Zanan-e bedun-e mardan(2010)(6,3-2178)
Illusions & Mirrors(2013)(5,9-183)
Looking for Oum Kulthum(2018)(5,7-167)
galatasaray yazısı şiir gibi olmuş yazar.maç dediğinizde tribün dediğinizde akla hep erkekler gelir. futbolun erkek oyunu olduğu söylenir. bir kadına bir erkek tarafından çok iltifat edilmiştir. ancak bir kadının bir takıma iltifatı da bu kadar özel ve bu kadar güzel olabilirdi.
(cassius clay - 30 Aralık 2009 17:04)
http://cekmekaset.blogspot.com/…ida-sehre-indi.html
(edved - 16 Temmuz 2010 09:36)
bu operadaki amneris rolu en yogun ve zorlayici mezzo soprano rollerden biridir..ayrica orkestral bazda da ikinci perdedeki zafer marsi ultrasonik unlu, bilinen bir eserdir..
(cressida - 4 Temmuz 2000 01:25)
ayda'nın orjinali gibi bir şey;çok sevdiğim dost isim
(yoko - 28 Ocak 2003 18:25)
avusturya'nin viyana kentinde heryerde karsiniza cikabileceginiz cafe. new york icin starbucks neyse viyana icin de aida budur.her ne kadar kaerntnerstrasse'nin oper'a dogru olan kisimlarina dogru bir starbucks acilmis ise bile, stephansplatz'daki aida halen daha popularitesini korumaktadir. cok guzel kahvelerinin yanisira, cok guzel corekleri morekleri filan olur.superdir anlayacaginiz.
(spincrus - 13 Şubat 2003 00:06)
verdi'nin aida operasinin librettosunu antonio ghislanzoni yazmis. libretto, eski misir uygarligi üzerine uzmanlasmis fransiz arkeolog auguste mariette'in senaryosundan uyarlanmis. verdi'ye operanin siparisini ise zamanin misir valisi ismail pasa vermis, paris operasi yöneticilerinden camille du locle, verdi ve hıdiv ismail pasa arasinda araci olmus. operanin ilk temsili kahire'de verilmistir (24 aralik 1871).radames'in 1. perdenin basinda soyledigi celeste aïda ve aïda'nin 3. perdenin basinda soyledigi o patria mia (romanza) gibi taninmis aryalarin disinda misir'li rahibeler korosunun sahne arkasindan soyledigi ilahiler de cok etkileyicidir. koro misir tanricasi isis'e pek cok kez övgüler düzer ve sükreder.verdi, aida-radames-amneris ask ucgenindeki misir kralinin kizi amneris'e önemli ve usta isi bir rol vermistir.son perdede ba$ rahip ramfis, radames'i yargilayip vatan haini (traditor) ilan ederken, o tok bas sesiyle kukrer: "radames!...radames!...radames!" diye. radames'in hic sesi cikmaz. oysa tenorlara takilmayi seven bazi baslar, bu sahneyi hatirlayip kendilerince radames'i tiz bir sesle taklit ederler: "efendim, ne var?"(bkz: giuseppe sinopoli)
(requiem - 12 Mayıs 2003 04:02)
türk halkı bu operayı "ali şenle hep zike zike, fener şampiyon, orospu çocuğu cimbombom" olarak bilir. g verdi bu konuda ne düşünür bilinmez.
(kitkat - 5 Haziran 2001 03:15)
bir bölümünde sahneye at getirilen operadır. bu atın geçerken sahneye pislemesi olasılığı beni hep güldürmüştür. aida'ya üç defa gittim, bu at sahnesini acaba gayesi ile heyecan ile beklemiştim. ancak atlar sanatsever çıkıp operanın içine etmediler.
(trocero - 1 Mart 2005 11:45)
1.perde: esaret altinda ki ask 2.perde : ve zafer3.perde :ihanet ve sila ozlemi 4.perde : firavunun laneti beste : (bkz: giuseppe verdi)libretto :antonio ghislanzoni oyku: (bkz: auguste mariette)aida: (bkz: soprano) misir da esir tutulan etiyopya li bir prensesamneris: (bkz: mezzo)-soprano misir prensesirahipler : soprano radames :(bkz: tenor) misirli yuzbasi haberci:(bkz: tenor)amonasro : (bkz: bariton) etiyopya krali ve aida nin babasiramfis: (bkz: bas) isis rahibimisir krali :(bkz: bass) amneris in babasipromiyer : 24 aralik 1871 kahire/ misir
(asfaltina - 11 Temmuz 2005 00:45)
paşabahçe'nin bir çay bardağı serisi. kocaman fakat orantısız bir şekilde ince belli bir bardaktır. (bkz: öksüz doyuran)
(mortimes - 8 Aralık 2001 10:23)
Yorum Kaynak Link : aida