Erotik / 27
  • "isminden ve dvd kapağındaki resimden olsa gerek, d&r ve dost gibi mağazalarda erotik filmler bölümünde yer alan almodovar filmi. erotik mi? canın sağolsun..."
  • ""kimse gençliğinin sahibi değildir, sevdiği kadınların da.""
  • "kısaca aşk, tutku, saplantı, intikam, fedakarlık olarak özetlenebilecek; konusu, kurgusu, işleyişi, oyuncuları, her bi şeyi pek güzel film. ve evet her tercih bir vazgeçiştir."
  • "modern yaşamın ihtiva ettiği çarpık fakat yeterince çekici ve halen içten kadın erkek ilişkileri üzerine bir adet başyapıt."
  • "bu filmdeki ay mi perro adlı bir parça vardı.öyle bir yerde geliyor parça,sizi alıyor filmin tam içine çekiyor.sırf bu parça için bile izleyebilirim bu filmi.ha film çok iyi o ayrı."
  • "pedro almadovar'dan "marazın kısa tarihi" ya da acıma, tensellik ve şiddet üzerine bir deneme."
  • "javier bardem 'e bi kez daha asik olunasi, 1997 yapimi almodovar filmi.."




Facebook Yorumları
  • comment image

    isminden ve dvd kapağındaki resimden olsa gerek, d&r ve dost gibi mağazalarda erotik filmler bölümünde yer alan almodovar filmi.
    erotik mi? canın sağolsun...


    (didaydidayday - 16 Ağustos 2007 09:42)

  • comment image

    herhangi bir yerinde artık tüm olay ortaya çıkıp, herkesin birbirini öldürmekli olduğu anda aslında kimsenin kötü olmadığı gerçeğinin seyircinin gözüne gözüne girdiği filmdir. nasıl bir senaryo ve kurgudur ki, herkes kendi davasında haklıdır ve seyirci bir karakterin yandaşı olarak değil, olayların genel sorgulayıcısı olarak izler bir şekilde bulur kendini... kısacası almodovar'ın mevcut filmleri içersinde karakterlerin birbirine bu kadar düştüğü bir film neredeyse yok gibidir. yenilesi, içilesidir.


    (yedek ruh - 5 Eylül 2007 00:02)

  • comment image

    filmin en önemli karakteri kanımca victor'dur. ismini bilmeden 1 kere ismini öğrendikten sonra ( ismini bana söyleyen insan hep mutlu olsun inşallah) 4 defa izlediğim bu filmde, beni sürekli ağlatan,güldüren ve düşündüren tek karakter victor oldu. liberto rabal adlı şahsiyetin canlandırdığı bu karakter her yönüyle filmin en önemli unsurudur. yok böyle bir aşk, yok böyle bir tutku ve böyle bir masumiyet... bırakınız david'i, elana'yı hatta clara'yı. odaklanın victor'a filmi bir daha izlerseniz. ne dediğimi çok iyi anlayacaksınız.

    http://img6.imageshack.us/…g6/2212/photo04hires.jpg


    (2nd emily 1st winner - 12 Ağustos 2009 15:00)

  • comment image

    modern yaşamın ihtiva ettiği çarpık fakat yeterince çekici ve halen içten kadın erkek ilişkileri üzerine bir adet başyapıt.


    (karinca beli - 9 Ekim 2010 15:39)

  • comment image

    pedro almodovar'ın içinde her türlü duyguyu, hazzı barındıran, hiç bitmesin dedirten ve bana en komik tepkiyi verdirten filmi.

    --- spoiler ---

    şöyle oluyor canlarım; şimdi bu bizim ufaklık victor* güzeller güzeli elena* ile sadece belden aşağısının (çok kibar oldum lan) götlerinin gözüktüğü sevişme karesinde, adamın götünü kadının götü sanıp, sonradan götler sahibini bulunca "hanım koş götler karıştı" diye bağırmışım. böyle de içselleştirmişim filmi helal olsun bana. liberto'ya da helal olsun nerde yetiştirdin be adam o götü, böyle estetik göt ülke çoğrafyası içinde olsa ilk parmağı ben atarım şerefsizim! (içimdeki tacizci)

    ---
    spoiler ---


    (nickiminkahyasi - 27 Temmuz 2011 11:23)

  • comment image

    bu filmdeki ay mi perro adlı bir parça vardı.öyle bir yerde geliyor parça,sizi alıyor filmin tam içine çekiyor.sırf bu parça için bile izleyebilirim bu filmi.ha film çok iyi o ayrı.


