Arabesk (~ Arabesque) ' Filminin Konusu : Yanaşma oğlu Şener, köy ağasının güzel kızı Müjde'ye aşıktır. Müjde de Şener'i sevmektedir ancak babası onu Şener'e vermek istemez. Müjde'ye sevdalı başka bir genç olan Kaya, Müjde ile Şener'in birlikte kaçacaklarını babasına ihbar eder. Ağa Şener'e rüşvet teklif eder, paraları önce alan ama sonrasında ağanın yüzüne firlatan Şener'i Müjde görmez ve para yüzünden terk edildiğini düşünür. Kaya ile evlendirilen Müjde düğünden kaçar. Bu sırada Şener'de İstanbul'a gitmiş ve sesini keşfeden gazinocular kralı sayesinde meşhur olmuştur.
Zügürt Aga(1989)(8,7-12048)
Muhsin Bey(1989)(8,6-8152)
Namuslu(1984)(8,1-5140)
Çiçek Abbas(1982)(8,1-7827)
Sekerpare(1983)(8,0-5043)
Selamsiz Bandosu(1987)(7,9-2836)
Banker Bilo(1980)(7,7-5659)
Milyarder(1986)(7,6-3141)
Çiplak Vatandas(1985)(7,5-3293)
orhan gencebay asla kabul etmez "arabesk" sıfatını, onunkiler serbest calismadir, bence doğrudur.
(cyrano - 9 Mart 2000 17:23)
sevgilisi yokken "sevgilim yok" , varken "acaba beni seviyo mu", terkedilince "sevgilim beni terketti" diye bira, sigara dumani ve gozyasi icinde ayni adli muzigin dinlenmesine neden olan hayata bakis acisi
(turquinho - 10 Mayıs 2002 23:19)
--- spoiler ---- türk musukisinde bir makam?+ dur bakalım, nasıldı, sanırım şöyle bir şeydi: terk edildim, terk edildim..--- spoiler ---
(syd - 13 Aralık 2009 15:09)
dizilerde hep laz karakter niyazi olarak gördüğümüz necati bilgiç burda kötü adam olarak yarmaktadır ayrıca- "ben kaya. iyilerin ve sevenlerin can düşmanı" repliği öldürür beni. yapmadığı pislik etmedği kötülük yoktur. ayrıca uğur yücel'in godfather rolü de müthiştir, inanılmazdır öyle böyle değildir. bu adamı niye daha sık göremiyoruz karşımızıda diye üzülmeliyizdir(bkz: gidiyorum gidiyorum kanser oldum gidiyorum)
(murdock - 16 Mart 2003 12:46)
eninde sonunda bir "müzik türü"dür işte... nick cave, elvis costello, tindersticks, bobby brown, nothing else matters, guyana vs... dinlemek neyse arabesk de odur... bu kategori içinnde sözleriyle ve müziğiyle şaheser parçalar vardır... her müzik kitlesi abartıya kaçar zaman zaman, "pogo", "baby" veya "jilet" aynı işlerdir aşağı yukarı... bunu bir müzik olarak görmeyen, kabul etmeyen -tercih etmeyen değil- yobazdır, sığdır, komiğin tekidir... her müzik türünde "iyi" ve "kötü"ler vardır, bir "mal" iyidir ama tercih edilmeyebilir, bu onun yok olduğu veya "hiç bir halta yaramaz" olduğu manasına gelmez...müslüm gürses'in "itirazım var" parçası gibi kaç "başkaldırı" parçası vardır ki şu dünyada, ya "cennet gözlüm", ya "mutlu ol yeter" ya, haa, nee ?
(cyrano - 6 Kasım 2000 23:49)
sevgili babacığım ne kadar güzel özetlemiştir arabeski:"ulan kızın peşinden koşarlar, ağlarlar, ağıt yakarlar, çöle düşüp mecnun olurlar, evlenince de ağzını burnunu kırarlar. ne anladım ben bu işten?"bizim gibi elindekinin kıymetini bilmeyen, ağacı kesen, sevdiğini üzen, döverek seven, söverek öven bir toplumun kollektif üretimidir arabesk. bizdir, samimidir. bu nedenle arabesk dalında çok mühim ve kadim eserler verilmiştir.
(resimhane - 2 Ağustos 2013 13:12)
türkiyede insanların otomatik biçimde tepki verdiği müzik türü . gayet kültürlüyüm ,ilk gençliğimde ana birtannicayı hatip ettim şimdilerde marqui de sade okuyom , radioahead dinliyom , bilgisaya kullanıyom , ferdi tayfur dinleyip bira içiyom. orhan gencebayı takdir ediyom.duygu sömürüsü diyenlerin beynini siteyim , sanki tarkanın bilmemnenin onu da geçtik led zeppelinin şarkıları bile sırf sevgili , ayrılık zart zurt doludur , herkes bir rage against the machine değil ki amerikan sistemini eleştirsin.avrupada amerikada alt kültür grupları ve onların dinledikleri müzik ne ise , türkiye gerçek alt kültür müziği arabekstir. annesinden aldığı harçlıklarla saçını kırmızıya boyatıp punk eşrafına giren gençliğimiz alt kültür heyecanları yaşarken kahvelerde hap alıp müslüm dinleyenlere burun kıvırırlar normal olarak. kültürlü insanlar olarak fazıl say'ın beethoven yorumları ile mest olabilirsiniz , ama orhan abiye laf etme hakkına sahip olamazsınız.
