Süre                : 2 Saat 20 dakika
Çıkış Tarihi     : 28 Kasım 2008 Cuma, Yapım Yılı : 2008
Türü                : Drama
Taglar             : Etiyopyacı,Kültürler arası ilişki,umut,savaşçı,Diaspora
Ülke                : Etiyopya,Almanya,Fransa
Yapımcı          :  Negod-Gwad Productions , Pandora Filmproduktion , Unlimited
Yönetmen       : Haile Gerima (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Haile Gerima (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Aaron Arefe (IMDB), Abiye Tedla (IMDB), Takelech Beyene (IMDB), Teje Tesfahun (IMDB), Nebiyu Baye (IMDB), Wuhib Bayu (IMDB), Araba E. Johnston Arthur (IMDB), Veronika Avraham (IMDB), Mengistu Zelalem (IMDB)

Teza (~ Morgentau) ' Filminin Konusu :
Teza is a movie starring Aaron Arefe, Abiye Tedla, and Takelech Beyene. The Ethiopian intellectual Anberber returns to his native country during the repressive totalitarian regime of Haile Mariam Mengistu and the recognition of his...

Ödüller      :

Venedik Film Festivali:Golden Osella-Best Screenplay, SIGNIS Award - Honorable Mention, Special Jury Prize


  • "yazılış ve telaffuz bakımından pek bir komplike -ve dolayısıyla- güzel tınlayan kelime."
  • "(bkz: sos cagon) ötesi yok."
  • "salt insan sesiyle güzel olan."
  • "bunu "tezavrat" diye yazanlar da varmış. tezavrat ne lan? facebook-msn-twitter'dan biraz vakit ayırıp da ana dilinizin sözlüğüne arada bir baksanız iyi olacak."
  • "sevgilinin* kapısında yapılan serenattır."
  • "tezahur etmek, ortaya cikmak, belirmek demek oldugu icin tezahurat da (misal hastaliklardaki) belirtiler, veyahut gosteri, goster bakalim gibi anlamlara gelir."
  • "ahanda budur.not: gs lyim , ultraslani gunahim kadar sevmem."
  • "(bkz: iyi gunde kotu gunde taraftarin senle)"
  • "küfür kullanmanın en çok yakıştığı alan"
  • "kufur kullanildiginda taraftarin "lutfen kufurlu tezahurat yapmayınız" diyerek uyarildigi alan."
  • "(bkz: guzel tezahuratlar)(bkz: en sevilen tezahuratlar)detayli bilgi icin (ara: *tezahurat*)"




Facebook Yorumları
  • comment image

    turkiye sinirlari dahilinde hic bir takimin taraftarinin olumlu sekilde futbola yansitamadigi sesler toplulugu. ne fenerbahce ne galatasaray ne diger klupler, hatta o yaraticiligiyla ovunen besiktas taraftarinin bile layikiyla yerine getirebiliyor. belli bir tempoda gum gum gum diye bir davul, lay lay lay seklinde giden sozler ya da uzun marslarin takima ben buradayim demekten daha fazla bir getirisi oldugunu sanmiyorum. tabii bahsettigim atilan bir gol sonrasi cekilen bir pinar basi burma burma'ya ya da benzeri zamanda yapilmis bir tezahurat degil. mac icinde rakip takim ataga kalkiyorsa 40-50 bin kisiden ayni anda cikacak ugultu rakip takimi neye ugradigina sasirtabilir ya da ataga kalkmisken defansi dumura ugratabilir. sen hem normal tezahuratini yap ama pozisyonu geldiginde bunu da atlama, bir ise yara. yoksa sen istedigin kadar yaratici ol, istedigini soyle orada fazla bir etkin olmaz.


    (krizalit kristalin - 30 Kasım 2006 00:20)

  • comment image

    maçlarda kitlelerin yaptığı kaçınılmaz eylemlerden biridir. özellikle beşiktaş taraftarı bunu güzel yapmaları ile sık sık gündeme gelmektedir( beşiktaşlı değilim ama doğruya doğru değil mi efendim) neyse bunu iyi yapabilmek için güzel ortam, birliktelik duygusu, büyük bir topluluk, gür ses, gaza getirici,gaz giderici vs vs gereklidir. ancak çok önemli ayrı bir durum daha söz konusudur. takım ismi...gerçekten sanılandan daha çok önemli. ismi lazım değil bi arkadaşın almanyadaki izlenimlerini aktarıyorum... bonn un maçını izliyoruz evet .. hadi tezahurat yapalım aaaaaoooaaaaa bonn. bitti .buyur buradan yak. bitti evet hadi tekrar deneyelim eeeeeeeeaaaaaooooo aaaaaaa bonn. neyse bi daha denemiyorum


    (serbestradikal - 7 Ocak 2008 21:43)

  • comment image

    yazılış ve telaffuz bakımından pek bir komplike -ve dolayısıyla- güzel tınlayan kelime.


