Süre                : 1 Saat
Çıkış Tarihi     : 07 Nisan 1961 Cuma, Yapım Yılı : 1961
Türü                : Döküman
Ülke                : İsrail,Fransa
Yapımcı          :  SOPAC , Van Leer Productions
Yönetmen       : Chris Marker (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Chris Marker (IMDB)(ekşi)

Ödüller      :

Berlin Film Festivali:Golden Berlin Bear-Best Feature-Length Documentary


  • "yeni nesilleri bilmiyorum da, eski toprakları bir süre doyurur.şahane!"




Facebook Yorumları
  • comment image

    haziran'da çıkıyormuş. bu da demek oluyor ki izometrik, turn-based rpg deneyimimiz haziran itibariyle tekrar başlıyor ve sonra bir aksilik olmazsa wasteland 2'yle, project eternity'le falan devam ediyor. bugünleri de gördük be ehehe!


    (dodo the bird - 10 Nisan 2013 19:24)

  • comment image

    çıkmasına 1 gün 6 saat kalmış. editörü bekliyorum esasen ben, oyun zaten güzel senelerdir shadowrun gm'i yapmış bana göz yaşarttı detayları ile ama editörün bu kadar kolay olması benim için en büyük sürpriz oldu açıkçası.


    (darksoul - 24 Temmuz 2013 15:38)

  • comment image

    eğer p&p rpg'ciyseniz, old school crpg'leri oynamayı seviyorsanız, "keşke eskisi gibi izometrik rpg'ler yapsalar" diyorsanız, bu oyun da tam sizin için. shadowrun rpg sistemini güzelcene yedirmişler oyuna. shadowrun (snes oyunu) + arcanum (pc oyunu) kombinasyonu gibi yapmışlar. bolca text, bolca description, bolca story.
    bazı kişilerin animasyonlardan felan şikayetçi olduğunu görüyorum. insanlar last of us gibi büyük bütçeli oyunlara alışmış, her çıkan oyundan 200 milyon dolara malolan aaa oyunlar kadar gelişmiş görseller ve cinematicler bekliyor. bu kişilerdenseniz bu oyun size göre değil. 2 milyon dolara malolmuş bir oyun bu. dialoglarda seslendirme bile yok. her combat sonrası epic cutscene'ler girmiyor. "press a button something awesome happens" oyunlardan hiç değil. yeni bir dragon age 2 bekliyorsanız, bu o değil.
    cyberpunk dünyası seviyorsanız ve fallout gibi oyunlardan keyif alıyorsanız, o zaman alınıp oynanması gereken oyunlardan. kesinlikle sığ bir oyun değil.


    (bonecrusher - 25 Temmuz 2013 20:26)

  • comment image

    eski oyunların tadını vermiş oyundur. şu andaki haliyle (5 dakika filan oynadım gerçi daha) iyi bir patch istiyor gibi görünüyor, özellikle manuel save sisteminin olmaması sinir bozucu, bir de combat sistemi çok iyi dengelenmiş görünmedi gözüme (magelerden daha çok korkmayı beklerdim açıkçası) ama atmosfer 10 numara olmuş denebilir. karakterler için yorum yapmayacağım, zira daha erken, ama bana shadowrunner olma hissini verdi diyebilirim.


    (khuzdul of krsanthi - 26 Temmuz 2013 09:37)

  • comment image

    ooof, oyun içinde save edememek! niye böyle bi şey yapmışlar bilmiyorum da kabul edilebilir bi şey değil bu. şimdi ilk patch'le bu durumu düzeltmelerini bekleyeceğiz. oyun güzel ama, havaya sokuyo, onca zaman sonra oraya buraya tıklamak, diyalogları okumak falan çok iyi geldi. henüz çok başlarındayım senaryonun ama etkileşim bi hayli az gibi görünüyo, hani bi fallout ya da infinity engine oyunları gibi değil, interaksiyon çok daha sınırlı. belki ileride çeşitleniyodur, görücez.


