The Phantom of the Opera (~ Gaston Leroux's The Phantom of the Opera) ' Filminin Konusu : Dahi bir müzisyen yüzündeki maskesiyle operada gizli saklı yaşamakta, bu arada Christine'e dersler vermektedir. Kızın patronuna aşık olmasıyla Phantom'un gazabı operayı saracaktır.
The Phantom of the Opera at the Royal Albert Hall(2011)(8,8-5892)
The Phantom of the Opera(1925)(7,7-14953)
The Phantom of the Opera(1990)(7,5-1368)
The Phantom of the Opera(2004)(7,3-109389)
Phantom of the Opera(1943)(6,5-5678)
The Phantom of the Opera(1962)(6,4-2446)
Bloodlust: Subspecies III(2008)(6,0-1287)
Popcorn(1991)(5,7-3322)
The Phantom of the Opera(1983)(5,6-318)
The Phantom of the Opera(1991)(4,7-107)
Il fantasma dell'opera(1998)(4,2-4855)
Phantom of the Opera(2014)(3,4-16)
2004 yapımı filmi ile akıllara durgunluk veren müzikal. üzüntülüyüm ki sadece 1986 müzikalinin müziklerini bulabildim ve filmi izleyebildim. film kesinlikle görkemli, genellikle sahneden perdeye uyarlamanın sebep olduğu ufak hataların ve saçmalıkların haricinde son derece görkemli. andrew lloyd webber'a müziklerinden dolayı ne kadar hayran olsam az, aynı insanın ruhunu saran*, okşayanall i ask of you, sakinleştirirken müziğin akışına bıraktıran*, coşturan*, aşık ettiren*, heyecanlandıran* ve eğlendiren* başka bir müzikal tanımıyorum henüz. senaryo zaten çok sağlam ve o kadar güzel ki film müzikalin kitaptan sadeleştirdiğini gerçekten sadık kalarak yine de sadeleştirse bile hala derinliğini ve christine raoul ve phantom arasındaki muhteşem ilişkiyi son derece iyi yansıtmış. oyunculuk konusunda ise diyebileceklerim az, gerçekten hepsi vasatın oldukça üstünde. christine rolü için bir miktar genç olan emmy rossum bile bütün eleştrilere rağmen gayet iyi benim gözümde. yalnız iki sahnede devreleri yakmış gibi bakıyordu o da fazla coşkudan olsa gerek -think of me'nin sonundaki sözsüz la la la bölümü ve the point of no return sahnesinde merdivenlerden çıkarken attığı bakışlar-. fazla geniş ağzı bile o kadar sırıtmadı diyebilirim*.gelelim görselliğe, bu konuda sinemanın sahne üzerindeki üstünlüğü tartışılamaz. gerek renklerin kullanımı gerek sahneler ihtişamın en müthiş örneklerini sergiliyorlar. ilk sahnede avizenin tepeye çekilmesiyle başlayan görsel şölen, phantom'un inine christine ile ilk gidişi, maskeli balo, don juan -the point of no return- sahnesi ve final sahnesi ile doruğa çıkıyor. en güzel kısmı da sonunun bağlanışı, ben bu kadar güzel bitebileceğini tahmin etmiyordum. genelde trajediye bağlarlar sonunu phantom yanlışlıkla christinei öldürür, raoul phantomu öldürür sonra kendini öldürür veya farklı bir kombinasyon yaparlar oyunun içine ederler diye bekliyordum ama önce şapkamı çıkardım sonra yerlere kadar eğildim. her yönüyle dört dörtlük bir görsel ve işitsel şölen. hatta müzikalden bir alıntı ile "hard as lightning soft as candle light".not: ayrıca ufak bir not düşmek isterim ki 1986 yapımı müzikali 3.3 milyar dolar hasılat yapmıştır bugüne kadar. not ufak, para değil. wikipedia'nın yalancısıyım.
(jesters cap - 4 Kasım 2006 21:26)
sanılanın aksine iron maiden nın parçası "the phantom of the opera" değil sadece "phantom of the opera" dır
(iron maiden fan - 29 Mayıs 2002 03:42)
filme ait bir şarkıdan:--- alıntı ---"boşlukta doğmuş vahşetin çocuğuyalnız kalmayı öğrenkaranlıkta yolunu bulmayı öğrenkim sana yardımcı olacak?kim seni rahatlatıp sana bakacak?yalnız kalmayı öğrentek yoldaşın olmayı öğren!..dünyayı boşuna hayal etmeorada sana sarılacak kollar olduğunu...her zaman biliyordun kalbinin yalnız olduğunuyalnızlığına gül şimdivahşetin çocuğu, yalnız kalmayı öğren!sevmeyi öğren yalnız yaşanmış hayatıyalnız kalmayı öğrenhayat yaşanabilirhayat sevilebilir tek başına..."--- alıntı ---
(kitarobit - 20 Haziran 2010 23:15)
filmini ağzım sulanarak izlemiştim, benim için müzikleriyle ve hikayesiyle çok özeldi. izlerken bir gün bunu broadway'de izleyeceğimi hiç hayal etmediğimden inanılmaz tatmin etmişti diyebilirim. ta ki majestic theatre'da izleyene dek. o nasıl bir şölendir, üç boyutlu film o efekt delisi filmlere değil buna denilmeliydi bence. gözümüzün önünde hareket eden dekorlar, bir saniye bekleme olmada akıp giden sahne, müzikler, oyunculuklar. çok etkileyiciydi. sanırım dünya gözüyle bunu da yaptığım için inanılmaz mutluyum. anlatırken bile tüylerim diken diken oluyor, yolu geçecek birine parayı marayı düşünmeden bir an önce gitmesini öneririm.