    (minca - 4 Haziran 2008 17:05)

  • comment image

    küfürlü tezahüratların tarihiyle ilgili, 10 senelik falan (küfür içerir):

    futbolsuz memleket şerbetsiz tulumbaya benzer…

    hakemler
    mithatpasa stadi'nin açildigi yil, yani 1947'de oynanan bir maçta hakem sulhi garan'a "ibne hakem" diye bagirildi ve bugüne kadar gelen bir gelenegin tohumlari atildi. tribün alemine uzak olanlarin aklina küfür denince hakeme edilen küfürlerin gelmesi de belki bundandir, bilemiyorum.

    aslinda hakeme küfür meselesi, özellikle de zeka nüvesi tasimayan ve igrençlik boyutundaki küfürler, beni her zaman düsündürmüstür. maç bittikten saatler sonra görüntüleri defalarca izleyip hakem hatalarin degerlendiren emekli hakemler beni daha çok rahatsiz ediyor. "ibne hakem" slogani günümüzde asilmis olsa da hala en revaçta olani. bir dönemin ünlü hakemi sadik deda, kendisi için söylenen "ibne sadik yeter artik" nedeniyle ayri degerlendirilebilir.

    hakem hatalarinin dozuna göre küfürün dozu da artar. kampanya baslatilip polis zoruyla küfür edilmesinin engellendigi olaganüstü durumlarda ise "aptal hakem", "essek hakem", "dangalak hakem" gibi soft tepkiler kullanilir. stada yagmur yagsa hakemi sorumlu tutan fenerbahçe taraftari son dönem "ibne federasyon, orospu çocugu hakemler" sloganiyla isi büyütmüs ve çigirdan çikarmistir.

    hakeme edilen küfürlerle ilgili iki animi anlatayim. birincisi, üniversite yillarinda "bir besiktas - galatasaray maçi yönetip, galatasaray'a bes penalti çaldiktan sonra istifa etmek" amaciyla hakemlik kursuna gittigim döneme ait. kursun ilk günü ankara'dan gelen bir hakem hocasi yaptigi gaza getirme konusmasini, "siz futbolun bütün çilesini çekecek genç hakem adaylari, tribünlerde oturan bir avuç issiz güçsüz serseri, size küfür edecek. bazen sokakta dolasamayacaksiniz. yilmayin, yolunuzdan dönmeyin" diye tamamlamisti. diger kursiyerler bu konusma sayesinde gaza gelip hakemlik yaptilar mi bilmiyorum, ama ben hakemlik yapmayip tribünlerdeki "bir avuç issiz güçsüz serseri"nin arasina döndüm. affet beni hocam!

    ikinci ani da, maç öncesi takilinan mekanlardan birinde geçiyor. tesadüfen ayni masada oturdugumuz bir abi, ünlü hakemlerden birinin galatasaray'a yaptigi kelekleri anlatiyor. ayni hakeme bir hafta önce galatasaray tribünlerinden agir küfür edilmis. nereden estiyse entellektüellik yapayim dedim ve "abi tamam da, hakeme küfür edilince ne oluyor sanki?" sorusunu sordum. abi yüzüme bakti ve daha önce de defalarca duydugum "kardesim,taraftar delirmis, ne yapsin, hakemi mahkemeye mi versin?" karsiligini verdi. bu, sözün bittigi noktadir arkadaslar. verecek hiçbir cevabim yoktu, hala da yok.

