Commando (~ Commando: A One Man Army) ' Filminin Konusu : Commando is a movie starring Vidyut Jammwal, Hsieh Chang Hai, and Nelson Liao Sheng Hua. A disavowed Indian commando helps protect a woman from a local thug who is hellbent on forcing her to marry him.
Rocky Handsome(2016)(6,8-6219)
Force(2011)(6,4-6325)
Atithi Tum Kab Jaoge?(2010)(6,4-4377)
Shivaay(2016)(6,3-8893)
Force 2(2016)(6,3-4092)
Jannat 2(2012)(6,1-4626)
Shootout at Wadala(2013)(5,9-5515)
Ramaiya Vastavaiya(2013)(5,7-3009)
Commando 2(2017)(5,3-2234)
Race 2(2013)(5,3-13856)
Baaghi(2016)(5,2-5771)
Dishoom(2016)(5,1-5543)
devamı beklenesi güzel bir oyun. republic commando, oyunla sınırla kalmamış bir olaydır. 3 tane kitabı çıkmış, 2008 ağustosunda da 4.sü beklenmektedir.(bkz: hard contact)(bkz: triple zero)(bkz: true colors)(bkz: order 66)
(kues que - 20 Kasım 2007 18:52)
hem hızlı savaşlar, hem de birazcık taktik istiyorsanız sizin için biçilmiş kaftan, sw evreninde geçmesi de cabası. 4 kişilik delta takımının liderisiniz ve her askeriniz farklı kişiliğe sahip.. delta 40; tam bir görev adamı, gerekli yerlerde feedback yaparak takımınıza ve size çok yardımcı oluyor. delta 62; takımın en rahat tipi, en kanlı savaşlarda dahi esprileri patlatmaktan geri kalmıyor. delta 07; tam bir soğukkanlı ölüm makinası, 62 ile çok atışıyorlar. oyunda tek canımı sıkan şey ses efektleri oldu, müzikler, grafikler ve fizik motoru başarılı olsa da özellikle silahların ve çevrenin sesi tatmin edici değildi. kısacası güzel hikayesi ve kurgusu ile başarılı bir oyun, özellikle sonu sürpriz ve beklenmeyecek bir şekilde bitiyor, tavsiye edilir.
(seru - 16 Haziran 2009 23:41)
kimi insanlara nick seçme konusunda oldukça yardımcı olmuş oyundur. *
(scorch - 16 Haziran 2009 23:46)
windows 7 32bit işletim sistemlerinde oyunun menüsü sorunsuz açılsa da, oyun başladığında masa üstüne dönmekte. bu sorun grafik ayarlarındaki bump mapping "low" yapılarak aşılabiliyor. kalan tüm ayarları en üst seviyeye getirebilirsiniz sorun yok. windows 7'de de çalışıyor ya, bir 3 4 yıl daha oynarım bu oyunu.
(eternalus - 2 Ağustos 2010 23:34)
zıçtımın lucas'ı adam olsaydı star wars kinect ya da clone wars gibi çöplerle uğraşmak yerine şu oyunun devamını getirirdi, herkes de ağzının suyu aka aka oynardı. delta squad olarak order 66'i icra etmek ne büyük keyif verirdi kimbilir...
(daemonwrathchild - 2 Ocak 2012 01:20)
ertelendikten sonraki ciki$ tarihi olan 1 mart'a yeti$mi$, ilk tecrubelerime gore bekledigimden daha iyi cikmi$tir commando hazretleri.bir kere traileri izleyen bir kac ki$iye sordugumda ayni kendi du$uncelerim gibi "jedi medi yok ciuv ciuv ilerleyecegiz" fikri hakimdi cogu ki$iye. ancak gorulen o ki cok saglam atmosfer sayesinde bu tekduzeligin onune gecilmi$, hatta iyi de olmu$. kaski kafaniza takip geonosis'e inince gerek konu$malar ve replikler, gerek calan muziklerin etkisiyle atmosferin gercekten saglam oldugunu hissediyorsunuz. en cok korktugum $eylerden biri olan oyunun renegade'e benzemesi gibi bir durumla kar$ila$madik boylece.grafikler konusunda ise soylenebilecek $ey yeterli oldugu. cok yeni oyun motorlariyla yari$amasa da sistemi fazla zorlamadan guzel goruntuler vaadediyor, ozellikle patlama ve parcacik efektleri gayet iyi. hele bir de nightvision var ki tadindan yenmiyor gercekten.ses ve muziklere yukarida degindim, kaliteli bir kulaklikla oynandiginda ortama daha cabuk adapte oluyorsunuz ve kafanizdaki kaska uyum saglamasi acisindan isabetli bir tercih oluyor. cevresel ses sistemi de muhtemelen gayet guzel cali$iyordur ancak boyle bir donanima sahip olmadigim icin deneme $ansim olmadi. muzikler ise klasik, star wars atmosferine yaki$an senfonik ve orkestral parcalar.detaylar ise oyunu muhtemelen guzel yapan en onemli unsur. cok yakindan biletini kestiginiz bir du$manin vuctu sivilarinin kaskiniza sicramasi, ve daha sonra silecek benzeri bir aygitla kaskinizin silinmesi cok ho$ olmu$. sirf bu yuzden melee weapon kasar oldum. silahlar da bilindik blaster rifle gibi sw silahlari ancak gayet iyi kotarilmi$, ozellikle grenade ce$itleri goz doldurucu. taktik yonden ise cok cok ustun olmamakla birlikte ekipteki diger elemanlarin replikleri ve olaylara tepkileri bu sorunun cok buyumemesini sagliyor. bir bilgisayari slice etme emrini verdiginiz republic trooper i$i azicik uzatinca diger ekip uyelerinin "hmm bu da aramizdaki bilgisayar uzmani olacak sozde" tarzi sata$malari, ilerle emrini alan trooperlarin onaylama replikleri atmosferi destekliyor. bir de cogu mekanda siper alinabilecek noktalar var, buralarda "ni$an al/snipe" ya da "elbombasi kullan" gibi emirler verip arkayi saglama aldiktan sonra aksiyona girmek gayet eglenceli.cok uzatmayalim, henuz cok ba$larinda olsam da $u an icin gayet eglenceli bir oyun olarak gozuktu gozume. bir klasik olamayacak belki ama ba$arili ve eglenceli bir oyun olarak goze carpiyor.
