Süre                : 1 Saat 38 dakika
Çıkış Tarihi     : 12 Eylül 1956 Çarşamba, Yapım Yılı : 1956
Türü                : Komedi,Drama,Romantik
Ülke                : Fransa,Italy
Yapımcı          :  Franco London Films , Les Films Gibé , Electra Compagnia Cinematografica
Yönetmen       : Jean Renoir (IMDB)
Senarist          : Jean Renoir (IMDB),Jean Serge (IMDB),Jean Renoir (IMDB)
Oyuncular      : Ingrid Bergman (IMDB), Jean Marais (IMDB)(ekşi), Mel Ferrer (IMDB)(ekşi), Jean Richard (IMDB), Juliette Gréco (IMDB)(ekşi), Pierre Bertin (IMDB)(ekşi), Dora Doll (IMDB)(ekşi), Frédéric Duvallès (IMDB), Renaud Mary (IMDB), Jacques Morel (IMDB), Albert Rémy (IMDB), Jean Claudio (IMDB), Mirko Ellis (IMDB), Jacques Hilling (IMDB), Jacques Jouanneau (IMDB), Elina Labourdette (IMDB), Olga Valéry (IMDB), Gérard Buhr (IMDB), Georges Hubert (IMDB), Jean Castanier (IMDB), Rodolfo Lodi (IMDB), Gregori Chmara (IMDB), Gaston Modot (IMDB), Liliane Ernout (IMDB), Aram Stephan (IMDB), Jim Gérald (IMDB), Yves Thomas (IMDB), Claire Gérard (IMDB), Charles Dolfus (IMDB), René Bernard (IMDB), Léo Marjane (IMDB), Magali Noël (IMDB), Francine Bergé (IMDB), René Berthier (IMDB), Jean-Claude Brialy (IMDB), Lyne Carrel (IMDB), Jaque Catelain (IMDB), Les Chanteuses du Lapin à Gil (IMDB), Yvonne Dany (IMDB), Hubert de Lapparent (IMDB) >>devamı>>

Elena et les hommes (~ Elena ve Erkekler) ' Filminin Konusu :
Elena et les hommes is a movie starring Ingrid Bergman, Jean Marais, and Mel Ferrer. Polish countess Elena falls in love to a French radical party's candidate, a general, in pre-World War I Paris, but another officer pines for her.


  • "bir keresinde sinemada yanlislikla filmi ters gostermelerine ragmen farkedilmemesine, filmin sonunda bi kac kisinin "bu godard iste o yuzden anlayamadik" denmesine sebep olan muhtesem yonetmen"
  • ""para karşılığında yapmak istemediğimiz işlerde çalıştığımız bu dünyada hepimiz fahişeyiz" demiştir..."
  • ""her fransiz aslinda iki meslek icra eder. kendi meslegi ve film elestirmenligi..." diye buyurmus zat."
  • ""lsd'ye paranız yetmiyorsa renkli televizyon alın." jean-luc godard***"lcd'ye paranız yetmiyorsa tüplü televizyon alınız." edgenabby"




Facebook Yorumları
  • comment image

    az paramiz var, onun bunun maymunu olmadan ne yapsak supper olur, diyerek yola cikmis sahane bir sonuca ulasmislardir.weekenders ve serseri asiklar adli eserleri sahanedir, bi de kavramsal olalim, bicimcil olmayalim diyerek cektigi alfavil vardir ki, iyi midir kotu mudur bilinemez anlasilamaz.

    kimi 1.dakikasinda tiksinir, kimi 1.dakikasinda kendinden bisiler bulur bu yonetmende. ben kendimden bisiler buldum, kuzenim sunnet dugunu aklima geldi izlerken, onda da neyin neden oldugunu pek annamiyodum, ama cok hosuma gidiyodu.sonra buirileri soyledi ve anladim ki o anlasilmaz hoslugun adi marksist estetikmis.oysa ki karl marx hic estetik bi adam diildir.boyle suaviye benzer, ya da suavi ona benzer


    (otisabi - 9 Kasım 2000 02:49)

  • comment image

    bir keresinde sinemada yanlislikla filmi ters gostermelerine ragmen farkedilmemesine, filmin sonunda bi kac kisinin "bu godard iste o yuzden anlayamadik" denmesine sebep olan muhtesem yonetmen


    (icarion - 20 Mayıs 2003 19:50)

  • comment image

    "para karşılığında yapmak istemediğimiz işlerde çalıştığımız bu dünyada hepimiz fahişeyiz" demiştir...