    ali sen'li eserler
    ben hiçbir rakip takim taraftarinin süleyman seba'ya, faruk süren'e ya da aziz yildirim'a küfrettigini görmedim. ama ali sen, ömer çavusoglu, ihsan kalkavan, selim soydan ve adnan polat hemen her büyük maçta küfre maruz kaldilar. taraftarlarin bu insanlara küfretme nedeninin konumlari olmadigi açik, demek ki sivri çikislar yapan, provokatif demeçler verenler küfür yiyorlar. bunlardan biri de fenerbahçe eski baskani sayin ali sen. gelecekte biri çikip da tribünde küfürün tarihiyle ilgili bir arastirma yapmaya karar verirse, ali sen'in fenerbahçe'deki baskanlik döneminden uzun uzun bahsetmek zorunda kalacak, emin olabilirsiniz. ali sen'in, fenerbahçe hep zor durumdayken basa gelmesi ve dolayisiyla kendi taraftarlarinca büyük bir muhabbetle karsilanmasi rakip takim taraftarlarinin her seferinde çileden çikmasina yol açti. bu çileden çikma hali de son ali sen iktidarinda sayisiz küfürlü bestenin nedeni oldu.

    fenerbahçeli taraftarlarin ali sen basa gelmeden önce baslattigi "ali sen baskan fenerbahçe sampiyon" tezahüratina, galatasaraylilar "sener sen baskan fenerbahçe sampiyon" slogani ve erkoç kardeslerin bestesini degistirip "fener'i sen mi kurtaracaksin/ ali sen sen mi ilaç olacaksin/
    hassiktir oradan orospu çocugu/ sener sen baskan fenerbahçe sampiyon" haline getirerek cevap verdi. fenerliler bunun altinda kalmayip "ali sen basbakan" diye bagirmaya basladilar. bu atismada noktayi besiktaslilar koydu: "ali sen sermaye, fenerbahçe kerhane."

    is bu kadarla kalmadi tabii. galatasaray taraftari atismaya, "ali babanin bir çiftligi var/ çiftliginde köpekleri var/ sampiyonluk sampiyonluk diye bagirir/ sampiyonluk yerine babayi alir" sarkisiyla ivme katti. fenerliler cevabi aida operasiyla verdiler: "hem taraftarla/ hem ali sen'le/ hem sike sike/ fener sampiyon/ orospu çocugu cim bom bom." besiktaslilar'in kayitsiz kalmasi düsünülemezdi, onlar da aida'nin baska bir versiyonuyla katildi : "hem taraftarin/ hem ali sen'in/ amina koyim/ koyim amina/ orospu çocugu kanarya. " kanaryadan karsi cevap da gecikmedi. "hem carsisi/hem taraftari/piç süleymani/sikim anani/amina kodumun kartali.

    is o hale geldi ki, ali sen'le ilgili tüm detaylar atismanin malzemesi olmaya basladi. besiktaslilarin "ali sen'in götü kocamaan" diye baslattigi tezahürat, fenerliler'in "ali sen'in siki kocamaan" karsiligiyla püskürtülmeye çalisildi. galatasaraylilar da, "ali sen'in siki kalkmiyor" ve "ali sen'in oglu tüp bebek" sloganlariyla ortama dahil oldu. ali sen'in agzindan düsürmedigi puro bile tribün sarkilarinin ilham kaynagiydi. galatasaraylilar'in "iç bakalim iç bakalim/ purolari iç bakalim/ sami yen'e gel sampiyonu gör/ götüne de sok bakalim"i bunun veciz örneklerinden birisidir.

    fenerbahçeliler, galibiyetle bitirdikleri bir galatasaray maçinda "ali sen uyuma cimbom'a da sahip çik" diyerek dalgalarini geçtiler. bu slogan da diger benzerleri gibi galatasaraylilar'ca degistirilerek,
    galatasaray-bursa maçindaki kullanimiyla "ali sen uyuma bursa'ya da sahip çik" haline getirildi. bunun sonraki asamasi fener taraftarinin çigirdan çiktigi maçlarda rakip seyircinin "ali sen uyuma piçlerine sahip çik" diye bagirmasiydi. bu sloganin en zekice kullaniminin patenti de besiktaslilar'a ait. inönü stadi'ndaki besiktas -fenerbahçe maçinda, kapali tribündeki besiktaslilar hafiften kudurunca fenerliler "seba uyuma piçlerine sahip çik" diye bagirmaya basladi. besiktaslilarin cevabi gecikmedi: "ali sen uyuma maymunlara sahip çik". bu esnada çok sayida fenerbahçe taraftarinin aradaki demirlere tirmanmis durumda oldugunu da ekleyelim.

