Unity ' Filminin Konusu : Unity is a movie starring Aaron Paul, Adam Levine, and Adrian Grenier. Despite the advent of science, literature, technology, philosophy, religion, and so on -- none of these has assuaged humankind from killing one another, the...
Dominion(2018)(9,2-1184)
Earthlings(2005)(8,7-16246)
Eating You Alive(2018)(8,5-427)
Speciesism: The Movie(2013)(8,3-1150)
Cowspiracy: The Sustainability Secret(2015)(8,3-17978)
Live and Let Live(2013)(7,6-660)
What the Health(2017)(7,5-24253)
Vegucated(2011)(7,2-2673)
indie akımın en sağlam silahı olarak görülse/gösterilse de büyük yapımcı firmaların da etkili şekilde kullandığı oyun yapımında en verimli aletlerden biri. birden fazla dil desteği, farklı dillerin aynı projede birlikte kullanılması, yıllar süren projelerde koca bir ekibin omuzladığı atraksiyonları bir iki tıkla sağlaması ve çok kendine has olmaması kullanmak için iyi sebeplerden. işin güzeli ortaya çıkan sonuç gayet tatminkar.
(karsi istikametten gelen arac - 9 Nisan 2013 02:17)
kendisi ve gnome3 hakkinda en tiksindigim elestiri "sezgisel(intuitive) degil".ama yeni kullanicidan herkesin kasti "windows'ta baslat menusune, gnome2'de alismis insan". yillar boyu windows baslat menusune herkes alisti diye bu boktanlik devam mi etmeli? hayir. bir arayuz, uzun yillar benzer sekilde kalacaksa intuitive olmasina gerek yok. mac os ornegin intuitive mi? hayir, alakasi bile yok. touchpad'de uc parmakla kaydirma yapmanin neresi intuitive, ama sahane arayuzu var, alisan hastasi oluyor. unity de bu sekilde.ornegin neymis, "tiklaya tiklaya programlari bulmak zor". tiklama o zaman mal misin niye tikliyorsun? orda windows tusu varya klavyende, ona bas, istedigin programin adini yaz. adini bilmiyorsan "internet" yaz, zaten sana internet ile ilgili programlari getirecek(ben bir elestiri yapayim burda, hepsini getirmeyebiliyor).ama neyse sonucta noob kullanici toplam kac program kullaniyor allahaskina, en favori programlarini cakarsin launcher'a kolayca erisirsin nedir yani...
(kasketli - 10 Nisan 2013 15:59)
.net ve mono project sayesinde cross-platform çalışabilen game engine. basitçe, c# ve unityscript (as3'ten bir farkını görmedim) ile yazılan kodlar common intermediate language isimli (java'daki bytecode'lara benzer bu), platform bağımsız bir ortak dile compile edilir (bkz: mono assembly). runtime sırasında -pek çok platform için ayrı ayrı implement edilmiş olan- mono clr devreye girer ve o platform'un native library'lerini kullanarak uygulamayı çalıştırır.monodevelop isimli ide ile birlikte gelir unity zaten. visual studio express varken gereksizdir. yine de, bunları anca text editor olarak kullanabilirsiniz. debugging yaptırmaz (gerçi vsunity diye birşey vardı bir aralar?).unmanaged code desteği de vardır bu engine'in. yani .net ile yazılmamış dll'leri falan da import edebilir. unity buna kısaca plugin der. yalnız, web browser'larda çalışmaz. ha bir de 1500$ ister.kısacası, sağladığı portability'nin arkasında yıllardır geliştirilen mono vardır.http://www.mono-project.com/
