Süre                : 2 Saat 2 dakika
Çıkış Tarihi     : 16 Ocak 2009 Cuma, Yapım Yılı : 2009
Türü                : Biyografi,Cinayet,Drama,Müzik
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Fox Searchlight Pictures , Voletta Wallace Films , Bystorm Films
Yönetmen       : George Tillman Jr. (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Reggie Rock Bythewood (IMDB),Cheo Hodari Coker (IMDB)
Oyuncular      : Jamal Woolard (IMDB)(ekşi), Mohamed Dione (IMDB)(ekşi), Derek Luke (IMDB)(ekşi), Dennis L.A. White (IMDB)(ekşi), Marc John Jefferies (IMDB)(ekşi), Menyone DeVeaux (IMDB), Christopher Jordan Wallace (IMDB), Ricky Smith (IMDB), Amanda Christopher (IMDB), Angela Bassett (IMDB), Jasper Briggs (IMDB), Cyrus Farmer (IMDB), David Costabile (IMDB), Julia Pace Mitchell (IMDB), Jermaine Denny (IMDB), Naquon 'Nino Brown' Jackson (IMDB), Naturi Naughton (IMDB), Aunjanue Ellis (IMDB), Jason Croasdaile (IMDB), Valence Thomas (IMDB), Edwin Freeman (IMDB), Kevin Phillips (IMDB), John Ventimiglia (IMDB), Cimone Campbell (IMDB), Duane Nakia Cooper (IMDB), Anthony Mackie (IMDB), Miya Granatella (IMDB), Charles Malik Whitfield (IMDB), Susie Da Silva (IMDB), Antonique Smith (IMDB), Sean Hall-Earl (IMDB), Jelani Mashariki (IMDB), Tony Mui (IMDB), Atalya Slater (IMDB), John Hills (IMDB), Lamont 'Money L' Mosley (IMDB), Ginger Kroll (IMDB), Hisham Tawfiq (IMDB), I.N. Sierros (IMDB), Sean Ringgold (IMDB) >>devamı>>

Notorious (~ Notorious B.I.G.) ' Filminin Konusu :
Dünya Savaşı sırasında hüküm giymiş bir Nazi savaş suçlusunun kızı olan Alicia'yla Amerikan Hükümeti adına casusluk yapması için temasa geçilir. Aşk, gerilim ve tutku gibi Hitchcock temaları etrafında dönen film, ustanın en iyi filmlerinden birisi olarak kabul ediliyor. Film diğer Hitchcock filmleri gibi gerilim türünde olsa da; alt metin olarak asıl aşkı ele alıyor. Filmde Grant, müfettiş (ajan da diyebiliriz) rolünde; Bergman da Almanya vatandaşı olan, babası kirli işlere karışmış, babasının yaptığı pis işleri öğrendiğinde Amerika hükümetine çeteye sızan birini canlandırıyor. Çeteyi devirmek için Brezilya'ya gidiyor, burada kendisine aşık olan bir çete üyesiyle evleniyor. Aslında Grant ve Bergman'ın birbirlerini yanlış anlamaları evliliğe zemin hazırlıyor. Grant, görevi uğruna Bergman'ın evliliğine ses çıkaramıyor. Ne kadar kıskansa da, O'nun için görevi herşeyden üstün; en azından öyle olduğunu sanıyor. Bergman da Grant'in kendisine soğuk davranması yüzünden istemese de çete üyesiyle evleniyor. Filmin kalanı da çeteyi çökertmek için verilen mücadeleyi ve bu ikilinin birbirlerini aslında ne kadar çok sevdiklerini anlatıyor. Bergman ve Grant'in iyi oyunculukları, Hitchcock ' un gerilimi ve aşkı konu alan etkileyici bir yapım.


  • "2pac' ın notorious p.i.g dediği rapper. aynı zamanda herif öldürüleceğini bildiği halde buna engel olamadı."
  • "freestyle yeteneği had safhada olan rapçi. 17 yaşındayken mahalle bakkalının önünde diğer zencinin eline verdiği (bkz: eline vermek) freestyle ı youtube da bulunmaktadır."