(marsec - 3 Mart 2005 01:47)
half life' dan beri gördüğüm en iyi yapay zekaya sahip oyun. yanımdaki commandoların şovlarını izlemekten kaç kere öldüğümü hatırlamıyorum. fps severler kesinlikle kaçırmamalı.
(john mason - 20 Mart 2005 19:13)
cok keyifli bir o kadar da kisa oyun...ayrica sistem gereksinimleri cok degil gayet rahat oynanabilen bir oyun. ne yazik ki ortalama bitirme suresi~10 saat ama sonunda da belli ya devami yada expansion'i cikicak isin kilici sallamaktan yorulanlara birebir.
(strategic - 24 Mart 2005 23:11)
bana bir doom 3 ya da half life 2den daha çok zevk vermis müthis oyun. en büyük eksisi hiç kuskusuz çok kisa olmasi. ayrica sadece droidlerle savasmak da bir süre sonra bayiyor. odalara breach yapmak gerçekten feci eglenceli.
(faervian - 20 Nisan 2005 00:48)
clone advisor'in garda otobüs bekleme pozisyonunda görevleri anlattigi oyun.
(danny de vito - 24 Nisan 2005 16:03)
bir anda biten oyundur kendileri.. bi gram bile sikilmamisken aniden bitmistir. yillardir star wars adina yapilan en iyi fps lerden biri.. takim elemanlarina verilen komut sisteminin kolayligi, grafikler... gayet olmus bi oyundur. size bi republic commando olma hissini sonuna kadar yasatir kanimca. hele o olum anlarinda seni iyilestirmeye gelen komandonun ustunden ucan lazerlerin o dehset goruntusu insani direk atmosfere sokar. bi cok kez evde savas narasi atarak oraya buraya daldigimi bilirim teammate leri kurtarmak icin. gordugum tek yetersiz yan sanirim dusmanlar. bu da zaten lucasarts in temel standartlarindan biri galiba.. evet insan yok oyunda olani da biz olduremioz. gerci bu ne kadar bi eksiktir yada nasil bi beklentidir oda ayri bi baslik konusu vesselam... multiplayerda daha bi sukela olmasi muhtemel bi oyundur bide...
(hadzog - 17 Mayıs 2005 16:09)
son zamanların en iyi fps'sidir.yani oynayalı çok oldu ama tekrar tekrar oynamak lazımdır.. hele ki ep3* sonrası tekrar tekrar oynamak lazım gelen bir oyundur...şimdi genel olarak biraz kısa ve bazı kısımları da bariz zordur... netekim filmde çatçut giden droidler birden süper baş belası bir mertebeye yükseliyor gözümüzde... ayrıca geonosis böcükleri de hakkaten baş ağrıtabiliyorlarmış... buna mukabil efendim wookie'ler hakkaten dev gibiymiş maşşallah... kendilerine saygım pek çok artmıştır...ayrıca bir anlık da olsa general grievous'u da gördüğümüz bir sahne vardır, pek şık...oyunun en sonundaki sürpriz ve müzik de ilginç... ep3 seyretmiş olanları ya da seyretmemiş iken oynamış olanların tahminleri doğrultusunda tüylerini diken diken etmiştir kesin... (ben misal oldum yani)fps'lerde alışılageldik "direk dal, önüne geleni vur, geç" olayı da yok. hakikaten strateji yapmak ve dört kişi olmanın avantajını ve diğer ünitelerin özel yeteneklerini kullanmak zorunda kalıyorsunuz, o açıdan da level tasarımı gayet başarılı...grafikler ve diğer takım arkadaşlarımızla aramızdaki muhabbet te gayet güzel olmuş.. espriler nefis, tekrar etse bile bir tebessüme neden oluyor bolca..(gamorrean'lardı galiba, sırtlarına ateş edince "oh look fireworks!" falan diyor bizim adamlardan biri...)başlıca eksiği cutscene olmaması... bir de başında ben eğitim kısmı ve çocuk bir klonun yaşadıklarını görmek isterdim.. zort diye geçti oralar... ayrıca oyun bariz kısa, doyamıyor insan... bir expansion pack çıkmalı... çıksın... clone wars'daki arc trooperlar gibi gezmeliyiz alemde...jedi'ların arkasına takılmalıyız...savaş alanı istedim bir de.. modelleme olarak ve makinanın kaldırması açısından belki zor olur falan ama...olsun!klon değilmiyiz biz? savaş alanında olmalıyız! evet...
