• "ryan giggs'in olmadığı ikinci fifa oyunu."
  • "kadın futbolu varmış. edit kısmına gelip alex morgan'ın memelerini büyüteceğim oyun."
  • "ps3 versiyonunun çıkıp çıkmayacağı basit bir aramayla öğrenilebilinen oyun."




Facebook Yorumları
  • comment image

    öncelikle türkiye futbol federasyonu ile yapılan anlaşma 3 yıllıktı. yani bir aksilik olmazsa hem fifa 16 hem de fifa 17 türkiye ligi takımlarına sahip olacak.

    gelelim bugünkü e3 sunumuna. bana kalırsa bomboş geçti. özellikle de oyuncuların geçiş döneminin inanılmaz sancılı olduğu bir fifa 15'ten sonra yenisi için insan daha doyurucu bilgiler istiyor. artık sıkıldık oyun içi görüntülerle düzenlenmiş ''bu saha bizim, bu oyunu çok seviyoruz, biz burada savaşıyoruz hey höy'' temalı sinematiklerden. hele 8-9 dakikalık pele güzellemesine ne gerek vardı sanki orada ciddi bir futbol seyirci kitlesi varmış gibi. göz boyama, adam oyalama işte. neyse yine pele'ye yaradı işte. cukka!

    şimdi sunumu hazırladıkları başlıklara göre bakarsak ilk önce;

    *innovation across the pitch

    tüm sahada yenilikler yaptık, futbolun temel kademeleri savunma, orta saha ve hücumda geliştirmeler yaptık diyorlar. arada bir kaç spesifik detay dışında çok yuvarlak konuşmalar tabi bunlar. defans oyuncularının çevikliğinin arttığını, savunmacıların takiplerinin daha iyi olduğunu ve özellikle atak oyuncusu top sürerken yavaşladığında savunma oyuncularının daha başarılı hamleler yapacaklarını böylece takımlarına kontratak fırsat yaratabileceklerinden bahsettiler. evet muhtemelen yeri burası değil ama keşke ''gol attıktan sonra santradan salak saçma goller yemeyeceksiniz'' diyebilselerdi. orta saha içinse yine oyun içi artan olasılıklardan, yapılabilecek pas çeşitlerinden bahsedilirken, göbekte yapılacak kritik pasları kesme konusu üzerinde duruldu. bence yine doyurucu değildi. hücumsa en atlanılan yerlerden biriydi. işte daha iyi çalımlar, paslar ve daha fazla atak ve gol çeşitliliğinden bahsedildi. animasyon çalışmalarında messi'den aldıkları görüntüler vs. burada da messi güzellemesi vardı.

    *compete at higher level

    mücadeleyi üst seviyede tutmaktan bahsediliyor. burada yeni bir kontrol şeması üzerinde duruldu. fifa trainer sayesinde tuşlar ekran üzerinde belirlenecek ve daha doğru bir oyun sergilenmesi sağlanılacak anladığım kadarıyla. ekrandaki tuşlar sizi saha içinde daha doğru tercihler yapmanıza yardımcı olacak. bahsedince biraz arcade bir yapıymış gibi düşündürüyor ama özellikle fifa world'de kazanılan kısmen daha casual kitleye oyun iteleme çabası da olabilir ya da belki şimdi hakkını veremediğim bir güzellik de. en azından adam gibi bir yenilik diyebiliriz bence buna diğer bahsedilenlerin yanında.

    *new ways to play

    bunu duyunca geliştirilmiş bir ultimate team ya da yeni bir mod bekledim açıkcası ama zaten daha önceden bahsettikleri kadın ulusal futbol takımları gösterildi. çok detaya girmeye gerek yok. bu mevzuda tek güzel nokta kadın futbolcuların animasyonlar için ayrı bir çalışma yapmış olmaları. yani benzema gibi koşan bir kadını sahada görmek istemezdim açıkçası. az da olsa o narinliği görebileceğiz muhtemelen sahada.

    tamam belki çok dolu bir gösterimin yeri e3 değildi ama kendi adıma özellikle ultimate team'de yapılan büyük batırışın ardından beni yeni oyun adına umutlandırabilecek gelişmeler bekliyordum ve kesinlikle beklentilerin altında kaldı. önümüzde yaklaşık 3 aylık bir süreç var oyunun çıkması için. umarım oyun namına gerçekten heyecanlandıran gelişmeler duyabiliriz önümüzdeki günlerde.

