Çıkış Tarihi     : 12 Ağustos 2014 Salı, Yapım Yılı : 2014
Türü                : Korku
Ülke                : ABD,Japan
Yapımcı          :  Kojima Productions , Konami Computer Entertainment
Yönetmen       : Guillermo del Toro (IMDB)(ekşi), Hideo Kojima (IMDB)


  • "şuradaki oynanış videosu gerim gerim geren oyundur. del toro & kojima ikilisinden kötü bir şey çıkmayacağı kesindi.müziklere de akira paşa gelirse, tadından yenmez!"
  • "iptalinde emeği geçen herkesin amına koyayım."
  • "iptal olmasıyla kalp krizi yaşatmıştır. ulan kojima gene trollüyor isen bu sefer bokunu çıkardın."
  • "iptal edilmesiyle konamiyi milyon dolarlardan etmiştir. kojima gibi adamı karşına aldın, yanlış yaptın konami. bundan sonra o göt doğrulmaz artık konami."
  • "şu oyunu görmek bize nasip olmayacak ya. senin amk konami. zamanın ötesinde bir kalitesi vardı adeta."




Facebook Yorumları
  • comment image

    bir reddit kullanıcısı, p.t. demosunun zirve noktalarından biri olan ve yalnızca oynayanların değil, izleyenlerin de korkudan sandalyelerini fırlatmasına sebep olan bir sahneden şu ekran görselini almış, zaten hali hazırda gerçekçiliğin doruklarında gezinen bu görseli özenle photoshop'layıp şu hale getirerek reddit'te yayınlamış.

    sanırım bir başka reddit kullanıcısının ilgili thread altındaki şu yorumu, hem ilgili görseli, hem de serinin geldiği son noktayı başka söze gerek bırakmayacak denli özetlemeye yetiyor:

    «stop making it real!!!»

    edit: theradbrad'in oyunu oynarken yaptığı «i don't know how fucked up you gotta be to make a game like this» yorumu da var tabii.

    26.08.14 editi: gerçekçiliğinden oynanmaya kıyılamayan "silent hills, p.t."yi daha da gerçek kılma yönündeki çalışmalar, öyle görülüyor ki yalnızca piksellerle de sınırlı değil. kimliği belirsiz bağzı ruh hastaları üşenmemişler, teaser'da gördüğümüz ve hemen gözlerimizi kaçırdığımız "ağlayan cenin"in bire bir heykelini yapmışlar. [not: bereket ki, heykel hareket etmiyor.]


    (siyah giysili adam - 16 Ağustos 2014 00:48)

  • comment image

    şimdilik bana çekici gelmeyen oyun. eğer p.t'deki gibi zookenli falan olacaksa oynanmaz o oyun, zira silent hill'in hiçbir oyundaki amacı alta sıçtırtmak olmamıştır. bir kere yani, zooken çok ucuz bir yöntem yahu. silent hill 1'i düşünelim bir, oyunda bir tane bile zooken yoktu, hatta oyunda bir tane bile salt korku öğesi yoktu. oyun bir bütündü, o bütünlüğüyle geriyordu insanı. norman reedus gibi gereksiz bir hollywood gözdeliğinde olan bir aktörü kullanmak da ikinci bir ucuz oyuncu çekme yöntemi. ve guillermo del toro, bu adamın silent hill'e ne gibi bir katkısı olabilir bilemiyorum, yani görsellikten öte ne katabilir bilmiyorum.

    şu kesin ki, o silent hill 2'deki katharsisli kurguyu tutturamayacaklar. silent hill 2'nin felsefesi güzelliği gariplik ile sunmaktı. şimdiki ekibe bakarsak, en çok görsele odaklanacakları yeterince açık. bir korku oyunu yapacaklar, ve silent hill salt bir korku oyunu serisi değil, korku sadece kurguyu sunma aracıydı. bu seferki silent hill'e diğerlerinden fazla emek harcanacak ve sanat yapmak gibi bir riske de girmeyecekler. çünkü sanat, onun için emek isteyen kullanıcı ister. bu günümüzde kimin umrunda, çoğunluğa hitap eden oyun en fazla ne kadar sanat eseri olabilir? kendileri de açıkladı zaten: "amacımız altınıza sıçtırtmak", yani piyasa oyunu yapmak.

