• "team fortress 2 kronolojisi:# 2007-2008 savaş temalı multiplayer fps.# 2009-2010 savaş temalı şapka simulatörü.# 2010-2011 savaş temalı eşya pazarı.# 2011- teması olmayan satış taktiği aracı."




Facebook Yorumları
  • comment image

    tam anlamıyla şukela oyun.
    gerek karakterlerin animasyonları olsun, gerek haritaların enfes görsellikleri olsun, ismine yaraşır bir takım savaşı oyunu olmuştur.
    bir kaç hızlı örnek vermek gerekirse:

    spy ın backstab ve cloak özellikleri mükemmel işlenmiş. düşmanın arasına sızmayı kolaylaştırıyor, tek bir sırt darbesi ile hiç acımadan öldürüyor. ayrıca engineer tarafından kurulan sentry gun gibi makinelerin üstüne bomba koyulabiliyor. düşmanın arasına sızarak bir kaç sentry gun sabote etmek, ardından kuytuda köşede tek başına takılan düşmanları öldürüp hemen yokluğa karışmanın tadı bambaşka.

    medic in düşmana hastalık yayma özelliği kaldırılmış, elindeki silahta her zamanki gibi zayıf ötesi. ancak sağlık dağıtan ana silahı bütün bunları unutturuyor. takım arkadaşına hedef alıp açınca çok uzaklaşmadıkça sürekli can yükseltiyor. eğer ölmeden belli bir miktar toplam can yaymayı başarırısa, über health seçeneği açılıyor, bunu kullandığı an 10 saniye boyunca hem kendisi, hemde iyileştirdiği takım arkadaşı ölümsüzleşiyor (bkz: god mode). bir adet heavy weapon ve bir adet medic ile savaşın yönünü değiştirmek mümkün.

    pyro çok değişmemiş demek istesemde, çok daha kullanışlı bir tipe dönüştüğü kesin. alev makinası çok yakın menzilli, ancak verebildiği zarar konusunda heavy weapon ile çekişiyor. kapalı mekanlarda düşmana panik salmak için mükemmel bir seçenek. kenny misali sesi ilede zaten en komik tiplemelerden biri olmuş.

    scout eskisi gibi hızlı ve zayıf olmasına rağmen, artık yüzyüze savaşlar içinde çok uygun hale getirilmiş. havada tekrar zıplayarak yön değiştirme özelliğine ek olarak elinde yakın mesafede tehlikeli bir pompalı var. beyzbol sopası ise korkunç. 4 hızlı vuruşta sapasağlam heavy weapon ayısı öldürmüş biri olarak artık scout gördükçe inceden tırsıyorum.

    şu an hala beta aşamasında olmasına rağmen, oyunun denge ve düzen konusunda bir sorunu yok gibi gözüküyor. şu an olduğu gibi piyasaya sürülmeye gayet uygun. valve yapacağını yapmış, 7-8 senelik özlemimi gidermiştir. eğer bir şikayetim varsa, o da betanın 17 eylülün sonuna doğru sunularak beni bütün gün sabırsızlıkla bekletmiş olmasıdır.


    (trineon - 19 Eylül 2007 06:59)

  • comment image

    siz siz olun süresiz oyunlara girmeyin. yoksa sabaha kadar oyun bitmez. ulan alt tarafı a,b,c'yi sırayla ele geçircen dimi? 10 ar kişilik takımlarla 3 saattir kesintisiz oynadık, haritanın ortasındaki control point aramızda folloş oldu, bi onlar ele geçiriyor, bi biz. nitekim herkes oyunun bitmeyeceğini anladı ve çıktı birbirine küfrederek. ama 5 dakika süreli oyunda maviler saldırmak zorunda, kırmızılar defans yapmak zorunda. süre dolduğunda sudden death oluyor, babalar gibi baştan başlıyor.

    yatmaya çalışırsınız "dııııııııııt dııııııııııııt" (spy alert) sesleri kulaklarınızda çınlar. ondan kurtulurken teleport sesi saldırır.. bööhüüee. ayrıca anladımki, demoman ve snipersız bir defans, defans değildir.

    ve bir de.. pyro'nun medic deyi$inin hastasıyım. o kadar $eker bi adam ki bu, oyun esnasında beni yaktığı zaman kızamıyorum bile.. health'im gurban olsun sana. gulum benim.

    ekle ekle bitiremedik entry'i ama, türk oyuncu bulmakta epey zorlandığımı söylemem lazım. bıktım rusların konuşmalarını dinlemekten. alın, oynayın, oynatın şu oyunu yahu.