    (there will be blood - 1 Ekim 2011 22:08)

  • comment image

    rahatsiz edici, super bi film.. biraz nicholai hel, ondan sonra cekilmis olsa da biraz unfaithful barindiriyor sanki.. balzac'in henriette'i * midemin kasilmasina sebep olmustu bir de helene'in dusta tenini koklamasi..seven bir kadinin aglamasi hep huzursuz etmistir beni..

    filmin en sanssiz karakteri kimdi acaba.. sevginin, askin fazlasi hep mi mutsuz eder insani.. bir kadin nereye kadar dayanabilir.. ''iste hayatimin ozeti, sana daha yakin olmak icin omrum surunmekle gecti''

    almodovar'i turk filmlerindekini mumla aratacak tesadufleri islemesi sebebiyle sevmezdim, bu filmle verdigi huzunle artic hic sevmiyorum..

    filmin muzikleri de ne kadar guzel oyle..


    (a priori - 2 Ekim 2011 01:37)

  • comment image

    5 ki$i (2 kadin 3 erkek) arasindaki a$k, seks, baglilik, nefret, aldatma, intikam uzerine standart lezzette bir almodovar filmi.
    bu filmde elena roluyle frencesca neri, almadovar filmlerindeki en guzel kadin oyuncudur.
    film her ne kadar erkekler arasinda geciyor gorunsede, kadin dunyasinin iclerine giren ince detaylara sahiptir.
    filmin ba$inda ve sonunda verilen politik mesajlarda filme bir ce$ni saglami$tir.
    tekrar tekrar izlenesi sahnelere ve diyaloglara sahip bir film.


    (coffeenicotine - 9 Kasım 2003 22:45)

  • comment image

    almodovar amcamizin diger filmlerinden alisik oldugumuz modernist kurumlardan, hapisane, kres ve gerekince hic ulasilamayan hastane, yine kendisini gormedigimiz ama yikilmis halini gordugumuz sosyal konut bolgesinde gecen film. yine amcamizin diger filmlerinden alisik oldugumuz, orta halli insanlarin sahip oldugu seksi evlere bakip dibimiz dusuyor. diger filmlerde de pompalandigimiz, eskiden dandirik bir ulke idik ama simdi cillop gibiyiz, kusura bakmayiniz ama propagandasini- bu filmde de bir guzel yutuyoruz. tabii ki butun karakterler birbirilerine haset, hasret, ya da bir tur kanina girmis durumda. bu durumun absurdlugunu ve genel hayat ve karakterler arasi devri-daimini belletmek icin arka plandaki bir cok sey donup ayni yere geliyor: ring seferi otobuste dogmak, tv'de gozuken habire donen oyuncak tren, carklar vs.

    amcayi seviyorsaniz, tavsiye ediyoruz evet.


    (celikmetre - 15 Mayıs 2004 14:43)

  • comment image

    her $eyi guzel de, bir sahne var ki "bu ne be karde$im" dedirten cinstendir.. du$unun ki erkeksiniz ve bir adamin evine, ona karinizdan uzak durmasini soylemek icin gidiyorsunuz, konu$ma esnasinda aranizda tansiyon iyice yukseliyor ve adamin hayalarina bir yumruk indiriyorsunuz ama bu esnada evde acik olan televizyonda bir fenerbahce - galatasaray maci var ve hem siz, hem de adam galatasaray'li, o anda gs gol atiyor.. ne tepki verirsiniz? filmde gordugumuz macta (ki sanirim atletico madrid - barcelona maciydi) gol olunca tum o gerginligi unutup birbirlerine "goool gooollll, gordun mu ya nasil atti ama, bak bak bak calima bak, heyt be kocum..." demeleri bana bizim girgiriye serisini hatirlatti.. yahu tamam ispanya'da futbol hayattir, $udur, budur ama bu kadar da olmaz be karde$im..

    lakin, en guzeli olmasa da tipik bir almodovar filmi oldugundan begendik tabi, hele filmin ba$indaki sahnede penelope cruz dogum sancilari arasinda o kadar guzel ki, bu kadin dergilere poz verdiginde bile bu kadar guzel olmayi ba$aramiyor.. ayrica bu dogum sahnesinde* ozellikle ya$li kadinin laflari beni gulmekten oldurmu$tur.. insanlari instituto cervates estambul'a cekip ispanyolca ogrenmeye itebilecek kadar guzel bir sahnedir: "... vamos, vamos, puja, puja, puja, sigue, sigue, muy bien, muy bien ..."

    bence filmin en guzel mesaji, hemen her zaman birilerinin mutlulugunun ba$ka birilerinin fedakarligi sayesinde oldugu gercegidir..


