Lola (~ Babcia) ' Filminin Konusu : Birbirlerine büyük bir tutkuyla aşık olan Lola ve Manni Berlin'de yaşayan iki genç sevgilidir. Bir çete için bazı işler yapan Manni, metroda giderken içinde yüksek miktarda para olan çantayı kaybeder. Parayı bulmak ve çetenin patronuna vermek için sadece 20 dakikası vardır. Bu süre içinde parayı bulamazsa hayatını kaybedecektir. Hemen Lola'ya telefon eder ve durumunu anlatır. Böylece Lola parayı bir şekilde bulmak için koşmaya başlar...
Insiang(1978)(7,7-730)
Thy Womb(2012)(7,1-206)
Ma' Rosa(2016)(6,9-748)
Tirador(2007)(6,7-204)
Kinatay(2009)(6,6-1259)
Kaleldo(2006)(6,4-68)
Alpha: The Right to Kill(2019)(5,8-56)
Lakbayan(2018)(0,0-0)
almanya'nın ulusal sinema ödülleri. dünyada en çok para veren film ödülü imiş..bonus olarak da lola palacios adlı sanatçının mangaseverlerin şöyle bir göz atmasında faydası olabileceğini düşündüğüm http://www.lolaart.net/ adlı sitesinin linkini vereyim tam olsun.
(wa - 27 Nisan 2008 17:31)
fassbinder'in filmindeki capri fischer sahnesinde barbara sukowa'nin performansi muhtesemdir. isin asli filmin tamaminda dokturmustur.
(somogobedi - 3 Nisan 2009 23:45)
bir kinks $arkisi..
(disq - 12 Temmuz 2000 14:36)
filipin dilinde büyükanne anlamına gelir.
(4 tane 1 ve 1 tane 7 ile 100u bulan kisi - 1 Ekim 2011 10:26)
2009 yapımı, bir brillante mendoza filmi.biri maktül diğeri sanık 2 çocuğun annanelerinin hikayesini konu eder (yaşantılarını da diyebiliriz). oyunculuklar inanılmaz içten olduğu için kendinizi filmin içinde bulabilirsiniz.tarzı dram olsa bile kemal sunalı'ın yoksul filmi gibi sizi saran bir film.uyarı: bu film hiçbir komedi unsuru içermez! verdiğim örneği doğru algılamanız dileğiyle...
(cj - 6 Ekim 2012 01:45)
mika'nın the origin of love albümünden yumuş bir şarkı.sözleri;people always make me crazylove me lots, don’t love me maybewhat’s the point in singing silly love songs?who they think they are to tell us?make me sad and make me jealousdon’t believe a word 'cause they are so wronglola, ah aah, lola, ah aaahsex and lies and mysterythey don't bring out the best in mekeep jumping from one lover to anotherthank you for the time you've takencleaning up the mess i've mademaking the same mistake over and overlola, i’ve made up my mindi’m not gonna fall in love this time (x2)lola, ah aah, lolawhy pretend to be so jadedit's so easy just to hate itanyone could love you for a dollarbut when you find your love's for realyou'll beg and borrow, cheat and stealtryna' get the money just to call herlola, i’ve made up my mindi’m not gonna fall in love this time (x2)like a fish out of waterit picks you up and spits you outwhy do we even botherwhen there’s only one way out?and we both know it, loverlola, i’ve made up my mindi’m not gonna fall in love this time (x2)you could stop it if you trylove makes you laugh, it makes you crythe oldest game in history, repeated (x2)lola, ah aahlola, babe, it’s just another love song (x2)lola, i’ve made up my mindlola, babe, it’s just another love song (x2)
(lumeys - 9 Şubat 2013 18:59)
lola cars international inc. formula 1 de dahil olmak uzere bircok acik tekerlekli tek koltuklu motorsporu turnuvasi icin sasi ureten sirket. 2001 yilinda sasi sagladigi en buyuk turnuvalar fedex cart turnuvasi ve formula 3000 turnuvasidir.