    (nihilanth - 13 Aralık 2007 05:56)

  • comment image

    bu oyunun en ama en sinir olayı "you failed" sözcüğünden sonra hayatta kalan adamlarınızın düşman tarafından hunharca katledilmesidir. bilindiği gibi eli kaybedince 10 saniye kadar falan bir sonraki oyun başlamıyor, orada mal gibi kalıyorsunuz, silahlarınızı da kullanamıyorsunuz. e saklan abi diyecen de, düşman ibneler toplu halde her tarafı kolaçan ediyor. aynı mahşer yeri anasını satayım.. "o gün geldiğinde ne kaçacak bir yer, ne sığınacak bir liman bulacaksınız"

    hem mekanını basıyor hem mağaralara dalıyor sağ adam bırakmıyor adiler. bunu yapmak zorunlu değil ama puan ve küstahlık için yapıyorlar. aah aah. bi elime geçirsem bidahaki elde onları ne yapıcam. bu arada aynı durumda biz olduğumuzda adam öldürmenin zevki bambaşka oluyor. vuruyosun kafalarına garibanların. nası kaçıyolar bir görseniz..


    (nihilanth - 17 Aralık 2007 13:27)

  • comment image

    "sniping's a good job, mate. it's challenging work, out of doors, i guarantee you won't go hungry, cos at the end of the day, as long as there's 2 people left on the planet, someone's going to want someone dead. "

    -- sniper


    (bramstoker - 21 Temmuz 2008 17:42)

  • comment image

    worms reloaded'ın steam sayfasında ön sipariş bonusu olarak "şapka" görünce, forumlarında tf2'ya atıfta bulunmuştum. aslında ben pazarlama yöntemindeki benzerliğe dikkat çekmeye çalışmıştım ama komünite sağolsun, "tf2 şapkaları mı?" "tf2'da worms şapkaları mı" gibisinden dedikodulara başladı, team17'nin "yok öyle birşey" açıklamalarına rağmen "çok güzel olur, yapın bunu" istekleri yağdı. en son blog postunda gördüğüm kadarıyla soldier için iki worms itemi eklenmiş, worms reloaded'ı 2 eylül'den önce alırsanız sahip olacaksınız.

    türkiye'de kanatlarımı çırptım, amerika'da deprem oldu. eheh.


    (turkish tekila - 25 Ağustos 2010 03:22)

  • comment image

    geçen gün denemek için iki anahtar satın aldım ve mann co. kutusu açtım. içinden çıkan bir şapkaya (oyuna hiç bir katkısı yok, az bulunuyor ve şekilli sadece) üzerinden alevler çıkıyor diye deli deli trade teklifleri gelmeye başladı. sonra biri (satmak istemiyorum deyince) 60 dolar vereyim dedi. ben de manyak mıdır nedir diye reddettim. sonra bi baktım ki hakkaten millet parayla alıp satıyormuş ulan şapkaları. önce kafayı yemişler dedim, satmıyorum ulan dedim ama şapkayı da takamıyorum haa, trade request doluyor sol taraf bi anda.

    bugün (sonunda) o şapkayı tam 150 dolara satmış bulunuyorum. böyle de manyakları varmış bu oyunun, allah senden razı olsun valve.


    (dekila olmeka - 7 Aralık 2010 02:12)

  • comment image

    oyun içi yeni ürünler, bu ürünlere de takas ve de satış ile kendisine pek çok yenilik getirmiş olmasına rağmen bir o kadar da kendinden bir nebze de olsa soğutan oyun. bunun birkaç sebebi var:

    the orange box ile oyunu aldığımdan beri zevkle oynarım. düşük seviyeli sistemlerde bile rahatlıkla açılırdı, düşünün o kadar esnektir oyunun motoru ve modellemeler. fakat gelen yeni silahların ve de şapkaların düşük sistem gereksinimine uygun düşük poligonlu versiyonları yok. bu sebeple eğer düşük donanımlı bir sisteme sahipseniz eskiden 30 fps ile oyunu oynuyorsanız şimdi yeni itemlar sebebi ile kesinlike performansınız ve fps niz düşecektir. bu sorunun grafiksel olarak analizini gösteren dökümana buradan erişilebilir.

    ikinci olarak ürünlerin ticaret hastalığı. artık oyun oynamayı bırakıp çoğu insan "satılık x silahı", "y silahı alınık", "key satıyorum" , " 4 unusual hat* * e earbud veriyorum" tarzı mesajlar göndermeye başladı, ve de idle serverlar gün geçtikçe daha da bir dolup taşmaya başladı. hatta artık yeni moda takas sunucuları oluşmaya başladı.

    tabi bu saydığım her şeye hiç para vermeden erişilebilir. fakat şöyle bir kaba hesap yaparsak* oyunu yeni alan bir kişi silahları ve de birkaç şapkayı elde etmek için para vermeden şuradaki blueprintlere sadık kalarak 1.5-2 ay boyunca her gün oynaması lazım, ya da 10 dolara aldığı oyun içinde silahlar için 80 dolar para baymalı.

    eski oyunumu geri istiyorum.


