Süre                : 1 Saat 44 dakika
Çıkış Tarihi     : 31 Mart 2005 Perşembe, Yapım Yılı : 2005
Türü                : Cinayet,Bilim Kurgu,Heyecanlı
Taglar             : ölüm,Deney,enjeksiyon,Kafaya vurmak,Morg
Ülke                : Aruba,ABD
Yapımcı          :  Arc Productions , Emmett/Furla/Oasis Films (EFO Films) , Millennium Films
Yönetmen       : Tim Hunter (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Todd Slavkin (IMDB),Darren Swimmer (IMDB)
Oyuncular      : Ray Liotta (IMDB)(ekşi), Willem Dafoe (IMDB)(ekşi), Michelle Rodriguez (IMDB)(ekşi), Stephen Rea (IMDB)(ekşi), Polly Walker (IMDB)(ekşi), Kathleen Robertson (IMDB)(ekşi), Tim DeKay (IMDB)(ekşi), Mark Pickard (IMDB)(ekşi), Stewart Alexander (IMDB), Glenn Wrage (IMDB), Ivan Kaye (IMDB), Mark Letheren (IMDB), Anthony Warren (IMDB), Raicho Vasilev (IMDB), Mac McDonald (IMDB), Leroy Golding (IMDB), Mark Colleano (IMDB), Nick Brimble (IMDB), John Hansson (IMDB), Chico Andrade (IMDB), Maxim Gentchev (IMDB), Daniel Samuel (IMDB), Eric Meyers (IMDB), Jonas Talkington (IMDB), Boyan Kuzov (IMDB), Peter Petrov (IMDB), Victor Krasimirov (IMDB), Linda Russeva (IMDB), Dobrin Dosev (IMDB), Plamen Manassiev (IMDB), Joel Clark Ackerman (IMDB)

Control (~ Asesino) ' Filminin Konusu :
Efsanevi punk grubu Joy Division'un heyecan ve hüzün dolu hikayesi... Ian Curtis adlı genç müzisyen dönemin ve punk tarihinin en ünlü grubu olan Sex Pistols'ın bir konserinden çıktıktan sonra, aynı tarz müzik yapmaya karar verir ve Joy Division adlı grubu kurar. Curts'in liderliğindeki bu yeni punk grubu kısa sürede Manchester müzik piyasasını etkileyecektir. Bir anda yükselen ve 24 yaşında intihar eden Ian Curtis'in hikayesi eşi Debbie Curtis'in anıları eşliğinde anlatılıyor.


  • "bir zamanlar bir sözlük yazarıymış efendim kendisi. yad etmiş olalım..(bkz: böyle bir yazar aslında yok)"
  • "vurucu film.cidden vurdu yani.ian ın düştüğü berbat durumu izledik."
  • "oyunculukların çok başarılı olduğu bir filmdi. fakat, şunu da eklemek istiyorum ki; 24 hour party people'ı önceden izlememiş olsaydım bu film kesinlikle bende çok daha yoğun bir his bırakabilirdi."
  • "deborah curtisin iyilik meleği vefakar bi kadın olarak gösterilmesi dışında güzel film. e tabiian curtis daha derin anlatılabilirmiş. simdi bakınca pek de güzel gelmedi aslında."
  • "aynı zamanda bir person of interest karakteri."
  • "bu yıl keşfettiğim, hakkında pek bilgi bulamadığım, aquilotto isimli müzisyenin şarkısı. indie, dream-pop ve benzeri müzik tarzlarını dinleyenlerin beğenebileceği şarkı.edit: imla"




Facebook Yorumları
  • comment image

    siyah beyaz olmasıyla bile doğru bir şeyler ekseninde çekilmiş olduğu belli bi filmdir.üstelik filmin müziklerinde david bowie parmağının olması ian curtis için yapılmış çok büyük bi güzelliktir.her ne kadar bowie ona kelek atmışsa da (bkz: all the young dudes).

    hem david bowienin yaklaşmadığı filmlerin nasıl felakete yol açtığını yakın zamanda görmüşken çok çok iyi bi haber.
    (bkz: factory girl)


    (obscure59 - 11 Eylül 2007 15:40)

  • comment image

    oyunculukların çok başarılı olduğu bir filmdi.

    fakat, şunu da eklemek istiyorum ki; 24 hour party people'ı önceden izlememiş olsaydım bu film kesinlikle bende çok daha yoğun bir his bırakabilirdi.


    (marty mcfly - 23 Ekim 2007 13:49)

  • comment image

    beklentilerimi fazlasıyla karşılamış film. ian curtis rothmans içiyormuş bunu öğrendik, j g ballard okuyormuş, zaten atrocity exhibition şarkısı bunun fazlasıyla kanıtı. duvarında da koskaca bir velvet undertaker yazısı varmış. bekledim bekledim bir türlü film boyunca twenty four hours çalmadı ona bozuldum. ama intihar öncesi sözlerinde "so this is permanence, love shattered pride, what once was innocence, turned on its side" bulunması mest etti beni. izleyiciler de genel bir sinema havasından ziyade konsere gelmişiz havası vardı, biraz komiğime gitti. closer albümünün kayıt safhasını hiç göstermemişler garibime gitti, ya da ben kaçırdım bilemeyeceğim. ian curtis'in bir yıldız olmaktan öte aslında romantik tarafı üzerinde durulmuş ve olması gerektiği gibi yansıtılmış, 2 kadın arasındaki gidiş gelişi, evliliğini hata olarak nitelendirmesi ve git gide yükselişe geçen bir grubun üzerinde bıraktığı yükün onu kendi sonuna sürükleyişi çok güzel bir biçimde anlatılmış. kısacası kendisi de sıkı bir joy division hayranı olan anton corbijn müthiş bir iş çıkarmış.