(swanqueen - 19 Şubat 2012 09:49)
her dinlediğimizde tüylerimizi diken diken yapmayı başarabilmiş bi müzikal.en güzel yanı da geçişler,operadaki panik,çığlıklar..-whose is that voice,who is that in there(phantom tabiki salak raoul ehehe)-christinee,angeell..dınnnn dın dın dın dın dınnnnnnn
(murron - 29 Ocak 2001 00:19)
sir andrew lloyd webber'in muhteşem ötesi eseri. sözleri charles hart ve richard stilgoe tarafından yazılmıştır.. kitabı ise yine sir andrew lloyd webber ve richard stilgoe tarafından kaleme alınmıştır.. netekim 10 yıldan beri bıkmadan usanmadan dinlerim ve hala en büyük hayallerimden biri ingiltere de original cast ten dinleyebilmektir.. bu şansa erişebilmiş arkadaşlarada gıpta ile bakarım.. edit: neyse broadway'de izledikte basimiz goge erdi. original cast mi? degil.. olsun, buna da sukur..---think of me ---christine:think of methink of me fondly, whenwe've said goodbyeremember meonce in a while, pleasepromise me you'll trywhen you find,that once again you longto take your heart back,and be freeif you ever find a moment,spare a thought for mewe never saidour love was evergreenor as unchanging as the sea...but if you can still remember,stop and think of methink of all the thingswe've shared and seen,don't think about the thingswhich might have beenthink of methink of me waking, silentand resigned...imagine me, trying too hard toput you from my mind...recall those days,look back on all those times,think of the thingswe'll never do...there will never be a day wheni won't think of yourhoul:can it be, can it be christine...bravo!what a change,you're really not a bitthe gawkish girl that once you wereshe may not remember me,but i remember herchristine:we never saidour love was evergreenor as unchanging as the sea...but please promise me,that sometimesyou will think of me! ---angel of music---audiencebravi, bravi, bravissimi!megwhere in the worldhave you been hiding?really - you were perfecti only wishi knew your secretwho is this newtutor?christinefather once spoke of an angeli used to dream he'd appearnow as i sing i can sense himand i know he's herehere in this room he calls me softlysomewhere inside, hidingsomehow i know he's always with mehe, the unseen geniusmegchristine, you must have been dreamingstories like this can't come truechristine, you're talking in riddlesand it's not like youchristineangel of music, guide and guardiangrant to me you glorymegwho is this angel?this...bothangel of music, hide no longersecret and strange angelchristinehe's with me even nowmegyour hands are coldchristineall around memegyour face, christine, it's whitechristineit frightens memegdon't be frightened---the phantom of the opera---christinein sleep he sang to mein dreams he came that voice which calls to me and speaks my name and do i dream again for now i find the phantom of the opera is there inside my mindphantomsing once again with meour strange duet my power over you grows stronger yet and though you turn from me to glance behind, the phantom of the opera is there inside your mindchristinethose who have seen your face draw back in fear, i am the mask you wear . .phantomits me they hearbothyour/my spirit and your/my voice in one combine, the phantom of the opera is there inside your/my mindvoicesthe phantom of the opera, beware the phantom of the operaphantomin all your fantasy you always knew that man and mystery . .christinewere both in youbothand in this labyrinthwhere night is blind the phantom of the opera is here/there inside your/my mindphantomsing my angel of musicchristinehe's there the phantom of the operaphantomsingchristineahhhhh. . . .phantomsingchristineahhhhh. . . .phantomsing for mechristineahhhhhh. . . .phantomsing my angel of musicchristineahhhhhh. . . .phantomsing for me !christineahhhhhhh ! ---the music of the night---night time sharpens, heightens each sensationdarkness stirs and wakes imaginationsilently the senses abandon their defenceshelpless to resist the notes i writefor i compose the music of the nightslowly, gently, night unfurls its splendourgrasp it, sense it, tremulous and tenderhearing is believingmusic is deceivinghard as lightning, soft as candlelightdare you trust the music of the nightclose your eyes for your eyes will only tell the truthand the truth isn't what you want to seein the dark it is easy to pretendthat the truth is what it ought to besoftly, deftly, music shall carress youhear it, feel it, secretly possess youopen up your mindlet your fantasies unwindin this darkness which you know you cannot fightthe darkness of the music of the nightclose your eyes, start a journey through a strange, new worldleave all thoughts of the world you knew beforeclose your eyes, and let music set you freeonly then can you belong to mefloating (floating), falling (falling), sweet intoxicationtouch me (touch me), trust me (trust me), savour each sensationlet the dream beginlet your darker side give into the power of the music that i writethe power of the music of the nightyou alone can make my song take flighthelp me make the music of thehelp me make the music of the night... ---prima donna---andreyour public needs you!firminwe need you, too!carlotta (unassuaged)would you notrather have yourprecious littleingenue?andre/firminsignora, no!the world wants you!(the managers adopt their most persuasive attitudes)andre/firminprima donnafirst lady of the stage!your devoteesare on their kneesto implore you !andrecan you bow outwhen they're shoutingyour name?firminthink of how they alladore you!bothprima donna,enchant us once again!andrethink of your muse . . .firminand of the queuesround the theatre!bothcan you deny us the triumphin store?sing, prima donna, once more!