Süre                : 1 Saat 40 dakika
Çıkış Tarihi     : 07 Haziran 1996 Cuma, Yapım Yılı : 1996
Türü                : Aksiyon,Macera,Komedi,Fantazi
Taglar             : Kült film,savaş arası dönem,başlık olarak karakter adı,Psikotronik film
Ülke                : Avustralya,ABD
Yapımcı          :  Paramount Pictures , The Ladd Company , Boam Productions
Yönetmen       : Simon Wincer (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Lee Falk (IMDB)(ekşi),Jeffrey Boam (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Billy Zane (IMDB)(ekşi), Kristy Swanson (IMDB)(ekşi), Treat Williams (IMDB)(ekşi), Catherine Zeta-Jones (IMDB)(ekşi), James Remar (IMDB)(ekşi), Cary-Hiroyuki Tagawa (IMDB)(ekşi), Bill Smitrovich (IMDB)(ekşi), Casey Siemaszko (IMDB), David Proval (IMDB), Joseph Ragno (IMDB), Samantha Eggar (IMDB), Jon Tenney (IMDB), Patrick McGoohan (IMDB), Robert Coleby (IMDB), Al Ruscio (IMDB), Leon Russom (IMDB), John Capodice (IMDB), Bo Kane (IMDB), William Jones (IMDB), John Prosky (IMDB), Dane Farwell (IMDB), William Zappa (IMDB), Agoes Widjaya Soedjarwo (IMDB), Clint Lilley (IMDB)

The Phantom (~ Kizil maske) ' Filminin Konusu :
Yazar ve yönetmenliğini Todd Robinson’ un yaptığı gerilim-savaş filmi olan Phantom, gizemli bir Rus denizaltısı kaptanının savaşı önlemek için verdiği mücadeleyi anlatıyor. Ed Harris, David Duchovny ve William Fichtner’ in rol aldığı film, 2014 Temmuz ayında vizyonda olacak.


  • "sanılanın aksine iron maiden nın parçası "the phantom of the opera" değil sadece "phantom of the opera" dır"
  • "operada fantom on tenor sesi cikarir derler"
  • ""point of no return" kadar bariz başka bir orgazm metaforu gördüysem arap olayım."




Facebook Yorumları
  • comment image

    2004 yapımı filmi ile akıllara durgunluk veren müzikal. üzüntülüyüm ki sadece 1986 müzikalinin müziklerini bulabildim ve filmi izleyebildim. film kesinlikle görkemli, genellikle sahneden perdeye uyarlamanın sebep olduğu ufak hataların ve saçmalıkların haricinde son derece görkemli.

    andrew lloyd webber'a müziklerinden dolayı ne kadar hayran olsam az, aynı insanın ruhunu saran*, okşayanall i ask of you, sakinleştirirken müziğin akışına bıraktıran*, coşturan*, aşık ettiren*, heyecanlandıran* ve eğlendiren* başka bir müzikal tanımıyorum henüz.

    senaryo zaten çok sağlam ve o kadar güzel ki film müzikalin kitaptan sadeleştirdiğini gerçekten sadık kalarak yine de sadeleştirse bile hala derinliğini ve christine raoul ve phantom arasındaki muhteşem ilişkiyi son derece iyi yansıtmış. oyunculuk konusunda ise diyebileceklerim az, gerçekten hepsi vasatın oldukça üstünde. christine rolü için bir miktar genç olan emmy rossum bile bütün eleştrilere rağmen gayet iyi benim gözümde. yalnız iki sahnede devreleri yakmış gibi bakıyordu o da fazla coşkudan olsa gerek -think of me'nin sonundaki sözsüz la la la bölümü ve the point of no return sahnesinde merdivenlerden çıkarken attığı bakışlar-. fazla geniş ağzı bile o kadar sırıtmadı diyebilirim*.

    gelelim görselliğe, bu konuda sinemanın sahne üzerindeki üstünlüğü tartışılamaz. gerek renklerin kullanımı gerek sahneler ihtişamın en müthiş örneklerini sergiliyorlar. ilk sahnede avizenin tepeye çekilmesiyle başlayan görsel şölen, phantom'un inine christine ile ilk gidişi, maskeli balo, don juan -the point of no return- sahnesi ve final sahnesi ile doruğa çıkıyor.

    en güzel kısmı da sonunun bağlanışı, ben bu kadar güzel bitebileceğini tahmin etmiyordum. genelde trajediye bağlarlar sonunu phantom yanlışlıkla christinei öldürür, raoul phantomu öldürür sonra kendini öldürür veya farklı bir kombinasyon yaparlar oyunun içine ederler diye bekliyordum ama önce şapkamı çıkardım sonra yerlere kadar eğildim.

    her yönüyle dört dörtlük bir görsel ve işitsel şölen. hatta müzikalden bir alıntı ile "hard as lightning soft as candle light".

    not: ayrıca ufak bir not düşmek isterim ki 1986 yapımı müzikali 3.3 milyar dolar hasılat yapmıştır bugüne kadar. not ufak, para değil. wikipedia'nın yalancısıyım.


    (jesters cap - 4 Kasım 2006 21:26)

  • comment image

    filme ait bir şarkıdan:

    --- alıntı ---

    "boşlukta doğmuş vahşetin çocuğu
    yalnız kalmayı öğren
    karanlıkta yolunu bulmayı öğren
    kim sana yardımcı olacak?
    kim seni rahatlatıp sana bakacak?
    yalnız kalmayı öğren
    tek yoldaşın olmayı öğren!..

    dünyayı boşuna hayal etme
    orada sana sarılacak kollar olduğunu...
    her zaman biliyordun kalbinin yalnız olduğunu
    yalnızlığına gül şimdi
    vahşetin çocuğu, yalnız kalmayı öğren!
    sevmeyi öğren yalnız yaşanmış hayatı

    yalnız kalmayı öğren
    hayat yaşanabilir
    hayat sevilebilir tek başına..."

    --- alıntı ---


    (kitarobit - 20 Haziran 2010 23:15)

  • comment image

    filmini ağzım sulanarak izlemiştim, benim için müzikleriyle ve hikayesiyle çok özeldi. izlerken bir gün bunu broadway'de izleyeceğimi hiç hayal etmediğimden inanılmaz tatmin etmişti diyebilirim. ta ki majestic theatre'da izleyene dek. o nasıl bir şölendir, üç boyutlu film o efekt delisi filmlere değil buna denilmeliydi bence. gözümüzün önünde hareket eden dekorlar, bir saniye bekleme olmada akıp giden sahne, müzikler, oyunculuklar. çok etkileyiciydi. sanırım dünya gözüyle bunu da yaptığım için inanılmaz mutluyum. anlatırken bile tüylerim diken diken oluyor, yolu geçecek birine parayı marayı düşünmeden bir an önce gitmesini öneririm.