    ali sen nefreti rakip tribünlerde öyle bir boyuta ulasti ki, alakasiz bir ikinci lig maçinda (eskisehirspor-afyonspor) bile ali sen'e küfredilir hale geldi. sayin sen çözüm olarak maçlara bir noterle gitmeye basladi ve notere küfürü tespit ettirip, küfreden seyircilerin kulüplerine dava açacagini açikladi. ilk hafta numarasi tuttu ve galatasaray seyircisi "ali sen anlarsin ya" diye bagirip, "ali sen'in götü kocaman"in ritmini çagristiran sarkilar söylemekle yetindiler. ama iki hafta sonra inönü stadi'nda besiktas-fenerbahçe maçi vardi ve besiktas seyircisi efsanevi yaraticiligini yine kullandi, ali sen'in noterle geldigi görülür görülmez bütün stad ayaga kalkip "noter tasdikli ibne ali sen" diye bagirdi.

    ey güzel anadolu
    küfür dalgasi yalnizca istanbul tribünleriyle sinirli kalmiyor tabii.anadolu takimlarinin da, çogu istanbul patentli küfürlü tezahüratlari mevcuttur. ancak istanbul taraftarinin sürpriz durumlarda gelistirdigi reflekslerin anadolu takim taraftarlarinda bulundugunu ne yazik ki söyleyemiyoruz. aksine istanbul takimlariyla oynanan maçlarda anadolulu taraftarlar utanç verici durumlara düserler.

    örnegin küfür konusunda hayli gelismis eskisehirsporlular'in, istanbul'da duyulan küfürleri orijinal haliyle bir hafta sonra kullandiklarini uyabilirsiniz. ama meshur "es es es ki ki ki eski eski es" tezahürati fenerlilerce "es es es ki ki ki kaldir götü ye siki" haline
    dönüstürülünce çaresiz dinlemistir eskisehirliler. eskisehirliler'in çare bulamadigi, yine istanbul patentli bir baska tezahürat da "ibne tatarlar altimizda yatarlar"dir. eskisehirliler'in yasadigi kötü durumu karsiyakalilar'in "kaf kaf kaf sin sin sin kaf sin kaf sin kaf"inin "kaf kaf kaf sin sin sin cimbom anani siksin"e dönüsmesi, ankaragüçlüler'in "ankara ankara güzel ankara/ seni görmek ister her bahti kara"sinin "ankara ankara güzel ankara/ seni sikmek ister her bahti kara" olarak degistirilmesi yüzünden yasadigi söylenebilir. bolusporlular'a söylenen "tin tin tini mini bolu / bolu'da ibne dolu" , bursasporlular'a söylenen "dünya yerinden oynar/ bursa'dan erkek çiksa" ve adanalilar'a söylenen "kebapçi ibneler"i ise nereye koyacagimi bilemedim,ama söylemeden geçmek istemiyorum.

    dogrudan küfür
    bir rivayete göre karsi takim taraftarina dogrudan küfür edilen ilk maç 70'li yillarin basinda oynanan eskisehirspor-bursaspor karsilasmasidir. bir diger rivayete göre ise bunun miladi fenerbahçe-diyarbakirspor arasinda 1978'de oynanan maçta fenerliler'in "orospu çocuklari" diye bagirmasina dayanir. karsi takim taraftarina dogrudan küfredilmesinin 1993-94 sezonunda abartildigi söylenebilir. bu yil, besiktaslilar bursasporla oynadiklari maçta sürekli fenerbahçe'ye küfrettiler. "bitlis'te üç minare" adli türküden uyarlanan parça söyleydi: "karsida üç bes ibne/ beri gel fener beri gel/ ormandan kestim çami/ fener ananin ami."

    fenerbahçeliler'in bir dönem en sevdigi tezahürat ise bütün tribünün belinekadar egilip söyledigi "ibne cimbomboma kafam girsin"di. fenerliler'in,galatasaray maçlarinda hala vazgeçemedigi slogansa "ananin ami galatasaray"dir. galatasaraylilar'in buna cevabi da ayni sadelikte: "anani siksin galatasaray." galatasaray taraftarinin besiktaslilar için yaptigi "inleyen nagmeler" uyarlamasi da bu kategorinin en sevilen parçalarindan biridir: "inleyen nagmeler/ ruhumu sardi/ bir rüya ki orda hep/ sarkilar vardi/ uçan kuslar martilar/ siyah-beyaz oglanlar/ cim bom bom'a domalirlardi".