(carlotta registers her acceptance as themanagers continue to cajole and the others reflect variously on the situation)raoulchristine spoke of an angel . . .carlotta (to herself, in triumph)prima donnayour song shall live again!andre/firmin (to carlotta)think of your public!carlottayou took a snubbut there's a publicwho needs you!giry (referring to christine)she has heard the voiceof the angel of music . . .andre/firmin (to carlotta)those who hear your voiceliken you to an angel!carlottathink of their cryof undyingsupport !raoulis this her angel of music . . .?andre (to firmln)we get our opera . . .firmin (to andre)she gets her limelight!carlottafollow where the limelightleads you!megis this ghostan angel or a madman . . .?raoulangel or madman . . .?andre/firmin (aside)leading ladies are a trial!giryheaven help you,those who doubt . . .carlottayou'll sing again,and to unendingovation!raoulorders! warnings!lunatic demands!girythis miscastingwill invite damnation . . .andre/firmintears . . . oaths . . .iunatic demandsare regular occurrences!megbliss or damnation?which has claimed her . . .?carlottathink how you'll shinein that final encore!sing, prima donna,once more!giryoh fools, to have flouted his warnings!raoulsurely, for her sake . . .megsurely he'll strike back . . .andre/firminsurely there'll be further scenes -worse than this!girythink, beforethese demands are rejected!raoul. . .i must seethese demands are rejected!meg. . . if his threatsand demands are rejected!andre/firminwho'd believe a diva happy to relieve a chorus girl, who's gone and slept with the patron?raoul and the soubrette, entwined in love's duet!although he may demur, he must have been with her!meg/raoulchristine must be protected!carlottao, fortunata!non ancorabbandonata!andre/firminyou'd never get awaywith all this in a play,but if it's loudly sungand in a foreign tongueit's just the sort of storyaudiences adore, in fact a perfect opera!raoulhis game is over!girythis is a gameyou cannot hope to win!raouland in box fivea new game will begin . . .giryfor, if his curse is on this opera . . .megbut if his curse is on this opera . . .andre/firminprima donnathe world is at your feet!a nation waits,and how it hatesto be cheated!carlottathe stress that falls upon afamous prima donna!terrible diseases,coughs and colds and sneezes!still, the dryest throatwill reach the highest note,in search of perfectopera!meg/giry. . . then i fear the outcome . . .raoulchristine plays the pageboy,carlotta plays the countess . . .giry. . . should you dare to . .meg. . . when you once again . . .alllight up the stagewith that age oldrapport!sing, prima donna,once more!phantom's voiceso, it is to be war between us! if these demands are not met, a disaster beyond your imagination will occur!allonce more!---all i ask of you---raoulno more talk of darkness,forget these wide-eyed fears;i'm here, nothing can harm you,my words will warm and calm you.let me be your freedom,let daylight dry your tears;i'm here, with you, beside you,to guard you and to guide you.christinesay you love me every waking moment,turn my head with talk of summertime.say you need me with you now and always;promise me that all you say is true,that's all i ask of you.raoullet me be your shelter,let me be your light;you're safe, no one will find you,your fears are far behind you.christineall i want is freedom,a world with no more night;and you, always beside me,to hold me and to hide me.raoulthen say you'll share with me one love, one lifetime;let me lead you from your solitude.say you need me with you, here beside you,anywhere you go, let me go too,christine, that's all i ask of youchristinesay you'll share with me one love, one lifetime;say the word and i will follow you.togethershare each day with me,each night, each morning.christinesay you love me!raoulyou know i do.raoul &christinelove me, that's all i ask of you. ---masquerade---m'sieur firmin? m'sieur andre? dear andre what a splendid party! the prologue to a bright new year! quite a night! i'm impressed! well, one does one's best ... here's to us! i must say, all the same, that it's a shame that 'phantom' fellow isn't here! masquerade! paper faces on parade ... masquerade! hide your face, so the world will never find you! masquerade! every face a different shade ... masquerade! look around - there's another mask behind you! flash of mauve ... splash of puce ... fool and king ... ghoul and goose ... green and black ... queen and priest ... trace of rouge ... face of beast ... faces ... take your turn, take a ride on the merry-go-round ... in an inhuman race ... eye of gold ... thigh of blue ... true is false ... who is who ...? curl of lip ... swirl of gown ... ace of hearts ... face of clown ... faces ... drink it in, drink it up, till you've drowned in the light ... in the sound ... but who can name the face ...? masquerade! grinning yellows, spinning reds ... masquerade! take your fill - let the spectacle astound you! masquerade! burning glances, turning heads ... masquerade! stop and stare at the sea of smiles around you! masquerade! seething shadows breathing lies ... masquerade! you can fool any friend who ever knew you! masquerade! leering satyrs, peering eyes ... masquerade! run and hide - but a face will still pursue you!what a night what a crowd! makes you glad! makes you proud! all the creme de la creme! watching us watching them and all our fears are in the past! six months... of relief!of delight! of elysian peace! and we can breathe at last! no more notes! no more ghost! here's a health! here's a toast: to a prosperous year! to the new chandelier! and may its splendour never fade! six months! what a joy! what a change! what a blessed release! and what a masquerade! think of it! a secret engagement! look - your future bride! just think of it! but why is it secret? what have we to hide? please, let's not fight ... christine, you're free! wait till the time is right ...when will that be? it's an engagement, not a crime! christine, what are you afraid of? let's not argue ... let's not argue ... please pretend ... i can only hope i'll ... you will ... ... understand in time ...masquerade! paper faces on parade! masquerade! hide your face, so the world will never find you! masquerade! every face a different shade! masquerade! look around - there's another mask behind you! masquerade! burning glances, turning heads ... masquerade! stop and stare at the sea of smiles around you! masquerade! grinning yellows, spinning reds ... masquerade! take your fill - let the spectacle astound you! why so silent, good messieurs? did you think that i had left you for good? have you missed me, good messieurs? i have written you an opera! here i bring the finished score - "don juan triumphant" ! i advise you to comply - my instructions should be clear - remember there are worse things than a shattered chandelier ... your chains are still mine - you will sing for me! madame giry. madame giry ... monsieur, don't ask me - i know no more than anyone else. that's not true. you've seen something, haven't you ? i don't know what i've seen ... please don't ask me, monsieur ...madame, for all our sakes ... very well. it was years ago. there was a travelling fair in the city. tumblers, conjurors, human oddities ... go on ... and there was ... i shall never forget him: a man ... locked in a cage ... in a cage ... ? a prodigy, monsieur! scholar, architect, musician ... a composer ... and an inventor