(aernath - 4 Haziran 2005 02:50)
hakkında uzun ve okunmaya değer bir inceleme, yildizsavaslari.com'dan, at-at imzali:not: yazi ciddi oranda spoiler içermektedir.--- spoiler ---""star wars:republic commandostar wars oyunu dendiği zaman akla genelde gelen şey, ışın kılıçlı bir karakteri yöneterek oynadığınız, genelde force yetenekleri ve ışın kılıcı manevraları üzerine kurulu oyunlardır. peki koskoca star wars evreninden ışın kılıcı kullanmadan oynanabilecek bir oyun çıkmaz mı? çıkar, hem de oldukça iyi bir tane!star wars republic commando, adından da anlaşılabileceği gibi sw: episode ii’de gördüğümüz klon askerler ile ilgili bir oyun, ama biraz dolaylı bir açıdan. bu oyunda o klon askerleri değil, onlardan kat kat iyi eğitim almış elit komandoları yönetiyoruz. normal hayattaki komandolar gibi nadiren meydan savaşlarına giriyor, onun yerine genelde cephe gerisi operasyonlarına tek başımıza, pardon dört başımıza sürülüyoruz. ekibimizde dört kişi var ve dördü de ayrı alanlarda uzmanlaşmış elemanlar. ileride bu konuya geleceğiz.republic commando, bir taktik-aksiyon oyunu. oyunu first person kamerasından görerek, tim lidernin bakış açısından oynuyoruz. oyun bizi 3 ayrı mekana sürüklüyor, geonosis’te oyuna başlıyor, terkedilmiş ve içinde ne olduğu belirsiz hafif doom-vari bir yıldız destroyerında devam ediyor ve wookiee’lerin ana gezegeni kashyyyk ile oyunu bitiriyoruz. 3 ana bölüm kendi içinde pek çok ufak parçalara ayrılmış olsa da oyun genel olarak kısa denilebilir ve tadı damağınızda kalıyor. standard bir fps oyuncusu olan ben, oyunu medium zorlukta yaklaşık 10 saatte bitirdim ve bu gerçekten oldukça kısa bir zaman süreci. gene de bu oyun kötü mü demek? cevap, kocaman bir hayir.republic commando’da yönettiğiniz dört kişilik elit bir commando timi, grubun dört elemanı da aslında birbiriyle kardeş ama yapısal olarak oldukça büyük farklılıklar gösteriyorlar. yönettiğimiz karakter delta 38, kod adı boss, kendisine bu adı diğer klonlar jango fett’e çok benzeyen sesi (ki bu karakterin seslendirmesini gerçekten jango fett’i oynayan temuera morrison yapmış), lider ruhu ve önemli kararlar verebilmesi yüzünden vermişler ve tim lideri olarak diğer elemanlar onun kararlarına ve liderliğine sonuna kadar güveniyorlar. oyunda ikinci tanışacağımız komando delta 62, kod adı scorch, kendisi grubun patlayıcı uzmanı. oyuna en çok neşe katan kişi kendisi çünkü kendisi gruptaki en komik eleman ve çoğu olayı türlü esprilerle karşılayan bir tip. scorch’un kendi kendine ve diğer elemanlarla konuşmalarını dinlemek kesinlikle çok eğlenceli. üçüncü komandomuz delta 40, kod adı fixer, kendisi grubun bilgisayar uzmanı ve kapı kilidi kırma, bilgisayarlara girme gibi işleri o hallediyor. kesinlikle bir görev adamı olan fixer görev sırasındaki herhangi bir laubaliliğe tahammül etmiyor ve genelde diğer takım arkadaşlarını da bu konuda sık sık uyarıyor. son elemanımız ise delta 07, kod adı sev, kendisi grubun savaş uzmanı denebilir, oldukça kalın ve karizmatik bir sese sahip ve savaş ve çatışmayı oldukça seviyor, grup içinde en iyi silah kullanan eleman ve düşmanları öldürmekten zevk alıyor. genel olarak timimizin elemanları böyle ve görev sırasında birbirleri arasında geçen konuşmalar oldukça ilginç ve oyunu sanki gerçekten o timin üyesiymiş gibi oynamanızı sağlıyor.republic commando bir taktik-aksiyon dedik, çoğu insan bu tür bir oyundan pek çok karışık tuş kombinasyonu bekler ama oyun bu konuda herkesi yanıltıyor. bütün taktik olayları sadece 3-4 tuş ile hallediliyor. çevrenizle etkileşiminiz sağlayan tek bir tuş var o da “f” tuşu. bu tuş ile adamlarınıza sniper pozisyonu, anti-armor pozisyonu almalarını, kapıları açmalarını, bilgisayar hacklemelerini, bomba kurmalarını kısaca herşeyi söyleyebiliyorsunuz. sistem oldukça basit, girdiğiniz alanda bazı objelerin üzerinde çeşitli işaretler var bunlara bakarken f’ye bastığınızda adamlarınız o işaretin belirttiği şeyi uyguluyorlar, mesela bir anti-armor pozisyonuna bakarken f’ye bastığınızda adamlarınızdan biri o pozisyona giderek anti-armor silahını çıkartıyor, bütün sistem böyle işliyor ve bunu alışması anlatmasından çok daha kolay, oyunun onuncu dakikasından itibaren çok hızlı bir şekilde