Süre                : 2 Saat 41 dakika
Çıkış Tarihi     : 05 Ekim 1989 Perşembe, Yapım Yılı : 1989
Türü                : Aksiyon,Cinayet,Drama
Ülke                : Hint
Yapımcı          :  Annapurna Studios
Yönetmen       : Ameerjan (IMDB), Ram Gopal Varma (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Azam (IMDB),Tanikella Bharani (IMDB),Iqbal Durrani (IMDB),Ram Gopal Varma (IMDB)(ekşi),Ram Gopal Varma (IMDB)(ekşi),Ram Gopal Varma (IMDB),Ram Gopal Varma (IMDB)
Oyuncular      : Nagarjuna Akkineni (IMDB), Amala Akkineni (IMDB), Raghuvaran (IMDB), J.D. Chakravarthi (IMDB), Murali Mohan (IMDB), Subhalekha Sudhakar (IMDB), Chinna (IMDB), Tanikella Bharani (IMDB), Jagan (IMDB), Nirmalamma (IMDB), Uttej (IMDB), Ram Jagan (IMDB), Rajendranath Zutshi (IMDB), Paresh Rawal (IMDB), Brij Gopal (IMDB), Ajit Vachani (IMDB), Girja Shankar (IMDB), Rohini Hattangadi (IMDB), Goga Kapoor (IMDB), Iftekhar (IMDB), Chandrashekhar (IMDB), Dilip Dhawan (IMDB), Beena Banerjee (IMDB), Hussain (IMDB), Satyanarayana (IMDB), Bob Christo (IMDB), Delhi Ganesh (IMDB), Janagaraj (IMDB), Showkar Janaki (IMDB), Srinivasa Rao Kota (IMDB), Rajnikanth (IMDB), Gollapudi Maruthi Rao (IMDB), Radha Ravi (IMDB), Shobana (IMDB), Thyagu (IMDB), Vinuchakravarthy (IMDB), Poornam Vishwanathan (IMDB), Brahmaji (IMDB), Puri Jagannadh (IMDB), Hussain Khan (IMDB) >>devamı>>

Shiva (~ Siva) ' Filminin Konusu :
Shiva is a movie starring Nagarjuna Akkineni, Amala Akkineni, and Raghuvaran. Shiva is disgusted by the corruption in and around his new college, and along with his friends, he decides to take a stand against the status quo.


  • "who are you?"
  • "ben de bunu kadın sanıyordum; ama erkekmiş sonradan öğrendim. biraz efemine bir hali var hakkaten.ileri geri konuştum diye çarpmaz inşşiva."




Facebook Yorumları
  • comment image

    hinduizmin onemli figurlerinden biri. kimi anlatilarda erkek, kimilerinde kadin olarak gosterildigi icin
    hindistan'in cift cinsiyetli hidjralari tarafindan ayri bir anlam ve onemle sevilir. rivayet odur ki shiva dans etmektedir, ve iki ayagi ayni anda yere degdigi anda evren varolmayacaktir, allahtan ki shiva nin dansi esnasinda hep bir ayak havada durur, hatta resmedilirken de yoga da agac adiyla anilan tek ayak uzerinde durmus pozisyonda gorunur adeta. (bkz: varolus)


    (szap - 26 Mart 2002 05:53)

  • comment image

    hint mitolojisinde bir tanrı. hikayeye göre tanrılar ve şeytanlar okyanusa çok güçlü bir zehir katarlar. tüm canlıların hayatını tehlikeye atacak olan bu zehri, kurtarıcı shiva içer ve boğazında tutar, zehrin etkisiyle tüm vücudu mavi renge bürünür. bu olayın şerefine her yılın bu günlerinde kuzey hindistan'da bir festival düzenlenir. inanç sahipleri kendilerini maviye boyayarak shiva'ya olan saygılarını sunarlar.