too, monsieur. they boasted he had once built for the shah of persia, a maze of mirrors ... who was this man ...? a freak of nature ... more monster than man ... deformed ...? from birth, it seemed ...my god ...and then ... he went missing. he escaped. go on. they never found him it was said he had died ... but he didn't die, did he? the world forgot him, but i never can ... for in this darkness i have seen him again ...and so our phantom's this man ...i have said too much, monsieur. and there have been too many accidents ... accidents?! too many ...madame giry ...! ---wishing you were somehow here again---you were oncemy one companion . . .you were allthat mattered . . .you were oncea friend and father -then my worldwas shattered . . .wishing you weresomehow here again . . .wishing you weresomehow near . . .sometimes it seemedif i just dreamed,somehow you wouldbe here . . .wishing i couldhear your voice again . . .knowing that inever would . . .dreaming of youwon't help me to doall that you dreamedi could . . .passing bellsand sculpted angels,cold and monumental,seem, for you,the wrong companions -you were warm and gentle . . .too many yearsfighting back tears . . .why can't the pastjust die . . .?wishing you weresomehow here again . . .knowing we mustsay goodbye . . .try to forgive . . .teach me to live . . .give me the strengthto try . . .no more memories,no more silent tears . . .no more gazing acrossthe wasted years . . .help me saygoodbye. ---the point of not return---don juan (phantom - behind the curtain)passarino - go away!for the trap is set and waits for its prey . . .(passarino leaves. christine (aminta) enters. she takes off her cloak and sits down. looks about her. no- one. she starts on an apple. the phantom, disguised as don juan pretending tobe passarino, emerges. he now wears passarino's robe, the cowl of which hides his face. his first words startle her)don juan (phantom)you have come herein pursuit ofyour deepest urge,in pursuit ofthat wish,which till nowhas been silent,silent . . .i have brought you,that our passionsmay fuse and merge -in your mindyou've alreadysuccumbed to medropped all defencescompletely succumbed to me -now you are here with me:no second thoughts,you've decided,decided . . .past the pointof no return -no backward glances:the games we've playedtill now are atan end . . .past all thoughtof "if" or "when" -no use resisting:abandon thought,and let the dreamdescend . . .what raging fireshall flood the soul?what rich desireunlocks its door?what sweet seductionlies beforeus . . .?past the pointof no return,the final threshold -what warm,unspoken secretswill we learn?beyond the pointof no return . . .aminta (christine)you have brought meto that momentwhere words run dry,to that momentwhere speechdisappearsinto silence,silence . . .i have come here,hardly knowingthe reason why . . .in my mind,i've alreadyimagined ourbodies entwiningdefenceless and silent -and now i amhere with you:no second thoughts,i've decided,decided . . .past the pointof no return -no going back now:our passion-playhas now, at last,begun . . .past all thoughtof right or wrong -one final question:how long should wetwo wait, beforewe're one . . .?when will the bloodbegin to racethe sleeping budburst into bloom?when will the flames,at last, consumeus . . .?bothpast the pointof no returnthe final threshold -the bridgeis crossed, so standand watch it burn . . .we've passed the pointof no return . . .(by now the audience and the police have realisedthat signor piangi is dead behind the curtain, and it is the phantom who sings in his place. christine knows it too. as final confirmation, the phantom sings):phantomsay you'll share withme onelove, one lifetime . . .lead me, save mefrom my solitude . . .(he takes from his finger a ring and holds it out to her. slowly she takes it and puts it on her finger.)say you want mewith you,here beside you . . .anywhere you golet me go too -christinethat's all i ask of . . .(we never reach the word 'you', for christine quitecalmly reveals the phantom's face to the audience. as the forces of law close in on the horrifying skull, the phantom sweeps his cloak around her and vanishes.meg pulls the curtain upstage, revealing piangi'sbody garotted, propped against the bed, his headgruesomely tilted to one side. she screams.)transformation to:reverse view of the stage(police, stagehands, etc. rush onto the stage inconfusion. also: andre, firmin, raoul, giry,carlotta and meg)carlottawhat is it? what has happened? ubaldo!andreoh, my god . . . my god . . .firminwe're ruined, andre - ruined!giry (to raoul)monsieur le vicomte! come with me!carlotta (rushing over to piangi's body)oh, my darling, my darling . . . who has donethis ...?(hysterical, attacking andre)you! why did you let this happen?(she breaks down, as piangi's body is carried off on a stretcher)girymonsieur le vicomte, i know where they are.raoulbut can i trust you?giryyou must. but remember: your hand at the level ofyour eyes!raoulbut why . . .?girywhy? the punjab lasso, monsieur. first buquet.now piangi.meg (holding up her hand)like this, monsieur. i'll come with you.giryno, meg! no, you stay here!(to raoul)come with me, monsieur. hurry, or we shall be toolate . . .---track down this murderer---(he hears the offstage voices of the pursuing mob) mob (offstage) track down this murderer! he must be found! phantom (moving off again) hounded out by everyone! met with hatred everywhere! no kind word from anyone! no compassion anywhere! christine, christine . . . why, why . . .? (raoul and giry appear above. they make their way down, meeting a pack of rats. glry screams and lowers her guard. the rats and the ratcatcher pass them. giry raises her hand again) giry your hand at the level of your eyes! raoul . . . at the level of your eyes . . . mob (offstage) your hand at the level of your eyes! giry he lives across the lake, monsieur. this is as far as i dare go. raoul madame giry, thank you. (she turns to go back up the slope. raoul looks at the water. he removes his coat and plunges in. the mob appears at the top of the slope. they come down to the lake edge, their torches flickering.) mob track down this murderer - he must be found! hunt out this animal, who runs to ground! too long he's preyed on us - but now we know: the phantom of the opera is there deep down below . . . he's here: the phantom of the opera . . . (they turn back up the slope. perhaps there is another way in. the gate to the lair descends, as the rest of the lair appears.) beyond the lake (the dummy of chrlstlne sits crumpled