    (huger - 4 Ekim 2004 08:46)

  • comment image

    su gibi akıp geçen, bittikten sonra "keşke biraz daha uzun olsaydı" diye insana iç çektiren almodovar filmi. bu akıcılığa rağmen insanın üstünde çok yumuşak bir etki bırakıyor. zaman zaman insanın beynine kazınan, kolay kolay da silinip atılamayacak diyaloglarla bezenmiş olması, olay örgüsünün dozajı, bağlantılar filmi tekrar izlenesi bir hale sokuyor. ama en güzel yanı herhalde izledikten sonra göz önüne gelen elena-victor, david-victor, sancho-clara arasındaki yüzleşme sahneleri olsa gerek.


    (verde - 18 Kasım 2004 20:35)

  • comment image

    almodovar'in kelimelerle anlatilamayacak guzellikteki filmi. bu filmden sonra todo sobre mi madre ve habla con ella gelmistir ki hepsinde farkedilen; almodovar'in gecmis filmlerinde yaptigi insana dair sert irdelemeler yerini insani oldugu gibi kabul eden, anlayan bakis acisina birkamistir.(bu doneminin ilk istisnasi la mala educacion'dur ki zannimca almodovar'in en sert filmidir.) renklerin kullanimi, muzikler ise alisilmis almadovar mukemmellliginde.

    defalarca izlenesi, izlettirilesi bir film. ellerine saglik pedro'nun.


    (henryleyden - 19 Şubat 2005 14:25)

  • comment image

    almodovar filmlerinde gördüğümüz tipik rastlantısal kurguyu birebir görebildiğimiz bir film. film sadece doğumla başlayıp doğumla bitmez, ayrıca franco dönemine atıfla başlar ve franco dönemine atıfla biter.

    --- spoiler ---
    bence filmin en vurucu sahnesi almodovarın victorun doğumuyla victorun çocuğunun doğumu arasındaki farkı vurguladığı final sahnesidir. diktanın yarattığı terörün boşalttığı sokaklarla, özgür insanların doldurduğu sokakların karşılaştırması gerçek anlamda çarpıcıdır.
    ---
    spoiler ---


    (mutercim - 26 Şubat 2005 21:58)

  • comment image

    --- spoiler ---

    "ders 1: sevişmek iki kişinin yaptğı birşeydir. "(yani ufak viktor un sırf kendini tatmin etmek uğruna pat diye dalış yapması saçma sapan ve tek kişilik bir olaydır, uyarılmalı, doğrusu öğretilmelidir.)

    "kimse gençliğinin gerçek sahibi değildir."

    en can alıcı nokta ise , en başında 1970ler franco dönemi ispanya'sındaki o gerilimli dönemin, madrid sokaklarının boşluğuyla simgelenmesi, son sahnede yani 90'lı yıllarda ise nispeten demokratikleşen ülkede gerilim, endişenin kalkmış olmasının sıkışık trafik, kalabalık sokaklar ve şu sözlerle vurgulanmasıydı:

    "ispanya korkuyu unutalı yıllar oldu"

    ---
    spoiler ---

    ayrıca javier bardem'in basket oynadığı sahnelerden birin üzerindeki " %100 animal" yazan t-shirt'e de bayıldım, çok yakıştırdım...


    (theoria - 12 Temmuz 2005 18:31)

  • comment image

    --- spoiler ---
    filmin ana karakterlerinin seyircinin gözünde nasıl gözüktüğü filmin başından sonuna 180 derece değişmektedir. victor toplumun kanını emen bir loser, pislikken haksiz yere hapse girmiş, duygusal ve çok güzel seks yapan karizmatik birine dönüşmektedir. david başarılı, insancıl bir polis, başarılı bir sporcu ve eş iken boynuzlanmış, kendini vuran en yakın arkadaşından medet uman, intikam duyguları içinde iktidarsız birine dönüşmüştür. sancho işe alkolik, karısını döven, en yakın arkadaşını vuran alçak biri iken ömrü boyunca karısını sevmiş ve uğruna ölüme gitmeye hazır, evliliğini inatla kurtarmaya çalışan bir eşe dönüşmüştür.
    ---
    spoiler ---
    ayrıca bu filmde sakatlanıp tekerlekli sandalyeye mahkum olan birini oynayan javier bardem daha sonra mar adentro'da yine sonradan tüm vücudu felç olan birini son derece inandırıcı oynamıştır.


    (summer son - 13 Temmuz 2005 08:13)

Yorum Kaynak Link : carne tremula