    (soulsmasher - 21 Aralık 2010 22:58)

  • comment image

    team fortress 2 kronolojisi:

    # 2007-2008 savaş temalı multiplayer fps.

    # 2009-2010 savaş temalı şapka simulatörü.

    # 2010-2011 savaş temalı eşya pazarı.

    # 2011- teması olmayan satış taktiği aracı.


    (komodora - 5 Şubat 2011 00:32)

  • comment image

    3 senedir oynuyorum bu oyunu. millet genel olarak bedava olmasından şikayetçi olmuş. çoluk çocuk basacak server'ları diye...

    ya kimi kandırıyorsunuz beyler?!! türkiye'deki xkafe server'ında kaç tane 20 yaş üstü adam var da sanki? benim gibi yaşı 25 olan adam sayısı az. gerisi zaten çoluk çocuk.
    lise tayfasıyla oynuyoruz hatta ilkokul amk. gerçi ben şikayetçi değilim o konuda. isteyen istediği yaşta istediği oyunu oynar abi. ben aldığım zevke/attığım strese bakarım.

    yanlız saçma ve kullanışsız item konusunda arkadaşlara hak veriyorum. bu gerçekten de tf2 dünyasını ciddi anlamda olumsuz etkiledi. fakat oyun hala çok zevkli ve yeri ayrıdır.
    ben, oynamaya seve seve devam edeceğim şahsen. ben de bıkkınlık hissi filan yaratmadı. hala zevkle oynatıyor kendini.

    ps : okul bittiği için ve çalışmaya başladığım için artık geceleri takılıyorum xkafe'de haberiniz ola (ladykiller)

    pps : meet the medic süper olmuş. nazi doktorunu süper betimlemişler. spy'a koptum. medic'in lisansını kaybetme hikayesi daha da bomba. herifin iskeletini kaybetmiş yuh!!


    (sandguard - 24 Haziran 2011 13:56)

  • comment image

    cok onceden, dlc isine girdigi anda boku cikan oyun. f2p falan koymaz artik.

    eskiden bilek emegimizle yaptiklarimizi millete dolarlarini konusturup item alarak yapiyor ya artik, en cok o koyar bana. yoksa varsin ergeni, varsin liselisi oynasin. bilhakis para verip alamayacak durum olan gencler icin cok guzel bir imkandir bu. sonuc olarak, hepimiz genctik, hepimiz liseliydik, hepimiz anamizdan babamizdan para beklerdik. nedir bu nefret, bu hirs anlamis degilim.

    benim en cok uyuz oldugum sidikli sniper arkadas. sniper'da hicbir skill'i olmayan adam gidip onu alinca iste oyunun o zaman icine siciliyor. bir de pack yapmislar. sapka, sirt kalkani (kanatli olan) ve sidikli sniper'i pack olarak alirsaniz headshot'a olmuyorsunuz (ibrahim tatlises mode).

    ulan adama head yapiyorum olmuyor, bakmiyorum pack almis pezevenk. e valve agzina sicayim ben senin.


    (make the world go away - 27 Haziran 2011 08:09)

  • comment image

    yaklaşık 1.5 ay önce falan 20 dolar bayılıp orange pack almış olmama rağmen bahtsız bedevi şansımı kenara bırakıp sevindim bedava oluşuna.
    çünkü herkes bu paraları bayılamayabiliyor.. oynasın lan insanlar nolcak yani? bok olacağı varsa paralı oynayanla da oluyor.
    demem o ki hepimiz kardeşiz, peace.


    (dengefakiri - 27 Haziran 2011 08:37)

  • comment image

    zatımı oldukça zorlayan bir oyundur efendim. sınıflar bir alem

    spy olsam anında yatırıyorlar, olmasam karşı takımdaki spy enseme bıçakla dövme yapıyor. sniper olayım diyorum, pyro gelip kavurma yapıyor. pyro olayım diyorum heavy gelip süzgeçe çeviriyor. heavy oluyorum scout kafamda sopa kırıyor. scout oluyorum.... yok scout olarak kolay ölmüyorum ama o kadar hızlı ki ben de kimseye bir şey yapamıyorum.

    aslında en güzeli soldier. hah bi de medic. ama medic olunca da pek kimseyi öldüremiyorum. varsa yoksa übercharge at, heal at. heavy bul arkasına saklan, o arada şerefsiz bir sniper uzaktan delik açsın... filan

    güzel oyun be.


