Süre                : 1 Saat 30 dakika
Çıkış Tarihi     : 12 Şubat 1982 Cuma, Yapım Yılı : 1982
Türü                : Drama,Romantik
Ülke                : Doğu Almanya,ABD
Yapımcı          :  CiP - Europaische Treuhand AG , Lorimar Productions
Yönetmen       : James Toback (IMDB)(ekşi)
Senarist          : James Toback (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Ray Sharkey (IMDB)(ekşi), Ornella Muti (IMDB)(ekşi), Klaus Kinski (IMDB), Armand Assante (IMDB)(ekşi), King Vidor (IMDB), Susan Heldfond (IMDB), William Prince (IMDB), Tony Sirico (IMDB)(ekşi), Jacqueline Brookes (IMDB), Daniel Faraldo (IMDB), Rodolfo Hoyos Jr. (IMDB), Terry Jastrow (IMDB), Tom McFadden (IMDB), Cynthia Allison (IMDB), Sonny Gibson (IMDB), Tony Plana (IMDB), Nick Powers (IMDB), Stephen Keep Mills (IMDB), Kathy Spring (IMDB), Suzie Welsh (IMDB), Breck Costin (IMDB), Laura Grayson (IMDB), Gene Rutherford (IMDB)

Love & Money (~ Amor & Dinheiro) ' Filminin Konusu :
Love & Money is a movie starring Ray Sharkey, Ornella Muti, and Klaus Kinski. A billionaire businessman hires a man to influence a South American dictator. He winds up having an affair with the billionaire's wife.


  • "... shakespeare:"if you speak love,speak low...""
  • "şirin bir gif."
  • "la olm adam yüzümüze doğru 3d attırdı lan, bu filmin adı nası "love" ?"




Facebook Yorumları
  • comment image

    john lennonın aşk nedir sorusuna cevabı.
    (bkz: plastic ono band)

    love is real, real is love
    love is feeling, feeling love
    love is wanting to be loved

    love is touch, touch is love
    love is reaching, reaching love
    love is asking to be loved

    love is you
    you and me
    love is knowing
    we can be

    love is free, free is love
    love is living, living love
    love is needing to be loved


    (septikd - 6 Ağustos 2002 02:51)

  • comment image

    film hakkında yapılan "fazla pornografik" yorumlarından ötürü izlemeyi erteleyip duruyordum. geçen gün en çarpıcı sahnelerden birinde maggot brain *, hemen sonrasında da before the beginning * çaldığını duyunca, indirip izlemeye başladım. ben sinemadan anlamam ama aşkı yaşamış biri olarak hissiyatın çok berrak bir biçimde aktarıldığını söyleyebilirim. gaspar noe her daim sivri işler yapıyor anladığım kadarıyla. bu beni derinden etkiledi. murphy ile electra arasında geçen birçok muhabbet muhtemelen ilişki yaşayan herkesin başından geçmiştir. ya da ben herkesi kendim gibi sanıyorum. bilemedim. her neyse, bu vaziyet filmi fazlasıyla gerçekçi kılmış bence. hikayesi falan inanılmaz tırt, filme alınmaya değecek bir hikaye değil ama parça parça düşününce karakterler arasında yaşanan durumlar ve esas oğlanın kafasından geçen muhabbetler filmi izlenilebilir kılmış. vakit kaybı falan diyenlere aldırmayın. eğer aşkın nasıl bir şey olduğunu biliyorsanız açın izleyin. * * *


    (kerem insani - 19 Mart 2016 05:56)

  • comment image

    aşık olma halini güzel anlatan bir gaspar noe filmi. bazı seks sahnelerini uzun ve sıkıcı bulsam da son on dakikasının etkileyiciliği ile film bir hayli hoşuma gitti. ayrıca filmi porno olarak görenler türk değişmilmişsiniz gibi düşünün. farzedin ki sevişmenin aşkın bir parçası olduğunu sindirmiş, seksi bırakın yaşamayı konuşmayı bile tabu saymayan ve en değerli hazinenin seksi ancak evlenince yaşamak olduğunu düşünmeyen bir toplumda doğmuşsunuz. öyle bakınca seksin bu filmde sansasyon kaygısı değil ihtiyaç olduğunu belki de görürsünüz.