    silent hill 1-2-3-4'de her yaratığın bile yaratılışında bir anlam yatıyordu, amaç sadece oyuncuyu etkilemek değildi, sanat eseri yaratmaktı. örneğin silent hill 3'deki haritanın gerçekten 5 yaşındaki bir çocuk tarafından çizilmiş olması, claudia'nın yüz ifadelerindeki duyguları biraz daha gizlemek için kaşlarını çizmemeleri, douglas'ın kelliğini gizlemek için saçlarını kaldırması, vincent'in tek gözünün başka tarafa bakması gibi şeyler bir oyunun piyasa oyunu olmadığını gösteren, ve dikkat isteyen küçük detaylardır. bir oyun sana düz yazı gibi her şeyi vermemeli, ipuçları verip bazı şeyleri sana bırakmalı, düşündürtmeli. ve popüler oyunlar bunu yapmıyor, düşünmemize izin vermiyorlar, sadece tükettiriyorlar. konumuz bu olmasa da, silent hill'in salt bir korku oyunu olmadığını bir de bu şekilde belirtmek istedim. iki jump scare'e "oha süper" diyenlere de kıçımla gülüyorum. silent hill'in tekrar rayına oturma yolu seriyi amerikanlaştırmak mıydı yani, başka bir şey gelemedi mi aklınıza?

    silent hill çoktan ölmüştü, bu popüler kültüre ayak uydurma hareketiyle de tamamen çürümüş olacak. eskiden mezarlığında sadece yas tutan fanlar vardı, şimdi larvalar böcekler dolacak; artık yeni fanları "daryl aşqııım", "of çoq qorqunç", "oha grafiklere bak", olacak. çok güzel. screw you guys, i hate modern life..

    edit = ne güzel demiş, you kids just don't get it..


    (neroem9 - 20 Ekim 2014 15:44)

  • comment image

    zaten öyle beklenilen özlenen silent hill projesi olmayacaktı, farklı bir reboot olarak görülüyordu serinin sıkı takipçileri tarafından.

    kısaca özetlemek gerekirse, del toro'nun mistik stili silent hill'in kasvetli sade yapısına pek uymuyordu, kojima'nın ise korku/gerilimle zerre alakası olmadı hiç bir zaman. adam 88'den beri silent hill serisi dışında yalnızca snatchers/policenauts ve zone of enders'la uğraştı ki bunların hepsi sci-fi yapımlar. demem o ki kojima sci-fi soslu casus/polisiye'den iyi anlıyor fakat başka bir iş yaptığını görmedik. ayrıca egosunu bilmeyen de yoktur, klişe üstüne klişeyle dayalı komedi yönünü ise hiç saymıyorum bile. norman reedus falan zaten hikaye, çok ahım şahım bir oyuncu değil, ki gerek de yoktu zaten öyle ünlü bir yüze falan. harry mason, james sunderland çok mu ünlüydü silent hill sokaklarında ordan oraya koşmadan önce? basit pazarlama taktikleri işte.

    p.t. kesinlikle kötü değildi ama jump scare dolu artık son yıllarda fazlasıyla alıştığımız sözde korku oyunlarından tek farkı fox engine'in inanılmaz performansıydı. tamam hadi ucundan the room'u da hatırlatıyordu ama unutmamak lazım; 1 koridor 2-3 odada yaratılabilecek detaylı atmosferi 8-9 saatlik oyuna, koca bir kasabaya yayamazsın. bu nedenle p.t. deki işleri kolaydı ama aklı başında kimse oyunun son halinin bu kadar konsantre bir korku deneyimi olmasını beklemiyordu.

    derken konami'nin ne zamandır nerdeyse zorla elinde tuttuğu kojima'yla yollarını ayırması ile oyunun geleceği daha da flulaştı. bence kojima'nın gidişinin en büyük etkisi oyun motorunun eksikliği olacaktır yoksa zaten kojima'yı silent hill ile birlikte anmak ciddi ciddi garip geliyordu bana.

    bu saatten sonra serinin haklarını elinde bulunduran konami'nin sadece tel toro'yla ilerlemesi zor. sonuçta oyunu "yapan" adam kojima'ydı. şirketten ayrılmış olsa bile advisor/producer olarak oyuna devam edebilir kojima ama bu kafayla yapım sürecinde olan oyunların sonu pek hayırlı olmuyor örneklerden bilindiği kadarıyla. yani ne olup biteceği kesin olmasa bile elimizde bir demoyla kalakalma ihtimalimiz çok fazla...


    (the angevil - 26 Mart 2015 02:46)

  • comment image

    iptal edilmesiyle konamiyi milyon dolarlardan etmiştir. kojima gibi adamı karşına aldın, yanlış yaptın konami. bundan sonra o göt doğrulmaz artık konami.


    (false pretension - 27 Nisan 2015 20:19)

  • comment image

    şu oyunu görmek bize nasip olmayacak ya. senin amk konami. zamanın ötesinde bir kalitesi vardı adeta.


    (dodger - 24 Mayıs 2015 03:06)

Yorum Kaynak Link : silent hills