elemanlarınıza emirler vermeye başlamış oluyorsunuz.içerikten devam edelim, oyun boyunca yere düşen düşmanlardan alabileceğiniz silahları saymazsak standard dört tane silahınız var. şarjlı yani mermisi bitmeyen bir tabanca en son silahınız, bunun dışında çok amaçlı bir tüfeğiniz var ve ona hangi eklentileri yaparsanız ona göre kullanımı değişiyor mesela standard olarak otomatik bir blaster tüfeği ancak sniper eklentisi yaparsanız, dürbün ve öldürücü mermiler ekleniyor, anti armor eklentisi yaparsanız, anti-armor silahına değişiyor, oyunda genel olarak tek silahınız o ama farklı şekillerde kullanılıyor. bunun dışında yere düşen düşmanlarınızdan alabileceğiniz silahlar var ama tek seferde sadece bir düşmanın silahını taşıyabilirsiniz. düşmanlardan alabileceğiniz silahlar arasında trandoshan shotgunlarından tutun da devasa wookiee güdümlü roketatarına kadar pek çok şey mevcut. bir de yakın temaslar için kullanabileceğiniz bir “melee attack” e sahipsiniz. “e “ tuşuyla düşmanınızı bıçaklayabilirsiniz, standard düşmanlar hemen ölürken super battle droid gibi üstün düşmanlara karşı fazla işe yaramıyor bu saldırı. öldürdüğünüz düşmana göre vizörünüze kan veya yağ sıçraması ve silecekleriniz aktif hale gelene kadar kısıtlı bir görüşe sahip olmanız çok hoş olmuş. aynı zamanda yanınızda her birinden en fazla 5 tane taşıyabileceğiniz 5 ayrı bombanız. bir tanesi sw’de çok meşhur olan thermal detonator, biri çok ağır hasar veren ve attığınızda duvarlara yapışabilen ve yanına biri gelince patlayan (dikkat, siz ve adamlarınız da dahil) bir bomba, bir tanesi elektro manyetik bir bomba ve tüm düşmanlar üzerinde geçici devre dışı bırakma özelliğine sahip (gene siz ve adamlarınız dahil çok yaklaşırsanız), ve de son olarak kör edici bir bomba ki bunun etkisinde kalırsanız 5-6 saniye kadar ortalığı bulanık görüyorsunuz, fiziksel bir hasar vermiyor.oyunda karşınıza çıkacak dost ve düşmanlara gelirsek, genelde özel tim olduğunuz için karşınıza pek bir dost çıkmasını beklemeyin, sadece son bölümlerde belirli yerlerde wookie'ler ile beraber savaşıyorsunuz o kadar, bir iki yerde de klon askerleri ile gunshipler yardımınıza gelebiliyor. düşmanlarımız ise hemen tahmin edebileceğiniz gibi trade federation droidleri, geonosianlar ve de bunlara ek olarak trandoshanlar (episode 5’teki ödül avcısı bossk’un ırkı). trade federation droidleri aslında pek güçlü sayılmazlar ama filmlerde gördüğümüz droidekalar ve super battle droidler başınıza oldukça iş açma kapasitesine sahipler, zira oldukça dayanıklılar ve ateş güçleri de oldukça kuvvetli. hele bazı yerlerde kafanıza atılan ve sürekli droid indiren droid dispanserleri dolaylı yoldan oyundaki en büyük düşmanınız çünkü siz bir patlayıcı yerleştirene kadar sürekli droid çıkartıyorlar. trandoshanlar genelde fazla sorun çıkartan düşmanlar olmasalar da onlarında elite üniteleri mevcut ve başınıza sürekli iş açabiliyorlar. geonosianlar ise yanınıza yaklaştırmadığınız sürece zor düşmanlar değiller, ama geonosian elite gerçekten çok zorlu. arada sırada da trade federation dwarf spider droid ile karşılacaksınız ki bu robotlar tam anlamıyla birer başbelası ve öldürmek oldukça zor, neyse ki bunlarla karşılaştığınızda etrafta bir sabit turret oluyor ama gene de onlara rağmen işiniz pek de kolay olmuyor onlarla. bunların yanında oyunun sonlarına doğru general grievous’un magna guard’larıyla da karşılaşacaksınız.oyunda timinizdeki her elemanın belli bir hayat enerjisi var ve bunu vizörünüzden görebiliyorsunuz. yeşil renk iyi kondisyon anlamına geliyor, sarı renk hafif yaralı, turuncu renk ağır yaralı ve kırmızı artı işareti ise elemanın “incapacitated” olduğuna işaret ediyor. oyunda belli bir zırhınız var ve gelen ateşin bir kısmını karşılayabiliyor ateş kesilince yeniden şarj oluyor, ama yoğun ateş altında mesela bir super battle droid karşısında, zırh dayanmıyor ve hasar alıyorsunuz, eğer enerjiniz biterse ölmüyorsunuz ama “incapacitated” hale geliyorsunuz, bu durumdayken kıpırdayamıyor ve etrafı zar zor görebiliyorsunuz ve önünüze üç seçenek çıkıyor, takım arkadaşlarınızdan birini yanınıza çağırarak size elektro şok vermesini isteyebilir, şu anki emirleri devam ettirmelerini söyleyebilir ya da quickload