    (huyumkurusun - 17 Nisan 2016 03:19)

  • comment image

    simarik ve embesil bir amerikali beyinsizin paris'te yasadigi medeniyet zehirlenmesinin, asiri derecede am ve yarrak gosterilerek anlatilmaya calisildigi basarili film. avrupa'nin ortasinda bu kadar ultra beyinsiz bir karakter bir amerikalidan baskasi olamaz. gaspar bunu gayet iyi biliyor, kutlamamak elde degil.

    (bkz: american cunt)


    (izmir tulumu - 6 Temmuz 2016 22:53)

  • comment image

    hakkı yenen bir baş yapıt . hatta iddia ediyorum bu güne kadar izlediğim gelmiş geçmiş en iyi aşk filmi diyebilirim.
    ilişkilerde yaşanan iniş ve çıkışları gayet güzel kotararak anlatılmış.
    elektra'nın kırgınlık dolu halleri, murphy'nin her klasik erkek gibi pussy is pussy mottosu ve her tutkulu ilişkinin finalinde olduğu gibi çuvallayan tarafın vicdanı ve iç hesaplaşmalarıyla baş başa kalışı.
    seks sahnelerine gelecek olursak tam yerinde ve gerekli gerçek aşk tutkuyla beslenir. ıkili arasındaki tutkuyu kaybetmeden önce zamandan ve mekândan soyutlanmış iki kişilik bir hikaye varken var olan ilişki çatıdayınca ve birbirlerinden kopamayınca mekan ve şahıs mevhumu daha da belirgin hale geliyor ki bu da artık birbirine yetememe durumunun göstergesi.
    peki aşk konusuna gelecek olursak kim daha aşıktı bence elektra.
    murphy'nin pişmanlığı elektra'nın sevgisini kaybetmekten ötürü.
    her zamanki gibi yönetmen renkleri çok güzel kullanmış ilişkinin ilk zamanlarında canlı renkler hikaye kötüleştikçe soluk ve donuk hale gelmiş.
    bu filmi izlerken canım acıdı.
    tekrar ediyorum buna porno diyen gitsin 3. sınıf özcan deniz dramı filmler izlesin kapasitesi anca onu kaldırır.


    (godoyu beklemeyen - 1 Ağustos 2016 23:11)

  • comment image

    gaspar noé'nin en zayıf filmi. bu bile onu 21. yüzyıl avrupa sinemasının başyapıtlarından biri yapmaya yetiyor.

    öncelikle birkaç eleştiri dikkatimi çekti. oyunculuk ve hikayeye giydirilmiş de giydirilmiş. açıklıyorum sıkı durun: bu filmde oyunculuk ya da hikaye yok arkadaşlar! başroldeki murphy'yi canlandıran karl glusman dışındaki oyuncular yönetmenin katıldığı partilerden "love diye bir film çekeceğim gelsenize" diye topladığı insanlar. hatta filmde oyunculuk o kadar yok ki "noé" adındaki karakteri* yönetmenin kendisi, "lucile" adındaki karakteri** de yönetmenin hayat arkadaşı* oynuyor. electra ve omi gibi ana karakterler dahi daha önce hiç oyunculuk yapmamış insanlar. yani anlayacağınız noé'nin derdi anlatmak istediğini oyuncular aracılığıyla anlatmak ya da vermek istediği duyguyu oyunculuk sayesinde seyirciye aktarmak değil. ayrıca "hikaye yok" eleştirileri aslında o kadar haklı ki, çünkü filmin senaryosu yalnızca 7 sayfa. o bayağı bulduğunuz, klişe olmakla suçladığınız diyaloglar/monologlar tamamen emprovize. belki de bu nedenle bayağı ve klişelerdir kim bilir? belki de öyle olmaları gerekiyordur ne dersiniz?

