Çıkış Tarihi     : 16 Şubat 2006 Perşembe, Yapım Yılı : 2006
Türü                : Aksiyon,Macera,Bilim Kurgu
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Petroglyph Entertainment
Yönetmen       : Ted Morris (IMDB)
Senarist          : Matthew Keast (IMDB),Justin Lambros (IMDB)
Oyuncular      : Edmund Dehn (IMDB), Wayne Grace (IMDB)(ekşi), Timothy Watson (IMDB), Nick Jameson (IMDB), Temuera Morrison (IMDB)(ekşi), Tom Kane (IMDB)(ekşi), Stephen Stanton (IMDB)(ekşi), Rupert Degas (IMDB), Scott Lawrence (IMDB), Steve Blum (IMDB), Jamie Glover (IMDB), Paul Darrow (IMDB), John Armstrong (IMDB), J. Grant Albrecht (IMDB), Gary Martin (IMDB), Brian Bascle (IMDB), Lloyd Floyd (IMDB), Kath Soucie (IMDB), Carolyn Seymour (IMDB), Denny Delk (IMDB), Chris Cox (IMDB)

Star Wars: Empire at War ' Oyununun Konusu :
Star Wars: Empire at War is a video game starring Edmund Dehn, Wayne Grace, and Timothy Watson. The game is set before the Battle of Yavin, while the Empire is still constructing the Death Star. The campaign goes through the events...


  • "(bkz: petroglyph games)"




Facebook Yorumları
  • comment image

    strateji oyunları içinde kendine has bir yere sahip olan oyun. star wars'la ilgisi olmayan ancak strateji oyunlarını seven biri oyuna hayran kalabilir. eşsiz uzay savaşları var. üzerinde çalışılıp, üstüne eklenip devam oyunu getirilse keşke, böyle fırsatları neden değerlendirmediklerini anlayamıyorum.


    (arligan - 27 Eylül 2014 21:01)

  • comment image

    master of orion severler bilirler... belki, bir noktadan sonra onlarda da "şu turn-based kısım tamam süper de gezegene saldırırken şu bombardımanı ben kontrol etsem, keşke şu gezegene asker indirdiğimde savaşları askerleri görerek daha bir stratejik yapsak..." gibi bir istek olmuştur o zamandan. tabii şimdiki gibi bir 3d teknolojisi yoktu haliyle, bu fikirler uçuk hayallerdi...

    ama o fikre çok çok basit seviyede olsa bile yaklaşma emaresi gösteren bir oyun olmuş, star wars evrenindeki versyonu tabii. ama işte daha iyisi olmalıydı sanki, çok yüzeysel kalmış o galaksi haritaları, rotalar falan... yani oyuncuların yaş sınırını hedef kitleyi belirlemek amacıyla mı böyle oldu, yoksa başka kaygılar, kısıtlı zaman, düşük prodüksyon mu var bilmiyorum ama malzeme bu kadar sağlamken gerçekten ta o zaman benim gibi pek çok kişinin düşündüğü bu tarz bir oyun şimdi bu oyunla yapılabilirdi. ve ilk screenshot'lar sonunda ben bu şekilde ümitlenmiştim...

    ama 750mb civarı olan demosunu çekip oynadıktan sonra biraz geliştirilmiş ve starwars'a uyarlanmış bir c&c gördüm. yani son versyonu oynamadan kesin karar verilmez ve oynarken kesin şu sıralar piyasaya çıkan bir çok dandik oyuna göre bundan çok daha fazla keyif alırız.

    ama işte, böylesi potansiyel varken ve gelmiş geçmiş en iyi strateji oyunu çıkabilecekken o çıksaydı keşke diyorum sadece.
    umarım öyle çıkar da mosmor olurum ben de... (ümidi kesemeyen bir insanım)


    (aernath - 18 Şubat 2006 15:23)