(nohut - 16 Eylül 2001 00:51)
80'li yılların varoş çocuğubir kuşak öncesi kırsal, göç unsuruyla yoğrulmuş iki göz odaya tıkışmışçıkışı olmayan bir yaşameklektik ve hatta postmodernpostmodern çünkü moderniteyi bilemedenendüstri toplumu olamadan endüstri ürünleriyle karşılaşan ama buzdolabına vitrin camından otomobile dışından bakan ve ancak altına yatan, ve bu kalıbı kıramayan, neden kıramadığını anlayamayan haliyle varsıla kin duyan futbolla boyalı medyayla itinayla depolitize yurdum insanı ki:"düşünceler ümitsizkelimeler yetersiz"severse bir defa seversevse de vermezler*suçlusu kimdir bilmez tüm dünyaya ver yansın eder*ve bu insanın muziği:teması kaderde kederötesi bağlama ardında yaylılaryoksulu böyle de varsılı farklı mı ki? bilemedin iki kuşak evveli kırsala dayanmayan kaç kişi var bildiğiniz? moderniteyi "'es'" geçmiş bir toplumun, hala cinselliğimizi baskılayan, ilişkilerimizi sorgulayan yapısı içindene sanatta ne edebiyatta ne teknolojide üretebilen geliri ranta dayalı babaların az tahsil görmüş çocuklarıyız hemen hepimiz. bu itilmiş-kakılmışlık duygusu, bu eziklikyurdum insanına babadan yadigar olduğundan varoş çocuğun müziği iken kitlelere yayıldı arabesk.
(andrew - 17 Kasım 2001 23:44)
hadiseyi muzik kadar dar bir kapsamda gormemek gerekir. bakiniz goru$lerim ve gozlemlerimce nedir arabesk:bir kere en genel ve en guzel arabesk tanimi bence $udur, tanim da nacizane bana aittir; hayalleri ve ya$am bicimi arasinda umuttan da buyuk fark olan ki$ilerin kulturudur arabesk. sonrasi gelir zaten. zevkleri, dinledikleri muzik, giyim tarzlari vs. vs.bu kulturun turkiye'deki itkesi koyden kente goctur bilindigi uzere. her ne kadar kizsak da kendi icinde hakli dinamikleri ile baba ocagindan, ekmek pe$inde kopan ve koparilan kalabaliklar, bu $ehre hayallerle geldiler. ya$am tarzlari koylu idi, ama hayalleri kentli... i$te kaynak budur. arabesk burada dogmak zorundadir.koy ve kent arasinda bir sentez olmaya cali$an bu kitle degi$imin girdabinda iki kulturun ortasinda biryerde degil ba$ka bir dunyada bulmu$tur kendisini. ya$amini dayandirdigi ahlaki degerleri koyunde her$eyi iken burada ayak bagidir artik. gene eskiden arac olan para ve guc de amac. hem de her ne $ekilde olursa olsun elde edilmesi gereken, bir $ekilde sebeplenilmesi gereken bir amac...matematiksel bir tanimi da mumkundur arabeskin. 1 ve 3'un aritmetik ortalamasi olarak 2 cikmasi beklenirken sonucun... pi gibi lamda gibi alakasiz ve di$adu$en bir sayi cikmasidir arabesk...bir dekor hakimdir arabeskte bir benzemecilik bir oyunculuk. her goruldugu yerde bocek, it kopek muamelesi goren, goc magduru bu kalabaliklar, ya $iddet ya da ice kapaniklik ile bulurlar sosyal siniflarini. artik arabalarinin, yaptiklari ve dinledikleri muzigin, yedikleri yemegin de bir adi vardir buyuk $ehirde: arabesk. her yonu ile hakir gorulen, aslen entel dantel zihniyetin tam zitti yonundeki bu uc nokta, sadece dogru yonde olmadigi icin kabullenilmez, payla$ilmaz. tabi sadece kar$it goru$e gore.hemen cevresinde, kendi cebinden bir yonu ile de legal olarak sizdirilmi$ paranin, pek az cepte ve cok miktarda bulundugunu. bu paranin da nasil umarsizca ve yuzsuzce harcandigini goren bu kitle artik "-ben arabeskim ulan...", net cizgisinin kendi yanina gecmekten, bu durumunun dolayli sorumlularini da uzaktan kizarak izlemekten ba$ka bir kimlik bulamaz kendine. ne de olsa bir kitledir bu. onunde oldugu kadar, yaninda da cok insan vardir kendisi gibi, kendini "insan" hissettigi.arabesk ozunde yadsinacak bir$ey degildir. sadece farklidir, hakedilmeyen "kacilasi" imaji vardir. lahmacun ne kadar arabeskse, havyar da o kadar arabesktir. topuguna basilmi$ ayakkabi ne kadarsa, lacoste kazak da. dolayisi ile arabesk, sozluk ve ahalisi ortalamasinda bir klasmanda ne kadar yadsinir ise, arabesk kulturun sosyal ya$aminda modern ya$am da o kadar yadsinirdir. ortalamadan o kadar uzaktir cunku. bir kampla$ma ve bir kumenin elemani olma isteginden ba$ka bir$ey de degildir otece... bu kadar dogal bu kadar gercek ve bu kadar guclu!(bkz: hastasiyim)
(delikan76 - 11 Aralık 2001 14:56)
arap etkileri ta$iyan.. arabik.. arap-$ekli.
(ssg - 12 Haziran 1999 00:00)
Yorum Kaynak Link : arabesk