Facebook Yorumları
  • comment image

    freestyle yeteneği had safhada olan rapçi. 17 yaşındayken mahalle bakkalının önünde diğer zencinin eline verdiği (bkz: eline vermek) freestyle ı youtube da bulunmaktadır.


    (robotash - 2 Temmuz 2008 17:29)

  • comment image

    yetenek anlamında gelmiş geçmiş en iyilerden biri olan rapçi. belki de en iyisi.

    kariyeri farklı açılardan ele alınması gereken bir insan çünkü kendisi muazzam bir yetenek, ama malesef paradan başka bir şey düşünmeyen ve hip-hop'a saygısı olmayan bir prodüktörün* onun üzerindeki etkileri çok büyük oldu.

    biggie, sıkı bir west coast sevdalısının* bile kabul edeceği derecede yetenekli ve tekniğini çok üst seviyelere taşımış bir rapçiydi. hem lyricism, hem de flow konusunda aynı anda zirveye oynayacak kadar iyiydi. flow'un ve lyricism'in ikisini de bu denli iyi becermek cok zordur ve nadir rastlanir. onu tanıyan ve gençliğini hatırlayan bir çok kişinin dediği gibi muazzam bir söz yazma yeteneği vardı. öyle ki; freestyle konusunda genelde sıkıntı yaşamıyor, hatta bazı şarkılarının sözlerini yazarken kağıda dahi ihtiyaç duymuyordu. kelimeleri hecelere bölerek çok güzel vurgu yapabiliyordu, harf harf ilerleyerek kafiye yapabiliyordu*. underground'dan yetişmişti. daha tanınmıyorken 2pac'la beraber kayıtlar yapmış hatta ondan öğütler almıştı. sonra ünlü hip-hop dergisi the source'un tanınmayan genç yeteneklerden bahsettiği unsigned hype köşesinde adı geçti ve en sonunda puff daddy pezevenginin bad boy şirketi ile anlaşma imzaladı. gençliğinde ona sokaklarda ün getiren bu yeteneklerini milyonlar satan bir rapçi olarak da sürdürdü. 1994 yılında çıkardığı ready to die'ın kalitesi yadsınamazdı çünkü albüm, biggie'nin sonradan içine çekileceği pop tandanslı rap müzikten uzaktı. belirgin sample'lar içeriyordu, biggie'nin kendi hayatından kesitler sunuyordu, uyuşturucudan ve sokaktan bahsediyordu. prodüksiyon başarılıydı. öyle çok dikkat çeken, uçan kaçan, listelere oynayan şarkılar yoktu. albümde storytelling yeteneği açısından çok dikkat çeken şarkılar**, bireyin bunalımıyla ilgili şaheserler***, yani gerçek rap eserleri vardı. biggie bu albümde, sonradan east coast-west coast olayları sebebiyle karşı karşıya kalacağı snoop dogg, dr. dre, ice cube gibi "abi"lerini sample ediyordu. hatta albümün intro'su da bir zaman tüneli gibi sample'lar içeriyordu. yani albüm bir kısmıyla tam anlamıyla hip-hop kültürünü yansıtıyordu. çok yetenekli bir rapçi ghetto'dan, hayatın kendisinden, sokaktan bahsediyor ve bunu düzgün prodüksiyonla yapıyordu. hatta yaparken de dönemin en baba rapçileri sample ederek onlara selam çakmayı unutmuyordu. buraya kadar her şey harika.

