Süre                : 1 Saat 52 dakika
Çıkış Tarihi     : 14 Ekim 1973 Pazar, Yapım Yılı : 1973
Türü                : Cinayet,Drama,Heyecanlı
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Warner Bros. , Taplin - Perry - Scorsese Productions
Yönetmen       : Martin Scorsese (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Martin Scorsese (IMDB)(ekşi),Mardik Martin (IMDB)(ekşi),Martin Scorsese (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Robert De Niro (IMDB)(ekşi), Harvey Keitel (IMDB), David Proval (IMDB)(ekşi), Richard Romanus (IMDB), Cesare Danova (IMDB)(ekşi), Victor Argo (IMDB), David Carradine (IMDB)(ekşi), Robert Carradine (IMDB), Harry Northup (IMDB), D'Mitch Davis (IMDB), Vincent Price (IMDB), Catherine Scorsese (IMDB), Martin Scorsese (IMDB)

Mean Streets (~ Calles peligrosas) ' Filminin Konusu :
Dini değerlerine sahip çıkmasıyla tanınan Charlie (Harvey Keitel), bar işletmeciliği yapan Tony(David Proval) ve muzip serseri Johnny (Robert De Niro) Newyork'un Küçük İtalyan mahallesinde yaşayan üç arkadaştır. Üç arkadaşın günlük hayatları küçük dolandırıcılık işleri, kavga etmek ve Charlie'nin amcası Don Giovanni adına haraç toplamakla geçmektedir. Mahalledeki herkese olduğu gibi, barın müdavimlerinden küçük kaçakçılık işleri organizatörü Michael'e de(Richard Romanus) borçlanmış olan Johnny'i beladan uzak tutmak için ellerinden geleni yapmaya çalışmaktadırlar. Johnny'nin yeğeni Teresa (Amy Robinson) ile yasak bir ilişki sürdürmeye çalışan Charley, amcasının zorlaması sonucunda arkadaşını koruyabilmek için yalnız başına kaldığını anlamakta gecikmez.


  • "de niro'nun, de niroluğun zirvesinde olduğu bir yapım. de niro de niro oldu böyle de niroluk görülmedi de denir ona.."
  • "gördüğüm en gerçekçi cinayet sahnesine sahip.izleyenler anlamıştır, o ortasında sergio ramos tipli adamın işlediği cinayet."
  • "scorsese'yi de bir karesinde asci/ahci olarak gordugumuz bir filmdir."
  • "robert de niro ve martin scorsese ortaklıynın başlangıcı olarak kabul edilirse oldukça bereketli bi yapımdır.."
  • "ilginc olan ise, filmin neredeyse tamaminin los angeles'ta cekilmi$ olmasidir ."




Facebook Yorumları
  • comment image

    scorsese'nin ilk ciddi sinema denemesi olan film. yıllar sonra çekeceği benzer tarzda goodfellas ve son filmi the departed ile karşılaştırdığımızda daha sahici bir gagster filmi diyebiliriz.hatta yer yer dogma filmlerini anımsatan bir yapısı da var. devamlı aralarında küçük hesaplar yüzünden tartışan ve en sonunda her şeyi arapsaçına dönüştüren garip gangsterler var bu filmde. film tek kusurlu yanı aslında çok belirgin bir fikre sahip olmayan hikayesi diyebiliriz. ama scorsese'nin usta rejisi, mükemmel oyunculuklar, sarkmayan senaryo ve yer yer kafa şişirse de filmle gayet uyumlu müzikler bu filmi kült bir scorsese klasiği yapmaktan geri bırakmıyor.


    (fictionel - 24 Ocak 2007 20:25)

  • comment image

    erkeklerin dunyasini anlatan bir film..

    --- spoiler ---
    kadinlar bu dunyada eziktir, degersizdir.. buna ornek olan ve filmin/erkeklerin bu tavrini en iyi ozetleyen sahnede, charlie ile johnny kavga etmektedir, teresa araya girer, orada sıkışır ve o esnada teresa astim krizi gecirir.. teresa'nin sevgilisi olan charlie ise teresa'nin yaninda kalmaz, onu tanimadigi bir komsu kadina emanet eder ve johnny'nin pesine duser.. iste budur, kadinlar martin scorsese'nin dunyasinda, mean streets'de arada kalandir, sıkışandır ve kotu durumlarda kadinlar terk edilir, erkegin pesinden gidilir..
    ---
    spoiler ---


    (whatdreamsmaycome - 3 Şubat 2007 11:13)