    ps: 5 maçlık messinizi hemen piç etmeyin *


    (borumu - 16 Haziran 2015 02:12)

  • comment image

    alacaklar, almayı düşünenler ve kararsız kalanlar için gelen yenilikleri / fifa 15 ile farklarını derlediğim oyun. buyrun efendim ;

    - en büyük değişim, yeni bir oyun modu : fut draft ( oyunun her mevkiden verdiği rastgele 5 oyuncu ile tıpkı fut'taki gibi kimyası iyi bir kadro kurup dörder maçlık seriler halinde online mücadele verebileceğiniz oyun modu. galibiyet serileri yakaladıkça ödül ve puan kazanacaksınız.)

    - bir futbol oyununda ilk defa kadın milli futbol takımları olacak. (şimdilik sadece ülkeler)

    - fifa 16 ilk defa metin bazında türkçe olacak.

    - oyun içinde (menü kısmındayken) istediğiniz bir stadyumu arka plan yapabileceksiniz. (daha doğrusu takımım olarak seçtiğiniz takımın stadyumu oyunda varsa bu stadyum arka plan olarak ayarlanabilecek)

    - maç ayarlarına sisli(foggy) ve puslu(hazy) hava durumu seçenekleri eklenmiş.

    - fifa 16 ile beraber 9 yeni stad olacak. (el monumental – river plate , carrow road – norwich city, vicarage road – watford, vitality stadium – bournemouth, fratton park – portsmouth, borussıa-park – borussia mönchengladbach, stade vélodrome – olympique de marseille, centurylink field – seattle sounders, king abdullah sports city – al-ıttihad & al-ahli )

    - bundesliga yayın lisansı alındığı için skor grafikleri vs. televizyonda izlediğimz almanya ligi maçları gibi olacak.

    - maç içerisinde spikerler daha ayrıntı vererek konuşacak ve istatistiksel bilgiler daha da artacak.

    - vücut modelleme sistemi geliştirilmiş, yani oyuncuların vücutları gerçeğe daha yakın yapılmış. ayrıca bazı oyuncuların vücutları aynı şekilde oyuna yansımış. ( yaya toure, bale, messi, alex morgan gibi ) ( bunu 15'de de söylemişlerdi, ne kadar değişti göreceğiz.)

    - meşhur hakem köpüğü detayı da unutulmamış.

    - yeni gol sevinçleri eklenmiş ancak unlock durumda olacak. ön siparişle oyunu alan kullanıcılar bu sevinçlerin bir kısmına ücretsiz olarak erişim sağlayacak.

    - kariyer modunda sezon öncesi 9 adet zorluk seviyesine göre para ödüllü hazırlık turnuvası olacak. (turnuvadan gelen para ödülü transfer bütçenize eklenecek)

    - hazırlık maçlarında üç oyuncu değişikliği sınırı kaldırılmış. sınırsız oyuncu değiştirilebilecek. artık bir maç içerisinde tüm yedeklerinizi hatta rezerv oyuncularınızı deneme fırsatı bulabileceksiniz.

    - oyuncularınıza sezon öncesi ve sezon içerisinde anterman yaptırabileceksiniz. böylece oyuncunuz belli antreman türlerinde özelliklerini artırabileceksiniz. antreman sezon içerisinde maç aralarında uygulanabilecek ve en fazla 5 oyuncuyu 30 farklı çalışmadan(pas, bitiricilik, hava topu, tackle vs.) birine gönderebileceksiniz. bu antremanları skill game gibi siz yapacak ve özelliklerin puan olarak artışını anlık olarak görüntüleyebileceksiniz.

    - kariyer modunda serbest oyuncuları transfer dönemi dışında da takımınıza katabileceksiniz.

    - fifa 15 kariyer modda kiralık sözleşmesi short season (yarım sezon) ya da full season (tam sezon) olarak iki seçenekti. fifa 16'de 1-2-3 yıllık kiralık sözleşme önerebileceğiz.