yapabilirsiniz. elektro şok verilen tim üyesi ağır yaralı olarak tekrar ayağa kalkıyor ama gene düşmanla karşılaşırsa fazla dayanmıyor bu yüzden onları hemen geriye çekip bir bacta istasyonundan sağlıklarını yenilemelerini emretmelisiniz, bu durum size olursa sizde çatışmaya girmeden sağlığınızı yenilemelisiniz. oyunda fazla sağlık sorunu yok çünkü görev boyunca dengeli bir şekilde dağılmış olan bacta istasyonları size oldukça yardımcı oluyorlar. bölüm tasarımları oldukça direkt ve çözmeniz gereken bulmacalarla karşılaşmıyorsunuz, bu da aksiyon sevenleri oldukça sevindirecek bir haber. oyun boyunca sürekli tim olarak hareket etmiyorsunuz, tek tabanca dolaşmanız gereken bölümler de var ve özellikle terkedilmiş yıldız destroyeri bölümünde tek başınıza olmanız sizi geriyor bile denebilir.içerikten yeterince bahsettiğimize göre oyunun teknik detaylarına gelebiliriz. grafiklerden başlayacak olursak, grafikler bu aralar çıkan oyunlar arasında en iyiler arasında denebilir. unreal tournament 2 motoru üzerine kurulmuş grafikler, mekanları oldukça gerçekçi bir şekilde yansıtabiliyor, vizörünüze düşen yağmur damlaları, bir ışığa bakarken gözünüzü alması, lazer ve patlama efektleri oldukça şık, ayrıca bazı yerlerde nightvision kullanmak zorunda kalıyorsunuz ve nightvision efektinin oldukça iyi olduğunu da söyleyebilirim. çözünürlüğü çok abartmadığınız sürece orta halli bir bilgisayarda akıcı bir şekilde oyunu oynayıp bitirebilirsiniz. oyunu test ettiğim makine p4 2.8 ghz ht, 512 mb ram ve 256 mb radeon 9600 xt’ye sahipti ve 1024x768’de tüm detaylar full olarak oyun boyunca hiçbir yerde kasma yaşamadan rahatça oynadım.ses efektlerine gelirsek, bazı efektler zayıf olsa da gene de yeterliler ve yerinde kullanılmışlar. oyunda eax 3.0 ve alt sürümlerinin desteği var, ve savaşlarda eax desteği kendini oldukça hissettiriyor, tam olarak savaşın içinde izlenimi veremese de (call of duty de olduğu gibi) gene de realistik bir ses verebiliyor. müziklere gelince, bu sefer karşımızda sadece standard star wars müziklerine sahip bir oyun durmuyor, oyunun kendine ait bir soundtracki var genel olarak iyi denilebilecek bir soundtrack, müziklerini oyunun official sitesinden indirebiliyorsunuz. bunların dışında belirli yerlerde tanıdık sw müziklerimiz de devreye giriyor elbet.atmosfer oldukça iyi, oyun sizi gerçekten kendine çekmeyi başarıyor, özellikle tim elemanları arasında geçen konuşmalar size bir oyunda değil de gerçekten timin içindeymiş hissini verebiliyor. ses efektleri ve müzikler de uygun olarak devreye girdiği zaman oyunun atmosferi gerçekten oldukça yoğunlaşabiliyor.oynanabilirlik ise bir taktik aksiyon oyunundan beklenmeyecek kadar basit olmuş, bütün emirleri tek tuşla verebilmeniz gerçekten büyük kolaylık oluyor en yoğun savaş ortasında bile takır takır elemanlarınıza emirler verebiliyorsunuz. bunun dışında f1-f3 arası tuşlarla ofansif, defansif formasyon ve “burayı koru” emirleri verebiliyor, f4 tuşuyla da bütün elemanlarınızı yanınıza çağırabiliyorsunuz. zaten f3 ile “burayı koruyun” emri vermediğiniz sürece elemanlarınız siz onlardan belirli bir mesafe uzaklaştığınızda otomatik olarak yerlerini terkederek peşinizden geliyorlar.gelelim ai’ya yani yapay zekaya. oyunun pek çok güzel yanı olabilir ama gerizekalı takım arkadaşlarınız olsaydı, bu oyun beş dakikada çöpe atılırdı, bende bu kadar uzun bir inceleme yazmaya kasmazdım kesinlikle. oyundaki elemanlarınızın yapay zekası, çoğu oyundaki yapay gerizekalı karakterlere taş çıkartacak nitelikte. elemanlarınız ne kabak gibi düşmanın ortasına atlıyorlar, ne de siz savaşmaya kasarken arkanızda öylece durup bekliyorlar. çoğu kez gerçek bir tim nasıl davranırsa o gibi davranıyor, düşen arkadaşlarının yardımına koşuyor, büyük bir düşmanla karşılaşınca kendi kararlarıyla anti-armor pozisyonu alıyor, yaralılarsa ve etraf güvenliyse sizin söylemenize gerek kalmadan yakındaki bir bacta istasyonuna gidiyorlar, arkanızdan bir düşman gelirse sizi uyarıyor, bazen de arkanızdakine direk dalabiliyorlar. ayrıca bunca şeyi yaparken sağa sola da takıldıklarını hiç görmedim. tabii saçmaladığı bir iki an olmuyor değil, mesela anti-armor pozisyonu alan bir tim üyeniz, ilk atışı yaptıktan sonra