    (dodo the bird - 26 Temmuz 2013 12:48)

  • comment image

    muhteşem oyun. oynanınca bir triple a title olmadığı çok belli fakat gerek yazarlar gerek designerlar inanılmaz iş çıkarmış. diyaloglar ayrı ortamlar ayrı güzel.

    dövüş sistemi xcom ile aynı, xcomdaki abuk buglar olmadan(en azından ben henüz rastlamadım, eminim vardır bir kaç tane). hikaye güzel, sonunda "dünyayı kurtarma" konulu olmayan bir oyun. eski moda rpg lere özlem duyanlara ilaç gibi oyun.

    save sisteminin olmayışı da developer ekibin hem gerekli bütçe hem de zamanı olmamasından dolayı. checkpoint sistemiyle ilerliyor oyun, checkpointlerin de biraz birbirinden uzak olması zaman zaman sinir bozabiliyor, oynadığınız yerleri tekrar oynatıyor falan. öyle ilk patchle falan düzelmez ama zamanla eklenecektir.


    (materialist - 27 Temmuz 2013 01:31)

  • comment image

    oyun dünyasına ve oyunculara olan güvenimin tazelenme sebebi.

    tek kelimeyle muhteşem. eksikleri var mı? tabii ki. bir çok.

    fakat shadowrun returns başka şeyler temsil ediyor. "biz köklerimize dönüyoruz, harcore rpg yapacaz" diyerek, oyuna "originlerimiz" adını verdikten sonra, "you push the button, something awesome happens hülooğ" diyenlere anlatıyor güzel güzel rpg'nin ne olduğunu.

    seslendirme yok, save sistemi yok(daha ziyade checkpoint sistemi diyebiliriz halihazırdaki sisteme), inanılmaz animasyonlar yok, yüzlerce yan görev yok. karakter sayıları biraz sınırlı.

    ama oyundaki her karakterin üzerine anı kitabı yazılacak derinliği ve geçmişi var. her bir npc ile yaşanılan diyaloglarda, karşınızdakinin kişiliği olan bir karakter olduğunu hissediyorsunuz.

    kısaca şöyle bir oyun shadowrun returns, yan görev olarak verilmiş "brotherhood a giriş kartı bas" görevini yapabilmek için, hacklenemniz gereken admin hesabının sahibinin çöpe atılmış mektublarını okurken kendinizi kadın için duygulanırken bulabileceğiniz bir oyun.


    (eyorllamambugadar - 29 Temmuz 2013 12:39)

  • comment image

    muhteşem diyalogları (tasvirleri de eklemek lazım) ve muhteşem harita çizimleriyle öne çıkan kickstarter tabanlı oyun. haritaları o kadar güzel el çizimleri sunuyor ki insanın bir mekandan çıkası gelmiyor. çok hoşuma gitti, hem nostalji yaşatıyor hem de böyle daha çok oyun çıkmasını istiyor insan.

    sağlam yazılmış diyalogların yanında mekan ve karakter tasvirleri de bu güzel çizimlerle birleşince interaktif bir cyberpunk çizgi romanı gibi oluyor oyun.

    eski kurtlar, bu şekilde daha çok oyun oynamak istiyorsanız oyunun eksilerini göz ardı edeceksiniz ve ilgili yerlerden oyunu orijinal edineceksiniz. kesinlikle tavsiye ediyorum.

    eksiler derken de, yeni oyunda şunların geliştirilmesi iyi olur gibime geliyor:

    - sesler: seslere bütçe ayrılmadığı belli. silah sesleri çok zayıf. çevre sesleri yok, örneğin yağmur yağıyor ama sesi yok. sesler atmosferi pekiştirir.

    - daha çok oynanış süresi: bütçeyle alakalı bir şey. oyun iyi satarsa yenisi mutlaka daha uzun bir süre sunacaktır.

    - daha iyi bir senaryo: ripper olayı gizemli olsa da sonradan gelişen olaylar biraz klişe gibiydi. malzeme bol olduğu için bunu geliştireceklerinden şüphem yok.