(mil - 6 Haziran 2001 00:18)
rainer werner fassbinder'in brd trilogy yani almanya üçlemesinin son filmi. ötekiler 1. die ehe der maria braun (1979) ve 2. die sehnsucht der veronika voss (1982). görüleceği gibi üçlemenin bu ayağı ara yılda, 1981'de çekildiği halde sonuncu sayılıyor. barbara sukowa ve armin mueller-stahl başrollerde. barbara sukowa berlin alexanderplatz'taki kadar unutulmaz değilse de filme sahip çıkmış, tüy gibi başlayıp gitgide ağırlığını koyuyor. müzikler peer raben'in. elbette oyuncuların çoğu tanıdık, ama her şey kendi aramızda denilecek kadar da gediklileri ağırlıklı değil.filmin ağırlığı 2. dünya savaşı'ndan sonra batı almanya'nın yeniden yapılanması ve hafriyat ekonomisi olduğu dönemler. filmdeki, başka brd tilogy filmlerinde de ortak olan iri kıyım amerikan askeri karakteri amerikan manda ve yönetimini, birleşik devletler'in mutlak sahiplikten yavaş yavaş unutulmak istenen geçmişe geçişini temsil eder. olur olmaz her yerde karşımıza çıkabilir bu zenci kardeş. her zaman güleç, hiç insani tepkisi yokmuş, hiç bir şey onu üzüp öfkelendiremezmiş gibi görünür.fassbinder başta lola'nın annesini emlak daire başkanına hayran ederek olmaz bir ilişkiyi, temin eder. bizde zıt duygular uyandırır. satılmış mıdır? memur ruhlu mudur? idealist midir? ortamın kirine çamuruna ne hızla bulaşacaktır? romantizmi, don kişot'luğu nereden geliyor? lola dahil, hatta küçük hümanist memur ile baterist karması esslin dahil modern dünyada herkesin ikili ve karıştırılmaması zorunlu yaşamları vardır. filmde mario adorf'un oynadığı durdurulmaz inşaat müteahhiti - gizli genelev patronu karakteri bizi bütün duygularımızı karıştıran, yaşama ve dünyanın düzenine sövmek ve alışmak zorunda bırakan karakterdir. kendisi de acılardan, çelişkilerden azade değil. karısı ve bütün muhatapları onun soysuz, köksüz köylülüğünden öç alıyorlar. o da acısını kadınlardan yatakta ve parayla satın alarak, erkeklerden tuvalette/pisuvar başında "burada hepimiz eşitiz." diyerek, ve elbette tüm aşağılayanlarıyla iş ilişkilerine girip hepsinden fazla kazanarak çıkarıyor.fassbinder bizi hem romantik bir olmaz ilişkiye arka çıkmaya var gücüyle zorluyor, hem de karakterlerini durumlarını sindirmeye zorlayarak, dünyanın gidişini, hali pür melalini gösterme görevini üstleniyor. bu filmde pek çok filminde bulunan özkıyım/intihar teması/izleği ön planda değil. onun yerine yücelmiş duygular, ileri derecede ve gerçekleşmezliğinden adeta hoşnut bir hayalcilik, idealistlik. bütün yükü geçkin aşık erkeğe yüklememek için esslin karakterine söyletiyor: "şiir ruhtan gelir. ruh da daima kederlidir." çünkü aklın bildiğinden fazlasını bilirmiş. bizi insanların aldatacağına, aldanacağına, başını duvara toslayacağına, büyük dişlinin çarkları içinde fazla can şansı olmadığına dair hep hazırlamaya çalışır. cinsellikte, toplumsal kurallardaki tutuculuğumuzu, burnumuzun ucunu görmekten aciz miyopluğumuzu tüm hazmı zor durum, ilişki ve giyimleri olağana, çerçeveye taşıyarak hem göstermeye hem bıraktırmaya çalışır. aynısını bir de vasiyet filmi querelle'de yapacaktır. onun ana teması ise "tutku varken her engel fos, ne desen boş." cümlesine yakın.
(ibisile - 8 Ocak 2016 22:31)
dünya sinemasının gözde kadın karakter ismi.(bkz: lola und bilidikid)(bkz: lola rennt)
(kaktus - 9 Haziran 2005 12:09)
yamulmuyorsam 1961 tarihli jacques demy filmi. otto e mezzodan hatırlayacağımız anouk aimee oynar. hüzünlü ve mizanseni itibariyle müzikalimsi, ama müzikal olmayan, hüzünlü dedim ama neşesi de az değil hani tarzı bir film.
(caponsever - 5 Ocak 2006 03:25)
Yorum Kaynak Link : lola