  • comment image

    filmde mook diye bir kelime geçiyor. bu söz için de goodfella'nın tam karşıtı deniyor bildiğim kadarıyla. belirli bir anlamı yok ama, "arkadaşını satan, adi herif" gibi bir manaya gelmesi lazım.

    torpil atıp milleti tırstıran haşere çocuk gibi johnny boy, gençliğinde de niro'ya çok yakışıyor zaten böyle tipler. o problem çıkartıyor, koruyucu meleği, dost canlısı charlie çözmeye çalışıyor.. bir yönüyle goodfellas,taxi driver ve raging bull'un gelişini müjdeliyor da diyebiliriz bu film için.

    filmin ortasındaki olaylar biraz daha kesilse ve sonu daha vurucu olsa çok daha hoş olabilirdi tabi film ama bu haliyle bile çok iyiydi.

    --- spoiler ---

    benim anlamadığım bir sahne film boyunca hep iyi gibi görünen charlie'nin filmin ortalarında bardaki kadına sarkıntılık etmesi, yanındaki erkeğe sataşması falan. sanırım yahudi diye ama neden böyle bir sahneye gerek duyuldu tam anlayamadım.

    ---
    spoiler ---


    (nihilanth - 23 Ağustos 2007 20:42)

  • comment image

    filmin açılış sahnesinde geçen "you don't make up for your sins in church. you do it in the streets. you do it at home. the rest is bullshit and you know it" sözlerini seslendiren sanıldığı gibi harvey keitel değil yönetmen martin scorsese'dir.


    (piccadilly - 4 Şubat 2009 15:25)

  • comment image

    --- spoiler ---

    - what's this?
    + this wha?
    - this?
    + wha?
    - that. what is this look like, ha?
    + wha?
    - where did you get this?
    + wha?
    - where did you get this?!
    + whe?
    - this!
    + wha?

    ---
    spoiler ---

    diyaloğu ve johnny boy'un mimikleri ile gürültülü kahkaha attıran scorsese eseri. fırlamalık de niro'ya gerçekten çok yakışmış. wha?


    (falandankorkmamfilandankorktugumkadar - 16 Temmuz 2011 03:10)

  • comment image

    de niro'nun, de niroluğun zirvesinde olduğu bir yapım. de niro de niro oldu böyle de niroluk görülmedi de denir ona..


    (cameltosis - 17 Şubat 2012 16:09)

  • comment image

    gördüğüm en gerçekçi cinayet sahnesine sahip.

    izleyenler anlamıştır, o ortasında sergio ramos tipli adamın işlediği cinayet.


    (estruda - 2 Mart 2012 20:33)

  • comment image

    nefis sahnelere sahip film. iki sevgili deniz kenarına gider. adam denizi sevmediğini, dağları sevdiğini söyler. kız “ama manhattan’da dağ yok ki” deyince, adam “olsun, gökdelenler var, ikisi de aynı şey” der.


    (tut miki yan cek - 22 Şubat 2013 12:15)

  • comment image

    johnny boy rolünde robert de niro inanılmaz bir performans sergiliyor. izlediğim en muhteşem oyunculuklardan biri. filmin kendisini de izlediğimde çok başarılı bulmuştum, hala da buluyorum. ancak bu film ne tanınıyor, ne beğeniliyor. bu bağlamda "keşke insanlar troy'u, yüzüklerin efendisi'ni beğenmese de bunun gibi filmleri beğense" diyesim geliyor.


    (roda cherji - 25 Mayıs 2004 20:33)

  • comment image

    76'da taxi driver, 77'de new york new york, 80'de raging bull, 82'de the king of comedy, 90'da goodfellas, 91'de cape fear ve son olarak 95'te casino ile devam eden martin scorsese - robert de niro iş birliğinin ilk meyvesi ve bir anlamda da 20 yıl boyunca peşi sıra kült film üretmiş bu ikili için her şeyin başladığı '73 yapımı film. göz ardı edilmemesi gereken, taxi driver gibi bir başyapıtın durup dururken ortaya çıkmadığını gösteren, johnny boy ile travis bickle ile arasında benzerliklerin görüldüğü ve scorsese'nin 20'li yaşlarda neler yapmaya çalıştığını görmek açısından heyecan verici. bir nevi müjdeci...

    charlie'nin film boyunca mazuplikle ağır başlılık, günahla kefaret, amcası mario ile arkadaşı johnny ve sevgilisi teresa arasında gidip gelmesi ve tüm bunların yarattığı ikilik harvey keitel tarafından mükemmel bir şekilde işlenmiş bu arada. bir sahnede 20, diğerinde 40 yaşında adeta...