    (swanqueen - 19 Şubat 2012 09:49)

  • comment image

    her dinlediğimizde tüylerimizi diken diken yapmayı başarabilmiş bi müzikal.en güzel yanı da geçişler,operadaki panik,çığlıklar..
    -whose is that voice,who is that in there
    (phantom tabiki salak raoul ehehe)
    -christinee,angeell..
    dınnnn dın dın dın dın dınnnnnnn


    (murron - 29 Ocak 2001 00:19)

  • comment image

    sir andrew lloyd webber'in muhteşem ötesi eseri. sözleri charles hart ve richard stilgoe tarafından yazılmıştır.. kitabı ise yine sir andrew lloyd webber ve richard stilgoe tarafından kaleme alınmıştır..

    netekim 10 yıldan beri bıkmadan usanmadan dinlerim ve hala en büyük hayallerimden biri ingiltere de original cast ten dinleyebilmektir.. bu şansa erişebilmiş arkadaşlarada gıpta ile bakarım..

    edit: neyse broadway'de izledikte basimiz goge erdi. original cast mi? degil.. olsun, buna da sukur..

    ---think of me ---

    christine:
    think of me
    think of me fondly, when
    we've said goodbye
    remember me
    once in a while, please
    promise me you'll try

    when you find,
    that once again you long
    to take your heart back,
    and be free
    if you ever find a moment,
    spare a thought for me

    we never said
    our love was evergreen
    or as unchanging as the sea...
    but if you can still remember,
    stop and think of me

    think of all the things
    we've shared and seen,
    don't think about the things
    which might have been

    think of me
    think of me waking, silent
    and resigned...
    imagine me, trying too hard to
    put you from my mind...

    recall those days,
    look back on all those times,
    think of the things
    we'll never do...
    there will never be a day when
    i won't think of you

    rhoul:
    can it be,
    can it be christine...
    bravo!

    what a change,
    you're really not a bit
    the gawkish girl that once you were
    she may not remember me,
    but i remember her

    christine:
    we never said
    our love was evergreen
    or as unchanging as the sea...
    but please promise me,
    that sometimes
    you will think of me!

    ---angel of music---

    audience
    bravi, bravi, bravissimi!

    meg
    where in the world
    have you been hiding?
    really - you were perfect
    i only wish
    i knew your secret
    who is this new
    tutor?

    christine
    father once spoke of an angel
    i used to dream he'd appear
    now as i sing i can sense him
    and i know he's here

    here in this room he calls me softly
    somewhere inside, hiding
    somehow i know he's always with me
    he, the unseen genius

    meg
    christine, you must have been dreaming
    stories like this can't come true
    christine, you're talking in riddles
    and it's not like you

    christine
    angel of music, guide and guardian
    grant to me you glory

    meg
    who is this angel?
    this...

    both
    angel of music, hide no longer
    secret and strange angel

    christine
    he's with me even now

    meg
    your hands are cold

    christine
    all around me

    meg
    your face, christine, it's white

    christine
    it frightens me

    meg
    don't be frightened

    ---the phantom of the opera---

    christine
    in sleep he sang to me
    in dreams he came
    that voice which calls to me and speaks my name
    and do i dream again
    for now i find
    the phantom of the opera is there
    inside my mind

    phantom
    sing once again with me
    our strange duet
    my power over you grows stronger yet
    and though you turn from me to glance behind,
    the phantom of the opera is there
    inside your mind

    christine
    those who have seen your face draw back in fear,
    i am the mask you wear . .

    phantom
    its me they hear

    both
    your/my spirit and your/my voice in one combine,
    the phantom of the opera is there
    inside your/my mind

    voices
    the phantom of the opera,
    beware the phantom of the opera

    phantom
    in all your fantasy
    you always knew
    that man and mystery . .

    christine
    were both in you

    both
    and in this labyrinth
    where night is blind
    the phantom of the opera is here/there
    inside your/my mind

    phantom
    sing my angel of music

    christine
    he's there the phantom of the opera

    phantom
    sing

    christine
    ahhhhh. . . .

    phantom
    sing

    christine
    ahhhhh. . . .

    phantom
    sing for me

    christine
    ahhhhhh. . . .

    phantom
    sing my angel of music

    christine
    ahhhhhh. . . .

    phantom
    sing for me !

    christine
    ahhhhhhh !

    ---the music of the night---

    night time sharpens, heightens each sensation
    darkness stirs and wakes imagination
    silently the senses abandon their defences
    helpless to resist the notes i write
    for i compose the music of the night

    slowly, gently, night unfurls its splendour
    grasp it, sense it, tremulous and tender
    hearing is believing
    music is deceiving
    hard as lightning, soft as candlelight
    dare you trust the music of the night

    close your eyes for your eyes will only tell the truth
    and the truth isn't what you want to see
    in the dark it is easy to pretend
    that the truth is what it ought to be

    softly, deftly, music shall carress you
    hear it, feel it, secretly possess you
    open up your mind
    let your fantasies unwind
    in this darkness which you know you cannot fight
    the darkness of the music of the night

    close your eyes, start a journey through a strange, new world
    leave all thoughts of the world you knew before
    close your eyes, and let music set you free
    only then can you belong to me

    floating (floating), falling (falling), sweet intoxication
    touch me (touch me), trust me (trust me), savour each sensation
    let the dream begin
    let your darker side give in
    to the power of the music that i write
    the power of the music of the night

    you alone can make my song take flight
    help me make the music of the
    help me make the music of the night...