    gaspar'ın sinemasının biçimine boyut katarken yaptığı sihirbazlıklar love söz konusu olduğunda tabii ki yukarıdakilerle sınırlı kalmıyor. "bu ne böyle, düpedüz porno bu" dediğiniz o uzun uzun sevişme sahneleri hakkında size bir sır vereceğim: filmdeki seks sahnelerinde önceden belirlenmiş bir koreografi yok! yani yönetmen geçiyor oyuncuların karşısına, ayarlıyor kamerasını, "başlayın çocuklar" diyerek özgürce seviştiriyor gençleri. ne var bunda diyeceklere hitap ediyorum şimdi: gaspar noé sineması desterilizedir. örneğin irreversible'daki tecavüz sahnesinin etkileyiciliği yönetmenin sinemasının kirliliğinden kaynaklanmaktadır. buradaki kirlilikten kasıt filmlerin içeriğinin belirli bir estetik yaklaşımla şekillendirilmemiş olması. böylece sinemanın bir sanat olarak kendine ait formundan bağımsız bir şekilde direkt olarak ele aldığı konuyu ekrana taşımayı başarıyor gaspar noé. bu yaklaşım üzerine biraz düşünürseniz ne kadar devrimci olduğunu fark edeceksinizdir. umarım... love'ın böyle bir film*** olmasının sebebi yönetmenin sinemaya yönelik bu yaklaşımı sonucu geliştirdiği dil. sevişme sahnelerini koreografisiz çekmek de işte bu dilin kullanım şekline bir örnek. (aynı zamanda filmi sizin deyiminizle konulu pornodan farklı kılan nokta da bu. pornoda koreografi vardır, oyuncuların hareketlerinin her biri kamera arkasından yönlendirilir.)

    bu arada filme getirilen eleştirilerde çok anlamsız bulduğum bir nokta var. yönetmen diyor ki aşkı yalnızca cinsel arzu üzerinden anlatmak istediğim için bu filmi çektim. siz diyorsunuz ki bu filmden sevişme sahnelerini çıkarsak geriye ne kalır? hiçbir şey kalmaz işte mesele de o zaten.

    aslında kalır. 21. yüzyılın gerzek insanının hiçbir derde derman olmayan portresi kalır. hem amerikan* hem de avrupalı*. üstüne bir de entelektüel. bu arada murphy'yi birkaç repliğinden ötürü gaspar noé ile özdeşleştirip filmi otobiyografik ilan edenler olmuş. yapmayın allah aşkına! murphy karakterinden hollywood eleştirisi bile çıkar ama gaspar noé çıkmaz. (polisin verdiği öğütleri hatırlayın, "bırak şu amerikan muhafazakarlığını!" ya da "60'larda farklıydınız") ki üstte de belirttiğim gibi yönetmen filmde direkt olarak kendi adındaki bir karakterle* yer alıyor zaten. belki oradaki "seni dava edeceğim!" vurgusunu avrupa entelektüeline bir eleştiri olarak ele alabiliriz bak ona bir şey diyemem. zaten gaspar da filmde eser miktarda da olsa kendisinin ve arkadaşlarının* parodisinin bulunduğundan bahsetmiş.

    neyse içimi döktüğüme göre birkaç ufak ayrıntıdan bahsedebiliriz artık. öncelikle yakalayabildiğim birkaç referans:
    (bkz: taxi driver)
    (bkz: salo)
    (bkz: freaks)
    (bkz: the birth of a nation)
    bunlar afişler.

    ayrıca tabii ki 2001 a space odyssey. irreversible'da da vardı zaten 2001'e referans. yanlış hatırlamıyorsam gaspar'ın en sevdiği filmdi.

    bu arada mükemmel bir afiş referansı daha var. film nasıl açılıyordu hatırlayın: "the theater management warns you. put your glasses on 'love' will start in a few seconds". şimdi yine duvarda afişi bulunan filmlerden birini hatırlayalım: andy warhol's frankenstein. bilin bakalım afişte ne yazıyor? "the management warns you. if you have weak nerves or stomach do not attend." ehehe.