    (nightcrawler - 25 Ekim 2007 21:06)

  • comment image

    emek gibi güzel bir yerde gömüldüğüm koltuğumda beni yapayalnız bırakan filmdir. karamsarlık denen oluşun o gün bugündür zihnime yapışmasını sağlamış olup,açılmış koca gözlerle evreni siyah beyaz görmeme sebebiyet vermiştir.

    (bkz: hep kahır)


    (carduelis - 5 Kasım 2007 00:56)

  • comment image

    ian curtis ve joy division hayranlığını perçinleyen filmdir.

    sam riley, oyunculuğuyla göz doldurur. ama daha önemlisi, yönetmen anton corbijn, kendine özgü klip estetiğiyle bu ilk uzun metraj çalışmasını hem görsel hem özgün anlatım açısından kotarmıştır.

    --- spoiler ---
    ian curtis'in çocuğunu sevdiği ender sahnelerin sonuncusunda, kamera çocuğun parmaklıklı beşiği içindedir ve ian'ı parmaklıklar arkasında görürüz. içinde bulunduğu duruma güzel bir göndermedir. bir başka detay, ama bu kez eğlenceli olanı, ian curtis'in joy division elemanlarına, hala bir vokale ihtiyacınız var mı, diye sorduğu anda dikkati çeker. eş zamanlı olarak arkadaki ışıklı sex pistols yazısı söner. film boyunca gülümsenebilen ender anlardandır.
    ---
    spoiler ---


    (si murg - 14 Kasım 2007 20:13)

  • comment image

    ian curtis'i bekleyerek izledigim filmdi... tüm film boyunca kontrol grubu ve deney grubu bilmem neleri ile birlikte katilleri placebo etkisini, şunu bunu aklımda tutmaya çalışırken tüm bunların nereden joy division'a baglanacagını beklemiştim. hatta katilin ian curtis oldugunu bile düşünmüş bir zavallıydım yanlış kontrol filmini izledigimde.


    (sinemsal - 9 Kasım 2010 20:18)

  • comment image

    her şeyiyle şahane bir film, çok etkileyici. özellikle love will tear us apart'ın duyulmasından hemen önceki sahne çok güzeldir.

    --- spoiler ---

    +do you want to sleep with other men?
    -that's a strange question.
    +because.. if you did.. it'd be ok. i'd be ok.
    -are you being serious? when you say a thing like that it makes me think you don't love me anymore.
    +i don't think i do.

    ve şarkı başlar..

    love will tear us apart again..

    ---
    spoiler ---


    (binjip - 7 Mart 2011 11:37)

  • comment image

    ian curtis'in varoluş problemlerinin daha doğarken üzerinde ortalama bir insandan birmilyonyüzbin kat daha fazla baskı yaptığını ve bu ağırlığın çok genç sayılabilecek bir yaşta bu genç adamı orta yerinden kırdığını düşünmüşümdür. ama filmde daha çok şan-şöhret-hastalık-iki kadın arasında kalmışlık filan derken o karışıklıkta peydah olmuş bir ruh hali gibi görünmekte. aslında bu kadar basit değil. hep bir bıkkınlık, zihninde hep bir "nerdeyim ben" ve daha da korkunç bir soru olarak "neden?" yankılanan insanlardandı sanki ian, az çok bilinen portresine göre. biraz bu kısmı es geçilmiş. biraz arkada kalmış.

    bunun dışında mükemmel bir film, sam riley ne kadar iyi oynamış, konuşmaya gerek yok.

    gerçekten bu kadar iyi olabileceğini beklemiyordum filmin. bir joy divison sever olarak. vurucu bir filmdi.


    (potidik - 11 Ekim 2011 09:20)

  • comment image

    ian curtis'le tanışmamı sağlayan film. filmde ilk önce dikkatimi çeken o ilginç dans hareketleri olmuştu. kendi doğasını yansıtan, yani doğal ruh halini ortaya koyan bir şey bence o sayko dansı. sayko dansı demeyelim şimdi, ayıp olur. epilepsi dansı diyerek düzeltelim. duygusal bir yaklaşımdan uzak olacak belki, ama bu adamı intihara sürükleyen şeyin maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisinde karşılığı olduğuna inanıyorum. bu hiyerarşiye göre eksik olan şeyler nelerdi? güvenlik ihtiyacı ve ait olma ihtiyacı. kendini güvende hissetmemesi doğal, epilepsi hastası biri kendini ne kadar güvende hissedebilir ki? bu hastalığın nüksettiği anlarda bir şeylere muhtaç kalıyor olması, belki de hiçbir zaman kabul edemediği bir gerçekti. hiyerarşideki basamaklardan biri tam anlamıyla doyurulmadan, bir diğer basamakta doyuma ulaşmanın imkanı yok. e haliyle güven ihtiyacını karşılayamayan biri, hiçbir şekilde kendini tam anlamıyla bir yere ait hissedemez. belki de film boyunca bize ian'la ilgili en çok yansıtılmaya çalışılan his, bu histi. fakat bunun arka planındaki güven hissinin eksikliği pek yansıtılamadı gibi. tabii bu birazcık da ian'ın iç dünyasıyla ilgili bir durum olduğu için, gerçek yaşamı boyunca dışarıya böyle bir eksikliği yansıttığına pek ihtimal vermiyorum.


    (amabaskabirnickyapdedi - 8 Mayıs 2014 22:20)

Yorum Kaynak Link : control