla (bakmasın mı arkadaş karşısında jane fondayı bulmuş) ayrı baba bi karakter çıkarmış alan j pakula da paronoyanın gözüne vermiş hep bir cam şıkırdaması bree nin terapi konuşmalarınıda filme yedirerek 10 nömera bir kadın karakter cıkarmış (oscar almasında ne yapsın). ayrıca pezemenk ve güsel kadın ikilisi ile 68-69 hippi dönemini masaya yatırmıştır. roy scheider in de uçuk alemlerinin kafası kıyak bree si gerçekte neye bağımlıdır mala mı erkeklere mi? bir tarafta birey ve bireyselcilik ve bencillik dururken bree, bacchus ayinlerini ve komün hayatı seçmektedir. klute ve aşka yelken açamaz çünkü ruhu aşırı derecede kirlidir-en azından klute ın gözünde vede klute olan aşkı kendisini unutması yönündedir vede şehirden çekip gider. klute burda kafaya bi kurşun sıkacaktı. son bir not neden se(neden yaw) bree, grace slick bir gönderme gibi duruyo şu fani gözümde
(zzzzz - 12 Haziran 2007 17:49)
1971 yapimi bir alan j. pakula filmidir. jane fonda bu filmde canlandirdigi bree daniel adli oyuncu olmak isteyen fahise karakteriyle en iyi kadin oyuncu oscar'ini almistir. kanimca john klute karakterini canlandiran donald sutherland ve usta isi bir oyunculukla islenmis bir pimp olarak karsimiza cikan rob shneiderin verdigi paslari cok iyi degerlendirerek bu ödülü sonuna kadar hak etmistir. film icin söylenecek cok sey var. en önemlisi tür kaygisi tasiyanlar icin bu filmi bir tür icine sokmanin zorlugu. gerilim mi? yoksa ask filmi mi? yoksa filmleri türlere sokmanin sacmaligini göstermek isteyen bir film mi? bir fahise, onun pesindeki katil, kayip bir adam, bir özel dedektif, harlem ve new york'un arka sokaklari, junkie'ler, kadin saticilari...ve ask. detaya girmeden denebilir ki, cok özel peformanslarla dolu, doku olarak new york'u kullanisiyla taxi driver i ansitan güzel bir filmdir.insan olmakla ilgilidir iste her sey. fahise olmak, katil olmak, pezevenk olmak, asik olmak...neden acilarimiz bu kadar benzer ve sevincler neden bogazimiza dügümlenir her seferinde?asktan korkmak biraz da kendinden korkmak midir?
(ziggy - 25 Eylül 2007 13:21)
metalheadz tayfasindan olup pek fazla bilinmeyen ancak cok kaliteli drum n bass yapan djhttp://www.metalheadz.co.uk/turkiye'ye de gelmisligi vardir.
(jamie madrox - 21 Mayıs 2002 19:06)
meraklılara teklif: aynı gece klute, american gigolo ve the girlfriend experience izleyin. bakalım n'oluyo?
(bir takim dis mihraklar - 31 Aralık 2009 17:36)
şimdi bu klute adlı filmin fahişe adıyla oynamasından dolayı sırf bu yüzden "klute" kelimesini fahişe kelimesinin karşılıkları olan prostitute, whore ve hooker gibi kelimelerin bir eş anlamlısı zannederdim zamanında. hatta neredeyse yakın zamana kadar.
(d max - 8 Ocak 2010 15:12)
43.dakikasında, arka planda, new york'taki dünya ticaret merkezi'nin (bkz: world trade center) inşaatının göründüğü film. sene 1971 ne de olsa...
(mehmet fesa - 30 Ekim 2010 01:08)
so 70s bir alan j pakula filmi. jane fonda fahişe rolünde muhteşemdir.
(arsonist - 28 Aralık 2002 21:06)
donald sutherland in canlandirdigi dedektifin soyadidir.
(deranged - 14 Mart 2003 20:26)
turkiye'de zamaninda fahise adiyla oynamistir sinemalarda.
(electric cafe - 15 Mart 2003 00:40)
jane fonda'nin canlandirdigi bree isimli fahisenin sirti kic catalina kadar acik dekolteli mavi parlak elbisesi'dir bree'yi bree yapan...boyle cesur ve akillarda kalan kostumleriyle film moda dunyasinda da adindan bayagi bahsettirdikten sonra, zaten gordugumuz kadariyla, filmin kostum designer'i ann rothun yetenegi coktan farkedilmis, kendisi hem the hours olsun hem the english patient ve talented mr ripley in kostum dizaynlariyla odulden odule kosar hale gelmistir*...
(stella - 24 Mart 2003 18:42)
bu filmin icin en tuhaf yanı jane fonda surekli konusuyo hakkında hic bisey bilmiyon,donald surherland tek kelime etmiyo ama hakkında herseyi biliyon diye bi yazı okuduydum.izledim tuhaf degil ama harbiden oyle.
(the one - 18 Aralık 2003 06:45)
michael small imzalı soundtrack mükemmeldir. hele fahişe rolündeki jane fonda karanlık dikiş atölyesinden geçerken çalan mandolinli şarkı zihne kazınır ve maltepe sokaklarını hızlı adımlarla arşınlayan dünya güzeli rus hanımlarla karşılaştıkça derinlerde yankılanmaya başlar.
(martin edilen - 16 Ekim 2013 18:02)
jane fonda nın beyin siktiği filmdir.
(othervoices - 9 Aralık 2013 00:37)
arka planına gizemli bir kayboluş hikayesini alan, kontrol bağımlısı bir telekız ile bir kasaba detektifi arasında gelişen ilişkinin anlatıldığı 1971 yapımı film.filmde benim ilgimi çeken esas unsur, filmden ayrı olarak şu aralar bu konunun kafama takılmasının da etkisiyle, jane fonda'nın canlandırdığı karakterin psikolog ile olan görüşmelerinde bahsettiği, hayatının yönetim biçimini iki kişilik bir demokrasiye çevirmedeki çekingenlik. ahkam kesiyorum o zaman varım mode on. erkek cinsinin uzun zamandır inşa ettiği güvenilmezilik duvarı yüzünden, kendi ayakları üzerinde durmayı abartıp, bir kariyer uğruna can feda durumu oluşmuş sanki kadınlarda. bu yargı benim subjektif mutluluk tanımımdan kaynaklanıyor pek tabii. ahkam kesiyorum o zaman varım mode off.
(nowyouhavegotsomethingtodiefor - 14 Şubat 2015 23:52)
1971 yapımıdır. filmin gerilimli atmosferini yaratmada oldukça etkili olan, ilahi kadın sesleriyle bezenmiş olağanüstü başarılı bir müziği vardır. hollywood filmlerinin olduğu kadar, hollywood film müziklerinin geldiği noktayı da acı bir biçimde ortaya koyması bakımından faydalı bir eserdir. leaving las vegas hikayesine etkisi için (bkz: #7012213)
(cosmo vitelli - 2 Mart 2005 17:35)
jane fondaya en iyi kadın oyuncu oscarını kazandıran film. alan j pakula'nın paranoya üçlemesinin ilk filmi
(gustavo - 19 Mart 2005 18:31)
saviour adında klasikler arasına girecek kadar güzel bir parça yapmış drum n bass icraatçisidrum n bass ile ağlatmak da zordur oysa ki insanı.
(annem bana kiz bul evlen dedi - 24 Mayıs 2005 20:02)
Yorum Kaynak Link : klute