Süre                : 1 Saat 28 dakika
Çıkış Tarihi     : 16 Ekim 1945 Salı, Yapım Yılı : 1945
Türü                : Cinayet,Drama,Gizemli,Heyecanlı
Taglar             : Nazi,FBI,Çift madde,casus,Alman amerikalı
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Twentieth Century Fox
Yönetmen       : Henry Hathaway (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Barré Lyndon (IMDB)(ekşi),Charles G. Booth (IMDB)(ekşi),John Monks Jr. (IMDB)(ekşi),Charles G. Booth (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Lloyd Nolan (IMDB)(ekşi), Signe Hasso (IMDB), Gene Lockhart (IMDB)(ekşi), Leo G. Carroll (IMDB)(ekşi), Paul Ford (IMDB)(ekşi), Vincent Gardenia (IMDB)(ekşi), E.G. Marshall (IMDB)

The House on 92nd Street (~ La casa de la calle 92) ' Filminin Konusu :
The House on 92nd Street is a movie starring William Eythe, Lloyd Nolan, and Signe Hasso. Bill Dietrich becomes a double agent for the F.B.I. in a Nazi spy ring.

Ödüller      :

Academy Awards - Oscar:En İyi Özgün Senaryo


  • "(bkz: u turn)"
  • "siyah film denebilir fransizcadan cevirirsek.."
  • "(bkz: la confidential)"
  • "hitchcockun shadow of a doubt ve strangers on a train gibi filmleri de film noir kategorisine girmektedir."




Facebook Yorumları
  • comment image

    bu bildiğimiz, çokta yeni olmayan bildiğimiz kara filmler işte. çok çok fazla da önemli değil sınıflandırma acısından kanımca, çünkü nerde eleştirel, negatif, chaotic, insanın doğasını, hayatın pisliğini, ikilemleri, ihtirası, intikamı ve ihaneti; korku, endişe ve gerilimin dilinden anlatan bir eser varsa bu kategoride incelenebiliniyor. hatta sınıflandırmanın sınırları öyle genişletilmişki romantik komedi olmayan tüm filmler birer film noir*. neler olup bittiği pek anlaşalamayan her film bu katagoride incelenmeye bayılıyor. bu tarz sinemanın bir başka özelliği ise daha çok amerikan menşeyli olması, avrupa sinemasında film noir adı altında sunulan pek film yok. kara film ama, yine hollowooddan çıkma, yada şöyle diyelim en azından amerikan sineması. günümüzde de örneklerini gördüğümüz bu tarz sinema daha öncede belirtildiği gibi femme fatal kavramıyla özdeşleşiyor. femme fatal o kadar önemli ki erkek egemen denilen bu tarz filmler "kara filmler erkek sinemasıdır bir de femme fatal" diye anlatılıyor. hitchcock ve kadınları bu tarzın en güzel örnekleridir. son dönemlerden aklıma gelen 93 yapımı red rock west vardır ki tam bir kara filmdir. bu tarzın en çok para kazandıran tarz olduğuna da inanmıyorum, evet izleniyor ve seviliyor ama o kadar ne gişe rekortmeni oluyorlar ne de çok fazla ödüle boğuluyorlar. ama oscarlı rebeccayı sayabiliriz. en en son dönemden bu tarz sinemaya neler ilave edilebilir diye düşününce, fight club acep olabilir mi diye kendime sormaktayım ama cevap verememekteyim her ne kadar klasik tanımlamalara tam uymasada.


    (jeune turc - 4 Mart 2002 18:23)

  • comment image

    serdar turgut'un birkaç hafta üstüste yazdiği ve dedektif cedar toorgood'un maceralarini anlatan süper yazilari... kitabi çiksa alirim buradan da böyle bir göz kirpalim kendisine... içinde "polis kaçak gelen bu çinlilerin izini sürmeyi birakmişti... bir çinlinin kafasi vücudundan sekiz metre uzakta bir şekilde ölü bulunsa bile buna intihar deyip geçebiliyorlar" gibisinden süper ibareler bulunan bir potansiyel kitap (bkz: ibare)


    (portakal - 17 Haziran 2002 23:32)

  • comment image

    double indemnity, maltese falcon, touch of evil gibi örnekleri çok eskiye dayansa da değeri ve kesinliği 90'lardan sonra anlaşılan, isimlendirilen ve umarsız bir yıldız gibi parlayan bu tür, bir anda milyonlarca hayran kitlesi oluşturdu kendisine ve sinema tarihinden bir çok film bu kategoriye sokuldu.

    "karanlık film" veya "kara film" de denilebiliyor film noir'e. film noir'in en belirgin özellikleri arasında; makyaj ve dekorların öne çıkması, femme fatale'lerin olayları, çekip çevirmesi, dedektif, cinayet öğelerinin öne çıkması, karanlık sokaklar, karanlık, meşum oteller, alkolizm, bir karakterin diğerine yumruk atması gibi detaylar sayılabilir. müzikler de film noir'in en önemli parçasıdır. özellikle senfonik [heavy metal de senfoniktir kimi zaman] bir müzik seçilir, pastel renkler ve ayrıca ara ara gelip zihne konan gerilim de sabittir. film noir'in sonunu -veya sonun nasıl geleceğini- tahmin etmek pek olası değildir.


    (cyrano - 14 Mayıs 2000 10:32)

Yorum Kaynak Link : film noir