Brazil with Michael Palin (~ Brasil con Michael Palin) ' Dizisinin Konusu : Brazil with Michael Palin is a TV mini-series starring Michael Palin, Susie Valerio, and Gaby Amarantos. Michael Palin travels around Brazil, from Amazonia to Rio, from the North East to the Deep South, to find out what makes this...
Around the World in 80 Days(1989)(8,7-1456)
Pole to Pole(1992)(8,5-1097)
Live Aid(1985)(8,5-1872)
Himalaya with Michael Palin(2004)(8,4-969)
Full Circle with Michael Palin(1997)(8,4-1018)
Sahara with Michael Palin(2002)(8,1-676)
Michael Palin in North Korea(2018)(8,1-209)
Around the World in 20 Years(2008)(7,8-273)
New Europe(2007)(7,6-598)
Michael Palin's Hemingway Adventure(1999)(7,2-400)
terry gilliam'ın, george orwell'in 1984'ünden esin almış filmi., sam lowry'nin başına gelen olaylar, kurduğu düşler ve düşlerden uyandırılışı görüntüsü içinde bucaksız teknolojiyi, teknoloji düşlerini, sistemi ve bürokrasiyi "çocuğu koyarak" eleştirdiği eşsiz bir bilim-kurgu şaheseri...
(cyrano - 26 Mayıs 2000 18:11)
robert de niro bu filmde de yine ilginc bir karakterlemeyle ortaya cikar zirt gibi, nitekim zirt diye de kaybolur..filmin giris muzigi nefistir, neselendirir adami..renk kullanimi da alin iste bi o kadar..
(cressida - 26 Mayıs 2000 21:24)
1984'ün kapitalizm karşıtı olanı, 1984 bir nevi stalinizim karşıtı kitaptı. fikir olarak beziyorlar ama bu açıdandan karıştırılmamalı ve kesinlikle bir 1984 uyarlaması değil. romanda insanların özgürlüklerini kısıtlayarak sorunsuz bir ütopya yaratmaya çalışan büyük biraderler varken, brazil filminde kendini özgür zanneden insanların karşısına, gelişmiş kapitalizmin getirdiği bürokratik engelleri koyarak engellendiği bir düzen var. zaten 1984 filmiyle karşılaştırılırsa aralarındaki farklar çok rahat görülebilir. romanda senin ne düşünüğün umrumda değil 2x2=4 olabilir ama ben 5 dersem kabul etmek zorundasın düşüncesi varken, brazil filminde senin düşündüğün bize göre doğru değil ve suçlusun, kabul et veya etme biz seni yakaladık düşüncesi mevcut. iki düzene de karşı çıkmamız, 1984 okumuş, 1984 filmini izlemiş ve brazil seven insanlar olarak doğru yolu seçip anarşist olmamız gerekmektedir. sonra işe girip herhangi bir düzende para kazanmaya başlayabiliriz...
(doc dr stein - 2 Ekim 2010 06:28)
gilliam bir gün oslo'da bir liman kahvesinde otururken, etrafın pusu, griliği ve liman işçilerinin yük taşırkenki bezginliği ile bezeli atmosferde, "brazil" şarkısını duyar. bu ortama böylesi tezat oluşturan neşeli ezgi, onda filmin öyküsünün ilk temelini atar. filmin adı, brezilya ile hiç alakalı olmamasına rağmen, bu yüzden "brazil"dir.yine de brezilya'da bu film yasaklanmıştır.
(benedicta - 21 Şubat 2003 14:37)
filmde gerçek bir bug yüzünden bilgisayar çıktısı "tuttle" olması gerekirken "buttle" olur ve olaylar gelişir...
(noschoolnojobnoproblem - 6 Mayıs 2004 18:14)
bu film 1985'te vizyona girmiş, sene oldu 2015. aradan geçen bunca senede; onun bizden adım adım uzaklaşması gerekirken, biz ona her sene koşarak yaklaşmışız. belli ki, bazı şeyleri çok yanlış anlamışız;distopyalar güzeldir!
(dolls - 8 Şubat 2015 23:30)
ana karakter sam'in son sahnede mırıldandığı, sözleri ile filmin karamsar sonunun etkisini daha da arttıran, filmin soundtrack'inde kate bush tarafından icra edilmiş versiyonu da bulunan şarkı.. filmin sonundaki şarkı da anladığım kadarıyla geoff muldaur tarafından seslendiriliyor. filme gelince.. bir negatif ütopya örneği olarak, içerdiği kara mizah'ın bile barındırdığı karamsarlığı bir yerden sonra telafi edemediği, daha doğrusu telafi etmeye çalışmadığı, açık ve net olarak söylemek istediğini anlatan, anlatırken güldürse de çokça düşündüren, başarılı bir filmdir. sonunda ağzımda kalan acı tat, arkadaşımın terry gilliam'ın diğer filmi twelve monkeys'i hatırlattığı zaman daha bir ekşileşmiştir sanki.. bazen mutluluğu sadece kafanızın içinde yakalayabliyorsunuz, son çare olarak oralarda biryerlere sığınıyorsunuz.. yitip gittiğiniz sanılıyor ama yok edemiyorlar işte umudunuzu.. acı ama o kadar da acı değil aslında.. "mistakes? we don't make mistakes."
(auroriel - 4 Nisan 2005 11:42)
terry gilliam kendisini bu filmi yapmaya iten ilk ilhamı ve filmin adının neden brazil olduğunu şöyle anlatır:“bir gün port talbot’ta kumsalda oturmuştum. port talbot, herşeyin gri demir cevheri tozuyla kaplandığı bir çelik şehridir. hatta kumsalı bile tozla doludur ve simsiyahtır. güneş batıyordu ve gerçekten çok güzeldi. bu zıtlık olağanüstüydü. kafamda şöyle bir imge oluştu; bir adam bu kirli plajda oturuyor ve portatif bir radyodan brazil gibi garip, hayalperest latin müziklerinden birini dinliyor. müzik bir şekilde onu alıp götürüyor ve dünyasını daha az gri yapıyor.”bana kalırsa bu sözler filmin özünü de gayet iyi özetlemektedir.
(stratosfer - 25 Haziran 2005 13:30)
filmde küçük bir ayrıntı vardır, sanırım filmin bütününü de farkıl yorumlamaya neden olabilir:film boyunca terörist saldırılar olur, sam, jill'i terörist zanneder, tam da bu sırada jill sam'e o kritik soruyu sorar:"ne terörist'i? sen gerçek bir terörist gördün mü hiç?"gerçekten de gerçek bir terörist yoktur filmde. terörün 13 yıldır sürdüğünü filmin başında öğrenmiştik, bu durumda acaba terörün kaynağı devletin kendisi miydi sorusunu soruyor insan elbet kendine.filme ilginç bir gönderme ise bilgisayar oyun dünyasından olmuş, onu farkettik seyredince. filmdeki bilgisayarlar, posta sistemi vs neredeyse olduğu gibi grim fandango oyununda da kullanılmış. filmi ortasından gören biri, baya baya grim fandango'nun filmi çekildi sanabilir.
(dikakana bey - 11 Temmuz 2005 14:18)
kafkaesk etkiler taşıyan bol su borulu bir filmdir..
(atlantisten gelen zekiye - 23 Kasım 2001 22:13)
Yorum Kaynak Link : brazil