    aynı albümde bunların yanı sıra juicy, big poppa, one more chance gibi parti şarkıları da vardı. özellikle ilk ikisi çok eğlenceli olan bu şarkılar, elbette hemen eleştiri yağmuruna tutulması gereken yüz karaları falan değil. hatta çoğu kişiye göre klasik. gerçekten de çok dinlenebilir, akılda kalıcı eserlerdir. hatta juicy'nin o eglenceli sound'u sizi kandirmasin cunku tarihin en iyi rap parcalarindan bir tanesidir. fakat mesele bu değil. zaten bir önceki paragrafta bahsettiğim kadar dolu olan bir albümde böyle şarkıların olması kaliteden ödün verdiliği anlamına gelmez. mesele, bu tür şarkıların mainstream piyasasında çok dikkat çekmesi ve hit olması da değil çünkü bu da normal. mesele, bunun üzerine paranın kokusunu alan yavşak puff daddy'nin biggie'nin harika başlayan kariyerini sound ve içerik olarak değiştirmeye çalışması.

    ready to die'ın hardcore'luğuna rağmen, biggie'nin ikinci albümü olan life after death malesef rap müzikte biggie, p diddy, mase, jay-z, 112 gibi kişilerin başı çekeceği bir "shiny suit era" yani güç-para-pul-karı-kız döneminin başlamasına öncülük etti.

    albüm kötü müydü? sayılmaz. albümde harika wordplay'ler, multi rhyme'lar var mıydı? evet. notorious'un yetenekleri hala yerinde duruyor muydu? evet, belki daha bile gelişmişlerdi. biggie taş gibi flow'uyla ateş püskürüyor muydu? bazı şarkılarda evet. albüm dinlenebilir miydi? biraz önce saydıklarımın olumlu etkisi sayesinde evet. mainstream dinlenilebilirlik açısından ise şunu söylemem yetecektir: birçok şarkısı hit oldu. fakat albüm ready to die'ın sokak çizgisini, gerçek hip-hop tavrını taşımıyordu. hypnotize, mo money mo problems, fuck you tonight, nasty boy gibi basit şarkılar vardı ve albüm malesef böyle şarkılarla anılıyordu. ten crack commandments, notorious thugs, going back to cali, kick in the door, what's beef gibi teknik ve içerik açısından sağlam şarkılar da vardı ama sound malesef pop'a kayıyordu. ve tabii ki satışlar katlanıyordu. böyle bir adamı harcadın, para için kullandın, belki de vefasızlıkla anılmasında* bile suçun var. mutlu musun şerefsiz p diddy?

    2pac'la yaşadıkları tartışmaya, east coast-west coast olayına hiç girmeden** objektif bir şekilde bakıldığında kariyeri aşağı yukarı bu doğrultudadır. rap konusundaki yetenekleri muazzamdır ve bu sayede çok iyi başlar, yeteneklerini sürdürür fakat popülariteyle beraber pop'a kayar. ölümünden sonra tamamen p. diddy'nin kontrolüne kalan orjinal kayıtları daha bile vahim işlerde kullanılmıştır**. bu elbette tamamen onun suçu değil. çalıştığı adamları ve piyasanın durumunu da unutmamak lazım.

    kendisini yanlışlarıyla değil, güzel ve kaliteli yönleriyle hatırlamak daha iyi.

    o güzellikler için de (bkz: ready to die) albümü, (bkz: hold ya head) (bkz: runnin)* (bkz: living in pain) ve life after death'ten bahsederken saydığım parçalar.


    (amaru71 - 2 Eylül 2010 01:54)

  • comment image

    2pac'in annesi afeni shakur; notorious ile makaveli arasındaki düşmanlık söyletileri, ve b.i.g.'in 2pac'i öldürttüğü dedikoduları için şöyle bir açıklamada bulunmuştur: onlar kardeş gibi büyüdüler, aralarında tatlı bir rekabetten başka hiçbirşey yoktur. eminimki şimdi ikisi de cennette battle yapıyorlardır.


