Süre                : 1 Saat 49 dakika
Çıkış Tarihi     : 12 Ağustos 2009 Çarşamba, Yapım Yılı : 2009
Türü                : Drama,Tarih
Ülke                : İngiltere,Italy,Belçika,Fransa,Filistin
Yapımcı          :  The Film , Nazira Films , France 3 Cinéma
Yönetmen       : Elia Suleiman (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Elia Suleiman (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Menashe Noy (IMDB), Elia Suleiman (IMDB)(ekşi), Baher Agbariya (IMDB), Saleh Bakri (IMDB)(ekşi), Amer Hlehel (IMDB), Alex Bakri (IMDB), George Khleifi (IMDB), Razi Shawahdi (IMDB), Nathan Ravitz (IMDB), Alon Leshem (IMDB), Gideon Levy (IMDB), Adi Krispin (IMDB), Oded Pines (IMDB), Mundir Hakim (IMDB), Pini Klavir (IMDB), Nina Jarjoura (IMDB), Mira Awad (IMDB), Mahmoud Oadah (IMDB), Yasmine Haj (IMDB), Zuheira Sabbagh (IMDB), Bilal Zidani (IMDB), Eyad Barghouti (IMDB), Leila Muammar (IMDB), Lian Lubany (IMDB), Yaniv Biton (IMDB), Samar Tanus (IMDB), Zuhair Abu Hanna (IMDB), Sanaa Shawahdi (IMDB), Tarik Kopty (IMDB), Ziad Danial (IMDB), Avi Kleinberger (IMDB), Rosheen Bisharat (IMDB), Isabelle Ramadan (IMDB), Sanaa Abu Hana (IMDB), Mahmoud Shawahdi (IMDB), Rdwan Shhadeh (IMDB), El-Lateen Monastery School Choir (IMDB), Nabella Abu Shqara (IMDB), Ramzi Bisharat (IMDB), Harry Sroui (IMDB) >>devamı>>

The Time that Remains (~ Le temps qu'il reste) ' Filminin Konusu :
Elia Suleiman’ın bu yeni filmi, kendi ailesinin 1948'lerden günümüze uzanan hikâyesini ele aldığı, yarı özyaşamöyküsel, harika bir komedi. Film, Suleiman’ın babasının, bir direniş savaşçısı olduğu dönemden itibaren tuttuğu günlüklerinden ve annesinin sürgündeki aile üyelerine yazdığı mektuplardan esinleniyor. Geride Kalan yönetmenin tabiriyle, “topraklarında kalan ve İsrailli Araplar’ diye etiketlenen, kendi vatanlarında bir azınlık gibi yaşayan Filistinlilerin günlük yaşamını gözler önüne sermeye çalışıyor.


  • "62.düzenlenen cannes film festivali'nde "altın palmiye" için yarışan elia suleiman filmi.konusunu israil/filistin'den alan kısmen yönetmenin otobiyografisi ekseninde gelişen yapım."
  • "“israil’e ve onun temsil ettiği her şeye karşı duruyorum.” diyen elia suleiman'ın orta doğu'dan dünyaya açıldığı filmi."




Facebook Yorumları
  • comment image

    israil'in kuruluşu aşamasında yaşanan olayları, hem yahudi hem de araplarca çekilen sıkıntıları anlamak amacıyla heyecanla izlemeye başladığım, ancak sanatsal kaygıların ve dramanın ağır basmasıyla büyük hayal kırıklığına uğradığım film, birdenbire 20-25 yıl atladığını farkettiğim yerde bıraktım izlemeyi.