    tabii yönetmenin kendi işlerine de birkaç referans var. örneğin murphy'nin odasındaki tepesinde love yazan otel maketi. enter the void'daki otelin aynısı. bu arada şimdi aklıma geldi murphy ve omi'nin oğullarının adı gaspar. gerçi yönetmen bunu hep yapıyor. enter the void'da da torbacının adı gaspar'dı yanlış hatırlamıyorsam. belki de sanatçı-sanat eseri arasındaki ilişkiyi sağlamlaştırmak içindir. tablolara atılan imzalar misali.

    unutmadan filmin ilk adı danger imiş. şöyle ki yönetmen seul contre tous'tan sonra monica bellucci ve vincent cassell ile bir araya gelip onlara sonradan love adını alacak bu projeden bahsediyor. o dönemde gerçek hayatta da çift olan bellucci ve cassell ikilisinden de başrolleri oynamalarını istiyor. ancak oyuncular senaryoda fazla mahremiyet ihlali olduğunu düşündükleri için reddediyorlar. (aslında başta sıcak bakıyorlarmış ama transeksüel sevişme sahnesi işin içine girince caymışlar.) teklifi reddedilen gaspar noé yılmıyor ve bir teklifte daha bulunuyor: "o zaman yine bir çifti oynayın ama bu sefer kadına tecavüz edilsin." bellucci ve cassell kabul ediyorlar ve irreversible ortaya çıkıyor. yıllar sonra gaspar tekrar aynı fikir hakkında düşünmeye ve üstünde çalışmaya başlıyor. ismini değiştirip love yapıyor çünkü görsellerde danger'dan daha iyi durduğunu düşünmüş. haklı da.

    bir de inanılmaz bir kurgu tekniği var filmde. noé, edebiyattaki bilinç akışının kişisel hafızaya yönelik kullanımını sinemaya uyarlamış resmen. hatıralara gömülen ve ufak ayrıntılar sayesinde bu hatıralar arasında doğrusal olmayan bir şekilde seyahat eden anlatım tekniği son derece başarılı. zaten gaspar noé de bu işlerin ustası. irreversible'daki ters kurgu ya da enter the void'daki metafizik kurgu örneklerinde olduğu gibi, içerikle kurgunun uyumunu yakalamayı her seferinde başarıyor.

    sonuç olarak love, konusu itibariyle* muadilleri içerisinde inci gibi parlıyor. ancak gaspar noé'nin kişisel kariyeri için yetersiz kaldığını söylemek yanlış olmaz. 21. yüzyıl sinemasının auteur'lerinden biri olarak kendini kabul ettirmeyi başaran yönetmen umarım bir sonraki filminde provokasyona kaldığı yerden devam eder.

    edit: murphy'nin afyonu sakladığı dvd kutusu seul contre tous imiş. ayrıca filmdeki ben bir penisim geyiğinin bir benzeri yine seul contre tous'ta da geçiyor.


    (henrikclark - 24 Ağustos 2016 06:31)

  • comment image

    (bkz: rosey)
    love, i am so different
    love, i am so different than before

    love, can i be loved
    love, could i ever really be loved
    love, if you ever find me i wonder
    will you try me i'm so different than before
    love, the kind that i've dreamed of
    well let's stop right here inside of me love
    love, if you ever find me i wonder
    will you try me i'm so different than before
    love, i am so different than before

    love, where are you waiting
    in dark and smoky room i hear you singing to me
    love, let my voice take you and the song we make would be so different than before
    ooh yes
    love, if you ever find me i wonder
    then i ask you try me i am so different than before
    love, i am so different than before

    the word is out, the time is gone
    begin again remember my love
    make it strong
    stretching out to everyone
    nothing replays
    this is what i want, this is what i make
    every little thing gonna be alright
    one day or so you'll be my love
    this time you won't mistake me
    i'm ready love for you to take me with you
    love, if you ever find me i wonder
    will you try me i'm so different than before
    ooh yes
    my love, i know when you found me i'll rock yourself all around me
    then i ask you try me i am so different than before
    ooh yes,
    my love i know you'll show me the words


    (yumusakca - 22 Kasım 2001 16:11)

Yorum Kaynak Link : love