    ---prima donna---

    andre
    your public needs you!
    firmin
    we need you, too!
    carlotta (unassuaged)
    would you not
    rather have your
    precious little
    ingenue?
    andre/firmin
    signora, no!
    the world wants you!
    (the managers adopt their most persuasive attitudes)
    andre/firmin
    prima donna
    first lady of the stage!
    your devotees
    are on their knees
    to implore you !
    andre
    can you bow out
    when they're shouting
    your name?
    firmin
    think of how they all
    adore you!
    both
    prima donna,
    enchant us once again!
    andre
    think of your muse . . .
    firmin
    and of the queues
    round the theatre!
    both
    can you deny us the triumph
    in store?
    sing, prima donna, once more!
    (carlotta registers her acceptance as the
    managers continue to cajole and the others reflect
    variously on the situation)
    raoul
    christine spoke of an angel . . .
    carlotta (to herself, in triumph)
    prima donna
    your song shall live again!
    andre/firmin (to carlotta)
    think of your public!
    carlotta
    you took a snub
    but there's a public
    who needs you!
    giry (referring to christine)
    she has heard the voice
    of the angel of music . . .
    andre/firmin (to carlotta)
    those who hear your voice
    liken you to an angel!
    carlotta
    think of their cry
    of undying
    support !
    raoul
    is this her angel of music . . .?
    andre (to firmln)
    we get our opera . . .
    firmin (to andre)
    she gets her limelight!
    carlotta
    follow where the limelight
    leads you!
    meg
    is this ghost
    an angel or a madman . . .?
    raoul
    angel or madman . . .?
    andre/firmin (aside)
    leading ladies are a trial!
    giry
    heaven help you,
    those who doubt . . .
    carlotta
    you'll sing again,
    and to unending
    ovation!
    raoul
    orders! warnings!
    lunatic demands!
    giry
    this miscasting
    will invite damnation . . .
    andre/firmin
    tears . . . oaths . . .
    iunatic demands
    are regular occurrences!
    meg
    bliss or damnation?
    which has claimed her . . .?
    carlotta
    think how you'll shine
    in that final encore!
    sing, prima donna,
    once more!
    giry
    oh fools, to have flouted his warnings!
    raoul
    surely, for her sake . . .
    meg
    surely he'll strike back . . .
    andre/firmin
    surely there'll be further scenes -
    worse than this!
    giry
    think, before
    these demands are rejected!
    raoul
    . . .i must see
    these demands are rejected!
    meg
    . . . if his threats
    and demands are rejected!
    andre/firmin
    who'd believe a diva
    happy to relieve a chorus girl,
    who's gone and slept with the patron?
    raoul and the soubrette,
    entwined in love's duet!
    although he may demur,
    he must have been with her!
    meg/raoul
    christine must be protected!
    carlotta
    o, fortunata!
    non ancor
    abbandonata!
    andre/firmin
    you'd never get away
    with all this in a play,
    but if it's loudly sung
    and in a foreign tongue
    it's just the sort of story
    audiences adore,
    in fact a perfect opera!
    raoul
    his game is over!
    giry
    this is a game
    you cannot hope to win!
    raoul
    and in box five
    a new game will begin . . .
    giry
    for, if his curse is on this opera . . .
    meg
    but if his curse is on this opera . . .
    andre/firmin
    prima donna
    the world is at your feet!
    a nation waits,
    and how it hates
    to be cheated!
    carlotta
    the stress that falls upon a
    famous prima donna!
    terrible diseases,
    coughs and colds and sneezes!
    still, the dryest throat
    will reach the highest note,
    in search of perfect
    opera!
    meg/giry
    . . . then i fear the outcome . . .
    raoul
    christine plays the pageboy,
    carlotta plays the countess . . .
    giry
    . . . should you dare to . .
    meg
    . . . when you once again . . .
    all
    light up the stage
    with that age old
    rapport!
    sing, prima donna,
    once more!
    phantom's voice
    so, it is to be war between us! if these demands are not
    met, a disaster beyond your imagination will occur!
    all
    once more!

    ---all i ask of you---

    raoul
    no more talk of darkness,
    forget these wide-eyed fears;
    i'm here, nothing can harm you,
    my words will warm and calm you.

    let me be your freedom,
    let daylight dry your tears;
    i'm here, with you, beside you,
    to guard you and to guide you.

    christine
    say you love me every waking moment,
    turn my head with talk of summertime.
    say you need me with you now and always;
    promise me that all you say is true,
    that's all i ask of you.

    raoul
    let me be your shelter,
    let me be your light;
    you're safe, no one will find you,
    your fears are far behind you.

    christine
    all i want is freedom,
    a world with no more night;
    and you, always beside me,
    to hold me and to hide me.

    raoul
    then say you'll share with me one love, one lifetime;
    let me lead you from your solitude.
    say you need me with you, here beside you,
    anywhere you go, let me go too,
    christine, that's all i ask of you

    christine
    say you'll share with me one love, one lifetime;
    say the word and i will follow you.

    together
    share each day with me,
    each night, each morning.

    christine
    say you love me!
    raoul
    you know i do.

    raoul &
    christine
    love me, that's all i ask of you.

    ---masquerade---

    m'sieur firmin?
    m'sieur andre?

    dear andre
    what a splendid party!
    the prologue
    to a bright new year!
    quite a night!
    i'm impressed!
    well, one does
    one's best ...
    here's to us!
    i must say, all the same, that
    it's a shame that 'phantom'
    fellow isn't here!
    masquerade!
    paper faces on parade ...
    masquerade!
    hide your face,
    so the world will
    never find you!

    masquerade!
    every face a different shade ...
    masquerade!
    look around -
    there's another
    mask behind you!

    flash of mauve ...
    splash of puce ...
    fool and king ...
    ghoul and goose ...
    green and black ...
    queen and priest ...
    trace of rouge ...
    face of beast ...

    faces ...
    take your turn, take a ride
    on the merry-go-round ...
    in an inhuman race ...

    eye of gold ...
    thigh of blue ...
    true is false ...
    who is who ...?
    curl of lip ...
    swirl of gown ...
    ace of hearts ...
    face of clown ...

    faces ...
    drink it in, drink it up,
    till you've drowned
    in the light ...
    in the sound ...
    but who can name the face ...?
    masquerade!
    grinning yellows,
    spinning reds ...
    masquerade!
    take your fill -
    let the spectacle
    astound you!

    masquerade!
    burning glances,
    turning heads ...
    masquerade!
    stop and stare
    at the sea of smiles
    around you!

    masquerade!
    seething shadows
    breathing lies ...
    masquerade!
    you can fool
    any friend who
    ever knew you!

    masquerade!
    leering satyrs,
    peering eyes ...
    masquerade!
    run and hide -
    but a face will
    still pursue you!what a night
    what a crowd!
    makes you glad!
    makes you proud!
    all the creme
    de la creme!
    watching us watching them
    and all our fears
    are in the past!

    six months...
    of relief!of delight!
    of elysian peace!
    and we can breathe at last!
    no more notes!
    no more ghost!
    here's a health!
    here's a toast:
    to a prosperous year!
    to the new chandelier!
    and may its
    splendour never fade!
    six months!
    what a joy!
    what a change!
    what a blessed release!

    and what a masquerade!
    think of it!
    a secret engagement!
    look - your future bride!
    just think of it!
    but why is it secret?
    what have we to hide?
    please, let's not fight ...
    christine, you're free!
    wait till the time is right ...when will that be?
    it's an engagement,

    not a crime!

    christine,
    what are you
    afraid of?
    let's not argue ...
    let's not argue ...

    please pretend ...
    i can only hope i'll ...
    you will ...
    ... understand
    in time ...masquerade!
    paper faces on parade!
    masquerade!
    hide your face,
    so the world will
    never find you!

    masquerade!
    every face a different shade!
    masquerade!
    look around -
    there's another
    mask behind you!

    masquerade!
    burning glances,
    turning heads ...
    masquerade!
    stop and stare
    at the sea of smiles
    around you!