  • comment image

    henuz alti bolumluk tutorialini ve bir adet de skirmishini oynami$ biri olarak soyleyebilirim ki, mukemmel olmu$. her star wars faninin mutlak almasi gereken bir oyun. begenmemeleri gibi bir ihtimal soz konusu dahi olamaz. ozellikle uzay sava$lari ile hasta edecege benziyor ilk oynayi$ta. kesinlikle basit, duz bir strateji oyunu degil. oyun degil zaten, film. hele yarin olsun $oyle sabahtan ak$ama kadar kafam yerinde bir oynayayim, yazarim bir $eyler daha.

    imparatorlukla kampanya gorevlerine ba$ladim bu sabah. $oyle diyeyim, sizi ba$indan kaldirabilecek $eyler:

    -aclik
    -elektrik kesintisi
    -dogal afet
    -sevgilinin ilk kez yatiya kalmasi

    grand moff tarkin'in strateji ekraninda holokronunu gormek, emirlerini almak bile oyunu denemek icin bir sebep kanimca. kopegin olurum tarkin, imparatorluk...

    ayrica vader'in "force crush" ozelligi kar$isinda bilgisayar ba$inda saygiyla egildim*. koskoca isyanci tankini hava kaldirdi, on saniyede paramparca etti. ayrica "force shock" ozelligi on kusur isyanci askerin arasina dalip kullanilinca tadi cikan bir ba$ka gucu. onden vader'i yollayin, arkadan stormtrooperlari, diyorum ben.

    ama en etkileyici sahneleri uzay sava$larinda ya$ayacaksiniz. siz bir yandan du$man uzay uslerine star destroyer ve tie bomberlariniz ile saldirirken, bir yandan tie fighter ve eskort sava$ gemileriniz sizi du$man x wing ve y winglerinden koruyacaklar. du$man daha fazla fighter kaldiramasin diye bir yandan tie bomberlerinizi du$man hangarlarina yoneltirken, bir yandan da beklenmedik astroid yagmurlarindan kacinmaya cali$aksiniz. ama o da ne? star destroyerinizde bir imparatorluk amirali mi vardi? o zaman tum gucunuz $imdi %25 daha fazla.

    peki uzay korsanlari? imparatorluk icin zaman kaybi. hemen boba fett'i tutun. eger anla$abilirseniz fett sizin icin tum yolu bu korsanlardan temizleyecektir.

    hani, yeme de yaninda yat diye bir soz vardir ya, heh, oynama da yaninda yat diyecegim buna ben. bir yandan deliler gibi oynayip, yutmak istiyorum ama bir yandan da hemen bitebilecegi icin kendimi frenliyorum.

    nasil da hayatinda ilk defa bir bilgisayar oyunu oynami$ bir cocuk edasiyla yazdim bunlari, o da ayri bir $ey.


    (vox stellarum - 19 Şubat 2006 00:44)

  • comment image

    oyunu maksimum minimum grafik ayarlariyla oynamam ve sesin kesik kesik cikmasi disinda herhangi kotu bi yan goremedim. ozellikle uzay savaslari star control'e benzemis, cok sevdim. galaksi mapinin uretim vs olayi da cok olmasa da moo serisini andirmakta..

    yer savaslari zaten bildigimiz c&c vs tadinda ve klasik tas makas kagit modundan pek de farkli diildi su ana kadar. roket askerlerini bi grup, laserleri bi grup, tanklari bi grup yapip karsiligi olan dusmana ayri ayri saldirtma taktigi pek guzel islemekte medium zorlukta. gorevlerde bazen oha diyip gereginden cok daha az asker gondermis oldugunuzu farketmeniz de mumkun tabi. oyunun uzay kismini cok sevdim demistim galba? ozellikle yeni gemiler unlock oldukca cosuyo insan, hos hepsini uretmis degilim ve "kuat'a gidip eline vericem empire in ehehe" derken butun filomun eline almam da pek guzel oldu.. neyse ole olmasaydi gecenin 5.5unda oynamaya devam edicektim..