nedense ikinci yapmak için 20 saniye gibi bir sürenin geçmesini bekliyor ve karşınızda bir dwarf spider droid varken özellikle bu bir dezavantaj olabiliyor, bu bir bug ve muhtemelen bir sonraki patch ile düzeltilecektir.multiplayer olarak ise 16 kişiye kadar deathmatch şeklinde veya takımlar halinde oynanabiliyor. multiplayer özelliğini fazla keşfetmeye imkanım olmadı açıkçası.sonuç olarak, republic commando, kısa sürmesi gibi bir dezavantaja rağmen, sadece sw severlerin değil, taktik-aksiyon türünden hoşlananların da kesinlikle kaçırmaması gereken bir oyun. “işın kılıcı olmadan güzel sw oyunu olmaz” kavramını tarihin tozlu sayfalarına gömen bir oyun. jk fanatikleri bile bir süreliğine ışın kılıçlarını kenara koymalı ve blasterlarını ellerine almalılar. pişman olmayacaklarını garanti ederim.""--- spoiler ---
(anoktale - 9 Haziran 2005 01:24)
bir ara ai'i kitlenen scorch yuzunden bana kafayi yediren oyun. bir koridorun ortasinda takilip kalan ve hic bir emre cevap vermeyen bu isyankar clonu en son bare oldureyimde ayaga kaldirinca belki duzelir diye dusunup ates actim. ilk uc bes atista hist napiyosun, aloo ates ettigin yere bak falan gibi uyarilardan sonra mal gibi dikilip duran scorch sonunda eeh eytere bea diyip bana ates acti. tabii ki geberttim onu ama bu sefer de kalan iki eleman kafayi yedigimi dusunup arkadan bana daldilar ve scorchun intikamini aldilar. bi de uzerine bana "boss, you are a waste of good genes" diye laf soktu serefsizler.
(eben - 13 Temmuz 2005 14:50)
38: i don't care even if master yoda comes himselfadvisor: actually he came*
(kofteburger - 2 Ağustos 2005 20:07)
"scorch: droids! i mean bugs"
(kofteburger - 2 Ağustos 2005 22:48)
"if we are all clones of the same person why am i the only one with sense of humor?" gibi güzel anlayana anlamlı diyaloglar içeren oyun...
(kelemvor - 2 Ağustos 2005 22:59)
sasırtıcı ve inanmasi guc guzellikte bir oyun.demek ki star wars lightsaber, jedi felan olmadan da olabiliyormus. dusundugumden de saglam bir evrenmis.ilk andan itibaren soluksuz bir aksiyon basliyor ve oyunun sonuna kadar da bitmiyor.sozlerimi bir anektod ile bitirmek istiyorum ; ghost ship bolumunde secret area tadinda bir yer var, oraya girince yerde bir ceset ve yaninda bir lightsaber goruyoruz. scorch*'un yorumu:"an elegant weapon for a more civilized age, eh? well, times have changed."
(73 - 14 Eylül 2005 14:13)
star wars evreninde cumhuriyet ordusunda görevli, biz dahil dört kişilik bir elit klon komando grubunun bölük komutanı delta 38’i oynadığımız fps.oyun klonların üretildiği gezegende uyanmamızla başlıyor. bizi büyütenler “we expect much from you.” modunda diğer bebelere nazaran daha üstün özelliklere sahip olarak klonlandığımızı belirtiyorlar, sonrasında da zaten bölük komutanı olduğumuzu öğreniyoruz. bölüğümüzdeki diğer komandolar tam da bir takımda olması gerektiği gibi bir sharp shooter, bir engineer ve bir heavy fighter. ama aslında hepsinin elinden herşey geliyor, yani kapıları her zaman engineer hacklemiyor, snipe positionlara her zaman sharp shooter gitmiyor. o anda kim boşsa koşup hallediyor işi. ekibimizle beraber cumhuriyet ordusu saflarında ayrılıkçılara karşı görevlere gönderiliyor, bol bol droid ve yaratık avlıyoruz.--- spoiler ---ilk olarak geonosis gezegenine gidip bir droid fabrikasını kullanılmaz haler getirdikten sonra, büyük bir droid ordusunun yüklenmiş olduğu bir nevi kargo gemisi olan core ship’e girip onu sabote ediyor ve havalanmasını engelliyoruz. açık söylemek gerekirse starship troopers’tan sonra oynamaya başladığım bu oyunda karşıma ilk düşmanlar olarak geonisian böceklerinin çıkması bende ilk başta “yine mi böcek ula!” tepkisine yol açtı ve biraz canımı sıkmadı değil. geonosis görevinin ardından irtibatın kesildiği bir cumhuriyet saldırı gemisine (şu üçgen olanlar, imparatorluk destroyerlerinin ataları) noolmuş diye bakmaya gidiyoruz. tabii ki geminin ayrılıkçılar tarafından ele geçirildiğini görüp gemiyi temizliyoruz. burada düşman olarak yine bol bol droid ve trandosianlarla kapışıyoruz. gemiyi temizledikten sonra biz operasyon yaparken yanımıza yanaşan bir ayrılıkçı savaş gemisini yardım gelene kadar oyalayıp, cumhuriyet filosunun onu indirmesini sağlıyoruz. bir sonraki ve son görevde kashyyyk gezegenine gidiyor, ayrılıkçılar tarafından işgal edilmeye çalışılan wookie gezegeninde wookilerin yanında çarpışıyoruz. bu son görev diğer iki görevin toplamından bile uzun sürüyor.