    masquerade!
    grinning yellows,
    spinning reds ...
    masquerade!
    take your fill -
    let the spectacle
    astound you!
    why so silent, good messieurs?
    did you think that i had left you for good?
    have you missed me, good messieurs?
    i have written you an opera!
    here i bring the finished score -
    "don juan triumphant" !
    i advise you
    to comply -
    my instructions
    should be clear -
    remember
    there are worse things
    than a shattered chandelier ...

    your chains are still mine -
    you will sing for me!

    madame giry. madame giry ...
    monsieur, don't ask me - i know no more than
    anyone else.
    that's not true. you've seen something, haven't you ?
    i don't know what i've seen ... please don't ask me,
    monsieur ...madame, for all our sakes ...
    very well. it was years ago. there was a travelling
    fair in the city. tumblers, conjurors, human
    oddities ...
    go on ...
    and there was ... i shall never forget him: a man ...
    locked in a cage ...
    in a cage ... ?
    a prodigy, monsieur! scholar, architect, musician ...
    a composer ...
    and an inventor too, monsieur. they boasted he had
    once built for the shah of persia, a maze of
    mirrors ...
    who was this man ...?
    a freak of nature ...
    more monster
    than man ...
    deformed ...?
    from birth, it seemed ...my god ...and then ... he
    went missing. he escaped.

    go on.
    they never found him
    it was said he
    had died ...
    but he didn't die, did he?
    the world forgot him,
    but i never can ...
    for in this darkness
    i have seen him again ...and so our
    phantom's this man ...i have said too much,
    monsieur.
    and there have been too many accidents ...

    accidents?!
    too many ...madame giry ...!

    ---wishing you were somehow here again---

    you were once
    my one companion . . .
    you were all
    that mattered . . .
    you were once
    a friend and father -
    then my world
    was shattered . . .

    wishing you were
    somehow here again . . .
    wishing you were
    somehow near . . .
    sometimes it seemed
    if i just dreamed,
    somehow you would
    be here . . .

    wishing i could
    hear your voice again . . .
    knowing that i
    never would . . .
    dreaming of you
    won't help me to do
    all that you dreamed
    i could . . .

    passing bells
    and sculpted angels,
    cold and monumental,
    seem, for you,
    the wrong companions -
    you were warm and gentle . . .

    too many years
    fighting back tears . . .
    why can't the past
    just die . . .?

    wishing you were
    somehow here again . . .
    knowing we must
    say goodbye . . .
    try to forgive . . .
    teach me to live . . .
    give me the strength
    to try . . .

    no more memories,
    no more silent tears . . .
    no more gazing across
    the wasted years . . .
    help me say
    goodbye.

    ---the point of not return---

    don juan (phantom - behind the curtain)
    passarino - go away!
    for the trap is set and waits for its prey . . .
    (passarino leaves. christine (aminta) enters. she
    takes off her cloak and sits down. looks about her. no-
    one. she starts on an apple. the phantom, disguised as
    don juan pretending to
    be passarino, emerges. he now wears passarino's
    robe, the cowl of which hides his face. his first words
    startle her)
    don juan (phantom)
    you have come here
    in pursuit of
    your deepest urge,
    in pursuit of
    that wish,
    which till now
    has been silent,
    silent . . .
    i have brought you,
    that our passions
    may fuse and merge -
    in your mind
    you've already
    succumbed to me
    dropped all defences
    completely succumbed to me -
    now you are here with me:
    no second thoughts,
    you've decided,
    decided . . .
    past the point
    of no return -
    no backward glances:
    the games we've played
    till now are at
    an end . . .
    past all thought
    of "if" or "when" -
    no use resisting:
    abandon thought,
    and let the dream
    descend . . .
    what raging fire
    shall flood the soul?
    what rich desire
    unlocks its door?
    what sweet seduction
    lies before
    us . . .?
    past the point
    of no return,
    the final threshold -
    what warm,
    unspoken secrets
    will we learn?
    beyond the point
    of no return . . .
    aminta (christine)
    you have brought me
    to that moment
    where words run dry,
    to that moment
    where speech
    disappears
    into silence,
    silence . . .
    i have come here,
    hardly knowing
    the reason why . . .
    in my mind,
    i've already
    imagined our
    bodies entwining
    defenceless and silent -
    and now i am
    here with you:
    no second thoughts,
    i've decided,
    decided . . .
    past the point
    of no return -
    no going back now:
    our passion-play
    has now, at last,
    begun . . .
    past all thought
    of right or wrong -
    one final question:
    how long should we
    two wait, before
    we're one . . .?
    when will the blood
    begin to race
    the sleeping bud
    burst into bloom?
    when will the flames,
    at last, consume
    us . . .?
    both
    past the point
    of no return
    the final threshold -
    the bridge
    is crossed, so stand
    and watch it burn . . .
    we've passed the point
    of no return . . .
    (by now the audience and the police have realised
    that signor piangi is dead behind the curtain, and it is
    the phantom who sings in his place. christine
    knows it too. as final confirmation, the phantom
    sings):
    phantom
    say you'll share with
    me one
    love, one lifetime . . .
    lead me, save me
    from my solitude . . .
    (he takes from his finger a ring and holds it out to her.
    slowly she takes it and puts it on her finger.)
    say you want me
    with you,
    here beside you . . .
    anywhere you go
    let me go too -
    christine
    that's all i ask of . . .
    (we never reach the word 'you', for christine quite
    calmly reveals the phantom's face to the audience. as
    the forces of law close in on the horrifying skull,
    the phantom sweeps his cloak around her and
    vanishes.
    meg pulls the curtain upstage, revealing piangi's
    body garotted, propped against the bed, his head
    gruesomely tilted to one side. she screams.)
    transformation to:
    reverse view of the stage
    (police, stagehands, etc. rush onto the stage in
    confusion. also: andre, firmin, raoul, giry,
    carlotta and meg)
    carlotta
    what is it? what has happened? ubaldo!
    andre
    oh, my god . . . my god . . .
    firmin
    we're ruined, andre - ruined!
    giry (to raoul)
    monsieur le vicomte! come with me!
    carlotta (rushing over to piangi's body)
    oh, my darling, my darling . . . who has done
    this ...?
    (hysterical, attacking andre)
    you! why did you let this happen?
    (she breaks down, as piangi's body is carried off on a
    stretcher)
    giry
    monsieur le vicomte, i know where they are.
    raoul
    but can i trust you?
    giry
    you must. but remember: your hand at the level of
    your eyes!
    raoul
    but why . . .?
    giry
    why? the punjab lasso, monsieur. first buquet.
    now piangi.
    meg (holding up her hand)
    like this, monsieur. i'll come with you.
    giry
    no, meg! no, you stay here!
    (to raoul)
    come with me, monsieur. hurry, or we shall be too
    late . . .