    - transfer miktarları daha olağan ve gerçek hayata uygun rakamlara çekilecek.

    oyun içi ( oynanış ) yenilikleri :

    - topsuz driblingler ve vücut hareketleri daha belirgin ve önemli olacak. (oyunun bu yeni özelliğini farkedebilmeniz ve efektif kullanabilmeniz için joystick'in assitance ayarlarını gözden geçirmeniz gerekebilir)

    - defans oyuncuları (özellikle stoperler) daha hareketli olacak ve hamle özgürlüğü daha çok size bırakılacak. tabi bununla beraber artık defansta da timing'inize dikkat etmeniz gerekiyor. (özellikle bu fifa 15'de bir dertti. iyi ama ağır stoperler pace'i yüksek oyuncular sebebiyle kullanışsız hale geliyordu)

    - fifa 15 instructions ayarlarında orta sahalar için " cut passing lines " özelliği fifa 16'da daha belirgin olacak. normalde bu özellik defansif orta saha oyuncularının rakibin pas kanallarını kesmesini sağlayan bir özellikti ama bu ayarı yapsak bile oyuncu default ayardan pek şaşmıyordu. fifa 16'yla bu özelliği daha belirgin bir şekilde orta saha oyuncularımıza uygulatabileceğiz.

    - fifa 15'deki kanat oyuncularının yerden ve havadan muz ortaları pek isabetli olamıyordu. hatta hiç isabetli olamıyordu desek yeridir. aynı şekilde oyuncumuzun pas özellikleri maksimum bile olsa orta sahadan savunma arasına bırakılan topların geçme sınırını oyun belirliyordu. fifa 16'da bu iki özellik biraz daha bize bırakılmış ve daha mümkün kılınmış gözüküyor.

    - topa dokunma zamanlaması fifa 16'da üstüne basılan bir özellik. artık eskisinden daha çok hassas olmak ve zamanlamayı iyi ayarlamak zorundasınız. bu sebeple oklarla oynayanları analoga alışmaları için israr etmekte fayda var :)

    şimdilik bu kadar. 22 eylül yaklaştıkça ve demo'yu denedikten sonra birkaç madde daha ekleyebilirim diye düşünüyorum. unuttuğum, atladığım ya da eksik/yanlış yazdığım varsa yeşillendirin lütfen :)


    (byhnvc - 3 Eylül 2015 23:50)

  • comment image

    soylenildigi gibi uzun toplarla defansin arkasina top sarkitmak artik yoksa alacagim oyun.

    sirf doumbia, aubameyang, ibarro gibi hizli kosan ve topa iyi vuran adamlari forvete doldurup, butun mac deli dana gibi bunlari kosturan ibneler yuzunden oyundan sogumustum. hele ki o fut modundaki bebeler yuzunde bir adet de controller kirmistim. ne zaman bunlarin artik olmayacagi kesinlessin o zaman oyunu aliriz.

    az pas yapin ibneler. futbol oynuyoruz. oyundan zevk alin biraz. futbol mu 100m finalinde miyiz belli degil.

    * ibarro degil ibarbo'ymus.


    (ibomatt - 25 Eylül 2015 13:01)

  • comment image

    dün akşam oynadığım fut maçından sonra kafayı yedim. mal gibi penaltılar, anlamsız kırmızılar derken cihazı sokağa fırlatma noktasına gelmiştim ki yanıma mehmet yıldıraz gelip, "özür dilerim abi çok hata yaptım, senden de exhshsaa47'den de özür dilerim" dedi. "aman hocam sanal adamsın hata olur, neticede hepimiz koduz" diye yumuşadım ve cihazı kapatıp yattım.


    (fante - 29 Eylül 2015 09:27)

  • comment image

    heyecanla bir yarak kafalının bölümlerini beklediğimiz oyun.

    lan bir siktir git başka işin yok mu?

    fiyatı hala düşmediği için almadığım futbol oyunu.

    zaten evde karı izin vermiyor oyun oynamama.

    (bkz: hakan şükür kaç yıldız)


    (hep gel - 15 Kasım 2015 00:16)

  • comment image

    dostlar, bu oyundaki en önemli mefhumlardan birisi tactics. bize önerilen taktikleri uyguluyoruz, ama acaba bunlar ne anlama geliyor? ben de sizler gibi merak ettim, google'a yazdım, sonuçları eledim, türkçeye çevirdim ve aşağıya yazıyorum. kaynaklar, aynı bu yazı gibi, internette anonim olarak paylaşılmış şeyler (fifa forums & reddit).

    ofiste müdür bugünlerde yok, uzunca yazıyorum.
    düzeltmeler varsa bana söyleyin, hemen düzelteyim.