    (suspended animation - 12 Mart 2008 20:56)

  • comment image

    tanrilarin en krali. bir hindunun yalancisiyim, kendisi mezarliklarda hergun ot icip, pervasizca onune gelenle birlikte olan bir party boydur. yani kari kiz desen onda, uyusturucu desen onda, oyle bir tanridir fakat daha sonra karisi ile tanisip alemlerden elini ayagini cekmistir.

    nepalde pashupatinath tapinaginda takipcileri sadhular shivaratri festivali sirasinda ot icerek sivaya sevgi ve saygilarini gosterirler.

    simgelerinden biri penistir; yaratici guc. tapinaginda penisi simgeleyen heykeller bulunur.

    siva hakkinda en sevdigim detaylardan birisi, natarajahalidir. siva dunyayinin yaratilmasi icin, eski duzeni dans ederek yikar. hani boyle tek ayagini kaldirip dans ettigi figuru vardir. iste o figurde yere basan ayaginin altinda bir tane iblisi ezer, iblis ise insanlardaki uyusukluk, tembellik, adam sendecilik ve negatif dusunceleri temsil eder. yani siva eski duzeni o uyusuklugu ezerek yikar.


    (apucukuaa - 26 Temmuz 2011 17:43)

  • comment image

    hint inanisinda yikim*, yeniden dogus **, ve degisim* tanrisi. ayni zamanda dansin efendisi *. shiva'nin dansi hareketi ifade eder. boynundaki oldurucu ve dolayisiyla guclu hayvanlardan biri sayilan yilan ve saclarinin arasindan gecen ganj nehri ise doga uzerindeki hakimiyetini, alnindaki 3. goz bilgeligi, elindeki vurmali calgi evrenin kalp atislarini temsil eder. yuzundeki ifade huzuru resmeder; korkunun uzak tutulmasi gerektigini, cunku her zaman icin bir cikis yolu oldugunu ifade eder. shiva'nin uzerinde oturdugu kaplan postu ve fondaki lotus cicegi ise evrenin yaratici gucunun ifadesi.
    shiva'nin durusundaki her ayrinti birer semboldur. hint inanisindaki en karisik tanrilardan biri olmakla beraber, sembolleri en cok tartisilanlardan biridir ayni zamanda.


    (shiva - 2 Ocak 2004 01:26)

  • comment image

    karısını bırakıp sava$a giden shiva,18 yıl sonrasında evine geri döndüğünde karısının yatağında bir erkek görür ve büyük bir hı$ımla kılıcına davranarak onun kafasını keser..lakin daha sonra karısı ona kafasını kestiği erkeğin kendi oğulları olduğunu beyan eder..deliye dönen shiva önüne ilk çıkan yaratığın kafasını kesip oğlunun bedenine yerle$tirir..eh tabii önüne çıkan ilk yaratık da bir fil oluyor..

    (bkz: elephant man)


    (rotting horse on the deadly ground - 14 Mayıs 2001 18:57)

  • comment image

    şiva. ibranicede oturmak.

    yahudilerde ölen kişinin ardından tutulan yedi günlük yası ifade eder.

    yahudiler yas zamanını üçe ayırmışlardır. ilk yedi gün (şiva), ölümden sonraki 30 gün (şeloşim) ve de ölümden sonraki 12 ay.

    yas, ölünün gömüldüğü andan itibaren başlar.

    bu süre içinde tevrat'tan dualar okutulur ve bir gün de mevlit benzeri dini bir törenle geride kalanların uzun yaşamasını simgelemek üzere gömlek yırtılır. yedinci günün sonunda yapılacak "yedinin kesilmesi" töreninin ardından ölen kişinin ailesi yastan çıkar. ölünün toprağa verilişinin üzerinden bir ay geçince yine dini tören düzenlenir.

    şiva süresi yedi günün ilk sabah duasıyla başlar ve defin günü şivanın ilk günü olarak sayılır.