    ---track down this murderer---

    (he hears the offstage voices of the pursuing mob)
    mob (offstage)
    track down this murderer!
    he must be found!
    phantom (moving off again)
    hounded out by
    everyone!
    met with hatred
    everywhere!
    no kind word from
    anyone!
    no compassion
    anywhere!
    christine, christine . . .
    why, why . . .?
    (raoul and giry appear above. they make their way
    down, meeting a pack of rats. glry screams and lowers
    her guard. the rats and the ratcatcher pass them.
    giry raises her hand again)
    giry
    your hand at the level of your eyes!
    raoul
    . . . at the level of your eyes . . .
    mob (offstage)
    your hand at the level of your eyes!
    giry
    he lives across the lake, monsieur. this is as far as
    i dare go.
    raoul
    madame giry, thank you.
    (she turns to go back up the slope. raoul looks at the
    water. he removes his coat and plunges in. the mob
    appears at the top of the slope. they come
    down to the lake edge, their torches flickering.)
    mob
    track down this
    murderer -
    he must be found!
    hunt out this
    animal,
    who runs to ground!
    too long he's
    preyed on us -
    but now we know:
    the phantom of the opera
    is there
    deep down below . . .
    he's here: the phantom of the opera . . .
    (they turn back up the slope. perhaps there is another
    way in. the gate to the lair descends, as the rest of the
    lair appears.)
    beyond the lake
    (the dummy of chrlstlne sits crumpled on a large
    throne. the phantom drags christine roughly out of
    the boat. she frees herself and backs away as he stares
    blackly out front. braving her terror, she addresses him
    fiercely).
    christine
    have you gorged yourself
    at last, in your
    lust for blood?
    (no reply)
    am i now to be
    prey to your
    lust for flesh?
    phantom (coldly)
    that fate, which
    condemns me
    to wallow in blood
    has also
    denied me
    the joys of the flesh . . .
    this face -
    the infection
    which poisons our love . . .
    (he lakes the bridal veil front the dummy, and moves
    slowly towards her)
    this face,
    which earned
    a mother's fear
    and loathing . . .
    a mask,
    my first
    unfeeling scrap
    of clothing . . .
    (he places the veil on her head)
    pity comes
    too late -
    turn around
    and face your fate:
    an eternity of this
    before your eyes!
    (they are almost touching. she looks calmly and coldly
    into his face)
    christine
    this haunted face
    holds no horror
    for me now . . .
    it's in your soul
    that the true
    distortion lies . . .
    (the phantom suddenly senses raoul's presence.
    behind the portcullis, raoul climbs out of the water)
    phantom
    wait! i think, my dear,
    we have a guest!
    (to raoul)
    sir, this is indeed
    an unparalleled delight!
    i had rather hoped
    that you would come.
    and now my wish comes true -
    you have truly made my night!
    raoul (pleading, grasping the bars of the gate)
    free her!
    do what you like
    only free her!
    have you no pity?
    phantom (to christine, dryly)
    your lover makes
    a passionate plea!
    christine
    please, raoul, it's useless . . .
    raoul
    i love her!
    does that mean nothing?
    i love her!
    show some compassion . . .
    phantom (snarls furiously at raoul)
    the world showed no
    compassion to me!
    raoul
    christine . . .
    christine . . .
    (to phantom)
    let me see her . . .
    phantom (drily)
    be my guest, sir . .
    (he gestures, and the fence rises. raoul enters)
    monsieur, i
    bid you welcome!
    did you think that
    i would harm her?
    why should i make
    her pay
    for the sins which
    are yours?
    (so saying, he takes the punjab lasso and, before raoul
    has a chance to move, catches him by the neck. the end
    of the rope, of which the phantom has let go, remains
    magically suspended in mid-air)
    (taunting)
    order your fine horses now!
    raise up your hand to the level of your eyes!
    nothing can save you now -
    except perhaps christine . . .
    (he turns to her)
    start a new life with me -
    buy his freedom with your love!
    refuse me, and you send your lover to his
    death!
    this is the choice -
    this is the point of no return!
    christine (to the phantom)
    the tears i might have shed
    for your dark fate
    grow cold, and turn to tears
    of hate . . .
    raoul (despairing)
    christine, forgive
    me please forgive me . . .
    i did it all
    for you, and all for
    nothing . . .
    christine (looking at the phantom but to
    herself)
    farewell
    my fallen idol
    and false friend . . .
    one by one
    i've watched
    illusions shattered . . .
    phantom
    past all hope
    of cries for help:
    no point in fighting -
    raoul
    either way
    you choose,
    he has to win . . .
    phantom
    for either way
    you choose,
    you cannot win!
    so, do you end
    your days with me,
    or do you send
    him to his grave?
    raoul (to phantom)
    why make her lie
    to you, to save
    me?
    christine
    angel of music . . .
    phantom
    past the point
    of no return -
    raoul
    for pity's sake,
    christine, say no!
    christine
    . . . why this torment?
    phantom
    . . . the final threshold . . .
    raoul
    don't throw your life
    away for my sake . . .
    christine
    when will you see
    reason . . .?
    phantom
    his life is now the prize
    which you must earn!
    raoul
    i fought so hard
    to free you . . .
    christine
    angel of music . . .
    phantom
    you've passed the point
    of no return . . .
    christine
    . . . you deceived me -
    i gave my mind
    blindly . . .
    phantom (to christine)
    you try my patience -
    make your choice!
    (she reflects for a moment, then with resolution moves
    slowly towards the phantom)
    christine (quietly at first, then with growing
    emotion)
    pitiful creature
    of darkness . . .
    what kind of life
    have you known . . .?
    god give me courage
    to show you
    you are not
    alone . . .
    (now calmly facing him, she kisses him long and full on
    the lips. the embrace lasts a long time. raoul watches
    in horror and wonder.
    the phantom lakes a lighted candle and holds it
    above raoul's head. a tense moment. but the
    suspended rope suddenly falls harmlessly - the
    phantom has burned the thread by which the noose was
    held. resigned, he addresses raoul, as we hear the
    offstage voices of the approaching mob)
    mob
    some:
    track down this
    murderer -
    he must be found!
    hunt out this
    animal,
    who runs to ground!
    too long he's
    preyed on us -
    but now we know:
    the phantom of the opera
    is there
    deep down below . .
    others:
    who is this monster,
    this murdering beast?
    revenge for piangi!
    revenge for buquet!
    this creature
    must never go free . . .
    phantom
    take her - forget me - forget all of this . . .
    leave me alone - forget all you've seen . . .
    go now - don't let them find you!
    take the boat - leave me here - go now,
    don't wait . . .
    just take her and go - before it's too late . . .
    go . . .
    go now - go now and leave me!
    (raoul and christine move off towards the boat.
    the phantom looks mockingly at his mask. the
    musical box starts up magically, and he listens to it)
    masquerade . . .
    paper faces on parade . . .
    masquerade . . .
    hide your face
    so the world will
    never find you . . .
    (christine re-enters and walks slowly towards him.
    she takes off her ring and gives it to the phantom)
    phantom
    christine, i love you . . .
    (she hurries off the phantom puts the ring on his
    finger)
    christine (in the distance, to raoul, as the boat
    pulls away in the shadow)
    say you'll share with
    me, one
    love, one lifetime . . .
    say the word
    and i will follow you . .
    raoul
    share each day with me . . .
    christine
    . . . each night . . .
    both
    . . . each morning . . .
    phantom (looking after her)
    you alone
    can make my song take flight -
    it's over now, the music of the night . . .