on a large throne. the phantom drags christine roughly out of the boat. she frees herself and backs away as he stares blackly out front. braving her terror, she addresses him fiercely). christine have you gorged yourself at last, in your lust for blood? (no reply) am i now to be prey to your lust for flesh? phantom (coldly) that fate, which condemns me to wallow in blood has also denied me the joys of the flesh . . . this face - the infection which poisons our love . . . (he lakes the bridal veil front the dummy, and moves slowly towards her) this face, which earned a mother's fear and loathing . . . a mask, my first unfeeling scrap of clothing . . . (he places the veil on her head) pity comes too late - turn around and face your fate: an eternity of this before your eyes! (they are almost touching. she looks calmly and coldly into his face) christine this haunted face holds no horror for me now . . . it's in your soul that the true distortion lies . . . (the phantom suddenly senses raoul's presence. behind the portcullis, raoul climbs out of the water) phantom wait! i think, my dear, we have a guest! (to raoul) sir, this is indeed an unparalleled delight! i had rather hoped that you would come. and now my wish comes true - you have truly made my night! raoul (pleading, grasping the bars of the gate) free her! do what you like only free her! have you no pity? phantom (to christine, dryly) your lover makes a passionate plea! christine please, raoul, it's useless . . . raoul i love her! does that mean nothing? i love her! show some compassion . . . phantom (snarls furiously at raoul) the world showed no compassion to me! raoul christine . . . christine . . . (to phantom) let me see her . . . phantom (drily) be my guest, sir . . (he gestures, and the fence rises. raoul enters) monsieur, i bid you welcome! did you think that i would harm her? why should i make her pay for the sins which are yours? (so saying, he takes the punjab lasso and, before raoul has a chance to move, catches him by the neck. the end of the rope, of which the phantom has let go, remains magically suspended in mid-air) (taunting) order your fine horses now! raise up your hand to the level of your eyes! nothing can save you now - except perhaps christine . . . (he turns to her) start a new life with me - buy his freedom with your love! refuse me, and you send your lover to his death! this is the choice - this is the point of no return! christine (to the phantom) the tears i might have shed for your dark fate grow cold, and turn to tears of hate . . . raoul (despairing) christine, forgive me please forgive me . . . i did it all for you, and all for nothing . . . christine (looking at the phantom but to herself) farewell my fallen idol and false friend . . . one by one i've watched illusions shattered . . . phantom past all hope of cries for help: no point in fighting - raoul either way you choose, he has to win . . . phantom for either way you choose, you cannot win! so, do you end your days with me, or do you send him to his grave? raoul (to phantom) why make her lie to you, to save me? christine angel of music . . . phantom past the point of no return - raoul for pity's sake, christine, say no! christine . . . why this torment? phantom . . . the final threshold . . . raoul don't throw your life away for my sake . . . christine when will you see reason . . .? phantom his life is now the prize which you must earn! raoul i fought so hard to free you . . . christine angel of music . . . phantom you've passed the point of no return . . . christine . . . you deceived me - i gave my mind blindly . . . phantom (to christine) you try my patience - make your choice! (she reflects for a moment, then with resolution moves slowly towards the phantom) christine (quietly at first, then with growing emotion) pitiful creature of darkness . . . what kind of life have you known . . .? god give me courage to show you you are not alone . . . (now calmly facing him, she kisses him long and full on the lips. the embrace lasts a long time. raoul watches in horror and wonder. the phantom lakes a lighted candle and holds it above raoul's head. a tense moment. but the suspended rope suddenly falls harmlessly - the phantom has burned the thread by which the noose was held. resigned, he addresses raoul, as we hear the offstage voices of the approaching mob) mob some: track down this murderer - he must be found! hunt out this animal, who runs to ground! too long he's preyed on us - but now we know: the phantom of the opera is there deep down below . . others: who is this monster, this murdering beast? revenge for piangi! revenge for buquet! this creature must never go free . . . phantom take her - forget me - forget all of this . . . leave me alone - forget all you've seen . . . go now - don't let them find you! take the boat - leave me here - go now, don't wait . . . just take her and go - before it's too late . . . go . . . go now - go now and leave me! (raoul and christine move off towards the boat. the phantom looks mockingly at his mask. the musical box starts up magically, and he listens to it) masquerade . . . paper faces on parade . . . masquerade . . . hide your face so the world will never find you . . . (christine re-enters and walks slowly towards him. she takes off her ring and gives it to the phantom) phantom christine, i love you . . . (she hurries off the phantom puts the ring on his finger) christine (in the distance, to raoul, as the boat pulls away in the shadow) say you'll share with me, one love, one lifetime . . . say the word and i will follow you . . raoul share each day with me . . . christine . . . each night . . . both . . . each morning . . . phantom (looking after her) you alone can make my song take flight - it's over now, the music of the night . . .
(imagine - 13 Ocak 2004 12:28)
zorlu'da izleyeceklere; kendilerine süper bir hediye verip, paraya kıyıp birinci kategoriden bilet almalarını önerdiğim rüya.çıkınca "ben bunu önden izlemeliydim" diye söyleneceğinize eminim çünkü.üç kitap az okuyun,iki paket az sigara için, bir hafta evde makarna yiyin...ama uyanıkken rüya görme şansını kaçırmayın.sahne arkasında bile bine yakın kişinin çalıştığı bir gösteriden söz ediyoruz!broadway'in en çok sergilenen eserinden söz ediyoruz!ölene kadar daha muhteşem bir eser okuyamayacağıma, daha harika bir gösteri izlemeyeceğime emin olduğumdan her fırsatta bir daha bir daha bir daha izleyeceğim. why so silentwhy so silent, good messieurs?did you think that ı had left you for good?have you missed me, good messieurs?