    şabat da şiva sürecinin içindedir. şabat şivanın arasına gelince şabat için şivaya ara verilir ve şabattan sonra devam edilir. yine de şabat yedi günün içinde sayılır.

    kutsal bayramlardan biri şiva zamanına denk gelirse,şiva tamamlanır ve bayram bittikten sonra da şivaya devam edilmez.

    cenaze pesah veya sukot haftasına denk gelirse şiva yapılır fakat bayram tamamen sona erince başlar. diasporada bayramın son günü şivanın ilk günü addedilir.

    purim ve hanuka yası bitiren bayramlardan sayılmaz. bu süre zarfında yasta olanlar purimde megila okumak için sinagoga gidebilirler.

    uzakta veya başka şehirde olduğu için ölüm haberi geç öğrenilirse, haber ulaştığı andan itibaren şiva ve yasın gerektirdiği tüm kurallara uyulur. ölümün olduğu yerde aile fertleri şivanın ortalarındaysa, haberi sonradan alan uzaktaki aile ferdi katılabiliyorsa diğerlerine katılır ve şivayı aynı anda bitirir. katılamıyorsa veya şiva tamamlanmışsa o zaman ölüm haberinin alındığı gün şivanın ilk günü sayılır.

    ölüm haberi o kişiye 30 gün geçtikten sonra ulaşırsa şiva yapılmaz. ayakkabılar çıkarılıp bir saatliğine alçak bir yere konulur. bu simgesel bir tutumdur. ölü, kişinin anne ya da babasıysa giysisi ona sunulur.

    şiva kuralları aşağıdaki gibidir:

    yasın ilk üç günü yas tutan kişi kimseyle selamlaşmamalı ve aynı zamanda verilen selamı da almamalıdır. üçüncü günden yedinci güne kadar kendi selam veremez ancak verilen bir selamı cevaplandırabilir.

    bu yedi günlük süre içinde kişi cinsel ilişkiye giremez, deri ayakkabı giyemez ve çok gerekli olmadığı takdirde evinden çıkmaz. yerde oturur.

    yastaki kişi yıkanmamalı ve erkekse tıraş olmamalıdır. sadece elini, yüzünü ve ayaklarını soğuk suda yıkayabilir. temiz, güzel kokulu kıyafetleri şabat dahi olsa giymemelidir. kadınlar da kozmetik ürünleri kullanmamalıdırlar.

    kişi ev işi de yapmamalıdır. sadece çok gerekli olduğunda bazı önemsiz ev işlerini yapabilir.

    yedi günlük yas süresince bir mum veya bir lamba, dünyayı terk eden ruhun anısına yanar.

    yasta olanlar normal yükseklikteki sandalyelerde oturmazlar. alçak sandalye, tabure veya minder kullanırlar. sandalye koltuklarındaki minderler alçak yerlere koyarak oturulur. sefaradik aileler daha eski bir geleneğe uyarak yerde otururlar. bu kuraldan ötürü “şiva” yani “oturmak” tanımı kullanılır. yine de yasta olanların her daim oturması gerekmez.

    yas tutanlar deri ayakkabı giymezler. spor, bez ayakkabı, çorap ya da terlik giyebilirler.

    yasta olanlar işe gitmemelidir. özel durumlar için de cemaat ravına danışılmalıdır.

    yas kuralları içeren kitap ve bölümler ve yeremia’nın üzüntü ve ıstıraptan söz eden bölümlerinden başka tora çalışılmaz.

    yas tutanlar kendi görüntülerini dert etmesin diye aynaların üstü de kapatılır.

    bugün ülkemizde kişiler ilk günden selam alıp vermektedirler. bazı kimseler hâlâ bu yas süresince yerde oturmayı tercih etseler de birçok kişi artık odanın bir köşesindeki koltukta oturmayı yeğlemektedir. oturulan o koltuğa yas tutanlardan başkalarının oturmaması gerekir. genelde var olan bir uygulama da ölen kişinin ardında birinci dereceden bıraktığı kişi sayısı kadar mum yakılmasıdır.


    (sleepless - 14 Kasım 2004 04:23)

  • comment image

    ben de bunu kadın sanıyordum; ama erkekmiş sonradan öğrendim. biraz efemine bir hali var hakkaten.

    ileri geri konuştum diye çarpmaz inşşiva.


    (tearhunter - 26 Mart 2018 17:25)

Yorum Kaynak Link : şiva