(milistroke - 4 Ağustos 2014 19:23)
oyun motoru olani hakkinda konusmak gerekirse rahatlikla soylenebilir ki ozellikle son yillarda indie oyun sektorunu sahlandiran iki ana sebepten biridir (digeri kickstarter). indie sektoru deyip gecmemek gerek, su an sony'sinden (sony'sinden ne demek lan) microsoft'una kadar (bizde pek seveni olmayan nintendo da dahil) pek cok firma kendi platformlarina indie yapimcilari cekmek icin ugrasiyor 3-4 sene once hayal bile edilemeyecek firsatlar olusuyor yavastan.simdi gelelim neden unity'nin basarili olduguna ve minnettar olmak gerektigine. daha once malum bir elin parmaklarini gecmeyen profesyonel oyun motorunun sdk'sina erismek mumkundu, mumkun olmasina mumkundu ama cok ciddi projeler haric indie gelistiricilerin ne lisans ucretlerine gucu yetebiliyordu ne de "oha" dedirtecek royalty (kar payi) yuzdeleri kolay kolay kimsenin goze alabilecegi seviyedeydi. ayrica motor gelistirici firmalarin cogunlugu aaa ("simdi x'e basin" mantigi) denilen igrenc bes para etmez pazara hakim olmaya calistigi icin indie gelistiricileri kaale almiyor, lisanslamak istemiyordu.iste unity bunu degistirdi, ozellikle cok ucuz lisans ucretleri ve royalty'den uzak durmasi sonucunda butun yetenekli ama az butceli gelistiriciler ve firmalar unity'ye sarildi. bunun sonucunda yavas yavas (bir suru cop isle beraber) cok kaliteli oyunlar ortaya cikmaya baslayinca zaten coktan aaa firmalarin acgozlulugunden ve tek duzeliginden sikilan oyuncular tekrar indie'ye sans vermeye basladilar.tabii burda su cok onemli konuya parmak basmak gerek, bana gore aslinda cok vasat bir motor olmaktan oteye gidemedi unity, inanilmaz sorunlu ve hantal bir yapisi vardi (hala da oyle). ama yukarida yazdigim sebeplerden cok hizli bir sekilde saglam bir kullanici grubu olusunca bazi sikintilar gorece kolay atlatildi. bazilari gonullu, bazilari para kazanmak amacli pek cok insan sorunlara cozumler uretti. yeni gelenlere el verdi.ozellikle efsane oyun yapimcilarinin maddi sebeplerden, yani gorece cok ucuz lisanslama ve royalty olmayisi sebebiyle unity'ye kaymasi oyun motoru piyasasinin temelli degismesine giden yolu acti. ciddi projelerde zaten en az birkac coder ve script uzmani oldugu icin unity motorunun hantalligi ve vasatligi pek sorun teskil etmedi. bazi projeler icin unity neredeyse yari yariya yeniden yazildi hatta bu kesim tarafindan.piyasadaki bu degisimi farkeden iki buyuk motor (bkz: cryengine 3), (bkz: unreal engine 4) piyasayi iyice kaybetmeden hamle yapip yeni lisans sistemine gectiler malum. birkac yil once hayal bile edilemeyecek sartlarda bu devasa motorlari lisanslayabiliyor istisnasiz herkes.iste bunun icin de unity'ye minnet borcu var butun indie gelistiricilerin. zira unity olmasaydi cok daha uzun sure yuksek royalty ve lisans ucretleri yuzunden piyasaya dahil olamayacaklardi. aaa studyolara yaranmak icin indie'leri