    (run dmc - 2 Eylül 2010 02:02)

  • comment image

    dün izlediğim belgeselinde, tupac'ın ölümüyle, uzaktan yakından hiç bir alakası olmadığı savunulan, oldschool rapçi. kendi studyosunda o üst katta otururken, tupac'ın saldırıya uğradığını, ancak saldırıya uğradığını duyunca, silahını çekip aşağıya koştuğunu ve o arada polislerin içeri girip, onu da yaka paça götürmesinden dolayı, olaydan sorumlu tutulduğu iddia ediliyor. 'who shot ya' şarkısını, o ve sevenleri, tupac vurulmadan aylar önce yazdığını defalarca söylemişlerdi. ancak tupac, vurulduktan hemen sonra, taciz suçundan hapse girince, tum olanların sorumlusunu biggie ilan edip, batı yakasını biggie ye karşı kışkırttı.

    o dönemde brooklyn'de yaşayan bir amcanın anlattıklarına göre, tupac hem kendi, hem de biggie'nin sonunu hazırladı. ancak biggie'nin hatası da tupac'ı hapishanedeyken ziyaret ederek ya da arayarak olanlarla hiçbir ilgisinin olmadığını anlatmamasıydı. çünkü tupac, biggie'nin ona inanacak kadar iyi bir dostuydu. ancak suçlamalardan sonra biggie tarafından kesin yalanlama gelmemesi, tupac'ın tamamen biggie'nin hain olduğuna inanmasını sağladı.
    biggie bir röportajında tupac'ın ona hitaben yazdığı 'hit 'em up' şarkısını, ilk kez yapımcısıyla, arabadayken radyodan dinlediğini, ve bunu dinlerken kalbinin sızladığını hatta, 'bu endüstri insanın en yakın dostunu düşmanı yapar.' dediğinini söyledi.

    peki bu iddialar tamamen doğruysa, tupac vurulduktan sonra doğu yakasında verdiği konserde neden asıl söylediği şarkıyı yarıda kesip 'who shot ya' şarkısını söyledi? ölümüne yol açan son hamlenin de bu olduğu söylenir. cevap açık. batı yakası tupac vurulduktan sonra biggie'yi tehdit etmeye başlamıştı. biggie'den tam bir korkak gibi davranmasını, yalvarmasını ve suçlu olmadığını tupac'a ve batı yakasına ispatlamasını istemişlerdi. ama biggie bunu yapmayacak kadar cesurdu ve 'tupac neye inanmak isterse ona inansın. bütün zenciler beni bilir.' dedi. doğu yakasında ki konserinde, konser alanı batı yakasının zencileriyle dolmuş, biggie ve arkadaşlarını yuhalamış, tupac'ın intikamı için aleyhine pankart açmış ve biggie'de bu durumda yapacak başka hiçbir şeyinin kalmadığını anlayıp, 'who shot ya' şarkısını söylemeye başlamış, bu da biggie'nin idam fermanı oldu. yangına körükle gitmek gibi.

    ancak biggie, doğu-batı savaşının başlaması konusunda kendisini sorumlu tutup, bundan rahatsızlık duyardı. doğu yakasındaki rapçiler batıya, batı yakasındakiler ise doğuya gitmeye korkar, ve zamanla hiç gitmez olmuşlardı. bu savaşı bitirmek için biggie, california'ya bir galanın afterparty'sine katılmaya karar verir ve california'ya gider. partinin çeşitli sebeplerle erken bitmesinin ardından, otele gitmek üzere arabasına binen biggie, ilk ışıklarda, arabasında taranarak öldürüldü.

    2. albümü kendisinin ölümünden sonra satışa çıktı. bebek yüzlü rapçinin cenazesine binlerce seveni katıldı.

    not: bu entri taraflı yayınlar kaynak alınarak yazılmıştır.


    (artless artist - 3 Ocak 2011 16:33)

  • comment image

    "17 yaşındaydım. uyuşturucu satmak benim karım gibiydi. rap ise her sabah köşe başında gördüğüm çok güzel bi kaltaktı ve bir zaman sonra eşimi aldattım." demiş sonra da 'karısı' yüzünden öldürülmüş nasty boy.

    her neyse dostum..
    aynasızlar nerdeyse gelirler...