    (imagine - 13 Ocak 2004 12:28)

  • comment image

    zorlu'da izleyeceklere; kendilerine süper bir hediye verip, paraya kıyıp birinci kategoriden bilet almalarını önerdiğim rüya.
    çıkınca "ben bunu önden izlemeliydim" diye söyleneceğinize eminim çünkü.
    üç kitap az okuyun,
    iki paket az sigara için,
    bir hafta evde makarna yiyin...
    ama uyanıkken rüya görme şansını kaçırmayın.
    sahne arkasında bile bine yakın kişinin çalıştığı bir gösteriden söz ediyoruz!
    broadway'in en çok sergilenen eserinden söz ediyoruz!

    ölene kadar daha muhteşem bir eser okuyamayacağıma, daha harika bir gösteri izlemeyeceğime emin olduğumdan her fırsatta bir daha bir daha bir daha izleyeceğim.

    why so silent
    why so silent, good messieurs?
    did you think that ı had left you for good?
    have you missed me, good messieurs?


    (somethingstupid - 7 Ocak 2015 19:25)

  • comment image

    lütfen gidin. kendinize bir iyilik yapın ve gidin izleyin bu müzikali. zorlu'da ne kadar iyi sergilenebilir önyargısıyla yaklaşmayın zira cats'tir beauty and the beast'tir bunların hepsi halt etmiş yanında. (ki zamanında cats'e gidip ne övgüler dizmiştim (bkz: cats /@takma kirpikli huni) - avizenin biraz underrated kalması dışında falsosu yok bence. gerçekten kendiniz için bir şey yapın ve bu yapımı görün. vaktiniz varsa önce kitabı okuyun. çünkü hikayeyi iliklerinizde hissedebilmeniz için hayaletin acısına aşina olmanız gerek. o avize sallanmaya başlarken bile nefesinizin kesileceğine garanti veriyorum. biletleri taa kasımda ön sıradan alıp bir ay aç gezdik ama sapına kadar değdi. hala etkisindeyim. hala mırıldanıyorum.

    --- spoiler ---

    floating, falling, sweet toxication
    touch me, trust me, savour each sensation
    let the dream begin, let your dark side give in

    ---
    spoiler ---


    (takma kirpikli huni - 12 Nisan 2015 08:25)

  • comment image

    dün gece izledim. hala etkisinden kurtulamadım. emilie lynn'in sesine aşkımı ilan ettim. çok iyi bir prodüksiyondu. toplam 24 tırla gelmiş adamlar. gerçekten iyi ki gittim, iyi ki gördüm.

    çok etkileyici, her anından ayrı keyif aldım. göze ayrı, kulağa ayrı hitap ediyor. 3 saat nasıl geçmiş diyeceğiniz bir şölen. fakat herkesin hissiyatı ve zevkleri farklıdır, çok büyük beklentilerle gidilmemesini tavsiye ederim.

    andrew lloyd webber ne acayip bir adammış onu anmadan geçemeyeceğim. bir romandan böyle bir müzikal yaratmak çok başka bir yetenek elbette.

    birkaç hafta bu müzikalle yatar kalkarım artık. iyice bir sindireyim. ruhum tazelensin.

    bir daha izlemek nasip olur inşallah, kim bilir belki broadway'de mesela...ne de güzel olurdu.


    (you won t see me - 15 Nisan 2015 11:12)

  • comment image

    bileti 2 ay öncesinden aldık, cumartesi gittik izledik. müzikal harika evet, dekor, kostümler, efektler, oyuncular, sesler, her şey on numara, ama o zorlu psm'e çok pis laflar hazırladım. amk muhteşem bir gösteri merkezi yapıyorsunuz, çok kaliteli showlar getiriyorsunuz, milletten eşşek yükü ile para alıyorsunuz, ki ben aldığımız bileti 2. kategori diye kodlamışım kafamda, sondan ikinci kategoriymiş meğersem ve de o paraya harbi öküz alırdık, neyse, sen git o kadar para ver ve hiçbir şey göreme, yani hani orda bir sahne var uzakta, o sahne bizim sahnemiz durumu da yok, sahne yok, görebileceğin bir sahne yok! neden? çünkü 2 kat balkon çıkmışlar, bizden utanmadan (cok özür diyerek fiyatını söylüyorum, cünkü aşırı oturdu içime) 135 tl aldıkları koltuklar o 2. balkonda ve sahneye kuş bakışı/dik bir konumda. yemin ediyorum sahneyi az biraz görebiliyor olsaydım sesimi cıkarmazdım, napalım pintilik yaptık, tabii böyle gözleri kısa kısa izlicez, bi dürbün alaydık bari yanımıza der, geyik yapardım da, lan adamların kelinden başka bişi gözükmüyor, tepeden oyuncuların üstüne bakıyorsun, tükürsem isabet ettirir miyim acaba diye düşünüyorsun falan?!?!? cumartesi öğleden sonraki gösteri oldukça boş olduğu için ilk perdeyi 2. kat balkonun en ön sırasında, ikinci perdeyi de bir kat aşağı inerek 1. kat balkonun ilk sırasında izledik, bak yine iyice adilik yapıp orkestra katına inmedik, ki evet yapabilirdik bunu. yine sahneyi tamamen göremedik, bir çok detayı kaçırdık ama paramızın hakkı olan bir sırada oturduk bence, daha fazlasını yapmadık ve bundan dolayı da utanmıyorum. sen utan asıl zorlu center psm. sahnedeki her ayrıntı inanılmaz önemli bir gösteri için sahneyi göremeyen yerden ve de gayet pahalıya bilet sattığın için, o salonu öyle yaptırdığın, o mimarlara onay verdiğin, müşteri sikmeye odaklı bir zihniyete sahip olduğun ve bizi bir nevi hak yemeye zorladığın için sen utan asıl.

    paranız varsa gidin en birinc kategoriden, ve hatta en önden alın biletinizi izleyin, öyle 3. 4. maaazallah 5. kategori falan (yani bizim yerimiz o kadar kötüyse 5. kategori anca sesleri duyuyordur herhalde) almayın sakın, paranıza yazık olur, gösteri boyunca sinirden kendinize hallenirsiniz.