    (jean - 18 Temmuz 2011 11:44)

  • comment image

    mümkünse oyunun mekaniği kavramayan adam bu oyunu eleştirmesin.
    tf2'un en önemli özelliklerinden biri makineli tüfek bulundurmamasıdır (heavy'nin minigun'ından değil, assault rifle tipi tüfeklerden bahsediyorum), tf2'yu güzel ve farklı kılan sebeplerin başında gelir. bir köşeye pusup m2 ile nişan alıp kamp yapamıyorsunuz demek? çok yazık. sniper ile hiç beklemeden bodyshot ile tek vuruşta adam alamıyorsunuz, kafaya nişan alamayacak kadar tembelsiniz demek? çok yazık.
    yakında "neden kill streak yok" eleştirisi de yaparsınız.

    demek beğenmediniz oyunu. isabet olmuş, ben sevindim kendi adıma.


    (turkish tekila - 4 Ağustos 2011 20:20)

  • comment image

    1 sene kadar ara vermiştim. ulan yine bi başliyim dedim yeni item felan gelmiştir diye. anaa bi baktım ki önceden oynadığım sunucular aliözdemir'ler chayluck'larla dolmuş. manyak gibi etrafta pyroyla koşturuyolar, olm napıyonuz len demeye kalmadan ölüyolar, çok ölünce spy oluyolar hani görünmez felan hacı ölmeyiz diye ama yok; nereye roket sallasam bi ahmetshen, bi adanalee... eski oyunculara sabır diliyorum.


    (zamsalak - 24 Ağustos 2011 21:18)

  • comment image

    sniper ile 2 hs atınca karşındakinin spy almasını mantıksız bulmak için epey ayrı kafada olmak lazım.

    mesela ben tf2'de sniper oynamıyorum. en az oynadığım class, oynarsam da uygun haritalarda oklu snip oynuyorum. tf2 gibi aşırı canlı bi oyunda sniper yavaş geliyor. ama karşıda göte bala ya da hakkaten yetenekle iki kere üst üste sniper'a ölürsem; alır spy'ı o sniper'ı etkisiz hale getiririm.

    bunun überle gelen kişileri pyro ile üflemekten bi farkı yok. karşıdaki sniper iyiyse, onu durdurmak lazım. bunu da ancak ya daha iyi bi sniper'la ya da arkalara sarkan scout&spy ile yapmak lazım.


    (repins - 10 Ocak 2012 16:53)

  • comment image

    "mann vs machine" güncellemesiyle pek çok kafa karışıklığını da beraberinde getiren oyun. bazı yanlış anlamaları düzeltmek ve para verecek/vermeyecek olanları bilgilendirmek amacıyla şu önemli noktaları belirtmek istiyorum:

    * yeni oyun türünü paralı ve parasız olmak üzere iki ayrı şekilde oynayabilirsiniz. paralı olan kısım "mann up" şeklinde adlandırılmış olup bir adet "tour of duty ticket" bileti satın almanız karşılığında sizin valve'ın resmi sunucularında oynamanızı sağlayacaktır.

    * eğer oyunu para vermeden oynamak isterseniz "boot camp" kısmından (ya da "servers" kısmında arama yaparak) görevleri bedava oynamanız mümkündür. bedava sunucular valve'ın resmi sunucularından biri olabileceği gibi dünyanın herhangi bir yerinden bir halk sunucusu da olabilmektedir.

    * bu nokta çok önemli: paralı ve parasız kısımlar arasında oynanış olarak hiçbir fark bulunmamaktadır. bu yüzden "paralı bölümler daha zormuş", "paralı sunucular daha zorlu", gibi söylemlere itibar etmeyin. paralı sunucularda sunulan "zor" bölümleri bedavaya da oynayabiliyorsunuz. parasız oyunda (boot camp) en başa "normal" zorluk seviyesindeki görevler yerleştirildiği için oyuncular dikkat etmezlerse bu daha kolay olan oyun türünde oynamış olacaklardır ve haliyle oyun onlara çok kolay gelecektir. paralı sunucular doğrudan "advanced" zorluk seviyesindeki görevlerden başladığı için "paralı bölümler daha zor" geyiği buradan çıkmaktadır. "boot camp"'te yan taraftan "advanced" görevleri seçerseniz siz de paralı sunucularda sunulan görevleri bedavaya oynayabilir ve hatta başkalarına da oynatabilirsiniz.