    .

    ilk kısımda speed / passing / positioning var.
    - speed'i yüksek yapmak demek adamınız daha çok koşacak anlamına gelmiyor. eğer burada daha hızlı olacak şekilde ayar yaparsanız, adamlarınız topu aldıktan sonra bir sonraki hamle için (pas/koşu) daha hızlı hareket edecek şekilde konum alıyorlar. eğer oyuna daha yeni başladıysanız, formation'a ya da adamlarınızın yeteneklerine hakim değilseniz speed'i düşürerek daha sağlam adımlar atmak daha makul görünüyor. ama bir süredir oynadıysanız, aşamalı olarak hızlanarak mükemmel futbola yaklaşabilirsiniz.
    daha hızlı daha iyi, ama oyuna alışkın değilseniz sürekli hatalı pas yapacaksınız ve maçı kaybedeceksiniz.

    - passing daha açık, ne kadar küçük tutarsanız adamlarınız pas almak için size o oranda yaklaşacaklar. passingi ne kadar uzun tutarsanız, adamlar koşuları daha çok yapacak ve uzun pas bekliyor olacaklar. burada reddit'teki adamın notu şu şekildeydi: "fifa16'da çok fazla araya girme olduğundan bence kısa pas tercih edilmeli, takım arkadaşının koşu yapmasını sağlayabilir (l1'e tap yaparak), fakat kısa pas için yanınıza çağıramazsınız. bu yüzden kısa pası seçmek daha iyi"

    - positioning'te iki tane seçeneğimiz var. free form / organised. burada yaptığınız seçim, sizin sadece kendi yarı sahanızı kapsayacak. free form seçerek adamlarınızın daha çok koşu yapmasını sağlayabilir, defanslarınızın hücuma daha çok katkı vermesini sağlayabilirsiniz. aslında özetle, free form seçtiğinizde daha yaratıcı bir oyun oynanıyor, diğeri daha güvenli. ama yaratıcı kelimesini görüp de hemen buna atlamayın, çünkü bir bakmışsınız defansınız gol atmaya çalışıyor, bir bakmışsınız cdm'niz çok öne çıkmış ve olması gereken yeri boş bırakmış falan. tekrar söyleyeyim, burada yaptığınız seçim, sadece sizin yarı sahayı etkiliyor.

    bir sonraki gruba geçmeden hatırlatayım, tactics menüsünde yapacağınız her seçim, bir başkasını etkiliyor ve size en uygun olan oyun planı'nı ufak değişiklikler yapa yapa bulmalısınız. yani yazdıklarımdan birini kullanarak bir düşünce oluşturdunuz, ama başka bir seçimde, bunu tamamlamayan bir seçim yaptınız. acayip boşluklar verebilirsiniz.

    .

    ikinci gruptakiler, chance creation: passing / shooting / crossing/ ve positioning seçimi.
    bunlar içinde internet dünyasında ortak fikir olmayanlar var. uyumsuzluk olan yerler için, her iki fikiri de belirteceğim.

    - passing'te "<30" seçerseniz güvenli oyna, ">70" seçerseniz riskli oyna diye gösteriyor bize oyun. buradan çıkaracağımız sonuç, 30'un altında ise adamlarımız pas için daha uygun, ama çok çok verimli olmayan pozisyonda pas bekliyorlar. eğer riskli oranı seçersek, pas ulaşırsa müthiş pozisyon olacak, ama pasa çok müsait olmayan pozisyonlarda bekliyor oyuncularımız. ama bu şu demek değil riskli pas, çok gol. reddit'teki adama göre riskli bölgede yaptığınız seçimlerle gerideki adamlarınızı da pozisyonlarından çıkarmış oluyor ve onların pozisyonlarında açığa sebep olup, takımızı kontra atağa savunmasız bırakıyor olabilirsiniz. ayrıca redditçi kardeşimiz şöyle diyor, "40 ile oynuyorum, öyleyse oyuncularım daha az koşup daha az pozisyon yaratacaklar diye düşünmeyin. aksine, 40 ile oynuyorum öyleyse oyuncularım topu kaybetmeden daha çok pas yapmaya çabalayacaklar diye düşünün." bu söylenenler, bana da safe / risky tanımı dolayısıyla mantıklı göründü. fakat altına başka bir grup, hayır efendim öyle değil, passing oranı yüksekse oyuncular daha çok pas yapmak için konum alırlar yazmışlar. burada deneme yanılma ile kararı siz vermelisiniz.

    benim kendi denemelerim (80 passing ile oynuyorum), passingin kesinlikle arttıkça oyunu çok kolaylaştırdığı yönünde. bir iki kere 60 deneyeyim dedim, gerçekten inanılmaz zorlandım. ve uygulamada sanki passingi arttırmak, adamları pas almaya uygun pozisyona sokuyor gibi geldi bana da.