    (kivikocan - 22 Ocak 2015 16:39)

  • comment image

    1973 yapımı, martin scorsese ve robert de niro ortaklığını başlatan bir film. senaryo scorsese tarafından yazılmıştır, olaylar little italy denen new york' da ki italyan mahallesinde geçer. bu filmde bence başrol harvey keitel olmalıdır, daha ön bi karakter. pumpkin in dediği gibi robert de niro hakkatten canavar bi performans sergiliyor. bu filmde kaçırılmayacak bi yönde acaip tatlı olan müzikleridir. film şu sözlerle açılır:

    "you don't make up for your sins in church. you do it on the streets..."
    yani günahlarını kilisede affettiremezsin, sokakta affettirebilirsin.

    zaten bu yüzden charlie(harvey keitel) johnny boy (robert de niro)' u beladan korumaya çalışmaktadır.
    mutlaka izlenmesi gereken bir film.


    (dreamania - 8 Eylül 2001 01:31)

  • comment image

    ben bu filmde çok gülerim genç. scorsese'yi zaten severim, ama bu filmin yeri ayrıdır bağa göre. öyle uzun boylu bir film değildir, scorsese'nin şimdilerde kafayı taktığı epik dilin esamesi bile okunmaz. taxi driver'daki gibi alt metnin dibine vurmamıştır, ya da raging bull'daki gibi sağlam bir kurgu derdi de yoktur.
    derdi sadece sokaktır bu filmin, öyle gört başı mamur bir mevzuua gerek duymamıştır. tipik scorsese figürleri yine vardır: din, mafya, italyanlar, zenciler, kadın, amca vs. fakat bunlar da öylesine çocuk kalmıştır ki, evet çocuk kalmış bir mahalle mafyası filmi gibidir mean streets.

    karakterlerin hiçbiri azılı haydut değildir. çocuklardan 20 dolar çarpıp sinemaya giderler misal. hele keitel'in o masum hâlleri sevindirik yapar valla beni. keza, de niro da ne kadar güzel bir çocuktur ayol filmde. her şey tırışkadan yaşanır vesselâm. öyle güzel, öyle derin, öyle yeşil gözleri vardır. bayılırım.


    (atlantisten gelen zekiye - 27 Ocak 2005 12:42)

  • comment image

    martin scorsese'nin adını duyuran ve belki de en iyi filmi olan 1973 yapımı film. filmde büyük oymamayı seven mafya elemenı johnny * ile mafyadan elini eteği çekmeye, kendini dine adamaya çalışan charlie*'nin öyküsü var. film daha çok new york'ta yaşayan katolik italyanların din ile mafya arasında gidip gelmeleri konu eder, filmin seneryosunu martin scorsese ile mardik martin yazmıştır.

    yıllar sonra filmi wong kar wai'nin, wong gok ka moon adıyla tekrar çevirmişliği de var.


    (ziverbey - 20 Aralık 2005 09:21)

  • comment image

    scoresese'nin olgunluk donemini baslatan film olarak da kabul edilir. hemen hemen tum scorsese filmlerinde oldugu gibi, esi dostu ya da bir yabanciyi kurtarmak ve hayirlara vesile olmak ya da olamamak kahramanimizin asil kaygusudur. bu da tabi katolik ahlakina uygu bir dusuncedir denilebilir. ayrica filmdeki olaylarin scorsese'nin kendi hayatinda onemli bir yeri vardir zira cocukken yetistigi bir italyan mahallesinde tanik oldugu bir olayi perdeye uyarlamistir.f ilmin acilis sahnesinde kameranin keitel'i kesisi unutulmazlar arasindadir. ayrica filmin galasindan sonra elestirmenler robert de niro'nun gercekte sokaktan bulunup boyle bir psikopatin nasil olup da aktor haline getirilip filme kondugunu yazarlar.


    (hemingway - 25 Ocak 2006 10:09)

  • comment image

    sinema tarihinin en güzel kavga sekansını bu film içerir. de niro bilardo masasının üzerinde ıstakayı sağa sola sallar, keitel devamlı arkasına bakarak odayı saat yönünde dönerek kateder, bu sırada arkasındakiler kafasına bilardo topu atmaktadırlar, polis gelir, kavga durur, barışılır. içkiler içilirken kavga tekrar başlar, tekrar durur, tekrar başlar.


    (stalker - 6 Haziran 2006 17:15)

Yorum Kaynak Link : mean streets