Chelovek s kino-apparatom(1929)(8,4-19351)
Po zakonu(1926)(7,8-788)
Mat(1926)(7,7-2151)
Oktyabr(1928)(7,5-6157)
vertov’un kino eye filmindeki mekanik gözün kullanımı bir empozisyon niteliğindedir. filmde insan gözünün göremediği detayların verildiği kısımlar adeta bize yeni bir bakış açısının sunulduğunu müjdeler. vertov'a göre kamera heryerde olabilir ve her objeye close-up yapabilir. vertov’un filmi 3 bölum içerir; birincisi kameramanın çektiği materyallerin olduğu kısım, ikincisi seyircinin filmi sinemada izlediği kısım ve son bölüm ise filmin kendisi.
(tarcan - 8 Ağustos 2010 18:55)
vertov un gelenek sinemaya karsı geliştirdiği kuram: sinema-göz ,sinema - gerçek.
(haslama cay - 30 Mayıs 2003 10:36)
(bkz: kino eye)
(tramell - 22 Ekim 2003 17:57)
ulus baker'in bir çok metninde referans gösterdiği kuramsal filmdir. edebiyat ve tiyatroyu burjuva sanatı olarak gören baker, sine-göz dili üzerinden sinemanın bu burjuva sanatlarından özgürleşeceğini vurgular. beraberinde, eisenstein'ın yeni bir dili değil yumruğu savunduğunu da ekler.
(uzunada1969 - 25 Kasım 2016 20:04)
Yorum Kaynak Link : kinoglas kinopravda