--- spoiler ---görevlerden sonra oynanışa bir bakalım. oyunda başta belirttiğim üzere dört kişilik bir grubun üyesiyiz. bölük komutanı olarak da diğerlerine emirler verip çatışmaları yönetiyoruz. genel olarak taktiksel bir ekleme yapılmaya çalışılmış olsa da, yaptığımız arenaya girince adamlarımızı zaten işaretlenmiş olan siperlere yollamanın ötesine geçmiyor. bu siperlerin ardına geçen diğer komandolar, sipere göre keskin nişancılık yada el bombası atma atraksiyonlarında bulunuyorlar. zaten arenaya girer girmez bu siperleri bulup adamları oralara göndermek çok gerekli, açık alanda çatışmaya yakalanırsak sayıca az olmak büyük bir dezavantaj oluyor. görevlerde bol bol bilgisayar hackleme, sağa sola bomba yerleştirme gereklilikleri doğuyor, bu işlemler de çatışmanın ortasında yerine göre 10 saniye, 20 saniye hatta 1 dakika kadar savaşmadan savunmasız şekilde o işle uğraşmamıza yol açıyor. bu sırada adamlarımızın bizi iyi koruyabilecek şekilde yerleştirilmiş olmaları önem kazanıyor. tabi bu hack ve bomba yerleştirme olaylarını biz yapmayıp adamlarımızdan biri görevlendirip onu koruma opsiyonu da var ki ben daha çok böyle yaptım. bunun dışında oyun herhangi bir yenilik sunmuyor. oyunda neredeyse ölümsüzlük gibi bir durum var. sağlık sıfırlanırsa ölmüyor, incapacitated olarak yere serilip kalıyoruz, squad matelerimizden biri gelip elektro-şokla bizi tekrar ayağa dikiyor. biz de diğer squad matelerimizi aynı şeklide ayaklandırabiliyoruz, bunun dışında zaten oyunda bol bol sağlık terminalleri bulunmakta. tek ölüm olayı bütün squad matelerin incapacitated olması durumda gerçekleşiyor ki o da bütün oyun boyunca normal zorluk seviyesinde anca 2 yada 3 kere oluyor.silah olarak 4 çeşit komando silahı ve bir çeşit düşman/müttefik silahı taşıyabiliyoruz. şarjlı bir pistol’ümüz var, cephane gerektirmiyor, ancak yavaş ateş etmek gerekiyorki devamlı şarjlı kalsın, yoksa 7 mermiyi birden boşaltıp şarjı beklemek daha kötü oluyor. ikinci olarak devamlı kullanacağımız bir assault rifle’ımız var. bildiğin makinalı, pek güçlü değil özellikle de ağır zırhlı droidlere karşı pek işe yaramıyor. üçüncü silahımız bir siper rifle, dördüncü silah ise anti-armor patlayıcı atan bir silah. bu iki, üç ve dördüncü silahlar aynı tüfeğin modifikasyonları, yani assault rifle’ı kullanırken sniper’a dönersek tüfek değişip sniper moduna geçiyor falan filan. düşman/müttefik silahları genellikle etkisiz ancak kodu mu oturtanları da var. bu silahlar trandosianların kullandığı shotgun, makinalı (bu ikisi güçsüz) ve mitralyöz (bu ortalığı dağıtılıyor ama ağır olduğu için hareketlerimizi ağırlaştırıyor), geonosianların lazer beam oluşturan kola takılan aparatları (bu göreceli olarak güçlü bir silah) ve wookielerin enerji okları atan güçsüz dürbünlü arbaletleri ve güçlü ama ağır roket atarları. bunlardan ancak bir tanesini taşıyabiliyoruz, başka bir tanesini ancak elimizdekini attıktan sonra alabiliyoruz. oyun sırasında bunların yanısıra bol bol mounted gun çeşitlerine rastlıyoruz, bunları istersek biz kullanabiliriz yada komandolarımızdan birine kullandırtabiliriz. komandolara kullandırtmak daha mantıklı çünkü kendileri bu silahlarda özellikle iyi nişancılar ve silahları etkili bir şekilde kullanıyorlar. bunların dışında üç çeşit de el bombası var, biri klasik bomba, bir termal patlama yaratıyor ve oldukça etkili, son modelse bir elektirik şokuyla droidleri belirli bir süre için hareket edemez duruma getiriyor, özellikle spider droidlere karşı çok işe yarıyor. jedi olmadığımız için light saber’ımız yok, sadece bir kere assult ship görevinde yerde bir tane görüp eski çağın eski silahı deyip geçiyoruz yanından.düşmanlara gelirsek organik rakipler pek tehlike oluşturmuyorlar. bir tek trandosianların mitralyöz taşıyan elit komandoları biraz zorlu, nedeniyse silahlarının çok güçlü olması. uzaktan sniper rifle ile işlerini görmek en iyisi çünkü güçlü siper rifle’ımız düşmanın acı içinde iki büklüm olmasını ve ateş etmeyi kesmesini