    "kisiye özel" küfürler
    ali sami yen stadi'nda galatasaray-bursaspor maçindayiz. günes tepede, kapali tribündekiler bile pisiyor. maçin baslamasina daha üç saat var. o sirada stad hoparlöründen bir anons geldi: "bursaspor soförü osman, bursaspor soförü osman lütfen aracinizin basina geliniz." önce kimse takmadi, ama anons defalarca tekrar edildigi için sinirlendi insanlar. anons isi yarim saat kadar sürdü. sonunda aniden tribün dalgalandi ve en az 10 bin kisi ayaga kalkip "sikilmis osman" diye bagirdi. ya, bu kadar adam sadece ön adini ve meslegini bildigi bir insana neden dakikalarca küfür eder ki? hiç. yaniti yok, ama etti iste. osman'in düstügü ruh hali konumuz degil, fakat ona da ayip oldu kabul ediyorum.

    son galatasaray fenerbahce macinda da fener tribunu demirlerin uzerine oturmus formali bir bayana koro halinde "formali o forma amina girsin" seklinde bagirdi. koca tribunun kendisiyle hasir nesir oldugunun farkina varan bayan hic istifini bozmadi, bulundugu yerden gitmeyi kendine yediremedi. ama hemen arkadan gelen bu tezahurata dayanamadi. "hosuna mi gitti, sak sak sak". ve en sonunda bulundugu yerden giderken fenerliler soyle bagiriyordu "ohh ohhhhh, sak sak sak"

    kavga öncesi ve sonrasi
    maç öncesi ve sonrasinda yasanan kavgalarla stad içinde yasanan
    gerilimlerin de özel "parçalari" mevcut. son dönem kullanilmasa da, bir zamanlar maç öncesi bulusmalarin hit parçasi "ölmeye ölmeye ölmeye geldik/ fener'in amina koymaya geldik" idi. kisa zamanda karsiligi bulunmustu: "ölecek ölecek öleceksiniz/ ananizin amini göreceksiniz". sayisiz köse yazarinin "maça ölmeye geliyorlar, tedbir alinsin" anafikirli sabalak yazilar döktürmesini saglayan bu parça son 4-5 yildir kullanilmamaktadir.

    maçtan önce birbirine yakin tutulan ve aralarinda polis kordonu olan taraftarlarin en sevdigi slogan "bir avuç ibne, dua edin polise"dir. bunun maç sonrasi versiyonu da, polis korumasinda stattan çikarilan ve sakatlik çikmamasi için sapkalarini, bayraklarini saklayan rakip takim taraftari için söylenen "sapkalar bayraklar göte mi girdi" sloganidir.

    içeride yasanan gerginliklerin en eski ve unutulmaz slogani "oraya geliriz ananizi sikeriz"dir. son yillarda "disarda kaçanin amina koyim" ve "gel gel gelmeyen ibne" sloganlari kullaniliyor. galatasaray taraftarlari kendi statlarindaki bir maçta 2000 kisilik fenerbahce taraftar grubunun
    koltuklari kirip sahaya atmasi nedeniyle "burasi sami yen burdan çikis yok" diye bagirmisti. maçin çikisindaki kavgada üstün gelen fenerbahce taraftarlari, bir hafta sonra kadikoy'de oynanan ilgisiz bir maçta kavgadaki zaferini galatasaraylilarin sloganiyla söyle dalga geçerek kutladi: "samiyenmis ora/ çikis yokmus ordan/ ulan ibne cimbom/ hassiktir ordan hassiktir ordan."

    büyük gece kavgalarinin yasandigi dönemin en tutulan bestesi de besiktaslilar'a ait: "ne zaman gelecek o büyük gece/ ne zaman gelecek o büyük gece/ and içtik hepimiz fener sikmeye/ bir elde sustali bir elde zincirle/ bekliyoruz sizi dolmabahçe'de."

    gündemi takip eden taraftar
    "futbol kitlelerin afyonudur"cu arkadaslar bana inanmayacak, ama taraftarlar da kiyisindan kösesinden gündemi takip eder. bir fenerbahçe-galatasaray maçindan önce, güneydogu'da ölen askerler için yapilan saygi durusu sonrasinda fenerliler'in "cim bom bom - pkk omuz omuza/ fenerbahçe koyacak iki domuza" diye bagirmasi bunun klasiklesmis örneklerinden biridir.