onemsemeyen motor gelistiricilerden muhattap bulmaya calisacaklardi. unreal engine 4 gibi artik sanat haline gelmis bir motoru ayda 20 dolar ve yuzde 5 royalty ile lisanslamayi hayal bile edemeyeceklerdi.gelelim unity bundan sonra kullanilir mi meselesine: artik kemiklesmeye baslayan bir kullanici kitlesi oldugu icin ve hala daha royalty konusundaki avantaji nedeniyle (cryengine 3'un royalty konusu cok karmasik o yuzden ornek vermeyin onu) kisa vadede kullanilmaya devam edecektir. ozellikle asiri gercekci render takintisi olmayan oyun tarzlari ve coklu platformlar icin de hala potansiyel tasimaya devam ediyor. ve ozellikle royalty konusunun uzerinde durmak lazim, zira mesela unreal engine 4 icin istenen yuzde 5 ciddi bir projesi olmayan ve sadece hobi amacli gelistiriciler icin pek bir anlam ifade etmese de, ciddi gelistiriciler icin unity ile kiyaslandiginda hala cok buyuk bir dezavantaj. soyle ornek vereyim:yayinlanan platformlarin cogu yuzde 30 pay istiyor,dagitimci (varsa) en az yuzde 30 pay istiyor,vergi vesaire isine girmiyorum bile, kisacasi zaten kazancin buyuk bolumunun masrafa gittigi hallerde o yuzde 5 oyunu gelistirenlerin yegane kari olabiliyor, daha da acik orneklemek gerekirse;eger ki 10 dolardan satilan ve 1000 tane satilmasi umulan bir oyun varsa yuzde 5 hicbirsey degil,ama cogu ciddi indie yapimci icin 20 dolar ve en az 100 bin ila 500 bin arasi satis hedeflendigi icin o yuzde 5 ucuk rakamlara ulasiyor. unity bu konuda hala avantajli (dedigim gibi cryengine 3'u ornek vermeyin, royalty istemiyoruz deseler de anlasma acik degil, oyun uzerinde hak iddia etme bile soz konusu olabilir, ayrica dokumansizlik ve umursamazlik konusuna hic girmiyorum bile.).kisacasi oyun motoru piyasasinin bu iyi yondeki degisimini unity tetikledi, o yuzden tesekkur etmeyi unutmamak gerek ama eger bugun hobi amacli, amator veya dusuk butceli/hedefli projeler icin ugrasiyorsaniz artik yeni gelisen sartlari goze alip unreal engine 4 gibi bir basyapiti secmek her acidan cok daha mantikli. son olarak birseyi de belirteyim, indie gelistirici mantigi bugun oyun dunyasini var eden mantiktir. yani 80'ler ve 90'lardaki indie kulturune uygun oyunlar sayesinde bugun "oyun sektoru" dedigimiz sey vardir, onlar olmasaydi hicbir yatirimci veya uluslararasi sirket oyun isine girismezdi. yani sektoru var eden sey 80 ve 90'lardaki indie kulturudur.(bkz: unreal engine 4), (bkz: cryengine 3), (bkz: oyun gelistirmek), (bkz: turk oyun sektoru) vesaire vesaire...not: bir motor sadece tech-demo'lara bakarak kiyaslanmaz unutmayin, o gorulen ultra gercekci modellemeleri, mocap'leri, texture'lari, cinematic'leri yapan ultra yetenekli adamlar olmazsa, en iyi motordan bile mario yapmak basli basina marifet olur. kisacasi bir isi kaliteli yapan sey herseyden once onu yapan adamlarin marifetidir, digerleri sadece aractir. en kotu aracla mucizeler cikaranlar oldugu gibi, en iyi aracla bes para etmez cop isler yapanlar da mevcuttur.