    - daha iyi oyun içi mekanikleri


    (imperfection - 4 Ağustos 2013 23:50)

  • comment image

    şunu not düşmekte fayda görüyorum:

    bu oyunun asıl olayı kendisinden ziyade editörüdür. bu projeye dair harebrained'in en çok takdir ettiğim yönü, oyunu oyunun kendisinden ziyade bir editör olarak planlayıp oyunun kendisini editörle yapılmış gayet alelade bir campaign seçeneği olarak sunma vizyonunu sergilemiş olmasıdır. adamlar kickstarter'dan alınabilecek en doğru mesajı almışlar -- "bizim gayet psikopat bir komünitemiz var lan" -- ve bunun bir sonucu olarak aslında bir oyun çıkarmamışlar, shadowrun'ın geleceğini bir anlamda takipçi kitlesine teslim etmişler. iki milyon dolara yapılabilecek en doğru hareketlerden biri bu. şu anda da modding forumlarında her türlü desteği sağlıyorlar, hatta zamanın yetmemesinden ötürü sağlayamadıkları esneklikleri (yeni silah tipleri ekleme gibi) çeşitli geliştirmeler, rehberler ve tutorial'larla telafi etmeye çalışıyorlar. yakın gelecekte, bu editörle yapılmış ellişer, yüzer saatlik shadowrun temalı başka oyunları gördüğümüzde bu hareketin arkasındaki zekanın çok daha bariz bir şekilde anlaşılacağını düşünüyorum.

    ek: ayrıca şu başlıkta "old school :)" diye kafa siken 10 arkadaştan 15'i de (şaka lan, hepinizi seviyorum <3) şu oyuna da bakmak zorunda: (bkz: age of decadence)


    (inscrutable - 10 Ağustos 2013 00:43)

  • comment image

    shadowrun returns'ü oynarken eğlenceli vakit geçirdim. turn based mekaniği, oyunun dünyası, diyaloglar, dead man's switch adlı senaryo derken bence fena değildi. lakin kiksıtartırcı arkadaşlar bana böyle bir rpg oynarken fi tarihinde çıkmış baldur's gate yahut fallout'taki kadar dahi serbestlik ve etkileşim imkanı sunamıyorsa sikeyim öyle işi birader. ayrıca iki boyutlu arkaplanları beğenmedim, karakterlerin de animasyonları güdük kalmış. ha yine grafiğinde falan değilim de, oyun cidden çok sınırlı bir kitleye hitap eden bir yapım olarak kalıyor böyle olunca. ha, diyeceksin "oyun zaten o amaçla yapıldı be bro!", eyvallah da old school rpg oynayacağız ayağına biraz evvel adını verdiğim oyunlardaki kadar dahi bi bütünlük, bi etkileşim, bi animasyon kalitesi görememiş olmam beni bir miktar üzdü garda$lık, dediğim o.

    tüm tırtoluklarına rağmen, editör olayları ve oynarken harbi bi masaüstü deneyimi yaşıyormuşum gibi beni içine çekmesi oyunu beğenmeme yetti. berlin dlc'si ile daha alengirli ve keyifli bi oynayış sunabilir, göreceğiz bakalım.


    (dodo the bird - 20 Ağustos 2013 10:45)

  • comment image

    eski tarz oyunları hâlâ sevenleri oldukça ihya edecek bir oyun olmuş. verilen düşük puanların zalimce verildiğini, oyuna haksızlık yapıldığını düşünüyorum. tabii ki diyaloglar seslendirilse, daha iyi animasyonlar olsa tadından yenmezdi ama bu oyunun kickstarter ile yapıldığını unutmamak lazım. fazla alıştık tabii film tadında seslendirmelere, efektlere, grafiklere, o yüzden de böyle oyunlara burun kıvrılıyor. ama ben bayıldım açıkçası, eksikleri var tabii ki ama bu eksikler beni rahatsız etmiyor, eski oyunlar hep böyle değil miydi zaten? karakterler, diyaloglar ve betimlemeler oyunun en güçlü yanları olmuş, hikaye insanı sürüklüyor. grafikler "yeni nesil oyuncu"yu tatmin etmez, ama bence mekanlar çok güzel çizilmiş.
    özellikle cyberpunk sevenler düşük puanlara hiç aldırmasın, mutlaka oynasın.


    (topuklu - 1 Eylül 2013 18:46)

  • comment image

    oyun olarak değil, editör olarak görülmesi lazım. yani adamların asıl sunduğu şey pek de harika olmayan 3-5 saatlik gameplay değil, yeni senaryolar yapabilme imkanı.

    bir nevi "biz kaç cyberpunk severiz saysana" projesi olmuş.

    keşke uğraşacak kadar zamanım olsaydı da istanbul'da geçen filan bir şeyler yapabilseydim.