    (rimel - 11 Eylül 2012 16:30)

  • comment image

    farklı anlayışta çalışan sanatçıların godard yorumları:

    "bugünün sanatı jean-luc godard’dır… çünkü düzensizliğin düzenini hiç kimse ondan daha iyi tanımlayamaz."
    (bkz: louis aragon)

    "tüm dünyada sinemanın en azından yarısı godard sinemasıdır. çünkü godard’ın koyduğu kurallara ve normlara uymaktadır."
    (bkz: pier paolo pasolini)

    "godard bir filmin sadece bir film olduğunu, oyuncuların sadece oynadığını, vücutlarının kanla değil, domates salçasıyla kaplandığını ve hala seyirciyi etkileyip heyecanlandırdığını kabul etmenin mümkün olduğunu göstermiştir (…) godard 60’lı yılların sinemasının çehresini değiştirmiş olan yönetmenler arasında en etkin olanıdır."
    (bkz: roy armes)

    "paris’te genç bir avrupalı oğlanken godard’ı izlemeye başladım… büyük bir şeyin parçası olmak duygusu gibiydi."
    (bkz: mick jagger)

    "...bu söylediklerim dışında bir tek, şimdilerde gerçek mükemmel sahne sunan jean-luc godard vardır. godard fransız küçük burjuvazisinin mantığına tutsak olmamış belki de tek kişidir. bazen rahatsız edicidir, ancak bakmanız için size verdiği şeye bakmadan edemezsiniz. bir godard filminde yaşayabilirsiniz. bu bana göre modern denilmeye değer tek şey olan imgelerle uğraşmanın bir yolu ve aynı zamanda farklı bir boyuttur. sonuç olarak, bu zihniyet içinde uğraş veren pek fazla film yapımcısı yoktur, hatta amerika'da bile; robert altman ve benzeri kişiler gibi, ancak yine de sayıları çok fazla değil."
    (bkz: jean baudrillard)

    "basit insanlar, rafine yazarları perdede görmek istediklerinde, kaynakla uyarlayan arasındaki ayrılık, her zaman bu sonucu doğuruyor. küçük romanları alıp büyük bir romancı gibi kullanan godard'ı daha çok tercih ediyorum. nitekim, bunu denedim. gerek, shoot the piano player gerekse godard'ın band of outsider'ı, raymond queneau'nun bir romanının sinemadaki eşdeğerlerini verme çabasıdır. ne ben, ne de o, queneau'nun romanlarından birini uyarlamayı gerçekte hiçbir zaman göze alamazdık."
    (bkz: françois truffaut)

    "godard araştırıcıdır. kafamdaki çılgın yönetmenin tam bir örneğidir godard."
    (bkz: tony gatlif)

    "jean-luc godard, en sevdiğim yönetmenlerin başında gelir."
    (bkz: bernardo bertolucci)

    "…arabalar olmadan (…) jean-luc godard’ın macerası kavranamaz… godard arabayı terk ettiği anda sanat da onu terk eder."
    (bkz: john orr)

    "…godard; görünen ve görünmeyenden söz ederken, aslında sinemanın görünmeyeni gösterme gücünden söz etmektedir."
    (bkz: david lynch)

    edit: güncelleme


    (hanging rock - 25 Aralık 2013 20:10)

  • comment image

    "her fransiz aslinda iki meslek icra eder. kendi meslegi ve film elestirmenligi..." diye buyurmus zat.


    (sarapis - 2 Nisan 2004 23:54)

  • comment image

    amcanın cannes film festivalindeki son atraksiyonlarından biri:

    ''i always use an old typewriter. i wisely bought 12 of them to be sure that they would last me to the end of my existence.''

    -- director jean-luc godard explaining that he knows nothing about computers.


    (zoti - 23 Ağustos 2001 04:43)

  • comment image

    yıllar önce "artık sadece iletişim araçları var, iletişimin kendisi yok" gibi bir laf etmiştir ki, dudağını uçuklatır adamın, elbette bu söyleyişi mcluhan'ın "araç iletidir" savıyla da desteklemek gerekir, yani bu durumda her mesaj gönderildiği araca göre şekillenir; sözgelimi kızgın bir sevgili anlık bir karar alarak sevgilisine bir ayrılık mesajı gönderebilir. oysa onunla yüzyüze konuşmayı beklese belki kızgınlığı geçecek ya da konuşmadan sarılacaktır. anlık bir kararla gönderilen mesaj iletişim aracının şeklini alır; iletişim kopar, olaylar gelişir; godard çok muhterem bir abimizdir.


    (ama arkadaslar iyidir - 10 Mart 2005 13:15)

Yorum Kaynak Link : jean-luc godard