(lemre - 11 Ağustos 2014 11:06)
son bir yıldır 3d olanını ara ara kurcalıyorum (hobi bağlamında), yani vakit olsa, motivasyon olsa bununla var ya dünyalar yapılır diyorum içimden. asset store gibi oyun yapmak için ne gerekiyorsa indirebileceğiniz, sermaye olarak sadece zaman koymanız gereken bir araç seti yapmış adamlar. aklında güze bir fikir olsa ya da fikri geçtim, sample kod indirip texture'ları değitirsen hayvanlar gibi download edilecek oyun atarsın. şimdi unity'ye bakıyorum, unreal engine 4'e bakıyorum, kickstarter'lar steam greenlight'lar falan.. olm nerdeydiniz lan onbeş sene önce, böyle delphix'le surface yaratmaya kastığım yıllarda, bitmapleri sıra sıra çizip animation timer class'ları yazmaya çalıştığım, wave riff header okumak için dial up'tan ddk indirdiğim günlerde?!?.. adam iki tane kutu koyup physics attribute ekliyor, al sana tilt oyunu istersen git televizyona yükle... resmen yaşlanma sendromu yaşıyorum, vardır ya ooo bizim zamanımızda bu imkanlar olsaydı falan diyen huzurevi müdavimi abiler gibi. olm 2001 krizi sonrası işsiz güçsüz gezerken 6 ayımı gömüp yazdığım matrix hesaplama programı (ki eigen value, linear solverlar scripting desteği falan aşmış bir şeydi) piyasaya sürülmesini müteakiben 12 ayda dünya çapında tamı tamına 7 kopya satmıştı. şimdi unity'nin sample'larından birini derleyip play store'a atsam 0.99 dolar fiyatla millet ne olduğunu anlamadan bin kopya satar. gerçekten inanılmaz bir dönemde yaşıyoruz it sektörü iş olanakları açısından. şimdi lise üniversite mezunu öğrencisi olan kardeşlerime tavsiye bağlamında yazayım, eğer aklınızda oyun falan programlama vs varsa onun sapı bunun çöpü demeyin kasın, yok managed kodmuş, real-time rendermış, vr desteği yokmuş vs vs bunlar bahane.. elinizdeki imkanların (unity olur, unreal olur, laaaaan c# open source olmuş :(() kıymentini bilin ve asla vakit kaybetmeyin.. sonra benim gibi ken levine olmak yerine 35ine iki basamak kalan viski ve gözyaşı kokusundan yanına yaklaşılmayan aylak bir bankacı olursunuz.
(buz mavisi - 3 Şubat 2015 15:18)
ios için metal desteği gelmiş, 100,000$ gelir veya funding'in altında kalanlar için personal versiyonu tamamen ücretsiz olmuş.professional versiyonun personaldan farkı cloud, dark skin, asset store level 11, analitik, team, source code ve splash screen olayları.
(buyuyup buyuk adam olacaktim - 4 Mart 2015 14:45)
yeni başlayanlara coursera üzerinde introduction to game development adlı dersi önereceğim oyun geliştirme platformudur.sonrasında lynda üzerinde unity 5 2d essential training dersine devam edilebilir.bunları tamamladıktan sonra mesaj kutumu yeşillendirip merak ettiklerinizi sorabilirsiniz.
(addicted to sour - 14 Kasım 2016 22:22)
oyun programlama konusunda merakı olup hiç bir şey bilmeyenler bu kanaldan faydalanabilir. sayesinde bir kaç oyun karalamaya başladım. teşekkürler reha studio
(ofc - 2 Mayıs 2017 22:12)
şayet parça parça bir bir oyunun nasıl tasarlanması gerektiğini öğrenmek isteyen varsa bana seneler seneler evvel tutorial'ları ile bayağı pratik kazandırmış burgzerg arcade youtube kanalı halen geçerliliğini korumaktadır.unity oyunlarının özellikle indie bir çoğunluğunda movement'ın berbat olmasının nedeni, yarım yamalak kopyalanmış script'ler ve üzerine pek düşünülmemiş terrain oluyor. bu yüzden bu adamın özellikle movement tasarlarken dikkat ettiği hususları iyi çalışın.isgrounded sizin dostunuz.edüt: 1905'in uyarısı ile kanalın adresini ekledim.
(arcticfur ve elem - 14 Temmuz 2017 00:13)
hakkında bilip bilmeden atıp tutulan oyun motoru. blizzard hobi olarak oyun yapan ve teknik bilgisi için olmayan bir firma olduğu için heartstone'da unity kullanmıştır mesela. cities skylines hafta sonu tatilinde yapılmış dandik bir oyundur örneğin. ecnebilerin çok güze bir lafı var "dude, seriously?"
(dolph lundgren - 25 Temmuz 2018 09:40)
Yorum Kaynak Link : unity