    turgut özal'in hayatini kaybettigi saatlerde oynanacak fenerbahçe-kocaelispor maçinin ani ölüm haberiyle ertelenmesi fenerbahçeliler'in "cenabet körfez" diye bagirmasina yol açmis ve isin acayibi "cenabet" sifati haftalarca kocaelispor'un üzerinde kalmisti.

    rp eski milletvekili hasan mezarci'nin atatürk'ün annesine hakaret ettigi iddiasiyla yargilandigi hafta, inönü ve ali sami yen stadlarinda "orospu çocugu hasan mezarci" diye bagirildi.

    aczmendi müslüm gündüz'ün sevgilisi fadime sahin'le yakalanmasi da taraftarin gözünden kaçmadi." bursasporlular bir besiktas deplasmaninda aczmendiler'in zikirine benzeyen danslar etmis ve çigliklar atmisti. "zikir" bitince de bütün stadin saskin bakislari altinda "sikilmis besiktas" diye bagirdilar. besiktaslilar da cevabi yapistirdi: "aczmendi ibneler/ orospu fadime."

    müslüm gündüz olayi en büyük yankiyi 97 yili ocak ayinda oynanan elazigspor-malatya maçinda buldu. müslüm gündüz'ün kentinin takimi elazigsporlular, gündüz'le basilan fadime sahin'in kentinin takimi malatyasporlular'a "biz sizin babaniziz, ananizi biz siktik" diye bagirdilar.

    gündemle ilgili bir örnegi de "aydinlik için bir dakika karanlik eylemi" döneminden verelim. besiktas-sariyer maçiydi. maçin devre arasinda kapali tribündeki besiktaslilar çakmaklarini yakip eyleme destek verdiler. eylem, "türkiye laiktir laik kalacak" sloganiyla basladi, "mollalar iran'a"
    sloganiyla devam etti. sonunda da "ali sen iran'a" denilerek eylem tamamlandi. o ana kadar eyleme destek vermeyen diger tribünler de "ali sen iran'a" sloganinda koroya katildi ve susurluk isinin faturasi ali sen'e kesilmis oldu.

    gündem satanistlerle sarsilirken de bos durmadi tribünler. rakiplere iki hafta boyunca "satanist ibneler" diye bagirildi. bir maçta hakeme de "satanist hakem" diye bagiran besiktaslilar gündemi de en yakindan takip eden taraftar olduklarini kanitladilar.
    gündem konusunda beşiktaşlilarin bir diğer başarisi ise istanbulspor baskani cem uzan'la besiktas arasinda yasanan gerilim sirasinda tüm stadin “turkcell telsimin amina kor”, “kanal d, kanal d” ve stadi kullanmak isteyen uzan’i hedef alan “cem uzan, cem uzan söyle sen kimsin/inönü’nün direkleri götüne girsin”di.

    pankartlar
    küfür isi yalnizca tezahüratlarla sinirli degil, pankartlarda da çok olmasa bile terbiyesizlik" yasanir. galatasaray'in bir tarihteki bursa deplasmaninda asilan pankartta, futbol topu resminin yaninda bursa
    yaziyordu. yani "top bursa" denilmek istendi ve bursa seyircisi delirdi haliyle. fenerbahçe'nin italya'daki parma maçina galatasaraylilar küfürlü bir pankart gönderip parma tribününe astirdilar, fenerbahçeli yöneticilerin girisimi sonunda maçin 10. dakikasinda kaldirildi pankart. ama tarihe geçen pankarti besiktaslilar asti. yine gerilimli günlerde kapali tribüne "cem, uzan geliyorum" pankarti asildi. hem pankart polisçe indirilecek kadar "terbiyesiz" degildi, hem de gereken mesaj verilmis oluyordu.


    (olenin nehludov - 31 Aralık 2010 11:15)

  • comment image

    bunu "tezavrat" diye yazanlar da varmış. tezavrat ne lan? facebook-msn-twitter'dan biraz vakit ayırıp da ana dilinizin sözlüğüne arada bir baksanız iyi olacak.


    (elektronengehirn - 26 Nisan 2011 20:13)

  • comment image

    doğuştan bi güdü sanırım. maça gitmişliğim olmadığı halde hayli eski ve konusu da nispeten ciddi bir kitabı okurken dahi içimden ilk gelen bu olduğuna göre. zamanında hangi felsefecilere hooop güm (neyse işte) çektiğimi söylemek dahi istemiyorum. mahcubum. ya da değilim. olmalı mıyım?...araştırmam lazım.