sağlıyor. droidlerin en güçsüzleri olan ince robotlar herhangi bir sorun teşkil etmiyor ancak super battle droidler kalın zırhları nedeniyle yüksek adetlerde (3 yada daha fazla) gelirlerse sorun yaratabiliyorlar. bunlara sniper rifle ve anti-armor silah iyi gidiyor. sniper rifle bile bunların üzerinde biraz güçsüz kalsa da, anti-armor’un bir mermisi bir super battle droid’i uçurabiliyor. ama sorun anti-armor’un sadece 4 adet mermisini taşıyabiliyor olmamız ve anti-armor’un büyük splash damage vermesi, yani bu silahı kullanırken güvenli uzaklıkta olmaya dikkat etmek gerek. bunlar dışında yuvarlanarak hareket eden çevresinde güç kalkanı olan droidler var, orta derece tehdit yaratıyorlar. spider droid adlı tank kıvamındaki droidler en zor parçalanan robotlar. sadece ufak bir bölgelerinden hasar alıyorlar, yani temiz sniper işi gerekiyor, öte yandan doğal olarak el bombası veya roketlere de duyarlılar. droid dispenser adlı içinden devamlı droid çıkartan kutular var, hemen üzerine bomba yerleştirilip uçurulması gerekiyor yoksa içindeki droidler bitene kadar 30 kadar robot salıyorlar ortalığa, özellikle super battle droid dispenserlar tehlike yaratıyor. bir droid dispenser’a bomba yerleştirmek 20 saniye gibi uzun bir süre alıyor, bu aletler görüldüğü anda komandolardan birine bomba yerleştirme emrinin verilmesi elzem. bazı yerlerde düşman mounted gunlarıyla karşılaşıyoruz, ayrıca düşman turretları da var ancak pek zorlayıcı olmuyorlar. bir başka tehlikeli olabilecek düşmansa general graveus’un melee attack yapan elit korumaları. genel olarak bize değil komandolarımıza dalıyorlar, o yüzden uzaktan anti-armor yada sniper rifle ile işlerini halledebiliyoruz.yapay zeka pek parlak değil. misal olarak droid dispenserlardan çıkan droidler kıçlarının dibinde dispensera bomba yerleştiren komandoya değil diğer komandolara saldırıyorlar, bombayı yerleştiren rahat rahat işini görüyor. bazı düşmanlar direk bizi gözlerine kestirip bütün squadın arasından geçmeye çalışıp, diğer komandolara çarpmak gibi salaklıklar yapıyorlar, bazen de koşa koşa bütün squadın arasından geçip gidebiliyorlar. ayrıca sağlığımız düştükçe düşmanlar süper ıskalamaya başlıyorlar, sanki vurmaktan kaçınıyorlarmış gibi oluyor.oyun grafik motoru olarak unreal 2 motoru kullanıyor. güzel ve temiz grafikler var. tek sorun wookielerin kürkleri. dev wookieler kalın kürklü yaratıklardan çok entlere benzemişler, kürkleri sanki ağaç kabuğuymuş gibi duruyor.sonuç olarak star wars evreninde geçen, bizi attack of the clones’da sondaki büyük savaş sırasında havalanırken düşürüldüğünü gördüğümüz büyük yuvarlak* geonosis gemisinin, bir republic assult ship’in ve wookie şehirlerinin içine sokan, buraları ayrıntılarla görmemiz sağlayan, benim gibi fps delisi star wars fanatikleri için çok eğlendirici ve güzel bir oyun. sonunda general yoda’yı hologram olarak bile olsa görmek de ayrı bir tat veriyor vallahi.
(jupiterianvibe - 17 Ağustos 2006 22:45)
fps'lardan fazla hazetmeyen ve genelde bu tur oyunlara asiri elestirel yaklasan biri olsam da oynadigim en guzel fps oyunlarindan birisiydi. muhtesem inteface'i ile squad olayi varken bile kastirmadan da eglencenin tavan yapabilecegini, bitmek tukenmek bilmeyen bir adrenalin saganaginin altinda jedi olmadan da star wars evreninin ne kadar buyuleyici olabilecegini gosterebilmis, sacma sapan labirent ve anahtar kovalamacalari gibi kanimca gereksiz detaylarla ugrastirmak yerine oyuncuyu saf "action"in gobegine oturtmus muhtesem bir oyundur. kanimca kisa gibi gelmesinin sebebi de budur, yani diger oyunlarda labirentlerde dolasirken "oyun oynuyormus gibi" hissettiginiz ve kanimca acikcasi "bosa harcanan" zamani bu oyunda sadece ve sadece aksiyon pesinde kosarken harcayacaksiniz. mp3 gibi oyun denilebilir: minimum boyut, maksimum eglence! ayrica gerek grup icindeki diyaloglar, gerekse de senaryonun zenginligi oyunu bambaska bir boyuta tasiyor ve oynayani o atmosferin icine sokma konusunda ciddi anlamda basarili. kotor 1' den sonra sw evrenini bilgisayarimiza tasiyabilmis en basarili oyun demekte sakinca duymuyorum.devami yapilsin, onu da defalarca bitirelim.
(palefire - 17 Eylül 2005 15:44)
Yorum Kaynak Link : star wars republic commando