(somethingstupid - 7 Ocak 2015 19:25)
lütfen gidin. kendinize bir iyilik yapın ve gidin izleyin bu müzikali. zorlu'da ne kadar iyi sergilenebilir önyargısıyla yaklaşmayın zira cats'tir beauty and the beast'tir bunların hepsi halt etmiş yanında. (ki zamanında cats'e gidip ne övgüler dizmiştim (bkz: cats /@takma kirpikli huni) - avizenin biraz underrated kalması dışında falsosu yok bence. gerçekten kendiniz için bir şey yapın ve bu yapımı görün. vaktiniz varsa önce kitabı okuyun. çünkü hikayeyi iliklerinizde hissedebilmeniz için hayaletin acısına aşina olmanız gerek. o avize sallanmaya başlarken bile nefesinizin kesileceğine garanti veriyorum. biletleri taa kasımda ön sıradan alıp bir ay aç gezdik ama sapına kadar değdi. hala etkisindeyim. hala mırıldanıyorum.--- spoiler ---floating, falling, sweet toxicationtouch me, trust me, savour each sensationlet the dream begin, let your dark side give in--- spoiler ---
(takma kirpikli huni - 12 Nisan 2015 08:25)
dün gece izledim. hala etkisinden kurtulamadım. emilie lynn'in sesine aşkımı ilan ettim. çok iyi bir prodüksiyondu. toplam 24 tırla gelmiş adamlar. gerçekten iyi ki gittim, iyi ki gördüm. çok etkileyici, her anından ayrı keyif aldım. göze ayrı, kulağa ayrı hitap ediyor. 3 saat nasıl geçmiş diyeceğiniz bir şölen. fakat herkesin hissiyatı ve zevkleri farklıdır, çok büyük beklentilerle gidilmemesini tavsiye ederim. andrew lloyd webber ne acayip bir adammış onu anmadan geçemeyeceğim. bir romandan böyle bir müzikal yaratmak çok başka bir yetenek elbette.birkaç hafta bu müzikalle yatar kalkarım artık. iyice bir sindireyim. ruhum tazelensin.bir daha izlemek nasip olur inşallah, kim bilir belki broadway'de mesela...ne de güzel olurdu.
(you won t see me - 15 Nisan 2015 11:12)
bileti 2 ay öncesinden aldık, cumartesi gittik izledik. müzikal harika evet, dekor, kostümler, efektler, oyuncular, sesler, her şey on numara, ama o zorlu psm'e çok pis laflar hazırladım. amk muhteşem bir gösteri merkezi yapıyorsunuz, çok kaliteli showlar getiriyorsunuz, milletten eşşek yükü ile para alıyorsunuz, ki ben aldığımız bileti 2. kategori diye kodlamışım kafamda, sondan ikinci kategoriymiş meğersem ve de o paraya harbi öküz alırdık, neyse, sen git o kadar para ver ve hiçbir şey göreme, yani hani orda bir sahne var uzakta, o sahne bizim sahnemiz durumu da yok, sahne yok, görebileceğin bir sahne yok! neden? çünkü 2 kat balkon çıkmışlar, bizden utanmadan (cok özür diyerek fiyatını söylüyorum, cünkü aşırı oturdu içime) 135 tl aldıkları koltuklar o 2. balkonda ve sahneye kuş bakışı/dik bir konumda. yemin ediyorum sahneyi az biraz görebiliyor olsaydım sesimi cıkarmazdım, napalım pintilik yaptık, tabii böyle gözleri kısa kısa izlicez, bi dürbün alaydık bari yanımıza der, geyik yapardım da, lan adamların kelinden başka bişi gözükmüyor, tepeden oyuncuların üstüne bakıyorsun, tükürsem isabet ettirir miyim acaba diye düşünüyorsun falan?!?!? cumartesi öğleden sonraki gösteri oldukça boş olduğu için ilk perdeyi 2. kat balkonun en ön sırasında, ikinci perdeyi de bir kat aşağı inerek 1. kat balkonun ilk sırasında izledik, bak yine iyice adilik yapıp orkestra katına inmedik, ki evet yapabilirdik bunu. yine sahneyi tamamen göremedik, bir çok detayı kaçırdık ama paramızın hakkı olan bir sırada oturduk bence, daha fazlasını yapmadık ve bundan dolayı da utanmıyorum. sen utan asıl zorlu center psm. sahnedeki her ayrıntı inanılmaz önemli bir gösteri için sahneyi göremeyen yerden ve de gayet pahalıya bilet sattığın için, o salonu öyle yaptırdığın, o mimarlara onay verdiğin, müşteri sikmeye odaklı bir zihniyete sahip olduğun ve bizi bir nevi hak yemeye zorladığın için sen utan asıl. paranız varsa gidin en birinc kategoriden, ve hatta en önden alın biletinizi izleyin, öyle 3. 4. maaazallah 5. kategori falan (yani bizim yerimiz o kadar kötüyse 5. kategori anca sesleri duyuyordur herhalde) almayın sakın, paranıza yazık olur, gösteri boyunca sinirden kendinize hallenirsiniz.
(bitutam - 20 Nisan 2015 14:24)
bu parçanın çeşitli versiyonları olduğundan sözler biraz değişik olabilir: christine:in sleep he sang to me,in dreams he came...that voice which calls to me and speaks my name...and do i dream again? for now i find the phantom of the opera is there- inside my mind...phantom:sing once again with me our strange duet...my power over you grows stronger yet...and though you turn from me,to glance behind, the phantom of the opera is there-inside your mind...christine:those who have seen your face draw back in fear...i am the mask you wear...phantom:it's me they hear... birlikte:your/my spirit and your/my voice in one combined: the phantom of the opera is there-inside your/my mind...dışarıdan sesler: he's there, the phantom on the opera...beware the phantom of the opera...phantom:in all your fantasies, you always knew that man and mystery...christine:...were both in you...birlikte:and in this labyrinth where night is blind, the phantom of the opera is there/here inside your/my mind...phantom:sing,my angel of music!christine:he's there the phantom of the opera....
(juniper - 5 Temmuz 2001 23:03)
yirmidokuz yıllık mükemmel eserle ilgili yorum yapmayacağım ama zorlu'daki performans için şunu diyebilirim ki görsel anlamda filminden bile iyi olması şok ediciydi. hayatımda geçirdiğim en güzel saatlerdendi ve açılışından itibaren gözlerimde yaşlarla izledim. en son herhalde lord of the rings okurken bir şeyin güzelliğinden ağlamıştım, bu da iki oldu. (bkz: ne guzeldir ingilizlik)
(tearmaiden - 26 Nisan 2015 15:06)
ayağımıza kadar gelmiş bir başka müzikale daha gittik, elbette gideceğiz... 17 milyonluk şehirde salonun dolmaması da bizim milletin hayvanlığıdır... her boka para bulan sevgili hayvancıklar ay bilet çok pahalıydı derler... çocukluğundan beri ezbere bildiğin bir melodi ile gayet güzel bir 2 buçuk saat geçiriyorsun... yalnız bir ara sezen aksu çıkacak sandım o neydi son şarkılarından birinde araklamıştı ya... *sürekli söylüyorum tekrar ediyorum... dünyanın tamamının islam ile yönetilmediğine şükran duyulacak anlardan biriydi... iyi ki gavur dedikleriniz var dünyayı yaşanılır kılıyorlar iyi ki varlar... *tek kelimeyle leziz bir sahne şovu... ama bu müzikallerde sıkılma durumuma çözüm bulamadım...