    - crossing bence tanımı en basit olanı. eğer düşükse (<30) adamlarınız içeriye hızlı koşu yapmak yerine ceza sahası çevresinde konumlanacak, ya da size yaklaşarak pas isteyecekler. eğer crossing yüksekse (>70) adamlarınız ceza sahasına dalıp sürekli orta yapmanızı bekleyecekler. tercih sizin.

    - shooting de, passing gibi farklı görüşlerin olduğu bir nokta. bir gruba göre shooting yüksekse, oyuncularınız kaleye daha uzak noktadan şut çekmek için kendilerini hazırlıyorlar. diğer gruba göre ise, shooting arttıkça, oyuncularınız kendilerini pas/orta'dan ziyade herhangi bir yerden şut çekmeye hazırlıyorlar. oyunun tanımında shooting'i arttırınca "lots" ifadesi geliyor. bu yüzden bana da mesafe ayarından çok, şut sayısını arttırıcı bir seçenek gibi göründü. yine deneyerek keşfedilebilir.

    - positioning ise, rakibin yarısahasındaki mantelitenizi belirliyor. ilk kısımda yazdığım gibi, free form seçtiğinizde yaratıcı/yerlerini terk eden oyuncular geliyor, organised seçerseniz ise belirlenmiş yerlerinde oynayan/daha güvenli bir oyun. yine tercihi yapmak icab ediyor. karar sizin dostlar. tekrar belirteyim, burada yaptığınız seçim, oyuncuların rakip yarı sahadaki hareketlerini etkiliyor.

    .

    gelelim pressure/agression kısmına. oyunda savunma yapmak zor olduğundan bence en kritik yerlerden birisi. hatta belki maç içerisinde rakibe göre değişiklikler de en çok burada yapılmalı. pressure dediğimiz şey, ne kadar yüksekse, rakibe o kadar ileride baskı uygulamaya başlıyoruz. ama ne kadar bir baskı? işte bunu da agression ile ayarlıyoruz. bence yeterince açık, ama bir de örnek verelim. diyelim karşı tarafta rakibe basıp topu almak istiyoruz. high pressure ile ileride savunmaya başlamayı, high agression ile de bu baskının yoğun (double) olmasını sağlamış oluyoruz. ya da adamı kendi sahanıza çekip, size yaklaştığında birden baskı uygulamak istiyorsunuz, bu durumda da low pressure, high agression seçmelisiniz. burada seçtiğiniz şey, yaptığınız diğer seçimlerle beraber bir bütünlük oluşturmalı. örneğin, high pressure + agression yaptınız, ve ilk tarafta da yüksek passing ile free form seçtiniz. ne oldu? passingi yükselterek adamımıza dedik ki, pas alıp vermek için hızlı hareket et. e şimdi de diyoruz ki tüm saha pres yap. e ne oluyor kafalar yanıyor, cdm yerini terk etmiş ve pas almak için koşu yapıyor, cb'lerden birisi cdm'nin yerini doldurmuş, kanat savunmacıları forvette savunma yapmaya çalışıyor. high/high olan forvetiniz gelmiş savunmadan top alıyor. oha! bu çok kötü bir senaryo gibi değil mi? evet ama bu sizin algınız. ben tam da bu saçmasapan görünümde oynuyorum örneğin, ama oyuncuların bu şekilde oynayacağını biliyor, buna göre hareket ediyorum. ama bunun doğrusu nedir? keyifle oynamak istiyorsanız, bence deneye deneye en idealini bulmalıyız.

    - team width'e bakalım son olarak, bu, seçim yapması en kolay yer gibi görünüyor. team width ne kadar küçükse savunma o kadar merkezde toplanıyor. ne kadar yüksekse, o kadar kanatlara yayılıyor. takdir edersiniz ki, oyunda kanattan kaleye geleni engellemek pek mümkün değil bu yüzden en ideali ortada kalmak, yani team width'i düşürmek.

    bu yazılanlar tamamen öneri tabi ve internetteki farklı kaynaklardan alıntı.

    herkese hayırlı black fridayler dilerim ve internetiniz yavaşsa lütfen online maç yapmayın fakirler, tüm keyfimizi sikiyonuz. byes.


    (tavukbanalop - 27 Kasım 2015 09:25)

Yorum Kaynak Link : fifa 16