    (july maff deep - 18 Aralık 2013 00:14)

  • comment image

    dinlediğim en iyi rapi bu herifcioğlu icra etmiş. reis uyuşturucunun en sertini çekerken, karının en koca götlüsünü sikerken elbette rapin de en iyisini yapacaktı. hayatı da sertti. yetenek anlamında seviyesine erişebilen yoktur.


    (oylum - 7 Şubat 2014 22:50)

  • comment image

    efsane olmasına rağmen dinlediğim en underrated rapçilerden biri. ''nasıl oluyor bu amk?'' diyen olacaktır, biggie'den bahsedilirken hep 2pacla olan kavgasından ve hit em up'dan falan bahsedilir; reyizin iyi şarkıları 5. plana düşer, bu tip müzik muhabbetlerinde de hep hakkı yenir.

    erken gitmiştir rahmetli. ruhu şad olsun.

    (bkz: things done changed)


    (brooklyn carter - 27 Haziran 2014 19:13)

  • comment image

    ebonics sever gangsta mizaçlı rapçi. şarkı sözleri ödev ebonicsten ingilizceye çevirilsin diye okullarda ödev olarak verilmiştir. zenci icadı bu dilin bel altı muhabbetleri çevirmek için ne kadar uygun olduğu aşağıdaki tamamlanmış ödev okunursa daha iyi anlaşılabilir.

    assignment: please translate the following rap song lyrics from ebonics to standard english.

    artist: notorious b.i.g.

    album: ready to die

    song: one more chance (remix)

    --------------------------------------------------------------------------------

    lyrics:

    first things first, i poppa, freaks all the honeys

    dummies - playboy bunnies, those wantin’ money

    those the ones i like ‘cause they don’t get nathan’

    but penetration, unless it smells like sanitation

    garbage, i turn like doorknobs

    heart throb, never, black and ugly as ever

    however, i stay coochied down to the socks

    rings and watch filled with rocks

    translation:

    as a general rule, i perform deviant sexual acts with women of all kinds, including but not limited to those with limited intellect, nude magazine models, and prostitutes. i particularly enjoy sexual encounters with the latter group as they are generally disappointed in the fact that they only receive penile intercourse and nothing more, unless of course, they douche on a consistent basis. although i am extremely unattractive, i am able to engage in these types of sexual acts with some regularity. perhaps my sexuality is somehow related to my fancy and expensive jewelry.

    lyrics:

    and my jam knock in the mitsubishi

    girls pee pee when they see me, nava-hoes creep me in they tee pee

    as i lay down laws like i lay carpet

    stop it - if you think your gonna make a profit

    translation:

    i enjoy playing my music loudly on my car stereo. apparently, women enjoy this also because they become sexually aroused when they see me driving. oddly enough, when i visit the native american reservations, some of the more sexually promiscuous indian women attempt to seduce me in their homes. their intent is to divest me of my earnings. such actions are unacceptable.

    lyrics:

    don’t see my ones, don’t see my guns - get it

    now tell ya friends poppa hit it then split it

    in two as i flow with the junior mafia

    i don’t know what the hell’s stoppin’ ya

    i’m clockin’ ya - versace shades watchin’ ya

    once ya grin, i’m in game, begin

    translation:

    understand this fact: you can have neither my money, nor my weapons. i suggest that you inform your peers that we engaged in violent sexual acts. currently, i am rapping with my associates, the junior mafia. i’m having some difficulty understanding why you refuse to approach me. i am attempting to make eye contact with you through my expensive glasses, and as soon as you respond with a smile, i will approach you.

    lyrics:

    first i talk about how i dress and this

    and diamond necklaces - stretch lexuses

    the sex is just immaculate from the back i get

    deeper and deeper - help ya reach the

    climax that your man can’t make

    call and tell him you’ll be home real late

    let’s sing the break

    translation:

    i prefer to open the conversation with light banter about my wardrobe and jewelry, then i like to discuss my collection of expensive cars. this is more than enough to convince you to have sexual intercourse with me. i am able to insert my penis further into you when i enter you from behind. furthermore, you will be able to reach orgasm. i understand this to be a problem with your current sexual partner. he needn’t be concerned about your whereabouts. please phone him and inform him that you won’t be home for a while. by the way, please sing the chorus of the song for me also.