    (bitutam - 20 Nisan 2015 14:24)

  • comment image

    bu parçanın çeşitli versiyonları olduğundan sözler biraz değişik olabilir:

    christine:
    in sleep he sang to me,in dreams he came...
    that voice which calls to me and speaks my name...
    and do i dream again?
    for now i find the phantom of the opera is there- inside my mind...

    phantom:
    sing once again with me our strange duet...
    my power over you grows stronger yet...
    and though you turn from me,to glance behind,
    the phantom of the opera is there-inside your mind...

    christine:
    those who have seen your face draw back in fear...
    i am the mask you wear...

    phantom:it's me they hear...

    birlikte:
    your/my spirit and your/my voice in one combined: the phantom of the opera is there-inside your/my mind...

    dışarıdan sesler: he's there, the phantom on the opera...beware the phantom of the opera...

    phantom:in all your fantasies, you always knew that man and mystery...

    christine:...were both in you...

    birlikte:
    and in this labyrinth where night is blind, the phantom of the opera is there/here inside your/my mind...

    phantom:sing,my angel of music!

    christine:he's there the phantom of the opera....


    (juniper - 5 Temmuz 2001 23:03)

  • comment image

    yirmidokuz yıllık mükemmel eserle ilgili yorum yapmayacağım ama zorlu'daki performans için şunu diyebilirim ki görsel anlamda filminden bile iyi olması şok ediciydi. hayatımda geçirdiğim en güzel saatlerdendi ve açılışından itibaren gözlerimde yaşlarla izledim. en son herhalde lord of the rings okurken bir şeyin güzelliğinden ağlamıştım, bu da iki oldu.

    (bkz: ne guzeldir ingilizlik)


    (tearmaiden - 26 Nisan 2015 15:06)

  • comment image

    ayağımıza kadar gelmiş bir başka müzikale daha gittik, elbette gideceğiz... 17 milyonluk şehirde salonun dolmaması da bizim milletin hayvanlığıdır... her boka para bulan sevgili hayvancıklar ay bilet çok pahalıydı derler... çocukluğundan beri ezbere bildiğin bir melodi ile gayet güzel bir 2 buçuk saat geçiriyorsun... yalnız bir ara sezen aksu çıkacak sandım o neydi son şarkılarından birinde araklamıştı ya...

    *sürekli söylüyorum tekrar ediyorum... dünyanın tamamının islam ile yönetilmediğine şükran duyulacak anlardan biriydi... iyi ki gavur dedikleriniz var dünyayı yaşanılır kılıyorlar iyi ki varlar...

    *tek kelimeyle leziz bir sahne şovu... ama bu müzikallerde sıkılma durumuma çözüm bulamadım...


    (deadbaykus - 26 Nisan 2015 23:48)

  • comment image

    birinci balkon en onden izleyerek orgazmlardan orgazm begendigim asmis olay; hayatimda izledigim en iyi sey olabilir ilk yarisi itibariyle.

    (bkz: insan misiniz)

    bu entry sov sonunda kendini editleyecek. ama muhtemelen soyleyecek soz bulmakta zorlanacagim.

    edit: arkadasim, bu sinema filmi kivaminda produksiyonu canli yayinla ve ustelik filmlerde bulunmayanindan bir orkestra cukuru ve inanilmaz bir sese sahip hayalet'iyle izletmek icin ne kadar para alsalar yetmez bu adamlar. bu kadar soyluyorum. o dekorlar, o gercekten gozumun onunde canli yasaniyor olduguna cidden inanamadigim sov, ben bunu bu tarihe kadar nasil erteledim; bunu anlamak mumkun degil. inanilmazdi; zaten muzikalin kendisi de asmis, yapim da kesinlikle on numara. tuylerimin urpermesinin onune gecemedim; ilk sahneden selam verdikleri ana kadar. kesinlikle gidilmesi lazim, mumkunse de en iyi kategoriden izlenmesi lazim. degilse de, gidin gorun; mutlaka dunya gozuyle gorun. umarim bir kere daha ama bu sefer broadway'de veya londra'da izleme sansim olur ileride.

    kendim icin bugune kadar yaptigim onca guzelliklerin icinden en iyisi olabilir bu bilet. aferin la celestina. bunu hak etmistin.


    (la celestina - 5 Mayıs 2015 22:26)

  • comment image

    onca gün iple çektikten sonra sonunda bu gece izlediğim eser.

    öncelikle şunu belirteyim 4. kategoriden izledim ve hiçbir sıkıntı yaşamadım.

    çok çok büyük beklentilerle gitmiş olmama rağmen en ufak bir hayal kırıklığına bile uğramadım.. dekorlar, ışıklar, sahne, orkestra ve oyuncular tamamen kusursuz. bazı sahnelerde gerçekten sınırları zorlamışlar, nasıl o kadar mükemmel olabildiğine anlam veremiyorsunuz.. dekorlar ve ışıklarla sahne derinliği öyle gerçekçi yansıtılmış ki o an büyülenmemek elde değil..

    müzikalin tümü çok güzel zaten ama ilk avize sahnesi, kayık sahnesi ve en son sahne artık sınırların zorlandığı güzellikte sahnelerdi bence.

    tek eksik yanı altyazılardı.. bazı sahnelerde anlık kaymalar oldu. ama seyir zevkini pek etkilemedi.

    zorlucenter'da olması da ulaşım yönünden büyük avantaj.. öğrencilere zorlucenter'dan alınan biletler %50 indirimli.. ama aynı fırsat biletix'te yok.. indirimden yararlanmak için biletleri bizzat zorlucenter'dan almanız gerekiyor.

    son olarak kabul etmeliyim ki bu kadar kaliteli bir yapıma şimdi tekrar gidecek olsam bir an bile düşünmeden 4. kategoriden değil, 1. kategoriden bilet alırdım.. ilk görüşte fiyatlar pahalı gibi görünse de izleyip yapımın kalitesini görünce aslında ucuz bile olduğunun farkına varılıyor.


    (deepinthedesert - 7 Mayıs 2015 01:52)

  • comment image

    herşey ben küçükken kadıkoy anadolunun tiyatro salonunda the phantom of the operanın müthiş düetinin seslendirilmesini izlememle başlamıştı aslında. daha 14-15 yaşlarındaydım ilk "in sleep he sang to me" sözleriyle tanıştığımda. sonra gittim kitabını aldım ve 1 günde koca kitabı yedim yuttum yaladım. hakkındaki tüm gerçekleri okudum, araştırdım hatta yıldız sarayına bile sırf erik'in izlerini bulmak için geziler düzenledim. sonra babam cdsini aldı bir doğumgünümde. o cd günler boyunca loopta döndü durdu, her kelimesini, her nefes alışını ezberledim. daha sonra internet geldi eve. hayatıma ilk internet girdiği gün açtım yahoo'yu* ve bu kelimeleri yazdım search barına. öğrendim ki filmi yapılıyormuş ve phantomu john travoltanın oynaması düşünülüyormuş. itiraz ettim, mektuplar yolladım, beni hiç tanımayan fan sitelerine üye oldum, dünyanın 4 bir yanındaki phantom hayranlarıyla tanıştım. phantom benim için bir müzikalden öte birşeydi, bir tutkuydu benim için. yurtdışına gittiğimde en sonunda en büyük hayallerimden birini gerçekleştirdim ve tiyatrosunu da izledim phantomun. dünyalar benim olmuştu. ve artık mutlu öleiblirim diye düşünüyordum.

    bu güne kadar.