    (masal kitabi - 6 Şubat 2013 19:33)

  • comment image

    tezahurat kelimesi alkislamak gibi anlamlara geldigi icin baska bir takima kufretmek yerine kendi takimini (yeri geldiginde karsi takimi da) alkislamak, gaza getirmek, takdir etmek, elinize ayaginiza saglik demek icin kullanilmalidir.


    (yok - 7 Mayıs 2001 01:38)

  • comment image

    tezahur etmek, ortaya cikmak, belirmek demek oldugu icin tezahurat da (misal hastaliklardaki) belirtiler, veyahut gosteri, goster bakalim gibi anlamlara gelir.


    (yok - 7 Mayıs 2001 01:42)

  • comment image

    etkili tezahurat ancak ve ancak insan sesi ile yapilabilir. burada davullar, kornalar, dudukler vs. ancak yardimci etken veya ritm aletleri olmalidir. tezahurat yapilirken dikkat edilmesi gereken nokta, insan bogazini yoran ve girtlaktan soylenmesi gereken bas tonlar yerine, daha yumusak, tiz tonlu tezahuratlarin secilmesidir. son olarak; unutulmamalidir ki, her ne kadar akustik, bir ilim olarak yanimizda olsa bile, hincahinc dolu bir stadin yarattigi psikolojik etki, az kisinin cikaracagi yogun bir ses ile es tutulamaz.


    (agaetis byrjun - 17 Temmuz 2004 12:31)

  • comment image

    sanirim en yaratici ornekleri ulkemizde mevcut olan, diger ulkeleri bilmem ama amerikalilarin zerre kadar anlamadiklari kavram. amerikali taraftarlar "lets go x", "go x go" disinda baska hic bir sey uret(e)meyip bizim ilkokul ogrencilerimizin bile yaraticiliginin gerisinde kalirken, canim yurdum insani bu ugurda oyle seyler uydurur, yaratir ki gulmekten yarilirsiniz hatta cogu zaman macin bile onune gecer...bir ornegi icin:
    ekinler dize kadar, xxxxx gel bize kadar
    sana birsey göstersem, kasiktan dize kadar.
    al bunu alamaz misin, sen ne biçim delikanlisin...
    mektup mektup içinde, mektup zarfin içinde
    dur oynasma xxxxxx, azcik kalsin içinde
    al bunu alamaz misin sen ne bicim delikanlisin....
    armut dalda sallanir, sallandikça ballanir
    xxxxxx a.ciginda ölü y.rrak canlanir
    gel gidelim hamama, otur benim kamama
    seni s.kerdim ama, g.tün olmus yalama
    al bunu alamazmisin, sen ne biçim delikanlisin
    bahçelerde börülce, oynar gelin görümce
    nasil kalkmaz bu y.rrak, xxxxxx g.tü görünce
    al bunu alamazmisin, sen ne biçim delikanlisin....*
    tamami icin (bkz: ekinler dize kadar)


    (seek and destroy - 19 Ekim 2004 06:57)

  • comment image

    "annesiyle babası o daha küçük bir tayken mezbahaya gönderilen teza'nın,acı bir çocukluktan sonra, damarlarındaki asi kanın kudretinden aldığı ilhamla,idolü olarak benimsediği siyah inci'nin izinden hürlüğe uzanan yolda emin adımlarla ilerlemesini anlatır.
    fırtınalı bir akşamda yıllardır yaşadığı çiftlikten kaçan teza,bu zorlu yolculuğunda nice sürprizlere tanık olacak;türlü dostluklar kuracak ve hiç ummadığı güçlüklerle yüzleşecektir.
    azmin ne denli karşı konulmaz bir güç olduğunu akıcı bir dille anlatırken,içinde bulunduğumuz toplumun gölgede kalmış veya bırakılmış yanlarını da büyük bir ustalıkla gözler önüne seren,gerçek bir edebiyat klasiği,distopik bir başyapıt:
    teza: hür at "

    *


    (fragman - 30 Kasım 2005 22:19)

  • comment image

    kufur kullanildiginda taraftarin "lutfen kufurlu tezahurat yapmayınız" diyerek uyarildigi alan.


    (cle - 16 Ocak 2002 20:18)

Yorum Kaynak Link : tezahürat