    lyrics:

    she’s sick of that song on how it’s so long

    thought he worked his until i handled my biz

    there i is - major pain like damon wayans

    low down dirty even like his brother keenan

    schemin’ - don’t bring your girl ‘round me

    true player for real, ask puff daddy

    translation:

    your current love interest no longer wishes to hear your fabrications about the length of your member. after i had sexual intercourse with your woman, she became enlightened as to the proper way it is supposed to be performed; violently and immorally. it would be in your best interest to keep your woman away from me as my sexual prowess is very strong. if you are unconvinced, ask puff daddy.

    lyrics:

    you - ringin’ bells with bags from chanel

    baby benz, traded in your hyundai excel

    fully equipped, cd changer with the cell

    she beeped me, meet me at twelve

    translation:

    despite the fact that you attempted to win her at her doorstep with bags full of expensive clothes and a car (the lower end model mercedes benz which you financed by signing over your current vehicle) containing an expensive stereo and a cellular phone, your woman has contacted me through my pager indicating that we should rendezvous at midnight.

    lyrics:

    where you at? flippin’ jobs, playin’ car notes?

    while i’m swimmin’ in ya women like the breast stroke

    right stroke, left stroke what’s the best stroke

    death stroke - tongue all down her throat

    nuthin’ left to do but send her home to you

    i’m through - can ya sing the song for me, boo?

    translation:

    you, on the other hand, jump from job to job, barely able to maintain payments on the mercedes benz you purchased for your woman. meanwhile, i continue to engage in sexual intercourse and commit lewd osculatory acts with your women. my only remaining option is to request that she leave my home and return to you because i have reached orgasm and no longer have a need for her presence.

    lyrics:

    so, what’s it gonna be? him or me?

    we can cruise the world with pearls

    gator boots for girls

    the envy of all women, crushed linen

    cartier wrist-wear with diamonds in ‘em

    the finest women i love with a passion

    ya man’s a wimp, i give that ass a good thrashin’

    translation:

    the ultimate decision rests with you. whom do you choose as your sexual partner. i can take you on cruises around the world. i will dress you in the finest jewelry and footwear. you will be envied by women worldwide in your fine clothes and jewelry. there is a special place in my heart for beautiful women. i will defeat your man in an altercation because he is effeminate.

    lyrics:

    high fashion - flyin’ into all states.

    sexin’ me while your man masturbates.

    isn’t this great? your flight leaves at eight.

    her flight lands at nine, my game just rewinds.

    lyrically i’m supposed to represent.

    i’m not only the client, i’m the player president

    translation:

    you will be dressed in finest clothes on the runways of paris. i will fly you to every state to shop for fine clothes and jewelry. you will enjoy sexual intercourse with me and your man will be forced to pleasure himself through manual stimulation. what a life! i’ll return you to laguardia in time to catch your 8 o’clock flight. the timing is perfect because i have scheduled a date with a second woman who arrives at the same gate at 9 o’clock. i’ll seduce her in the same way that i seduced you. i rap well and i am a positive reflection of my home town. not only am i a sexually deviant, misogynistic, immoral, wealthy, male prostitute, but i also sit on the board of directors of the organization that governs others of my kind.


    (crow - 14 Ağustos 2004 22:25)

  • comment image

    genc yasinda efsana statusune yukselmis b.i.g., hiphop tarihinde en iyiler siralamasinda tupac'tan sonra ikinci gelir. en iyi sarkilari juicy, big poppa, mo money mo problems, lets ride (ft.bone thugs'n harmony) ve hypnotize'dir bana gore.


    (topladagel - 3 Ekim 2004 23:01)

Yorum Kaynak Link : the notorious b.i.g.