    --- spoiler ---

    bugün sinemada izledim phantomumu. yıllardır içimde kalan uktemi doldurdu ve bana tutkumu yeniden hatırlattı, içimdeki phantom aşkını yeniden alevlendirdi. hiç bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim, oyuncuların ufak tefek eksikliklerine rağmen bu kadar iyi rollerine adapte olacaklarını hayal etmemiştim. ve daha ilk sahnesinde avize tavana yükselirken yaşlar döküldü gözlerimden.
    erik'i hatırladım, onun sonsuz aşkını, ölüm sebebinin aşk olmasını, yüzüğünü, yüzünü..
    christine geldi aklıma daha sonra, babası için döktüğü yaşlarla, aşkı için feda ettiği özgürlüğü düşündüm ve akrebini.
    raoul'un sevgisini düşündüm, christine için çektiği cehennemi.
    ve son sahnesinde yine ağladım erik için, ona, bahtsızlığına ve çirkinliğine rağmen, deliliğine rağmen, gözyaşları döktüm. acıdım ona.

    ---
    spoiler ---

    film içimdeki kalmış tek ukteyi de doldurdu, ve bilen bilmeyen yüzbinlerce kişiyi erik'in karanlık dünyasına çekti. beni çok uzun zaman çekmiş olduğu gibi.. artık mutlu ölebilirim işte.


    (agharta - 9 Nisan 2006 17:37)

  • comment image

    adetim değildir sevdiğim filmleri, kitapları veya şarkıları burada konu etmek... genelde salakça bulduklarımla kafa bulur eğlenirim.. ama bu başka.. yazmazsam haksızlık olacak gibi geldi.. o halde izninizle...

    sanırım ilk defa 90'da falan edinebildim ben bu albümü.. o zamanlar cd teknolojisi en azından bizim evde olmadığı için amerika'dan siparişle edinilmiş sırt tarafından biribirine yapışık iki kaset şeklindeydi elimdeki imkan... o inanılmaz değerli kasetler de bir tuhaftı.. kasetin bir yüzü bitince di dii diit şeklinde tuhaf bir sinyal veriyordu neden öyle bişi kaydetmeye gerek duymuşlar bilemedim... neyse anlayabildiğim kadarıyla epey bir ezberlediydim şarkılarını o zaman... sarah brightman kıskanılacak bir kadındı benim için... andrew lloyd webber ise yul brynner ve bob dylan'dan sonraki üçüncü idolümdü.. daha sonra gazetelerden birinde resmini görüp "ne lan çinli gibi bu muymuş yani" dediğimi de hatırlıyorum... ayrıca sarah sir'den boşanınca kendisini patlak gözlü ve nankör bulmaya başladığımı da yeri gelmişken itiraf edeyim..

    her neyse ben bu müzikali dinlerken müzik karşısında duygulanıp coşmanın, insanın gözlerinin dolmasının ne demek olduğunu gayet iyi anlamıştım... sadece arada bir michael crawford "ay em insayyd yor maynd ayem evriveer" gibi gayet ağdalı bir aksanla o repliği çığırırken silkinip kendime geliyor kıs kıs gülüyordum...

    aradan yıllar geçti ancak yıl 2003 itibarıyla artık ortada original cast falan kalmadığı bir dönemde müzikali sahnede seyretmek mümkün olabildi... ama seyrettiğim hali de muhteşemdi.. hollywood teknikleri yanında halt etmiş... sisler içinde sahnede kayan kayık, avizenin üstümüze gelmesi ve orijinale çok yakın olan sesler ve yorumlar 2 saatliğine alıp götürmüştü beni.. hani utanmasam ortasında kalkıp ayakta alkışlayacağım, ıslık falan çalıcam o derece...

    bir kaç ay önce de dvdsinden film versiyonunu seyretmek nasip oldu... sahnelenmiş halinde eksik ya da şüphede kalan hangi nokta varsa film versiyonu halletmiş.. bu açıdan konuyu bilmeyen ya da eksik bilen kim varsa seyretmeli... tabii sonra bu güzelliği adam gibi sinema perdesinde de seyretmek gerektiğini düşündüm... işte tam bu noktada demek isterim ki sizin tercihiniz tepe nautilus'taki sinemalar olmasın... yoksa mezarlık sahnesinde yan salondaki rap müziği duymanız, ya da filmin en yüksek gerilim noktasında daha şarkının ortasındayken verilen arayla çıldırmanız işten bile değil... yine de görmek güzeldi..

    --- spoiler ---

    normalde gıcık olduğum tepsi suratlı minnie driver süper bir carlotta olmuş, kostümleriyle falan tam bir kaprisli primadonnaydı..

    ben olsam phantom için en azından s'lerde tıslamayan, peselek olmayan birini seçerdim ama erik'in karizmasıyla raoul'u katladığını söyleyebiliriz...

    karda kışta sabaha karşı pere lachaise olduğunu sandığım mezarlığı da göresim geldi.. acayip ürkütücü ve şiirsel bir havası vardı...

    daha az şapşal bir christine tercih edebilirdim ama o bu kadar şapşal olmasaydı phantom onu bu kadar da kolay yönlendiremezdi biliyorum..

    zamanında estetik ameliyatlar yaygın olsaymış phantom'ın böyle kaçak göçek bir hayatı da olmazmış.. yazık olmuş.. önümüzdeki 20 seneden sonra konu tam bu noktada eskiyecektir kanısındayım.. yine de ben olsam raoul gibi maskeli baloda kızı ortada bırakıp kılıç kuşanmaya giden biri yerine ateşli phantom'ı tercih ederdim...

    by the way, phontom çatıda gülü ufalamadan az önce salya sümük ağlarken burnunda görülen ıslaklık da yıktı beni... diğer yandan phantom'ın don juan operasının point of no return düeti de son zamanlarda gördüğüm en erotik sahnedir... rewind edip edip seyredilebilir o derece... ayrıca raoul locada olayı seyrederken phantom christine'i alenen götürmüştür.. merakım meg'in annesinin misyonunu üstlenip phantom'ı kollarının arasına alıp almadığıdır...

    ---
    spoiler ---


    (yul - 15 Nisan 2006 23:53)

Yorum Kaynak Link : the phantom of the opera