    (mortifera - 13 Ekim 2013 13:30)

  • comment image

    bu oyunda altug burakgazi isminde bir turk karakter var. cafe sahibi, aksi biraz... (hikayeye katkisinin disinda ayrica) uzun uzun turk kahvesi muhabbeti yapiyorsunuz.

    oyuna destek veren veya bir sekilde yapimina katkida bulunan bir kisidir de jest olarak oyuna ismi dahil edilmistir diye dusunuyorum. salakca ama hosuma gitti oynarken.

    bu arada oyun guzel. ilac gibi geldi, cok ozlemisim boyle birsey oynamayi. ilerde bu temelin uzerine cok daha detayli ve guzel hikayeli campaignler dahil olacaktir.


    (diem perdidi - 4 Mayıs 2014 23:01)

  • comment image

    oyunun en sağlam yönü atmosferidir. bunda da mesela şunun etkisi büyük; npc'lerle ilk konuştuğunuzda amele gibi direkt diyaloğa girmek yerine, o npc'nin bir paragraflık betimlemesi çıkar karşınıza. yani adamı şöyle bir süzersiniz, tıpkı gerçek hayatta yapacağınız gibi.

    dandik karakterlerin bile kendi içinde hikayesi olması, bu betimlemelerle birleşince oyun çok canlı bir hale geliyor.

    ayrıca sürekli yağan yağmur da ftw.


    (bigbadninca - 2 Temmuz 2014 12:24)

  • comment image

    steam summer sale zamani alip mage karakteriyle kisa surede bitirdigim oyun. bu oyunu fiyati 5 dolarin altinda, gamespot puani da 85'in ustunde gibi basit bir mantikla gameplay videosu bile izlemedim aldim iyi ki de yapmisim. oyun inanilmaz kaliteli ve oynamasi zevkli. efektler, kasmis grafikler, bolum arasi video'lar filan yok ama bunlarin eksikligini hissettirmiyor. benim gibi nispeten eski bir bilgisayariniz varsa bu durum hatta makbule bile geciyor.

    bu oyunu benim icin oynanir kilan baska ozellikse verilen gorevlerin kisa,oz ve mantikli olmasi. cogu rpg oyunda oyunu uzatmaya yonelik bir suru sacma sapan gorev veriliyor. git 3 tane bundan topla gel, geliyorsun daha az once oldugun haritadan baska bir sey getirmen isteniyor. ulan daha az once ordaydm sunu bastan soylesene diye sinir oluyorum. ayni haritalara git gel postaci gibi vakit geciyor.

    bu oyun bu acidan mukemmel. gorevini aliyorsun, yeni bir haritaya geciyorsun, yapacagini yapip isini bitiriyorsun. 50 kez ayni yere git gel sacmaligi yok. son olarak:

    --- spoiler ---

    "never make a deal with a dragon"
    "never trust a dead man"

    ---
    spoiler ---


    (fresnel - 23 Temmuz 2014 00:22)

  • comment image

    shadowrun hakkında bilgi sahibi olanların lofwyr'in temsilcisi olarak tanıtılan adama dikkatli bakmaları tavsiye edilir.

    --- spoiler ---

    "ak, aslan yelesi saçlı, altın rengi gözlü orta yaşlı bir adam"

    galiba 'big, gold and nasty' ile bire bir muhatap olduk.

    ---
    spoiler ---


    (khuzdul of krsanthi - 4 Ekim 2014 22:03)

  • comment image

    bundan daha bug'lı bir oyun oynamamıştım, belki max payne 3. illa oynayacaksanız para ödememeye çalışın.

    bitiş sonrası editi: neredeyse bütün diyaloglarda hangi şıkkı seçerseniz seçin sonuç değişmiyor. bu kadar lineer bir oyunu fallout'la falan karşılaştırmak ayıp olur gerçekten. kesinlikle zamanınızı bunla harcamayın.


    (yok boyle bir gol - 24 Ocak 2015 18:50)

Yorum Kaynak Link : shadowrun returns