(deadbaykus - 26 Nisan 2015 23:48)
birinci balkon en onden izleyerek orgazmlardan orgazm begendigim asmis olay; hayatimda izledigim en iyi sey olabilir ilk yarisi itibariyle. (bkz: insan misiniz)bu entry sov sonunda kendini editleyecek. ama muhtemelen soyleyecek soz bulmakta zorlanacagim.edit: arkadasim, bu sinema filmi kivaminda produksiyonu canli yayinla ve ustelik filmlerde bulunmayanindan bir orkestra cukuru ve inanilmaz bir sese sahip hayalet'iyle izletmek icin ne kadar para alsalar yetmez bu adamlar. bu kadar soyluyorum. o dekorlar, o gercekten gozumun onunde canli yasaniyor olduguna cidden inanamadigim sov, ben bunu bu tarihe kadar nasil erteledim; bunu anlamak mumkun degil. inanilmazdi; zaten muzikalin kendisi de asmis, yapim da kesinlikle on numara. tuylerimin urpermesinin onune gecemedim; ilk sahneden selam verdikleri ana kadar. kesinlikle gidilmesi lazim, mumkunse de en iyi kategoriden izlenmesi lazim. degilse de, gidin gorun; mutlaka dunya gozuyle gorun. umarim bir kere daha ama bu sefer broadway'de veya londra'da izleme sansim olur ileride.kendim icin bugune kadar yaptigim onca guzelliklerin icinden en iyisi olabilir bu bilet. aferin la celestina. bunu hak etmistin.
(la celestina - 5 Mayıs 2015 22:26)
onca gün iple çektikten sonra sonunda bu gece izlediğim eser.öncelikle şunu belirteyim 4. kategoriden izledim ve hiçbir sıkıntı yaşamadım.çok çok büyük beklentilerle gitmiş olmama rağmen en ufak bir hayal kırıklığına bile uğramadım.. dekorlar, ışıklar, sahne, orkestra ve oyuncular tamamen kusursuz. bazı sahnelerde gerçekten sınırları zorlamışlar, nasıl o kadar mükemmel olabildiğine anlam veremiyorsunuz.. dekorlar ve ışıklarla sahne derinliği öyle gerçekçi yansıtılmış ki o an büyülenmemek elde değil..müzikalin tümü çok güzel zaten ama ilk avize sahnesi, kayık sahnesi ve en son sahne artık sınırların zorlandığı güzellikte sahnelerdi bence.tek eksik yanı altyazılardı.. bazı sahnelerde anlık kaymalar oldu. ama seyir zevkini pek etkilemedi.zorlucenter'da olması da ulaşım yönünden büyük avantaj.. öğrencilere zorlucenter'dan alınan biletler %50 indirimli.. ama aynı fırsat biletix'te yok.. indirimden yararlanmak için biletleri bizzat zorlucenter'dan almanız gerekiyor.son olarak kabul etmeliyim ki bu kadar kaliteli bir yapıma şimdi tekrar gidecek olsam bir an bile düşünmeden 4. kategoriden değil, 1. kategoriden bilet alırdım.. ilk görüşte fiyatlar pahalı gibi görünse de izleyip yapımın kalitesini görünce aslında ucuz bile olduğunun farkına varılıyor.
(deepinthedesert - 7 Mayıs 2015 01:52)
daha düne kadar opera lafı geçtiğinde aklına "sivas sivas olalı böyle zulüm görmedi" hikayesinden başka birşey gelmeyen bir insan olarak seyretmemle birlikte çocukluğumuzdan itibaren "opera mı bale mi o ne yea" şeklinde maruz kaldığımız varoş kültüre lanet ettirmiş muhteşem gösteri.
(bacardi cola - 16 Mayıs 2015 13:35)
herşey ben küçükken kadıkoy anadolunun tiyatro salonunda the phantom of the operanın müthiş düetinin seslendirilmesini izlememle başlamıştı aslında. daha 14-15 yaşlarındaydım ilk "in sleep he sang to me" sözleriyle tanıştığımda. sonra gittim kitabını aldım ve 1 günde koca kitabı yedim yuttum yaladım. hakkındaki tüm gerçekleri okudum, araştırdım hatta yıldız sarayına bile sırf erik'in izlerini bulmak için geziler düzenledim. sonra babam cdsini aldı bir doğumgünümde. o cd günler boyunca loopta döndü durdu, her kelimesini, her nefes alışını ezberledim. daha sonra internet geldi eve. hayatıma ilk internet girdiği gün açtım yahoo'yu* ve bu kelimeleri yazdım search barına. öğrendim ki filmi yapılıyormuş ve phantomu john travoltanın oynaması düşünülüyormuş. itiraz ettim, mektuplar yolladım, beni hiç tanımayan fan sitelerine üye oldum, dünyanın 4 bir yanındaki phantom hayranlarıyla tanıştım. phantom benim için bir müzikalden öte birşeydi, bir tutkuydu benim için. yurtdışına gittiğimde en sonunda en büyük hayallerimden birini gerçekleştirdim ve tiyatrosunu da izledim phantomun. dünyalar benim olmuştu. ve artık mutlu öleiblirim diye düşünüyordum. bu güne kadar.--- spoiler ---bugün sinemada izledim phantomumu. yıllardır içimde kalan uktemi doldurdu ve bana tutkumu yeniden hatırlattı, içimdeki phantom aşkını yeniden alevlendirdi. hiç bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim, oyuncuların ufak tefek eksikliklerine rağmen bu kadar iyi rollerine adapte olacaklarını hayal etmemiştim. ve daha ilk sahnesinde avize tavana yükselirken yaşlar döküldü gözlerimden. erik'i hatırladım, onun sonsuz aşkını, ölüm sebebinin aşk olmasını, yüzüğünü, yüzünü..christine geldi aklıma daha sonra, babası için döktüğü yaşlarla, aşkı için feda ettiği özgürlüğü düşündüm ve akrebini. raoul'un sevgisini düşündüm, christine için çektiği cehennemi.ve son sahnesinde yine ağladım erik için, ona, bahtsızlığına ve çirkinliğine rağmen, deliliğine rağmen, gözyaşları döktüm. acıdım ona.--- spoiler ---film içimdeki kalmış tek ukteyi de doldurdu, ve bilen bilmeyen yüzbinlerce kişiyi erik'in karanlık dünyasına çekti. beni çok uzun zaman çekmiş olduğu gibi.. artık mutlu ölebilirim işte.