    * "madem oyunu oynaması bedava, niye para veriyoruz? paramız karşılığında ne alacağız?" diye merak edenler içinse paralı bölümün farkları şunlar:

    - her bir paralı görevi bitirdiğinizde (görev bitiminden kastım, son dalgayı da sağ salim atlatarak robotları yok etmek) her bir oyuncuya bir adet nesne (silah ya da şapka) düşecektir. bu düşen nesne haftalık nesne düşme kotanızdan bağımsız olup dandik bir silah olabileceği gibi (ki çoğunlukla öyle olacaktır) bir şapka ve hatta yeni metal robot şapkalarından biri olabilmektedir (ancak düşme şansı düşüktür). eğer "squad surplus voucher" adındaki ekstra bileti satın alır ve kullanırsanız bu düşen nesneye ilaveten o sunucuda kullanılan "squas surplus voucher" bileti kadar her oyuncuya bir nesne daha fazla düşecektir. örneğin eğer sunucuda bir kişi bu ekstra bileti kullanırsa sunucudaki herkes (evet herkes) bir nesne daha fazla kazanacaktır, eğer iki kişi kullanırsa sunucudaki herkes iki nesne daha fazla kazanacaktır. bu bilet bir nevi "kazı kazan" gibi bir şey, sadece size bir şans daha veriyor. başka bir özelliği ya da fonksiyonu yok.

    - paralı modda bir görevi başarıyla tamamladığınızda size bir madalya/rozet verilecektir:
    http://wiki.teamfortress.com/…tion_steel_trap_badge
    bu madalya/rozet siz paralı bölüm bitirdikçe seviye atlayacaktır. gösteriş dışında bir fonksiyonu yoktur.

    - paralı modda bir görevi başarıyla tamamladığınızda bir adet "tour of duty ticket" biletiniz yok edilecektir. eğer bir şekilde oyunun sonunu göremezseniz (yani son dalgayı tamamlayamazsanız), örnek vermek gerekirse başarısız olursunuz, zamanınız yetmez, oyun sırasında bağlantınız kopar, elektrikler kesilir, vs gibi durumlarla karşılaşırsanız biletiniz kullanılmayacaktır. bu durumda bu biletle tekrar oynayabilirsiniz.

    - eğer şu anki altı görevi paralı modda bitirirseniz (ki bunu yapabilmeniz için toplamda 6 "tour of duty ticket" biletine sahip olmanız gerekiyor) şu özel metal robot kafalı aksesuarlı silahlardan biri (gümüş ya da ender de olsa altın olarak) rastgele size hediye edilecektir:
    http://wiki.teamfortress.com/…iki/botkiller_weapons
    bu silahların fonksiyon/güç olarak normal muadillerinden hiçbir farkı yoktur, sadece daha havalı bir dış görünüme sahiptirler.

    özet geçmek gerekirse, niyetiniz sadece oyunu oynamaksa ve para vermek istemiyorsanız oyunu tamamıyla bedavaya oynamanız mümkündür. ancak oyun oynamanın yanında "şöyle birkaç yeni havalı silahım, şapkam, rozetim falan olsun" istiyorsanız o zaman hemen biletinizi alınız.


    (the undead dragon - 29 Ağustos 2012 03:27)

  • comment image

    her karakteri ayrı zevk veren oyun.

    9 aydır oynadığım oyunda sonunda spy oynayım dedim.
    tabi ola ola shpee oldum dflgkfşh :d

    6 ay önce denemiştim, spawndan çıkar çıkmaz gebertiyorlardı. lan dedim siktir et. nişan alamayan biri olarak pyro, soldier, demo knight, medic, huntsman sniper diye takıldım.

    fakat... üç gün önce ilahi bir güç beni spy olmaya itti, kafamda davullar çaldı amk, dedim lan hazırım ben.

    dead ringerımı, big earnerımı, letranger mıdır ne boksa onları kuşanıp katıldım savaşa. böyle bir heyecan böyle bir thrill yok amk. nası kalbim atıyo nası elim titriyo.

    ve ilk denememde o ilahi gücün etkisiyle 1 life, 22 kill, 4 assist, 5 destructionla oyunu tamamladım. hala nasıl yaptım bilmiyorum ama öyle bir kafaya bir daha hiç ulaşamayacağım sanırım.


    (kedibogibogi - 6 Ocak 2015 04:49)

Yorum Kaynak Link : team fortress 2