    (skipper99 - 7 Mart 2011 16:20)

  • comment image

    hayatimda seyrettigim en iyi filmlerden biri; evet ozgunluk arayasi bir sanatsal kaygiysa onu sonuna kadar tasiyor, filmi bir olay orgusune indirgeyip izleyiciyi zincirleme bir dizi hadiseye taniklik ettirmekten daha ote arayislar icerisinde bir film the time that remains. filmin sinematografik bir analizini yapmak beni asar, onun icin bazi ayrintilara deginmek suretiyle gecip gitsem bana yeter.
    foucault'nun burokrasiyi devletin ya da herhangi gozetici kurumun gozetlenen birey uzerinde tahakkumunu saglamakla gorevli bir iliskiler yumagi olarak goren bir anlayisi var. burokrasi kimi zaman belki de her zaman bireyi tahakkum altinda tutmak icin var. israilin filistin uzerine tam bir guvenlik takintisi uzerine kurulu siyasetini (ulusal ya da uluslararasi) kamuoylari ancak fiziki bir siddet aciga cikardigi zaman farkediyor ve elestiriyor oysa israil devleti burokratik ayrintilar ile filistinli araplara aslinda gundelik hayatin her alaninda an be an eziyet ediyor. filmde bunu mizahi bir sekilde yansitiliyor, surekli bir gozetlenme hissiyle yasatiliyor filistinliler. elia'nin babasi geceleri nasira'ya (bkz: nazareth) balik avlamaya gidiyor ve istisnasiz her gidislerinde bir askeri devriye onlarin uzerine spot isigi yakiyor, kim olduklarini nerden geldiklerini, neden balik tutmak icin bu kadar yol gittiklerini soruyor. bu sorgu sual 2 dakika surmeyen bir formalite ama her gece bu sorulara maruz kalmak bir burokratik iskence filistin halkina sunulan. araliksiz gozetlenmeye filmdeki en uc ornek tank sahnesi. bir israil tanki sokagin ortasina cekmis, filistinli gencin biri de o sokaga acilan bir evden disari cikiyor cop atmak icin. tank namlusunu adama dogrultuyor, artik gozetlenmeyi kaniksamis filistinli genc kendini hedefleyen bir top namlusu esliginde cop atiyor, donuste telefonu caliyor acip lafliyor ve tum bunlar olurken namlu genci takip ediyor... bu ve bunun gibi sahnelerin gayesi belki de filistin'in sadece duvarlar, ucaklar ve gemilerle abluka altina alinmis bir acik hava cezaevi haline getirildiginden bagimsiz olarak israil'in filistin'i bir panoptikona donusturdugunu ve gundelik hayatin her alaninda - cop atarken, sokakta oynarken, gece disari cikarken vs. - tahakkum altina aldigini gostermek. bu da tabi sanatsal kaygilar olmadan belgesel ceker gibi cekilmiyor, elia suleiman'a hak vermek lazim
    bir de filmde elia'yi kirmizi kaskolu dusuk omuzlari ile kameraya tabiri caizse olu balik gibi bakarken goruyoruz, ilgili sahnelerde elia birilerine bakarken belki de bizim ona, filistine bakmamizi ister gibi bir ruh haline soktu beni, bilmem filmi izleyenler ayni izlenimi paylasir mi fakirle


    (panopticon - 19 Mart 2011 05:32)

  • comment image

    hani depresif dönemlerinde insanın zihninde en travmatik anıları art arda belirir ya, buda öyle bir film. elia süleyman'da bize daha az toplumsal daha çok kişisel geçmişinde patlak veren travmaları yansıtmaya çalışmış gibi geldi bana. sanki o bir cigara yakmış uzaklara dalmış, o absürt ve can yakan anılar geçiyor aklından ve sen onun zihnini görebiliyorsun. rast gele kâh yıllar sonrasına atlayarak belirirken anılar elia suleyman hep uzaklara dalmış kafası başka yerdeymiş gibi tepkisiz.

    yalnız zor bir filmdir. anavatanında hapis yaşamak kadar, yara bere içinde bir ruhun yerine kendini koymaya çalışmak kadar zor izlemesi.


    (basliksiz fuze - 16 Ocak 2012 17:51)

Yorum Kaynak Link : the time that remains