(agharta - 9 Nisan 2006 17:37)
operada fantom on tenor sesi cikarir derler
(plainwalker - 18 Ekim 2001 16:32)
"point of no return" kadar bariz başka bir orgazm metaforu gördüysem arap olayım.
(perspicacious - 9 Şubat 2006 11:49)
adetim değildir sevdiğim filmleri, kitapları veya şarkıları burada konu etmek... genelde salakça bulduklarımla kafa bulur eğlenirim.. ama bu başka.. yazmazsam haksızlık olacak gibi geldi.. o halde izninizle...sanırım ilk defa 90'da falan edinebildim ben bu albümü.. o zamanlar cd teknolojisi en azından bizim evde olmadığı için amerika'dan siparişle edinilmiş sırt tarafından biribirine yapışık iki kaset şeklindeydi elimdeki imkan... o inanılmaz değerli kasetler de bir tuhaftı.. kasetin bir yüzü bitince di dii diit şeklinde tuhaf bir sinyal veriyordu neden öyle bişi kaydetmeye gerek duymuşlar bilemedim... neyse anlayabildiğim kadarıyla epey bir ezberlediydim şarkılarını o zaman... sarah brightman kıskanılacak bir kadındı benim için... andrew lloyd webber ise yul brynner ve bob dylan'dan sonraki üçüncü idolümdü.. daha sonra gazetelerden birinde resmini görüp "ne lan çinli gibi bu muymuş yani" dediğimi de hatırlıyorum... ayrıca sarah sir'den boşanınca kendisini patlak gözlü ve nankör bulmaya başladığımı da yeri gelmişken itiraf edeyim.. her neyse ben bu müzikali dinlerken müzik karşısında duygulanıp coşmanın, insanın gözlerinin dolmasının ne demek olduğunu gayet iyi anlamıştım... sadece arada bir michael crawford "ay em insayyd yor maynd ayem evriveer" gibi gayet ağdalı bir aksanla o repliği çığırırken silkinip kendime geliyor kıs kıs gülüyordum... aradan yıllar geçti ancak yıl 2003 itibarıyla artık ortada original cast falan kalmadığı bir dönemde müzikali sahnede seyretmek mümkün olabildi... ama seyrettiğim hali de muhteşemdi.. hollywood teknikleri yanında halt etmiş... sisler içinde sahnede kayan kayık, avizenin üstümüze gelmesi ve orijinale çok yakın olan sesler ve yorumlar 2 saatliğine alıp götürmüştü beni.. hani utanmasam ortasında kalkıp ayakta alkışlayacağım, ıslık falan çalıcam o derece...bir kaç ay önce de dvdsinden film versiyonunu seyretmek nasip oldu... sahnelenmiş halinde eksik ya da şüphede kalan hangi nokta varsa film versiyonu halletmiş.. bu açıdan konuyu bilmeyen ya da eksik bilen kim varsa seyretmeli... tabii sonra bu güzelliği adam gibi sinema perdesinde de seyretmek gerektiğini düşündüm... işte tam bu noktada demek isterim ki sizin tercihiniz tepe nautilus'taki sinemalar olmasın... yoksa mezarlık sahnesinde yan salondaki rap müziği duymanız, ya da filmin en yüksek gerilim noktasında daha şarkının ortasındayken verilen arayla çıldırmanız işten bile değil... yine de görmek güzeldi..--- spoiler ---normalde gıcık olduğum tepsi suratlı minnie driver süper bir carlotta olmuş, kostümleriyle falan tam bir kaprisli primadonnaydı.. ben olsam phantom için en azından s'lerde tıslamayan, peselek olmayan birini seçerdim ama erik'in karizmasıyla raoul'u katladığını söyleyebiliriz... karda kışta sabaha karşı pere lachaise olduğunu sandığım mezarlığı da göresim geldi.. acayip ürkütücü ve şiirsel bir havası vardı...daha az şapşal bir christine tercih edebilirdim ama o bu kadar şapşal olmasaydı phantom onu bu kadar da kolay yönlendiremezdi biliyorum.. zamanında estetik ameliyatlar yaygın olsaymış phantom'ın böyle kaçak göçek bir hayatı da olmazmış.. yazık olmuş.. önümüzdeki 20 seneden sonra konu tam bu noktada eskiyecektir kanısındayım.. yine de ben olsam raoul gibi maskeli baloda kızı ortada bırakıp kılıç kuşanmaya giden biri yerine ateşli phantom'ı tercih ederdim... by the way, phontom çatıda gülü ufalamadan az önce salya sümük ağlarken burnunda görülen ıslaklık da yıktı beni... diğer yandan phantom'ın don juan operasının point of no return düeti de son zamanlarda gördüğüm en erotik sahnedir... rewind edip edip seyredilebilir o derece... ayrıca raoul locada olayı seyrederken phantom christine'i alenen götürmüştür.. merakım meg'in annesinin misyonunu üstlenip phantom'ı kollarının arasına alıp almadığıdır...--- spoiler ---
(yul - 15 Nisan 2006 23:53)
Yorum Kaynak Link : the phantom of the opera