Yi yi (~ 1+2) ' Filminin Konusu : Yi yi is a movie starring Nien-Jen Wu, Elaine Jin, and Issei Ogata. Each member of a middle class Taipei family seeks to reconcile past and present relationships within their daily lives.
Ödüller :
Gu ling jie shao nian sha ren shi jian(1991)(8,4-5475)
Chung Hing sam lam(1994)(8,1-51127)
Ba wang bie ji(1993)(8,1-21649)
Faa yeung nin wa(2000)(8,1-109868)
Beiqíng chéngshì(1989)(8,0-3486)
Yin shi nan nv(1994)(7,8-16259)
Chun gwong cha sit(1997)(7,8-21503)
Kong bu fen zi(1986)(7,8-1917)
Qing mei zhu ma(1985)(7,7-1233)
Du li shi dai(1994)(7,7-647)
Ah fei zing zyun(1990)(7,6-15134)
Ma jiang(1996)(7,6-873)
Cannes Film Festivali : "Best Director"
kendisi aslen elektronik muhendisi olup, bu konuda master derecesi bile vardir.gerci cannes'da kendine en iyi yonetmen odulunu kazandiran yi yi'i seyrettikten sonra anlamistim degisik bir tarafi oldugunu. istemedigi halde muhendislik egitimi almasina sebep oldugu icin sevgilisinden ayrilan bir erkegin hezeyanini anlatmayi ancak yine bir muhendis akil edebilirdi ne de olsa.2007 yilinda vefat etmistir kendisi.
(retigi - 13 Mart 2009 21:44)
tanrı film çekse edward yang kadar çekerdi. varsın tanım olmasın.(bkz: gu ling jie shao nian sha ren shi jian)(bkz: yi yi)
(n joi - 28 Mayıs 2011 17:31)
bu yil istanbul film festivali'nde bir toplu gosterisi yapilacak olan yonetmen
(neen - 4 Mart 2003 09:57)
(bkz: yi yi)
(guitarman - 12 Nisan 2003 09:27)
22. ist. film fest. sayesinde kendisini yakından tanıma olanağı yakladığımız, tayvanlı yönetmen. çok çok ilginç bir sinemacı şahsımca. senaryolarını da yazıp yönetiği filmlerinde genellikle sakin kameralar, bilindik şaşırtmayan kareler ve uzun süre insanı sıkabilecek anlatımlar söz konus. ama filmin bir yerinde inanılmaz bir görsellik, harika bir replik yakalayabiliyorsunuz.ayrıca filmlerin başıhdan sonuna kadar biraz emek verip seyrederseniz, her filmin bütününde, hatta tüm yang filmlerinin toplamında çok açık bir hayata ve sinemaya bakış yakalanabiliyor.yang, açık olark hayatı sorguluyor. ama entellektüel bir bakış açısı ile ya da fransız yeni dalgası gibi değil, herhangi bir insan hayatı nasıl sorgularsa öyle sorgulyor hayatı. daha doğrus filmlerindeki karakterlerin, gerçek insanların sorgulamalarını yansıtıyor öncelikle. sonra bir umut, bu sorgulamadan bir yenilik, bir açılım, hayatta şaşırtıcı bir atlam olabilir mi diye düşyündürüyor, hem karakterlerine hem de izleyiciye. ama sonuçta bunlar olmuyor. yang, gayet kabullenici tarzı ile hayatı işlemeye devam ediyor. hayat daha önce nasıl devam ediyorsa öyl edevam ediyor. ya da tüm çablara karşı yoluna nasıl gitmesi gerekiyorsa öyle gidiyor hayat. sonuç olarak yang filmlerinden çıkışta, insan başka hiç bir filmde hissetmediği duygularla gidiyor yoluna.ve en önemlisi, zaman geçtikçe yang filmlerinin tadı artıyor, değeri artıyor.
(dikakana bey - 28 Nisan 2003 02:13)
filmlerinden birinden çıktığınızda harika bir romanı okumayı henüz tamamlamış gibi hissettiğiniz, şehri, mimariyi ve mekanları birer karakter gibi kullanabilen, mükemmel yönetmen. bir başyapıt olan yi yi'nin barındırdığı onca düşünce, duygu, hayat bilgisi ve mananın size akabilmesi için tek yapmanız gereken sinemada oturduğunuz saatler boyunca beliren -çiş yapma, şöyle bir ayağa kalkma gibi- temel ihtiyaçlarınızı unutmak, ki bu da hiç zor olmuyor. bir hayat daha yaşamış gibi oldum yi yi'den çıkınca...
(mental - 19 Mayıs 2004 19:16)
tayvan yeni dalgası'nın başlangıç noktası sayılan "haitan de yitian (that day on the beach,o gün kumsalda) (1983), aynı zamanda yönetmenin ilk uzun metrajlı filmi. yang burada, birkaç anlatı katmanını bir arada örerek, "kayıp" bir kuşağın deneyimini yansıtıyor. "qinqmei zhuma (taipei story , taipei hikâyesi) (1985), modern taipei'de üst orta sınıftan genç bir çiftin yıkılan düşleri üzerinde odaklanan, sessiz, samimi, görsel olarak dikkat çekici, zarafetle çekilmiş bir film. yönetmene locarno'dan gümüş leopar getiren "konbu finze (the terrorizers , teröristler) in (1986) terörizmi, duygusal ve kişisel cinsten bir terörizm. yang filminde, birbirine tamamen yabancı insanların oluşturduğu üç grubun hayatlarının nasıl içiçe geçtiğini gösteriyor. "majiang (mahjong , domino) (1996) taipei'deki gençler arasında kurulmuş, adını aldığı domino ya da mahjong oyunu kadar dolambaçlı, sonuçları kestirilemeyen bir tür dönme dolap. başta cannes olmak üzere, yang'a birçok festivalden en iyi yönetmen ödülünü getirmiş olan "yi yi (a one and a two , bir, iki) ise, küçük bir erkek çocuktan yaşını başını almış bir nineye kadar, farklı kuşakların hayatları üzerine itinalı bir gözlem sunan, ayrıntıları gözden kaçırmayan bir samimiyetle kotarılmış, muhteşem bir film.http://www.bigglook.com/…cinema/festist_2003_b7.aspayrıca (bkz: tayvan sineması)
(andrew - 12 Nisan 2005 18:36)
en son yi yi adli filmiyle cannesda en iyi yonetmen odulu almis cin dogumlu taiwanli yonetmen.
(tramell - 19 Ekim 2001 17:04)
Yorum Kaynak Link : edward yang