    movie modu da guzel ancak adamlar birbirlerinin icinden ates ediyolar malesef..

    genel olarak ilk oturumumdan sonra begendigim oyun diyebilirim. bi de maksimum grafikte nasi olur diye ic gecirmekteyim tabi, ne oyunlar geldi gecti elimden ama bi adam gibi grafikle oynayabilmis degilim.. aklima gelmisken ve tekrar gaza gelmisken mna koim soe*


    (nitro - 26 Şubat 2006 05:32)

  • comment image

    oyundaki ikinci oturumum ardindan soyle diyim, ilk oturumun basina dondum, niye..cunku elime aldim.

    medium zorlukta eger ilerlemek istiyorsaniz moo serisinde vs oldugu gibi maksimum agresiflik gerektirdigini bilin. bi de savunmasini zayiflattiginiz sinir gezegenlerine hemen bi star destroyer ya da bi kac capital ship ile saldirmaktan geri kalmio empire, savunmayi da siki tuttmak lazim..

    ben daha 5 6 gezegene sahipken empire tuttu 15 civari gezegen yapti, adamlar kartopu atar gibi star destroyer ve frigate salliyolardi kafama, ee acidi tabi. gorevin istedigi gezegen de galaksinin taa sol kosesinde olunca gidemedik tabi.. ayrica kuat'a saldirirken "of super filo kurdum" diyodum ama acemlik tabi. karsimda star destroyer ve bi suru capital ship gorunce "ehi ehi" oldum.

    oyun moo, sc ve c&c turlerinin guzel bi karisimi olmus.. moo vs gibi sirf galaksi de oynamak isteyenler auto resolve edebilirler gorev harici yer ve uzay savaslarini lakin yer savaslarini bilemem de uzay savaslarini oynamanizi tavsiye ederim, cok zevkli.

    korriban'a yaptigim seferde sith templelarini filan gordum, sonra pirate'larin bana skiff'lerle dalmalari filan bende bi swg ve kotor2 nostaljisi yaratti.. bu tur ince ayrintilar gercekten guzel dusunulmus oyunda..

    tek gicik oldugum nokta empire'in nerdeyse butun araclari sizin askerlerinize "viijjjjjjkkkkk" efekti cikartirabilmekte, ne oldugunu anlamadan daha bi company asker kiyma oluyo, rebellerde henuz st ezebilen bi arac gormedim.


    (nitro - 26 Şubat 2006 19:31)

  • comment image

    "ben bu oyunu cozdum haci" ehi ehi..{mon calamari'lerin kurtulusuna kadar simdilik}

    oyunun rebellerle oynarken en puf noktasi: non stop kartopu atar gibi 3lu raidler yapmak. bi yerden sonra illaki gezegen sizin oluyor olmasa bile binalar gidiyor. tabi bu kadar raid'i manual kasmak kasar cidden o yuzden auto resolve daha mantikli. ai daha efektif gibi zaten bu konuda. bunu ozellikle oyunun basinda kuat ve cevresini almak icin yapmak lazim, birakirsaniz cok guclenmekte empire. uzaya kacan imp'leri de tek stack halinde tuttugunuz ana filonuzla temizlemeniz kolay.

    ayrica smuggler ile en yuksek para getiren gezegeni{1000kredi/gun olan} sifonlayin. size 500-600 kredi fazladan getiricektir.

    2-3 tane empire'a yakin gezegeninizin space station'ini maksimum gelistirmek ve gene empire'dan size gelen anayollardaki gezegenleri saglam tutarak geri alaninizi rahatlatmak iyi fikir.

    speederlarin at atleri iple yok etmeleri ise cok guzel olmus. onceden de dedigim gibi bu tur atraksiyonlar cok guzel dusunulmus oyunda. son olarak saldirilarda air strike yapabilmeniz icin y-wing bulundurmaniz lazim orbitte..


    (nitro - 27 Şubat 2006 18:32)

  • comment image

    imparatorluğun gücünün ve asilerin göçebe hayatının harika yansıtılmış olduğu oyun. ilk oynayışta insan doğal olarak asileri alıp bütün galaksiye hükmetmek istiyor. hal böyle olunca yanlış stratejiler kuruluyor, gezegeni kaybetmemek için yaptığınız düzinelerce askerin, onlarca ünitenin yok oluşunu seyrediyorsunuz. zira asilerle vurkaç yapmadan, raid ile yayılıp, güç toplayıp nokta atışı yapmadan kazanmanın imkanı yok.

    öte yandan orjinal kurguya ilk defa bu denli benzetilmiş, bu kadar güzel bir star wars stratejisi oynamak da heyecan verici.


    (incarnate - 15 Mart 2006 22:44)

  • comment image

    tabi hani master yoda, hani obi wan kenobi, hani luke skywalker diye kalakaldığımız oyun da oluyor kendisi. seçilen dönem itibariyle jedilerin az olması, zaten var olan üç beş jedinin oyuna konarak kahraman dengesinin çok iyi ayarlanabilmesi için gayet iyi bir fırsat iken hani bu kahramanlar ? herhalde expansion pack'e sakladılar diyesim geliyor, öte yandan galactic conquest seçeneği için istediğimiz kahramanları seçemiyor oluşumuz da ayrıca sinir bozuyor. galactic conquest'te empire at war haritasında darth vader ile oynayamayacaksam ne yapayım ben öyle haritayı be adam.

    bir de imparatorluk ile oynamak çok kolay. tek yapmanız gereken şey saldırmak, tabi unutulmaması gereken nokta köşede duran, silaha filoya donanıma harcanmamış her yeni türk lirasının imparatorluk açısından paranın verimsiz kullanıldığına işaret olmasıdır.. yastık altında tutmamak lazım parayı.


    (incarnate - 18 Mart 2006 01:02)

  • comment image

    elindeki potansiyeli harcamış olan oyundur.şöyle ki genel strateji ekranı zengin değil , yer savaşlarında ünite çeşidi az , uzay savaşları iki boyutlu ve fazlasıyla basit.kara savaşlarındaki sistem warhammer 40k dawn of war da kullanılan noktaları tut uzaydan destek çağır sistemi ancak grafiklerden ve oyunun basitliğinden dolayı çok zevkli değil.genel strateji ekranı desek belli yapıları yap uzay gemisi bas , ünite bas yolladan öteye gidememiş.uzay savaşlarında ise diğer oyuncular gibi homeworld gibi üç boyutluluk beklerdim.oyunun yapımcıları total war , warhammer 40k dawn of war ve homeworldü iyi inceleselermiş elmizde bir başyapıt bulabilirdik diye düşünüyorum.ancak onun yerine star wars temalı kolay oynanabilir eğlenceli bir oyun olmuş.rebel ile empire arasındaki dengesizliğe gelince ; oyunu rebeller ile bitirdikten sonra empire ile başladım ilk bölümde elimde vader terbiyesizi vardı .bu vader terbiyesizi üstüne gelen manga manga askeri tek bir force darbesi ile düz ediyor , tankları force ile bez bebek gibi havaya kaldırıp patlatıyor ve binaları force ile portakal sıkar gibi eziyordu. bir health stationın yanına koy vaderı dünya alem gelsin bir şey yapamaz izlenimini verdi oyun bana.ayrıca empireın bir birim kara aracı ile bütün rebel askerlerinin üstünden geçerek sinek gibi ezebiliyorsunuz.bunun karşılığında rebellerde han solo ile kıllı kankası ve c3po ile ekürüsi r2d2 var. onlarda ancak gezegenlerden bilgi çalmaya yarıyorlar görevlerde.


    (mindtraveler - 20 Mart 2006 13:28)

Yorum Kaynak Link : star wars empire at war